Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד רכבים לעם הפשוט: סנוניות ראשונות של המותג "דאצ'יה".


omar87
שימו לב! השרשור הזה בן 3078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הדאסטר שכרגע מתחרה בדקאר עברה מקצה שיפורים בארץ, נדמה לי אצל ראסטה.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פחחח פורסם מחיר הסנדרו: 70 אלף ש"ח.. זכרו את שאני אומר: דאצ'יה תיכשל בישראל!

 

זה לא הסנדרו אלא הstepway, עם הגבהת מרכב (207מ"מ) ופלסטיקים "יענו ג'יפון" כמו שיש לג'וק, קאפצ'ור ו-2008.

במחיר הזה אתה מקבל גם מנוע נורמלי שעושה 0-100 ב11 שניות, מולטימדיה מקורית עם ניווט וBT מובנה, ג'אנטים 16" ומחשב דרך.

 

אני לגמרי מפרגן להם על המחיר :mm_yeah:

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל איבזור והגבהה ליופי זה לא מה ש"עושה" אוטו! מתי זה יובן? כמו כן, אתה מגזים בנוגע למנוע. ה-1.2 של פיג'ו לא רחוק מה-0.9 של רנו. במחיר הזה הייתי מנסה להוציא מסמל"ת פנדה טווין-אייר, אבל אני משוחד.

עריכה אחרונה על ידי Fkl0ster
:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שנה וקצת בדקתי את הלוגאן MCV החדשה בצרפת, והעליתי כתבה לאתר יד2. מכיוון (שמשום מה) לא מאפשרים לי לתת קישורים לאתר זה, הנה הכתבה במלואה, העתקתי והדבקתי:

 

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]מבחן: רנו לוגאן MCV החדשה (2013)

מאת: חנן בר-און, צרפת

תאריך: 29.11.2013

 

המיניוואן 7 מושבים הזול בישראל הפך לסטיישן פשוטה אך לא מענישה, עם תמורה טובה לכסף. לוגאן MCV עדיין לא בארץ, אך קיבלנו ההזדמנות לטעום ממנה בצרפת

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]הבחירה המשתלמת

לא מעט צרכנים בעולם, מבקשים לעצמם כלי רכב זול שיעשה עבורם את העבודה. גם האירופאים המפונקים, שיודעים דבר אחד או שניים על מכוניות, ואיך הן צריכות להיראות ולהתנהג, מוכנים בעיתות שכאלה, להדק חגורה ולהסתפק במועט ואם אפשר, לקבל תמורה כמה שיותר טובה לאירו שלהם.

לקונצרן רנו, יש בדיוק את התשובה עבור אלה – חטיבת דצ'יה הרומנית (Dacia) היא כבר כמה שנים תרנגולת המטילה ביצי זהב עבור אמא רנו, עם דגמים בכל סיגמנט אפשרי, כשהמטרה היא שימוש בטכנולוגיות וותיקות ומוכחות עם עיצוב תכליתי והרבה שימושיות וכמובן, מחיר זול. כן, העסק עובד היטב - בנסיעה ארוכה שלי ברחבי צרפת ראיתי הררי דצ'יות בכל פינה.

בישראל, כמו בכמה שווקים נוספים בעולם, דגמי דצ'יה נמכרים תחת השם והלוגו של רנו. בעבר, הצליח כאן יחסית הלוגאן MCV, מיניוואן שבעה מושבים בסיסי, שהיה האופציה החדשה הזולה ביותר בארץ למחפשים שבעה מושבים. לקחתי בצרפת לנסיעת מבחן את הלוגאן MCV החדשה, שעברה מהפך ושינוי של ממש.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]Dacia-Logan_MCV_2014_800x600_wallpaper_08(1).jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]כבר לא מיניוואן אלא סטיישן[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

מהפך?

אמרנו מהפך, כי זה מה שקרה. לוגאן MCV כבר אינו מינוואן שבעה מושבים אלא...מכונית סטיישן רגילה בעלת חמישה מושבים. זו למעשה, גרסת הסטיישן של הלוגאן סדאן ולא ברור מדוע התבצע מהלך זה. ( ההשערה שלי: דצ'יה מכוונת לקוחות פוטנציאליים למיניוואן קומפקטי חדש שלה, Lodgy, שמצויד בשבעה מושבים ). אז מה יש לנו כאן – סטיישן אפרורית, ולא מיניוואן בניחוח מסחרי. מרכב חמש דלתות, כשמאחור דלת הרמה רגילה (ולא צמד דלתות בסגנון מסחרית כפי שהיה בעבר). אל תחפשו כאן השקעה עיצובית – לוגאן נראית כמו סטיישן טיפוסית מלפני עשר שנים לפחות. היא אמנם לא מכוערת, אך בוודאי לא יפה. בעוד מימד האורך צמח במעט ביחס לעבר, הגובה דווקא צנח במאד, ובסיס הגלגלים השיל מעליו לא פחות מ-27 ס"מ! זה המון במושגים של מכונית.

