Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4424 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
אויש, תנוח. כפי שכתבתי כבר בעבר, פיאט היא כוח (מומנט) בהיסטוריה. המדינה האיטלקית היא מרחב שהבשילו בו התנאים ליצירתה של תעשיית רכב עצמאית כשאבא של סבא שלך היה בחיים. כדי שפיאט תחדל להתקיים, צריך שאיטליה תחדל להתקיים. קרוב לודאי שאתה הוא שתיזרק לפח האשפה של הקיום לפני שזה יקרה למדינה בסדר גודל של איטליה. באשר לפיאט, היא כנראה תעבור טרנספורמציות למיניהן, אבל התרבות האירוגונית תישמר (רק כדי לרצות את falou).

 

 

פיאט לא תיפול כי נפילת פיאט תגרום לקריסת כלכלת איטליה המדשדשת. בדיוק מאותה סיבה ממשלת צרפת לא תאפשר לפיג'ו ורנו לקרוס. בזמן שרנו ופיג'ו משקיעות מיליארדים בפיתוח פלטפורמות חדשות במטרה לשחזר הצלחות מוטוריות (למשל פיג'ו 208 שמנסה לחזור לשורשים) ולחזור לתהילת העבר, פיאט מתמקדת בעיקר בכל מיני נגזרות של פלטפורמת פנדה המזדקנת. ביום שימאס לצרכן האירופאי מכל מוטציות פיאט 500 זה יהיה היום שפיאט תדרוש חילוץ כלכלי. לדעתי היום הזה לא רחוק.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)

פתחת פעם את טבלת המכירות של פיאט? בניגוד ל-PSA ורנו (ללא ניסאן), יש לה שווקים חוץ-אירופאיים משמעותיים, בעיקר זה הדרום אמריקאי (ברזיל). דגם ה-500, שאתה תמיד גורם לקורא לחשוב שפיאט תקום ותיפול על עתידו, זניח למדי מבחינת מכירות הקונצרן. FCA מוכרת מעל 4.5 מליון מכוניות בשנה (2 מליון מייצרת פיאט לבדה). אתה יודע כמה חתיכות מדגם ה-500 צורכת אירופה? 160,000 בשנה. ממש ביג דיל.

 

השווקים הצומחים במדינות כמו ברזיל, סין והודו הם מקור שיכול להזין את הקונצרן במשך עשורים - וזה עוד לפני שהזכרנו שרק לפני כמה חודשים פיאט השתלטה על קרייזלר בפועל, כך שעל פי התסריט הכי גרוע היא תוכל להפוך את חטיבת פיאט למצומקת אך תמשיך להחזיק בקרייזלר שהיא לבדה מכרה יותר מפיאט לפני המיזוג. כך שגם אם נהיה רואי שחורות כמוך - וזאת רק לצרכי המחשה בלבד - עדיין יהיה מדובר בקונצרן שמוכר כ-2 וחצי מליון מכוניות בשנה.

עריכה אחרונה על ידי Fkl0ster
:idea:
פורסם

אני פתחתי את טבלת המכירות וראיתי נתונים מזעזעים. נתח שוק של פיאט באירופה מצטמצם משנה לשנה עקב מחסור בדגמים חדשים מצד אחד ותמחור לא ריאלי של דגמים וותיקים מצד שני. קצב ייצור של מכוניות צנח קרוב ל-50 אחוזים מ-2009 עד 2013.

 

הפנדה החדשה מאכזבת מבחינת איכות ושיפורים בהשוואה לדגם היוצא והמכירות בהתאם. פונטו יורדת מפס היצור ואת מקומה תתפוס עוד מוטציה של 500. ייצור בראבו יסתיים בסוף השנה בלי שהוצגה מחליפה. לא שזה משנה כי המכוניות הגדולות של פיאט אף פעם לא נמכרו במספרים גדולים.

פורסם (נערך)

מה לא ברור בזה שגם אם תפציץ ברגע זה את מפעל ה-500 בפולין ותמחה אותו מעל פני האדמה, פיאט עדיין תמכור מעל 2 מליון מכוניות בשנה מבלי לנקוף אצבע?

