Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המהפכה האיטלקית של ה - 6 במאי.


beamvelavan
שימו לב! השרשור הזה בן 3782 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פורסם כבר שירשור על דעיכת המותג לנצ'יה כחלק מהשינויים בתאגיד פיאט - קרייזלר , אולם מן הראוי לסקור את העיקרים מתכנית החומש של קבוצת FCA שהציג המנכ"ל מרקיונה במסיבת עתונאים מקיפה ב - 6 במאי.

מטרת תכנית החומש - גידול דרמטי הן בכמויות הייצור והן בריווחיות ותחרות בסגמנטים חדשים. כוונת התאגיד להיות בין 5 היצרניות הגדולות בעולם.

יצליח או לא - ימים יגידו...

 

תקציר לעצלים :

* אלפא רומיאו - 6 עד 8 דגמים חדשים , אף לא אחד מונע קדמית!

* פיאט - ליין דגמים מצומצם אך "אופנתי" עם מספר הפתעות.

* קרייזלר - החלפת ליין מלאה.

* ג'יפ - החלפת ליין מלאה.

* פרארי - דגם חדש כל שנה.

* מזארטי - דגמים חדשים רבים.

 

פירוט למתעניינים :

 

אלפא רומיאו :

מייצור שפל של 74,000 רכבים (2 דגמים בלבד - מיטו וג'ולייטה) ב- 2013 היעד - 6/8 דגמים עם 400,000 יחידות ב- 18'.

כל הדגמים יעברו מהנעה קדמית להנעה אחורית או רבת הינע . כל דגם יעמיד בכוונת מתחרה גרמנית דומיננטית בה יתחרה.

האצ'בק משפחתי - תחליף לגולייטה, 2 מכוניות סאלון מתחרות ל סדרה 3- תכונה "ג'וליה" (השקה סוף 15'), סאלון גדולה מתחרה סדרה 5, שני רכבי SUV כבישטח, 4C גרסת על . לא תהיה מחליפה למיטו.

עיקר שווקי היעד לליין החדש - צפון אמריקה .

 

פיאט :

ליין מצומצם מושתת ברובו על וריאציות למותג "500" המצליח. לדוגמא , כבר בסוף השנה יוצג ה - 500X שהינו גרסת פיאט לג'יפ רנגייד החדש (מתחרה לג'וק, ייטי וכו').

יהיה ליין חדש החל מ 2015 של מכוניות קטנות - alfa_giulia.jpgalfa_giulia_h.jpgalfa-suv.jpgfiat_500_front_0.jpgfiat-500x.jpgבינוניות הכולל - סאלון, האצבק וסטיישן על בסיס פנדה מוגדלת, SUV דמוי קשקאי , פנדה חדשה ב - 18', ספורט קבריולה בסוף 15', גרסאות מפתיעות של 500.

היעד יהיה - מ - 1.5 מליון פיאטים היום ל 2 מליון ב- 18'.

מעוניינים בפירוט למותגים האחרים ? (ג'יפ,קרייזלר, מאזרטי, פרארי ) . בקשו..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

* ג'יפ - החלפת ליין מלאה.

* פרארי - דגם חדש כל שנה.

 

למה זה טוב?

פרארי כול שנה? הכול בסדר? או שבדגם מתכוונים לאותו הרכב רק עם ניהול מנוע שונה?

שלא יעשו את זה לפרארי, זה לא נחוץ, די, בבקשה לא.

ג'יפ? למה לשנות בכלל, מה רע.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה זה טוב?

פרארי כול שנה? הכול בסדר? או שבדגם מתכוונים לאותו הרכב רק עם ניהול מנוע שונה?

שלא יעשו את זה לפרארי, זה לא נחוץ, די, בבקשה לא.

ג'יפ? למה לשנות בכלל, מה רע.

על פרארי אתה צודק אבל המותג הזה עבר כול גבול בשוק המותגים אז אפשר לעשות ממנו כסף.

