Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7885 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מצטער אם הייתה שאלה כזו כבר, אך לא מצאתי אשכול דומה בחיפושים שלי.

 

מה ההבדל בין קטנוע לאופנוע ? ראיתי פרסום של סוזוקי ושם ישנם שני קטנועים בנפחי מנוע של 400 ו 638 סמ"ק. מלבד המנוע המוסתר / מגולה והרכיבה עם רגליים צמודות / פסוקות - יש הבדל ? (כמובן בהשוואה של אותם נפחים).

 

תודה,

 

אהוד ברץ

KTM 400 SXC 1999 עבור סופי שבוע :multi:

פורסם
אני מצטער אם הייתה שאלה כזו כבר, אך לא מצאתי אשכול דומה בחיפושים שלי.

 

מה ההבדל בין קטנוע לאופנוע ? ראיתי פרסום של סוזוקי ושם ישנם שני קטנועים בנפחי מנוע של 400 ו 638 סמ"ק. מלבד המנוע המוסתר / מגולה והרכיבה עם רגליים צמודות / פסוקות - יש הבדל ? (כמובן בהשוואה של אותם נפחים).

 

תודה,

 

אהוד ברץ

ההגדרות של משרד הרישוי לצורך חישוב גובה מס הקנייה מבחינות בין כלי בעל ריצפה עליה מונחות רגלי הרוכב - קטנוע, לבין כלי ללא רצפה בו רגלי הרוכב הם לצידי הכלי - אופנוע.

 

הבדל נוסף הנגזר ממבנה זה הוא העובדה כי בשלדת הקנוע אין חיבור ישיר בין ראש ההיגוי לציר הזרוע האחורית, בשלדת אופנוע זהו החלק הנושא במרבית העומס.

 

ברוב הקטנועים ההנעה מעוברת לגלגל על ידי וואריטור כאשר המנוע הוא חלק מהזרוע האחורית או מורכב עליה, באופנועים ההינע יהיה על פי רוב שרשרת או במקרים בודדים גל הינע או רצועה. המנוע יישב במרכז הכלי.

 

בקצרה.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

פורסם

הבדל נוסף הנגזר ממבנה זה הוא העובדה כי בשלדת הקנוע אין חיבור ישיר בין ראש ההיגוי לציר הזרוע האחורית, בשלדת אופנוע זהו החלק הנושא במרבית העומס.

 

 

בקצרה.הכל נכון. אבל, לכל כלל יש יוצא מהכלל המעיד על הכלל.

למשל: שלדה- הפיז'ו ג'טפורס החדש. השלדה מחברת את ראש ההיגוי כמעט לציר הזרוע האחורית.

סתם רציתי להפגין ידע...

"מעולם לא נתתי לבי"ס להפריע להשכלתי" גם אני לא הפרעתי לי...

 

למכירה- KLE500 95 במצב טוב.

פורסם
אז מה זה TMAX ?

קטנוע, למרות מיקום המנוע הדומה יותר למבנה של אופנוע מאשר של קטנוע, תצורה התורמת רבות להתנהגות ה"אופנועית" של הTMAX אבל בסך הכל עדין קטנוע.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

פורסם
ההגדרות של משרד הרישוי לצורך חישוב גובה מס הקנייה מבחינות בין כלי בעל ריצפה עליה מונחות רגלי הרוכב - קטנוע, לבין כלי ללא רצפה בו רגלי הרוכב הם לצידי הכלי - אופנוע
- מהם השינויים, אם כן, במיסים בין המשפחות ?

- יש הבדל במחירי הטסט והביטוח ?

 

תודה,

 

אהוד ברץ

KTM 400 SXC 1999 עבור סופי שבוע :multi:

פורסם
- מהם השינויים, אם כן, במיסים בין המשפחות ?

- יש הבדל במחירי הטסט והביטוח ?

 

תודה,

 

אהוד ברץ

אין הבדל בתעריפים בין "אופנוע" ל"קטנוע".