 

גם שאר הדגמים שמנית, אינם מהווים כל אחד בנפרד את הלחם והחמאה של הקונצרן. אף יצרן לא שם את כל הביצים בסל אחד, מסיבות ברורות: הוא לא ירצה שעתידו יקום או יפול בגלל דגם אחד או השקעה בסגמנט מסוים. אה, וכמובן שבזמן שאתה מציין שהפונטו יורדת מפס הייצור, אתה שוכח לספר על ה-500L שנמכרת באירופה וארה"ב גם יחד ובטח בעוד מקומות.

עריכה אחרונה על ידי Fkl0ster
:idea:
פורסם

זה מספר נמוך מאוד אם לוקחים בחשבון שפיאט מוכרים באירופה, צפון ודרום אמריקה. בנוסף רוב המכירות של פיאט מגיעות מדגמים מיושנים שנמכרים במדינות מתפתחות ולא רלוונטים לשוק המערבי.

פורסם

נמוך? פיאט לבדה היא ב-Top 20 מבחינת מכירות בעולם כולו. יחד עם קריילזר, היא ב-Top 10. סתם בשביל ההמחשה: סקודה, סיאט ואאודי ביחד מוכרות כמו פיאט לבדה (בהערכה גסה).

 

חוץ מזה, שדיברנו על הישרדות ולא על גודל. יש אמנם קשר עקיף בין השניים אבל פיאט מזמן עברה את המסה הקריטית של עוצמה הנדרשת על מנת להיעשות גוף שניתן להזניח את הסיכויים להיעלמותו (מה שמכונה "שחקן לא מדינתי").

:idea:
פורסם (נערך)

^ לונדון ככל הנראה מתמוגגת, רומא בוודאי זועמת ובשורה התחתונה זו החלטה נכונה.

 

פיאט לא תיפול כי נפילת פיאט תגרום לקריסת כלכלת איטליה המדשדשת. בדיוק מאותה סיבה ממשלת צרפת לא תאפשר לפיג'ו ורנו לקרוס. בזמן שרנו ופיג'ו משקיעות מיליארדים בפיתוח פלטפורמות חדשות במטרה לשחזר הצלחות מוטוריות (למשל פיג'ו 208 שמנסה לחזור לשורשים) ולחזור לתהילת העבר, פיאט מתמקדת בעיקר בכל מיני נגזרות של פלטפורמת פנדה המזדקנת. ביום שימאס לצרכן האירופאי מכל מוטציות פיאט 500 זה יהיה היום שפיאט תדרוש חילוץ כלכלי. לדעתי היום הזה לא רחוק.

 

קונצרן FCA מורכב מ: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Ferrari, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Ram Trucks

ועוד כמה חברות אחרות.

 

תאמין לי שעתיד כל הקונצרן הזה לא יושב על פיאט הצלחתו/כשלונו של מותג פיאט באירופה.

 

ואם כבר מדברים על מותג פיאט: Fiat’s Up!-killer will come from Brazil

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

מכירות מזראטי מזנקות גם באירופה, לא רק בשווקי חוץ.

 

Quattroporte.jpg?11bb33

 

 

הארלד ווסטר | Harald Wester

 

האיש שלקח את מזראטי ונתן גז עומד גם בראש אלפא רומאו. המשימה: שוק רכבי הפרימיום/יוקרה.

 

Harald-Wester.jpg?11bb33

 

 

מתחילים להכין את השטח לקראת קו המוצרים החדש של אלפא רומאו במפעל Cassino.

כיום המפעל מייצר את הג'ולייטה, הדלתא והבראבו.

 

Cassino-plant.jpg?11bb33

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

למרות העלייה הנאה במספר המכוניות שמוכרת מזארטי, עדיין מדובר בכמות זניחה למדי, ובוודאי שקונצרן גדול לא יכול להשען עליהן.

ללא ספק, אלפא "הולכת" על מהלך נועז למדי, אם היא מתכננת להכנס לפלח הושק של ב.מ.וו ומרצדס.

עד היום כל הניסיונות הללו היסתיימו בכשלונות רצופים, ולא בגלל שהמכוניות היו גרועות; גרמניה הינה שוק היעד מס' 1 עבור מכוניות סאלון, ומכונית סאלון\פרימיום שאינה נמכרת היטב בגרמניה, נחרץ גורלה.

ע"ע פיג'ו 607, סיטרואן C6, וכל מכוניות הסאלון של רנו.

