Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב 7 מקומות ל-30K ק"מ בשנה - ליסינג או רכישה משנתון סביר?


gillz
שימו לב! השרשור הזה בן 3637 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אבדוק את הפרטים היום.

מה שאני יודע בינתיים:

* עלות ראשונית - רק אגרת רישוי ~2500 ש"ח.

* מימון עד 100% מערך הרכב דרך בנק לאומי.

* הקמת הלוואה? לא יודע אבל צריך לפתוח חשבון בלאומי. כמה כבר יכול להיות?

* החזר חודשי 3000 ש"ח למימון מלא (180000 ש"ח) מחולק ל-60 תשלומים ללא ריבית וללא הצמדה (גם מדד? לא יודע).

* לא נדרשת מקדמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עלות הקמת הלוואה ~1000 ש"ח + 106 ש"ח לרשם המשכונות או משהו.

אפשר גם בבנק הפועלים ואם אתה לקוח רציני וותיק סביר שיוותרו על עלות ההקמה.

תקרה של 250K ש"ח עם הפניה של הסוכנות לדגמים מסויימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתקן את החישוב לפי המימון לעיל (60 חודשים עד תום אחריות יצרן, מניח שאין ממש עלות הון בגלל הפריסה לתשלומים בלי ריבית).

* עידכנתי את המספרים למחמירים יותר מבחינת מחיר דלק/טיפול שנתי וצריכת דלק בפועל בשביל לא להיות על הקצה...

* גם ירידת ערך מחושבת גבוה מעט אני חושב - ההנחה שאפשר יהיה למכור אותו בתום 5 שנים יד1 מפרטי ב~73000 ש"ח.

נשמע לי ריאלי יחסית.

Untitled.jpg

יכול להיות? רכישה פרטית של רכב יקר חדש מהניילונים תצא זולה ב~1000 ש"ח לחודש מליסינג לרכב דומה?

לפי 30000 ק"מ לשנה זה יוצא עוד 300 ש"ח לחודש והפער מצטמצם ל-700 ש"ח).

 

בעד:

* אפשר למשוך עוד עם הרכב אם מתאים - נשאר יד1 מפרטי ולא יד2 מליסינג.

* אמנם התמחור הראשוני יקר אבל הדיזל חוסך בהוצאות הדלק כ~5000 ש"ח לשנה במינימום.

* הדגם החדש עם מנוע דיזל חסכוני ותיבה אוטומטית (לא רובוטית) ישמור טוב יותר על ערכו בעוד המוחלף יתרסק במחירים אני חושש.

* לא מתעסק עם הקנסות של הליסינג או לתשלומים מופרכים על חריגות ק"מ.

 

נגד:

* צריך להתעסק עם מוסכים, טסט, ביטוח אבל עם רכב חדש זה לא אמור להיות סיפור.

* מחייבים לשים איתוראן (יקר)

* צריך להתעסק עם המכירה.

* אם מאיזושהי סיבה מחזיקים את הרכב זמן קצר יותר (שנתיים למשל) העלויות קופצות לא מעט כי ירידת הערך בשנים הראשונות גדולה מאוד.

 

 

החלופה של רכב יד2 זול (~2008 אני מניח) למשך 3 שנים זולה ב~400 ש"ח לחודש בלבד בגלל צריכת הדלק הגבוהה ועלות הטיפולים. גם תדרוש יותר התעסקות בקניה, בדיקות, אחזקה ומכירה ובשורה התחתונה - זה אומר לנסוע ברכב ישן (יחסית) עם פוטנציאל תקלות/בזבוז זמן לא קטן:Untitled.jpg

Untitled.jpg

עריכה אחרונה על ידי gillz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתקן את החישוב לפי המימון לעיל (60 חודשים עד תום אחריות יצרן, מניח שאין ממש עלות הון בגלל הפריסה לתשלומים בלי ריבית).

* עידכנתי את המספרים למחמירים יותר מבחינת מחיר דלק/טיפול שנתי וצריכת דלק בפועל בשביל לא להיות על הקצה...טיפולים שנתיים בשנה שלישית ומעלה תוסיף עוד סכום מכובד (ברקסים כולל דסקיות, פילטרים נוספים, צמיגים, מצבר וכו) לפחות בכללי תוסיף 1200 ש"ח לשנה, צריכת דלק 1\15 לדעתי תהיה הכי טובה בממוצע שנתי.