ג'יפ? זה המותג של רכבי שטח ומרצדס הרסו את המותג הזה אז אפשר להביא אותו למקום המתאים לו.

פעם בחודש פיאט\ קרייזלר מוציאים הודעה לעיתונות עם רשימת דגמים חדשה, אין להם רשימה מסודרת עד סוף החודש.

 

הם גם מפסיקים להשתמש במותג SRT

 

הנה כל ההסברים על מה שפורסם פה:

http://www.carscoops.com/2014/05/marchionne-wants-to-more-than-double.html

http://www.carscoops.com/2014/05/jeep-grand-wagoneer-to-return-in-2018.html

 

http://www.carscoops.com/2014/05/alfa-romeo-to-launch-raft-of-new-models.html

 

http://www.carscoops.com/2014/05/fiat-brand-to-launch-500x-later-this.html

 

http://www.carscoops.com/2014/05/ferrari-promises-new-model-every-year.html

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכניות יפות הם עושים כל כמה שנים. נדמה שהסיבוב האחרון באלפא היה ב-2009/10 אבל ... לא יצא שום דגם שהיגע לכבישים.

אבל באיטליה - כמו באיטליה.יש רעיונות, יש יכולת, יש נסיון - אין עשיה מזורזת.

 

לדעתי חבל שהתכנון באלפא הוא לכיוון הפרמיום, כמעט רק אליו.

אנחנו כ'עמך' לא נזכה לקבל משהו מעניין וחיוך של הנאה, להם תהיה התמודדות קשה מאוד מול המתחרים ומול קבל שמעדיף להניח את ישבנו על מותג שהשם שלו עושה את הרושם המתבקש, ורצוי לכיוון הסולידי.

במקום להעמיק אחיזה באירופה, שמכירה אותם ויש להם שם קהל חסידים, הם פוזלים לשוק אמריקאי או פרמיומי שבו יהיו אפיזודה שולית של מי שרוצה לנסות משהו אחר, מעניין או יחודי, (אם יצליח להם ואנחנו עוד לא יודעים.

בכבישי איטליה כבר לא מפתיע אותי לראות את הכמות הגדלה והולכת של רכבי אודי. כנראה הם יודעים טוב יותר מאיתנו.

העתיד של החברה לא נראה טוב, לי לפחות, וחבל.

עריכה אחרונה על ידי רוכב בודד
ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכניות יפות הם עושים כל כמה שנים. נדמה שהסיבוב האחרון באלפא היה ב-2009/10 אבל ... לא יצא שום דגם שהיגע לכבישים.

אבל באיטליה - כמו באיטליה.יש רעיונות, יש יכולת, יש נסיון - אין עשיה מזורזת.

 

לדעתי חבל שהתכנון באלפא הוא לכיוון הפרמיום, כמעט רק אליו.

אנחנו כ'עמך' לא נזכה לקבל משהו מעניין וחיוך של הנאה, להם תהיה התמודדות קשה מאוד מול המתחרים ומול קבל שמעדיף להניח את ישבנו על מותג שהשם שלו עושה את הרושם המתבקש, ורצוי לכיוון הסולידי.

במקום להעמיק אחיזה באירופה, שמכירה אותם ויש להם שם קהל חסידים, הם פוזלים לשוק אמריקאי או פרמיומי שבו יהיו אפיזודה שולית של מי שרוצה לנסות משהו אחר, מעניין או יחודי, (אם יצליח להם ואנחנו עוד לא יודעים.

בכבישי איטליה כבר לא מפתיע אותי לראות את הכמות הגדלה והולכת של רכבי אודי. כנראה הם יודעים טוב יותר מאיתנו.

העתיד של החברה לא נראה טוב, לי לפחות, וחבל.

 

מסכים בהחלט שחבל שמותג אלפא יהפוך לכיוון רכב פרימיום .

מצד שני כנראה שזה הסיכוי היחיד להצלת המותג. ראה מה קרה באירופה למותג אלפא - ירידת מכירות דרסטית כאשר המיתוג היה בסגמנטים הלא גבוהים.

