Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוללות סלולרי נשרפת\מתפוצצת (כתבה מ-Ynet)


liav.h
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4071 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

בעקבות הכתבה הזו:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4479361,00.html

 

חשבתי לשתף אותכם למען מניעת השריפה הבאה.

למי שיודע או שלא, סוללות הליתיום באופן כללי, ולא רק אלו שמשמשות את המכשירים הסלולריים, הן סוללות מסוכנות.

בניגוד לסוללות מהדור הישן שהיו פשוט מפסיקות לתפקד או נוזלות, סוללות הליתיום יכולות לעלות באש ואף להתפוצץ.

 

אני לא אומר זאת כדי לנטוש את הטכנולוגיה הזו חלילה, אך רוצה להזהיר ע"י בדיקת סימנים מקדימים:

1. אם הסוללה לא מחזיקה הרבה זמן כבעבר כנראה שהיא מתחילה להתקרב לסוף חייה (בדומה למצבר רכב שמתקשה בהנעה בבוקר, עדיין לא סיבה מספיק טובה להחליף).

2. אם המכשיר כבה בפתאומיות למרות שהסוללה לא היתה ריקה לגמרי - עוד סימן חשוד וכנראה שהמצב חמור יותר.

3. אם הסוללה התנפחה (אפילו מעט) - זה סימן שחובה להפטר מן הסוללה - כי היא כבר קרובה לסופה הוודאי.

 

כמובן שרוב הסוללות שמתקלקלות, לא נשרפות ולא מתפוצצות, אבל זה קורה פה ושם ולכן צריך להיזהר.

את הסוללות הישנות אל תזרקו לפח שכן הן מזהמות את הסביבה, ועלולות גם להתלקח בפח.

השליכו אותן למיכל יעודי.

 

דוגמה ממקרה אישי - לחברה שלי יש גלקסי 2 עם סוללה מקורית שהגיעה עם המכשיר.

הטעינה בוצעה עם מטען קיר מקורי או כבל USB מקורי שמחובר למחשב.

לאחר קרוב ל-3 שנים התחילו לצוץ 2 הבעיות הראשונות, אך הסוללה לא היתה נפוחה.

יום אחד המכשיר פשוט קפא וכבה ב-30% סוללה. בחנתי את הסוללה מקרוב וראיתי שהיא התנפחה.

החלפנו את הסוללה, הבעיות הסתדרו ועכשיו אפשר לישון בשקט בלילה.

 

ממליץ לכל אחד מכם להציץ לתוך המכשיר ולבחון האם הסוללה נפוחה.

אפשר למשל להניח את הסוללה על משטח ישר ולנסות לנדנד אותה.

 

יש עוד הרבה מקרים שלא פורסמו - ראו תגובות בכתבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

במיוחד ראוי להסתכל מידי פעם על הסוללות במצלמות ה-DVR שעומדות בשמש כל היום, אף אחד לא רוצה שריפה באוטו.

אני כבר החלפתי פעמיים סוללה, עקב כך שהסוללה התנפחה.

--------------------------

Škoda Fabia mk2 TSI&DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מישהו שעושה שימוש נרחב בכל סוג אפשרי של סוללות ליתיום, בין אם עם אלקטרוליט ג'ל או לא, אני דוחה ומוחה בתוקף על הכתבה המפגרת הזו של YNET וההסברים ההזויים של סאני יבואנית סאמסונג ("מכשיר לא מיבוא רשמי....")

מצב בו סוללת ליתיום מתנפחת בצורה מסוכנת ואף מתפוצצת הוא מצב קיצוני ביותר, וצריך או סוללה פגומה או הרבה מאוד התעללות בסוללה כדי להגיע למצב כזה.

 

הנה הסיבות העיקריות לסוללות שנחלשות מהר/מתנפחות וכו'-

 

1- להרבה ישראלים יש נטיה להשאיר את המכשיר מחובר כל הלילה. מעגל הטעינה של המכשיר אחראי על טעינת הסוללה, ויפסיק את טעינת הסוללה עם הגעה ל 100%. עם זאת, הסוללה נמצאת בשימוש ומתחת לסף מסוים תחזור ל trickle charge. התהליך מקצר את חיי הסוללה, מכשיר שתשאירו מחובר כל הלילה יחווה בלאי מואץ לסוללה.