* גם ירידת ערך מחושבת גבוה מעט אני חושב - ההנחה שאפשר יהיה למכור אותו בתום 5 שנים יד1 מפרטי ב~73000 ש"ח. תלוי בק"מ בהנחה שאתה עושה 30K בשנה יש מצב טוב שהירידה תהיה חדה יותר

נשמע לי ריאלי יחסית.

[ATTACH=CONFIG]376646[/ATTACH]

יכול להיות? רכישה פרטית של רכב יקר חדש מהניילונים תצא זולה ב~1000 ש"ח לחודש מליסינג לרכב דומה? באופן עקרוני כן מכיוון שהמשכורת הבסיסית נמוכה ונמצאת בסף מס נמוך אז הפגיעה היא גבוהה (אתה לא משלם הרבה מיסים הרבה יורד מהנטו והשווי מס גבוהה, תחשב לפי טויוטה ורסו (155K לשווי מס, ותראה איך הנתונים משתנים)

לפי 30000 ק"מ לשנה זה יוצא עוד 300 ש"ח לחודש והפער מצטמצם ל-700 ש"ח).

בעד:

* אפשר למשוך עוד עם הרכב אם מתאים - נשאר יד1 מפרטי ולא יד2 מליסינג.

* אמנם התמחור הראשוני יקר אבל הדיזל חוסך בהוצאות הדלק כ~5000 ש"ח לשנה במינימום.

* הדגם החדש עם מנוע דיזל חסכוני ותיבה אוטומטית (לא רובוטית) ישמור טוב יותר על ערכו בעוד המוחלף יתרסק במחירים אני חושש.

* לא מתעסק עם הקנסות של הליסינג או לתשלומים מופרכים על חריגות ק"מ.

 

בכללי רכב משומש טוב יהיה זול בהרבה באחזקה הכללית.

נגד:

* צריך להתעסק עם מוסכים, טסט, ביטוח אבל עם רכב חדש זה לא אמור להיות סיפור. - יש היום מוסכים כמו השלושה שיש להם שרות שלוקחים את הרכב מהבית ומחזירים הביתה אותה התעסקות תהיה עם רכב חדש

* מחייבים לשים איתוראן (יקר)

* צריך להתעסק עם המכירה.

* אם מאיזושהי סיבה מחזיקים את הרכב זמן קצר יותר (שנתיים למשל) העלויות קופצות לא מעט כי ירידת הערך בשנים הראשונות גדולה מאוד.

 

 

החלופה של רכב יד2 זול (~2008 אני מניח) למשך 3 שנים זולה ב~400 ש"ח לחודש בלבד בגלל צריכת הדלק הגבוהה ועלות הטיפולים. גם תדרוש יותר התעסקות בקניה, בדיקות, אחזקה ומכירה ובשורה התחתונה - זה אומר לנסוע ברכב ישן (יחסית) עם פוטנציאל תקלות/בזבוז זמן לא קטן:[ATTACH=CONFIG]376654[/ATTACH]

התשובות בכחול

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

(1) לגבי טיפולים שמתי ~+1300 ש"ח כל שנה מהשנה הראשונה מעבר לעלות הטיפול השנתי הרגיל.

בהתחשב ב-5 שנות אחריות יצרן אני חושב שזה די והותר (6500 ש"ח לתקופה)

 

(2) במבחנים הרכב מגיע בממוצע ל-1:16 ובבינעירוני למעל 1:18. אני כמעט לא בעיר (ב"ש) וגם אז רוב הזמן אין ממש פקקים. 75% בינעירוני. לכן אני מניח ש-1:16 ריאלי למדי.

 

(3) מרכבי דיזל יש ציפיה/הבנה לק"מ גבוה יותר - ראה ערך טוראן דיזל שכמעט תמיד נמכרת מעל המחירון כל עוד זה לא מונית עם 300K ק"מ... מקסימום אשאר איתו יותר מ-5 שנים - אני בטוח שהוא יחזיק 8-9 בלי בעיה רצינית ואז עקומת אובדן הערך כמעט מתיישרת.

בחישוב שנתי זה אפילו משתלם (כל עוד אין הוצאות אחזקה יקרות) - אבדן של 107K ש"ח על 5 שנים זה 21400 ש"ח לשנה וב~8 שנים נאמר תמכור אותו ב~40000 ואז אובדן של 140K על 8 שנים משמעו אבדן של "רק" 17500 ש"ח לשנה.

 

(4) דווקא רכב משומש דורש יותר אחזקה כללית מרכב חדש לדעתי ולכן יקר יותר. בחדש כמעט הכל באחריות יצרן ועדיין הבלאי נמוך מאוד. במשומש יש טיפולים יקרים של ק"מ גבוה, בלאי של חלקים עיקריים/יקרים וצריכת דלק גבוהה יותר בפוטנציה.