המיטו והג'ולייטה מכרו באירופה בשנה כ- 60,000 יחידות בלבד.

FCA מזהים נכונה שהריווחיות מחכה בסגמנטים הבינוניים - גבוהים והכלכלות הפוטנציאליות להתרחבות הם השוק האמריקאי והסיני.

עכשיו , לאחר המיזוג עם קרייזלר , לראשונה יש לאיטלקים יכולת לממן פיתוח משמעותי של ליין חדש.

יש לזכור כי השוק האירופאי גם חלש וגם מוטה , ובצדק , לפרימיום הגרמני.

דווקא בשוק האמריקאי,בניגוד לתחזיות המומחים, פיאט זכו להצלחה נאה מאוד בהחדרת "סוס מת" כמו המותג פיאט. בשוק האמריקאי נצרבה האימרה הקשה

של FIAT-FIX IT AGAIN TONY. (מניסיון ארוך וכושל של מכירות פיאט בארה"ב בשנות ה - 70 וה-80.) למרות התדמית הלא מוכרת או השלילית הרי

הפיאט 500 על שלל דגמיו ותת המותג אבארט הפכו ללהיט אופנה פופולרי בארה"ב , ואף נישלו מההובלה את מכירות המותג האופנתי מיני(ב.מ.וו).

בדיוק לצורך כך FCA פיתחו את האלפא 4C כקדימון ומעורר תאבון לשוק האמריקאי הפתוח יחסית לשינויי תפיסה ואופנה.

למותגים האיטלקים בד"כ נקודת חוזק בעיצוב ואופי. נקודות חולשה יחסיות הן האיכות והאמינות למול התחרות.

אם המהנדסים של פרארי ומזארטי שנרתמו לפרוייקט יצליחו למצות את הפוטנציאל שלהם / יתנו להם ממחלקת השיווק ליצור מוצר איכותי ואמין הרי ייתכן שבסוף תכנית החומש נופתע מהאיכות ומההצלחה המסחרית של FCA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזה אתה קורא מהפכה איטלקית? עוד גרסה XL של פיאט 500 האומללה ומספר דגמים חדשים של מכוניות יוקרה שרלוונטיות רק לאלפיון העליון. מרתק. היצרן הזה בדרך לפח האשפה של עולם הרכב ובצדק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזה אתה קורא מהפכה איטלקית? עוד גרסה XL של פיאט 500 האומללה ומספר דגמים חדשים של מכוניות יוקרה שרלוונטיות רק לאלפיון העליון. מרתק. היצרן הזה בדרך לפח האשפה של עולם הרכב ובצדק.

 

אויש, תנוח. כפי שכתבתי כבר בעבר, פיאט היא כוח (מומנט) בהיסטוריה. המדינה האיטלקית היא מרחב שהבשילו בו התנאים ליצירתה של תעשיית רכב עצמאית כשאבא של סבא שלך היה בחיים. כדי שפיאט תחדל להתקיים, צריך שאיטליה תחדל להתקיים. קרוב לודאי שאתה הוא שתיזרק לפח האשפה של הקיום לפני שזה יקרה למדינה בסדר גודל של איטליה. באשר לפיאט, היא כנראה תעבור טרנספורמציות למיניהן, אבל התרבות האירוגונית תישמר (רק כדי לרצות את falou).

 

בכל אופן, לענייננו, אני מצטרף למחנה הסקפטים. הרבה יותר מידי דיבורים ומעט מידי מעשים. צריך רק להתבונן על השכנים מצפון (VAG) ולהתרשם מהאימפריה שהם בנו - מאורגנת, מסודרת, מתוכננת, מגובשת, יעילה ומשומנת. השוני התרבותי הזה לא חדש: במהלך מלחמת העולם השניה, האיטלקים ביצעו פאשלה אחרי פאשלה ורק התערבות גרמנית הצילה אותם - באו הגרמנים ועשו את העבודה "על המכה הראשונה". במילים אחרות, זה ב-DNA התרבותי האיטלקי... :|

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הערות לסדר:

 

- ההכרזה הבומבסטית הזו הייתה בפני ישיבה של משקיעים/אנליסטים, ככה שאני די סקפטי לגבי התוכנית הזאת. אחרי הכל, אנחנו מדברים על 8 רכבים בפרק זמן של פחות מ-4 שנים.