על מנת למכור מכוניות סאלון\פרימיום בשוק הגרמני, על האלפות החדשות להיות טובות לפחות כמו מקבילותיהן הגרמניות וזולות מהן.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם (נערך)

דבר אחד בטוח, על סמך נסיון העבר. גם אם התוכנית מדברת על ג'וליה חדשה ברבעון האחרון של 2015, זה לא יקרה.

 

זה יקרה לפחות בעוד שנתיים מהיום; רבעון שני של 2016. ניפגש בעוד שנתיים ונראה אם אכן כך היא.

 

מספר מסקנות מתבקשות כאן;

-למשוך לפחות שנתיים עם מיטו מזדקנת וג'ולייטה זה טירוף - וזה ישחוק את המותג עד דק.

-כניסה לשוק האמריקאי כשהנשק היחידי ביד היא מכונית נישתית במיוחד ובכמות יצור מוגבלת(4C) - הזדמנות מפוספסת.

-להוביל את הקונצרן מלונדון - מחד - ולשמור על אלפא כל-איטלקית מאידך? המסר קצת תמוה, אבל מדובר במרקיונה, אז הכל כבר אפשרי.

מדוע?

כי נראה לי שהוא מכין את הקרקע למכירת אלפא-רומיאו. להזכירכם, האיש הפך את אלפא לישות עצמאית בקונצרן...

 

אגב, אם תחשבו על כך, התוכנית מציגה פוטנציאל מעניין לרוכשים הפוטנציאליים בסינרגיות עתידיות עם FCA ושימור של "אלפא איטלקית" יכול לעבוד בדיוק כפי שוולוו נותרה שוודית תחת ג'ילי ויגואר נותרה אנגלית תחת טאטא. השאלה היא רק אם הוא יצליח למצוא קונים, כי היום, הנכס לא שווה מי יודע מה.

 

אגב 2, לאור התכנון למעבר להנעה אחורית/כפולה והסגמנטים בהם מדובר, נראה לי שאין לאלפא רוכש טבעי יותר מב.מ.וו, שחייבת להגדיל את נפח הפעילות שלה על מנת להשאר רווחית. אלפא על בסיס ב.מ.וו? למה לא, בעצם?

 

בקיצור, חברים, הבנקאי לשעבר מרקיונה מעוניין בעסקאות פיננסיות, חליבתה של פרת המזומנים העונה לשם קרייזלר(זוכרים את הסיוע של ממשל אובמה מ-2008?) ושאר להטוטים שמרגשים רואי חשבון ועורכי דין פיננסיים. על הדרך, הוא גם זה שיסגור את השאלטר על תעשיית הרכב האיטלקית, ממנה ייוותרו פרארי, מאזרטי, איווקו ומספר יצרני אופנועים. למבורגיני, להזכירכם, כבר מזמן בבעלות אודי.

 

אני מניח שג'ובאני אניילי מתהפך בחוסר נחת בקברו. לנו נותר רק להזכר בפיאטים, לנצ'יות ואלפות שאהבנו - והיו לא מעט כאלו.

עריכה אחרונה על ידי 504L

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

ללא מכונית קטנה שתמכר במספרים גדולים, קשה לראות עתיד לפיאט, לפחות באירופה.

את הצלחתה המסחררת של האונו פיאט לא ניצלה, ומה שבא אחריה (פונטו I ו II) נאלץ להתמודד בתנאי שוק שונים לחלוטין.

באותה שנה בה הוצגה האונו, 83', הוצגה הפיג'ו 205.

אבל פיג'ו, בניגוד לפיאט, ידעו לנצל היוב את הצלחתה, ובנוסף לגרימת מהפך בתדמית החברה, הציגה סדרת דגמים מצליחים שהחזיקו את הקונצרן במצב כספי טוב.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אין לי אלא להסכים עם מה שנאמר בכל הקשור למצבו הגרוע הנוכחי של קונצרן FCA. יחד עם זאת, כמי שמתחבר מאוד לרכבי המותג (לפחות לאלו שמקורם באיטליה), אני מאוד מקווה שמצבו ישתפר, ומזוית ראיה צרה יותר, שיפור שכזה ישתלב מבחינתי היטב עם קו השירות המעולה של היבואן בארץ.

 

נחיה ונראה,

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
×
×
  • תוכן חדש...