זה נכון במיוחד עם נסועה של 30K - הבלאי על רכב יד 2 שכבר מתחיל עם 100-150K ק"מ על השעון ו~4-5 שנים על הכביש צפוי להיות משמעותי ממקרה עם נסועה נמוכה.

 

(5) אני מניח ששירות כזה במוסך, כמו גם רכב חליפי - עולים עוד כסף שלא מחושב כאן.

עריכה אחרונה על ידי gillz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב... חפרתי וחפרתי ולא מצאתי משהו חסכוני בדלק יד2 בגזרת המיקרווואנים (טוראן דיזל בעיקר).

האפשרויות שלי הן:

(1) להמשיך לחפש אבל זו חתיכת התעסקות ומרדף ברחבי הארץ (אני מב"ש) אחרי אקזמלרים נדירים.

(2) לקנות איזו פיקאסו רובוטית 1600 טורבו יד2, להחזיק אותה 3-4 שנים ואז לקנות מהפיקאסו/גרנד-סניק דיזל שיוצאות היום במחיר משתלם בהרבה.

(3) לקחת בליסינג את הפיקאסו היוצאת (מחיר טוב יחסית), להחזיר עוד 3 שנים ולקנות את הנ"ל. יקר יותר אבל לא צריך להתעסק עם קניה/מכירה/אחזזקה של רכב יד2 ותיק.

(4) לקנות את ה-C4 פיקאסו דיזל החדשה במבצע המימון של לובינסקי ולהיות בראש שקט 5-7 שנים קדימה. יקר אבל פשוט ומתגמל.

 

רעיונות? המלצות נוספות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני הגרוש שלי -

אני קניתי ממש לאחרונה את הסניק III שנת 2012 (יוצרה ב-2011, רישוי 2012), 5 מושבים מהיבואן (זו ש-menir1 אמר שלא היה נוגע בה).

ב-6 השנים האחרונות אני נוסעת על רנו סניק II (מנוע 1600, שנת 2005) ומאוד מרוצה מהאוטו ורציתי בכל מקרה להחליף לסניק III וההתלבטות היתה רק האם משומשת מאותו שנתון (כל הסניק בארץ הגיעו באותה מכולה...) או זו מהיבואן.

אחרי שאת הסניק II קניתי משומשת בתום תקופת האחריות (3 שנים על הכביש) ועברתי איתה יישור קו מהגיהנום שעלה לי קרוב ל-10K נוספים מעבר למחיר המכירה (למרות שבמוסך לא חייבו על כל מיני דברים) שלא לדבר על פעמיים להגיע למוסך על גרר בחודש הראשון שהיא היתה אצלי, בגלל הפרש המחיר הקטן בין רכישת משומש לחדש ואחריות יצרן מלאה של אוטו חדש ל-3 שנים החלטתי ללכת על החדש (אפילו המצבר באחריות לשנתיים ויש גם אחריות לצבע).

האוטו אצלי 5 ימים ועוד לא נסעתי בו הרבה (פחות מ-100 ק"מ, נפצה על כך בפסח) אבל אני מאוד מרוצה בינתיים. הוא נראה, מבפנים ומבחוץ, מרגיש ומריח חדש (-: ועם טסט (ששולם ע"י קרסו) עד אפריל 2015. הוא כמובן עבר טיפול גדול ובדיקה לפני שהגיע אלי.

לא האוטו הכי חסכוני בדלק אבל נוח וכייפי לנהיגה.

אחרי נסיון ארוך עם מוסך היבואן, אני סומכת עליהם שכל מה שיתקלקל במסגרת האחריות הם יתקנו כמו שצריך בלי לעשות בעיות ולנסות להתחמק.

הדבר היחיד שמפריע לי כרגע זה שהצמיגים בגיל של האוטו - הגומי נראה בסדר גמור וגם במוסך אמרו שהם סבבה לנהיגה אבל נראה לי שאחליף אותם לקראת החורף בשביל ההרגשה הטובה שלי כי יש לי הרבה נהיגה הררית (את הסניק II בזמנו קניתי עם צמיגי אליאנס שחוקים... בררר...החלפתי למישלין, שזה מה שיש על ה-III, ועכשיו יש על ה-II צמיגים של קונטיננטל).

השאלה כמובן אם 5 מקומות באמת יספיקו לך. או שתצליח דרך ארגון כלשהו (אולי יש לך חבר קרוב / בן משפחה ב"חבר"?) להשיג דיל משתלם יותר לגבי ה-C4 מלובינסקי.