 

2- סוללה שהתנפחה היא סוללה שנחשפה לתנאים לא ראויים. הראשון והנפוץ ביותר מביניהם- חום.

בין אם מדובר על מצב שבו המכשיר על זרוע מתחת לשמשת הרכב והשמש קופחת מעל, או ליד חלון במשרד, או בשאר מקומות חמימים יתר על המידה, חשיפה ממושכת לחום גבוה תגרום לאט לאט להתנפחות הסוללה. שימוש אינסופי כבד במכשיר כאשר הוא מחובר למטען גם עלול לגרום לתוצאה דומה (בעיקר בישראל. הרום של סאני דפוק וגורם למכשיר להתחמם יותר מרומים ראויים של מדינות אחרות, שעות על "קנדי קראש" בחיבור למטען יחממו את המכשיר די יפה)

 

3- תא ליתיום שחוה בלאי מהיר יאבד מתח נומינלי ואיתו מתח התחלה. יתכן מצב שבו יש בסוללה בפועל 40% קיבולת אבל המתח הנומינלי נמוך מדי, והסוללה לא מסוגלת להשאיר את המכשיר פועל. במצב כזה המכשיר עלול להראות 40% במדיד הסוללה- ועם זאת להיכבות בפתאומיות.

 

4- בנושא מטענים לא מקוריים, האחראי הסופי על המתח שהסוללה תקבל הוא מעגל הטעינה של המכשיר. מטען לא מקורי עלול לספק מתח לא תואם ב 100% למה שהמכשיר דורש, אבל בשביל זה יש מייצבי מתח. יש טווח לא קטן שהמכשיר מסוגל לקבל בבטחה.

עם זאת, יש מטענים שהם זוועת עולם ועלולים להציף את המכשיר שלכם בוולטאג' גבוה שהמכשיר לא מסוגל להתמודד איתו, מה שיגרום נזק לסוללה, ואפשרי שגם למעגל הטעינה.

 

 

חשוב לציין, בעיקר כדי להרגיע את כולם:

סוללה שלא התנפחה באופן משמעותי לעולם לא תתפוצץ סתם ככה. יש יסמנים מקדימים ברורים.

אפשר פעם בחודשיים להעיף מבט על הסוללה ולראות מה קורה איתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיקה נתן הסבר מאלף ונכון, ואני אוסיף קצת. סוללות ליתיום לא יותר מסוכנות ולא פחות מסוכנות משום סוללה אחרת. זה תא כימי שבמצבי קיצון החומר שבתוכו משתנה,ואחת התופעות היא פיצוץ,

שזה נדיר מאד מאד. ההתנפחות היא מנגנון הגנה על הסוללה בעיקר מפני התחממות כאמור. בסוללה יש בפנים מעגל, ממש מעגל, הגנה חשמלי, שאמור לנתק את הסוללה במקרה של טעינת יתר או נפילה מתחת למינימום הדרוש (באזור 2.7 וולט) וזאת בכדי להגן עליה. אותו מעגל מנטר גם את הטמפרטורה בסוללה ומנתק במקרה של חום יתר. כאשר יש כשל במעגל הזה, הסוללה יכולה בהחלט להתנפח.

שהיא מתנפחת יש שסתום הגנה שאמור לשחרר את הגזים שנוצרים מהחום, ולמנוע פיצוץ (אגב, להתלקח יש יותר סיכוי).

 

נכון מאד לגבי הבלאי המואץ בחיבור רצוף לטעינה, מאחר ולכל סוללה בממוצע 1000 מחזורי טעינה CHARGE CYCLES וכל חיבור למטען מקצר את חייה. שהסוללה מתרוקנת מעט, מעגל הטעינה במכשיר מיד מתחיל טעינה איטית מאד הבמכשיר כדי לשמור על טעינה מלאה.

 

אין בעיה כמעט עם מטענים "לא מקוריים" כל עוד הם תקינים, אם המכשיר נטען עם מטען שלא מסוגל לספק 1-1.5 אמפר (שזה הממוצע למכשירים), הטעינה פשוט תהיה איטית מאד, מטען של 2A יטען הרבה יותר מהר, ובכל מקרה אין בעיה לטעון עם מטען שיש שמספק אמפר גבוה יותר (כמובן לא להשתולל ולדחוף מטען של 3A - 4A אם יש בכלל כאלה דברים...

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Pika

אני מסכים עם כמעט כל מה שכתבת.