- המיטו, כמו שנאמר תזנח. מה שיותר חשוב הוא התיוג של רכב השת"פ עם מזדה כפיאט. אני מניח שבמזדה לא ממש מרוצים מההחלטה הזו.

- יש תכנון של 3 גרסאות לכל רכב - 1.4, 1.8 ובפסגה מנוע V6 בנפח של 2.7 ליטר.

- תהיה איזושהי גרסת המשך לג'ולייטה עם הנעה קדמית. פרט לה, שאר הרכבים יוצעו עם הנעה אחורית/AWD.

 

(המידע דרך topgear.com)

 

 

לדבר זה זול, במיוחד כשאתה עומד מול קבוצה של משקיעים. אין בעיה ממשית להציג תוכניות אפילו ל20 רכבים, או להציג ליינאפ גרדניוזי שיעמוד מול הליין של במו 1:1. התוכניות של אלפא מאוד שאפתנית - מעבר להצגת רכבים חדשים, מדובר בפיתוח פלטפורמות ומערכות הנעה שחלקן חדשות לגמרי. אני חושב שבסוף הכל יתפוצץ ובמקסימום יוצגו 3 רכבים (אם בכלל): מחליפה ל159, מחליפה לג'ולייטה וSUV על בסיס הג'ולייטה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האימפריה של VAG קיימת אך ורק אודות לגולף, ולמחשבה הנכונה שעמדה מאחוריה.

עד שנת 72' מכירות החיפושית עלו בהתמדה מדי שנה, וגם נגזרותיה נמכרו מצויין, אך בפולקסווגן ידעו היטב שיומה יגיע, ולכן כבר ב 71' החלו לפתח את הגולף.

והיום הזה הגיע - שנת 73' היתה שנה איומה עבור פולקסווגן, עם נסיגה משמעותית במכירות, אך העובדה שהגולף היתה בשלבי פיתוח אחרונים הרגיעה אותם.

ללא פיתוח הגולף, קונצרן VAG לא היה קיים היום, בטח לא במתכונתו הנוכחית.

גם פיאט היתה במצב דומה בתחילת שנות ה 80', כשקשת הדגמים שלה הורכבה ממכוניות מיושנות ולא אטרקטיביות, ורק הצלחתה המדהימה של האונו הצילה את פיאט מכלייה.

ללא הצלחת האונו פיאט לא היתה שורדת, מהטעם הפשוט שלא היה לה מה למכור.

פולקסווגן ב 74' ופיאט ב 83' העזו, והרוויחו בגדול.

על פי רוב, מכוניות גדולות (לא פיזית, כמובן) נולדות לרוב שכחרב הסגירה מאיימת על צוואר החברה, וקונצן פיאט זקוק היום יותר מכל למכונית כזו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית שתמכור בכמויות גדולות תצטרך להיות מתומחרת אטרקטיבית.

 

אם אלפא תנסה להפוליצרנית פרמיום ברמה של הגרמניות, המחיר יהיה בהתאם וכך גם המכירות.

 

עם כל הכבוד, כדי לשרוד פיאט צריכה להשקיע הרבה מאוד בפיאט ולא במזראטי או אלפא רומיאו.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל על פיאט, כל המוטציות של פנדה וה-500 פשוט לא לעניין, ביטול של דגמים בסגמנטים של משפחתיות וסופר מיני יחסלו אותם, במיוחד ביטול הפונטו (ועל הדרך גם אלפא מיטו). לא שזה משנה לנו בארץ, גם ככה היבואן פה לא באמת רצה למכור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3782 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...