:type:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה כמובן אם 5 מקומות באמת יספיקו לך. או שתצליח דרך ארגון כלשהו (אולי יש לך חבר קרוב / בן משפחה ב"חבר"?) להשיג דיל משתלם יותר לגבי ה-C4 מלובינסקי.

5 מקומות מספיקים ליומיום אבל זה מנטרל את היכולת לצרף חברות של בנותיי לטיולים או את סבא/סבתא מדי פעם.

שקלתי את האפשרות רק אם זה היה חוסך לי דרסטית במחיר.

 

את יודעת על מבצע כלשהו שקיים בפועל על ה-C4 פיקאסו? חברים תמיד אפשר למצוא...

אני מנחש שצפוי שיווק אגרסיבי של מלאי הדגם היוצא.

 

הפחדתי עם סיפורי האימים על הרכב הקודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(2) לקנות איזו פיקאסו רובוטית 1600 טורבו יד2, להחזיק אותה 3-4 שנים ואז לקנות מהפיקאסו/גרנד-סניק דיזל שיוצאות היום במחיר משתלם בהרבה.

 

כנראה כתוב לי פראייר על המצח כי כל ההצעות שקיבלתי על C4 פיקאסו משומשת גבוהות בעשרות אחוזים ממה שנתקלתי פה!

וזה אחרי ש"עשו לי הנחה מיוחדת" והבטיחו ש"אין דברים כאלה"... "יצא לך במזל!".

 

(1) דגם PACK יד1 מפרטי 01.2011 עם 55000 ק"מ וכיסאות מטונפים - 94000 ש"ח. אחריות לשנה מלובינסקי-טרייד.

(2) דגם PACK יד2 מפרטי 06.2008 עם 62000 ק"מ - 60000 ש"ח. אחריות לשנה מלובינסקי-טרייד.

(3) דגם SX יד1 מליסינג 11.2011 עם 40000 ק"מ - 74000 ש"ח. אחריות לשנה מ-AVIS

(4) דגם SX יד1 מליסינג 08.2011 עם 52000 ק"מ - 80000 ש"ח. אחריות לשנה מלובינסקי-טרייד.

(5) דגם PACK יד1 מפרטי 01.2011 עם 155000 ק"מ - 50000 ש"ח. בלי אחריות (דרך מודעה ביד2)

עריכה אחרונה על ידי gillz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

תודה!

 

עלות הקמת הלוואה ~1000 ש"ח + 106 ש"ח לרשם המשכונות או משהו.

אפשר גם בבנק הפועלים ואם אתה לקוח רציני וותיק סביר שיוותרו על עלות ההקמה.

תקרה של 250K ש"ח עם הפניה של הסוכנות לדגמים מסויימים.

 

עוד עידכון - מי שלוקח מימון מלא זכאי לטריידאין במחיר מחירון בלובינסקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סופית I LOST IT - לא משנה איך אני מחשב, כל החלופות יוצאות כמעט זהות בסוף היום ואם מתעלמים מהפסד בהפרשות הסוציאליות הליסינג יוצא לי הזול ביותר... כי זה מה שאני מרגיש בכיס כל חודש.

LeasingCalculator.pdf

 

אשמח לביקורת שיפוטית על החישובים וההנחות שלי במסמך המצורף (בעיקר עלויות טיפולים ומחיר מכירה בתום התקופה).

(1) ליסינג של C4 פיקאסו הדגם היוצא (1600 טורבו PACK) יוצא ~4000 ש"ח לחודש אבל בכיס ארגיש "רק" 3300 ש"ח.

השאר זה אבדן הפרשות פנסיוניות מצד המעביד שבמקרה הטוב אראה (עם ריבית) בפנסיה. תמיד אפשר להפקיד עצמאית ולקבל זיכוי מס בסוף כל שנה.

זה יתן לי 3 שנים של שקט בלי קניה/מכירה/טיפולים/מוסך ובסוף אחזיר אותו ואקנה C4 פיקאסו דיזל יד2.

(2) למרות ירידת הערך המטורפת, עדיין רכישה של רכב משומש (אפילו בן 6-7) מוזילה את העניין רק ב~300 ש"ח לחודש או ~10000 ש"ח על פני 3 שנים. שווה לי 300 ש"ח לחודש בשביל לנסוע ברכב חדש ובטיחותי בלי הטרדות של קניה/בדיקה/תקלות.

 

תודה!

עריכה אחרונה על ידי gillz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3637 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...