כפי שהבנתם, המטרה לחסוך בעלויות, בכדי להציע להמונים מכונית כמה שיותר זולה. לכן, היא עושה שימוש בפלטפורמה של רנו קליאו דור שני, עם מכלולים שונים כגון היגוי הידראולי וסרן אחורי שהושאלו מדגם המודוס, ובחזית שוכנים מגוון מנועים שעומדים לרשות קונצרן רנו.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]20131105_163149.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]רכב המבחן ממתין בחנייה השמורה לעיתונאים[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

הסטנדרט עולה מדרגה

תא הנוסעים הוא לא משהו שאפשר להתעקב עליו יותר מדי. הוא אפרורי מאד תרתי-משמע, עם כוונה אחת בראש מתכנניו: תכליתיות פשוטה וזולה. יש כאן הררי פלסטיק קשיח חסר מעוף או עדנה, אך איכות ההרכבה והחומרים שנבחרו, בהחלט משדרגים את הלוגאן הקודמת וגם הנדסת האנוש דווקא לא רעה בכלל וכך גם תנוחת הישיבה. כדי שהמכונית הזו תהייה זולה ( החל מ-8,990 אירו באירופה - 42 אלף שקל!) ישנם שווקים בעולם בהם היא נמכרת עירומה לגמרי, שתבינו: מזגן, חלונות חשמל, ואפילו משענות ראש הם לעיתים אופציה בתשלום! אבל, הפינוק והבטיחות חשובים ליותר ויותר צרכנים, ולוגאן MCV החדשה מציעה כסטנדרט, פריטי אבזור שלא היו בעבר: הגה כוח, שש כריות אוויר, בקרת יציבות ועיגוני Isofix. אני קיבלתי את הדגם המאובזר ביותר ( 14,700 אירו), שמציע גם בקרת שיוט, מערכת סיוע בחנייה, ומערכת מולימדיה עם ניווט וחבילת מפות של אירופה (במערכת ממשק בעברית! ). המרווח הפנימי טוב בעיקר ליושבים מלפנים, מאחור, צמצום בסיס הגלגלים פגע במעט במרווח, וכעת אם אתם גבוהים ומעדיפים לשבת מאחור, לברכיים שלכם תהייה בעיה. יש ברכב כ-16 פיתרונות אחסון סבירים והמושב האחורי מתפצל ומתקפל עד לכדי רצפה כמעט שטוחה.

לא בטוח אם אתם יודעים, אך מקור ראשי התיבות MCV בלעז הוא Maximum Capacity Vehicle - האמנם? ובכן, בכל הקשור לתא המטען – בהחלט, יש כאן תכולה אינסופית כמעט. טוב, זאת אומרת, נפח הטענה עצום ביחס לכל מכונית, ובוודאי ביחס למכונית שמקורה בפלטפורמה של סופר-מיני: 573 ליטר ועד 1518 ליטר כשהמושבים האחוריים מקופלים – כלומר, זו הסטיישן האידאלית למשפחה על מטלטליה או לשיפוצניקים עסוקים שרוצים שתא המטען יחליף את תכולת מחסן הפלסטיק שלהם מהגינה או לחילופין – להעמיס קורות עץ שאורכן 2.7 מטרים!

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]Dacia-Logan_MCV_2014_800x600_wallpaper_0c.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]פנים הרכב אפרורי ופשוט, אך משדרג את הדגם הקודם[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