מבחינת ביטוח יש 3 קבוצות:50 סמ"ק,51-250 סמ"ק,251 סמ"ק ומעלה.

מבחינת אגרת רישוי (טסט) יש גם 3 קבוצות:50 סמ"ק,51-150 סמ"ק,151 סמ"ק ומעלה.

אופנוע 50 סמ"ק ישלם את אותו תעריף לביטוח ולטסט כמו קטנוע באותו הנפח.

פורסם
אין הבדל בתעריפים בין "אופנוע" ל"קטנוע".

מבחינת ביטוח יש 3 קבוצות:50 סמ"ק,51-250 סמ"ק,251 סמ"ק ומעלה.

מבחינת אגרת רישוי (טסט) יש גם 3 קבוצות:50 סמ"ק,51-150 סמ"ק,151 סמ"ק ומעלה.

אופנוע 50 סמ"ק ישלם את אותו תעריף לביטוח ולטסט כמו קטנוע באותו הנפח.

ההבדלים הגדולים טמונים במס הקנייה

אופנוע מחוייב ב100%~ תלוי בארץ היבוא.

קטנוע מחוייב רק ב45%.

 

זו הסיבה שקטנועים גדולים זולים בהשוואה לאופנועים לעומת מדינות אחרות.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

פורסם
ההבדלים הגדולים טמונים במס הקנייה

אופנוע מחוייב ב100%~ תלוי בארץ היבוא.

קטנוע מחוייב רק ב45%.

 

זו הסיבה שקטנועים גדולים זולים בהשוואה לאופנועים לעומת מדינות אחרות.

כן,אבל,לפי ההגדרה של משרד התחבורה (כפי שרשמת אותה,לפחות) הג'ילרע ראנר הוא אופנוע ואמור לשלם כפול מס קנייה...
פורסם
כן,אבל,לפי ההגדרה של משרד התחבורה (כפי שרשמת אותה,לפחות) הג'ילרע ראנר הוא אופנוע ואמור לשלם כפול מס קנייה...

לדעתי הוא פשוט נופל בין הכסאות מבחינת ההגדרה - ואז משתמשים בהגדרה הכי קרובה.

 

בערך כמו שבומבדיר באחה 650 נופל להגדרה של טרקטור, בהעדר הגדרה לטרקטורון בנפח כזה.

למכירה -CBR 929 RR , מטופל בסטארסייקל ,ניתן להציג "היסטורית טיפולים" , אזעקה+ ביפר, FREE FLOW, זוג צמיגים חדשים.

פורסם
כן,אבל,לפי ההגדרה של משרד התחבורה (כפי שרשמת אותה,לפחות) הג'ילרע ראנר הוא אופנוע ואמור לשלם כפול מס קנייה...

ההגדרות הולכות ומטשטשות, מתי שהוא כשהייה מאוחר מידי יהיה צורך לעדכן את ההגדרות, בינתיים אפשר להתפלל שידגרו את כל האופנועים כקטנועים.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

פורסם
רק מוכיח עד כמה מדינתנו קצת "דפוקה" בנושא רישוי אופנועים...

פשוט כך!

ואולי דווקא מתקדמת בכל מה שקשור לעידוד תחבורה דו גלגלית זולה ופשוטה - קטנועים.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

פורסם

טוב תראה השינוי בין זה לזה מהירות כוח שליטה ולמעט מזה כמו שנאמר ביטוח יקר יותר הוצאות קטנות יותר זה לעומת אופנוע

 

הרי ברור שיש הבדל עצום!!!!

גם אני לא אוהב קטנועים הם משוגעים על כל הראש חחחחח

הם נכנסים ויוצאיים כמו מטורפים בעיר אומנם זה יתרון ברור על אופנוע אבל...

שימרו על עצמכים התציאונות הקשות הם אצל קטנוע

 

:shock::twisted:

:twisted::shock::-Pמהיר בטירוףףףףףףףףףףףףףף:twisted::lol::twisted:

×
×
  • תוכן חדש...