רצועת כוח צרה

רכב המבחן אותו בדקתי, מצויד במנוע בנזין חדש יחסית של רנו, שנפחו 900 סמ"ק. אם אתם לא ממש מעודכנים במה שקורה בתעשיית הרכב בשנים האחרונות, בוודאי תרימו גבה לנוכח הנפח שמתאים יותר למכונית מיני. אבל, המוטו כיום הוא להקטין הנפח ומספר הצילינדרים, ולהוסיף מגדש שתורם את חלקו להספק. אז מנוע ה-TCe העשוי אלומיניום מצויד בשלושה צילינדרים בלבד, ובמגדש טורבו. מנוע חדש זה נחשף לעולם בסלון פאריז, ספטמבר 2012, בחזיתה של הרנו קליאו החדשה וכיום הוא משמש גם את דגמי הקפצ'ור (שנמכרים בארץ). ההספק עומד על 90 כ"ס - לא ממש הרבה בימים אלה, אך בשביל לדעת מה המכונית שווה על הכביש הלכה למעשה, אני יוצא לדרך, אל רחובות הפרבר הפריזאי בולון ביאנקור ( Boulogne-Billancourt ), מקום משכנה ההיסטורי של רנו, שם אספתי את מכונית המבחן הזו. למרות שיש כאן רק שלושה צילינדרים, המנוע בקושי גורם לויברציות, גם כשהוא קר או בהילוך סרק, והוא די חרישי. מתי העסק קצת מרעיש? כשנותנים בגז, או כשאני יוצא לעקיפה במהירות גבוהה. עד 3,000 סל"ד בערך, המנוע הזה מנומנם כמו אחרון הפריזיאנים מהבראסרי שבפיגאל בשעה תשע בבוקר. אבל, לחיצה אמיצה מעוררת את היצור הקטן לתחייה, ואז נכנס מגדש הטורבו לפעולה. זו מכונית קלה, אז המנוע מצליח לשנע אותה כיאות למרות 90 סוסיו. מה שכן, אין כאן ביצועים וגם לא גמישות ויש צורך לפעול ברצועת כוח צרה מאד, עם משחקים תכופים בגיר הידני בעל חמש המהירויות. למען האמת, אין למכונית בעיה להתמודד עם משימות עירוניות ובין-עירוניות כאחד, ומדי פעם פשוט צריך לתת רגל בגז, על מנת לקבל תוצאות. למרות הנפח הזעיר, מנועים מסוג זה יכולים להיות טריקיים בכל הקשור לצריכת דלק. אצלי נרשמו 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ( ובנסיעה מאומצת המחשב הראה לעיתים צריכה רגעית של 8 ק"מ לליטר...), נתון סביר עבור מכונית משפחתית, אך אם היה זה מנוע דיזל (שנפוץ באירופה הרבה יותר מאשר בנזין) אין לי ספק שהביצועים וצריכת הדלק היו טובים בהרבה.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]Dacia-Logan-MCV-2013-widescreen-11.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]תא מטען עם נפח פנטסטי[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

נוחות מפתיעה לטובה

כשאתם חושבים על רכב זול ופשוט, עולות האסוסיאציות של רכב נוקשה, לא נוח, עם היגוי סרבני ועינוי לנהג. אז נכון, זו לא השמנת של צרפת, אך הרומנים (ובעלי הבית מצרפת) עשו כאן עבודה לא רעה שלא מענישה את הנהג על בחירתו במוצר זול; למרות שהמרכב לא מי-יודע-מה גבוה, גישה מהירה לסיבוב או פנייה אמנם תניב זווית גלגול מרשימה, מרשימה ומורגשת מדי, אך מצד שני, האחיזה נמצאת שם ולא מרפה לרגע. נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה, בדרך כלל. לעיתים נרשמת קופצנות ונדנודי יתר, בעיקר בכבישים משובשים אך אין ספק שאם היו אנשים נוספים במכונית וקצת משקל בתא המטען, העסק היה נעלם לגמרי. בכל הקשור לניהוג המכונית, גם אני - כמו חובבי הגה רבים - מעדיף את המכוניות שלי עם הגה הידראולי כמו של פעם, ורצוי עם כמה שיותר היזון. בלוגאן MCV ההגה אכן הידראולי, אך לא מאד מפנק: הוא די קשה במהירויות נמוכות, דווקא בנוף האורבאני, שם הוא נדרש להיות ידידותי. במהירויות גבוהות יותר, העסק מסתדר ונשכח והוא דווקא מספק היזון טוב, ולא מעורפל כמו אצל רבות מהמכוניות כיום.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]20131105_162215.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]נותנת תמורה טובה לכסף[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

שורה תחתונה

למרות שהיא איבדה את הייחוד שלה כמיניוואן קומפקטי זול בעל שבעה מושבים, לרנו לוגאן MCV יש הרבה היגיון ושימושיות - הפעם כסטיישן, עם תמורה טובה מאד למחיר. באירופה מצליחות המכוניות של דצ'יה לא רק כי הן זולות, אלא גם כי הן נחשבות אמינות ועמידות. אני משער שעם מחיר אטרקטיבי, היא יכלה להצליח גם במחוזותינו.

[TABLE=width: 200]

[TR]

[TD]DACIA.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל איבזור והגבהה ליופי זה לא מה ש"עושה" אוטו! מתי זה יובן? כמו כן, אתה מגזים בנוגע למנוע. ה-1.2 של פיג'ו לא רחוק מה-0.9 של רנו. במחיר הזה הייתי מנסה להוציא מסמל"ת פנדה טווין-אייר, אבל אני משוחד.

איבזור לא עושה רכב?

סליחה, כמה אטראז' וספייס סטאר נמכרו? מה הן מציעות חוץ מאבזור לפי קילו ומנוע לא ממש גרוע?

 

לגבי המנועים - 13.8קג"מ ב2500 לעומת 12/2750, 90כ"ס ב5250 לעומת 82 ב6000, 11.1 שניות ל100 לעומת 13.5.. ממש "לא רחוק"

 

והstepway עדיין מאובזר הרבה יותר מה2008, ועולה 30K פחות ממנו.

עריכה אחרונה על ידי NINJMNKY

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איבזור לא עושה רכב?

סליחה, כמה אטראז' וספייס סטאר נמכרו? מה הן מציעות חוץ מאבזור לפי קילו ומנוע לא ממש גרוע?

 

My point exactly. האבזור לא יכול לחפות על רכב לא מושקע מבחינה הנדסית. באיזון שבין איכות-כוח-אבזור, הסנדרו מפספסת בדיוק כמו המיצובישי הזו. פנדה טווין-אייר תיתן חבילה מאוזנת יותר: נוותר על אבזור לטובת איכות. מבחינת כוח, ה-0.9 של פיאט עומד ראש בראש עם ה-0.9 של רנו. אם אתה מוכן לוותר על כוח ואבזור, אז פנדה רגילה ב-10 אלף ש"ח פחות. אם אתה מוכן לוותר על כוח ושימושיות, אז פיקנטו ספורט באותו מחיר כמו הסנדרו.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קשור עכשיו פנדה בגרסה שלא משווקת בכלל בארץ? (ובכללי אתה חייב להחליף רכב לשם קבלת פרופורציה לגבי הפנדה הזאת שלך)

 

פיקנטו שפורט עולה 7K יותר בידני, מגיעה עם 2 דלתות פחות, פחות מרחב, היא לא "ג'יפון" ומאובזרת משמעותית פחות. איפה ההשוואה פה?

 

עזוב רכבים שנותנים פחות ביותר כסף, תמצא אחד שנותן יותר.

עריכה אחרונה על ידי NINJMNKY

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להוציא פנדה טווין-אייר. אתה הוא זה שצריך לשנות גישה! הרי אני בניגוד אליך מכיר רכבים אחרים (פיאסטה, 2, 207, פונטו, יאריס) וגם את הפנדה. אתה לא מכיר את הפנדה.. זו בדיוק הבעיה. תראה מה יש לבחור הזה ביוטיוב לומר על ה-4x4 בהשוואה לדאסטר חביבך:

גם אם אי אפשר להשיג את הטווין-אייר בארץ, הייתי קונה i10 עם מנוע ליטר. לא שווה להקריב איכות במידה כזו שהסנדרו תובעת ממך להקריב, בשביל כוח ובוודאי שלא בשביל אבזור. ב-60 אלף היה על מה לדבר.
:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד מאיתנו לא ישב או נסע על הסנדרו כך שלא יודעים מה בעצם האיכות אני מקריבים.

בפועל הלקוח רוצה:

1-איבזור.

2-חיסכון.

במקרה של הדאציה בעיה וזה השם שלה,אבל אולי רנו יצליחו לעשות עבודה טובה.

אולי הרכב מבחינת נוחות יהיה כמו השאר?

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרסמו עוד מחירים.

 

לודג'י: החל מ-100 אלף שקלים (כמעט אותו מחיר כמו ששיווקו את הלוגאן mcv).

דוקר: החל מ-95 אלף שקלים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Fkl0ster אני מכיר את הפנדה יותר ממה שאתה מכיר את הסנדרו stepway, אני למשל ראיתי פנדות, מדי פעם גם חניתי ליד כאלה.

אתה לא קלטת בזווית של העין את הstepway ואתה כל-כך שלילי לגביה שזה כבר מגוחך, עשית ממנה מינימום תחליף טיפה יותר מודרני לריקשה עם מנוע של טוסטוס.

 

זה לא זה.

תקדיש מזמנך, תעשה סיבוב, אם עדיין תשנא אותה אז תרמוס אותה ככל העולה על רוחך.

 

ושוב לגבי הפנדה הלא-רלוונטית בשיט לדיון - אני מזמן אמרתי שהפנדה 4x4 זה רכב מאוד נחמד וחבל שלא משווק בארץ, אבל היא לא רלוונטית לדיון על דאסטר בדיוק כמו שהיא לא רלוונטית לדיון על סאנדרו.

זה רכב שלא משווק בארץ, תפנים.

(וגם אם היה משווק, לאור קורות החיים של סמל"ת, אתה באמת חושב שהיא הייתה מתחרה במחירים "המופקעים" של דאצ'יה? עשה לי טובה)

 

לגבי ה i10 אני מכיר לפחות שבעה אנשים שהיו איתי בHyunDay שהיו מוכנים לנסוע על אופניים חשמליות ולא על הi10 עם מנוע ליטר, אחרי שניסו אותה על כביש מהיר.

והיה גם איזה עניין עם המזגן תוך כדי חיפוש חניה.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת מקווה בשבילם שהם יצליחו,אחלה מחירים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...