בכל זאת ארצה לסייג שני דברים:

 

1. סוללה לא חייבת לעבור התעללות כדי להתנפח, למרות שזו הסיבה ברוב המקרים.

חברה שלי לא טוענת את המכשיר בלילה בכלל (חשש מקרינה מוגברת לטענתה), היא נוסעת בעיקר בתחבורה ציבורית, והמכשיר יושב אצלה לרוב בתוך התיק שמונח באזור מוצל.

בנוסף, יש לה רום של Cyanogen.

בכל זאת, הסוללה שלה התנפחה.

 

2. מה שעלול לגרום לשריפה לרוב הוא קצר פנימי בסוללה.

התנפחות הסוללה יוצרת עיוות בצורתה ומגדילה מאוד את הסיכוי לכך.

צריך לזכור שסוללה של סלולרי מוגנת במעטה קשיח כדי להגן עליה ממכות - וכך משריפה, ואם הוא התעוות בגלל הנפיחות, סימן שיש לחץ גדול בפנים.

אני לא הייתי חושב פעמיים - סוללה נפוחה, אפילו במעט, צריכה להפסיק להיות בשימוש.

עריכה אחרונה על ידי liav.h
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוללה מתנפחת יכולה להיגרם גם מליקוי בתכנון הסוללה, ציינתי את זה.

 

2- קצר פנימי בסוללה נוצר כאשר האלקטרוליט יוצר גשר בין המגעים. מצב כזה קורה אך ורק כאשר מעטפת הסוללה הפנימית נפרצת.

המעטפת נפרצת, במידה שמהמפעל היא יצאה תקינה, רק כתוצאה מניקוב/התנפחות. לכן בכל הנוגע לסוללה תקינה, אין סיכוי לשריפה למעט אם הסוללה התנפחה.

נפיחות בסוללה לא מעידה על לחץ כל כך גדול בפנים, האלקטרוליט ממלא את כל נפח הסוללה, שינוי קטן יכול לגרום לנפיחות קטנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי בגלקסי 4 שלי. התחיל להיכבות בפתאומיות ולהתחמם בטירוף.

רק אחרי יומיים הבחנתי שהסוללה נפוחה והלכתי להחליף אותה, מאז אין תקלות.

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי נוקיה 5800 שקניתי חדש לפני 3.5 שנים. בזמן האחרון הסוללה נגמרת מהר ולא כמו שהיה פעם, בנוסף כשהיא לא טעונה עד הסוף היא מסוגלת להתרוקן בבת אחת! אני נכנס לאינטרנט ופתאום אני מקבל הודעת אזהרה של "סוללה חלשה" למרות שהיו איזה 4 קווים במחוון.

חוץ מזה הטלפון לפעמים בעת שיחה מתכבה, השיחה מתנתקת, על המסך מופיעים קווים ואז הוא נדלק מחדש (מסך ברוכים הבאים NOKIA).

עוד תופעה היא שאם הסוללה טעונה עד הסוף ואני מכבה את הטלפון ואז מדליק אותו אחרי דקה, יורדים 3 קווים של הטעינה.

 

בקיצור להחליף סה"כ את הסוללה או שהבעיה בטלפון עצמו ואז אני אעיף אותו כבר לפח הקרוב? אין סיכוי שהיא תתפוצץ לי, נכון? היא לא נפוחה אבל כן מתחממת במאמץ.

עריכה אחרונה על ידי stio
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2- קצר פנימי בסוללה נוצר כאשר האלקטרוליט יוצר גשר בין המגעים. מצב כזה קורה אך ורק כאשר מעטפת הסוללה הפנימית נפרצת.

המעטפת נפרצת, במידה שמהמפעל היא יצאה תקינה, רק כתוצאה מניקוב/התנפחות. לכן בכל הנוגע לסוללה תקינה, אין סיכוי לשריפה למעט אם הסוללה התנפחה.

נפיחות בסוללה לא מעידה על לחץ כל כך גדול בפנים, האלקטרוליט ממלא את כל נפח הסוללה, שינוי קטן יכול לגרום לנפיחות קטנה.

 

גם אם טעיתי בנוגע לעוצמת הלחץ, מה שאתה אומר מחזק את מה שסייגתי - נפיחות, וגם אם היא קטנה, עלולה להוביל לשריפה.

וכמו שאני מכיר מתחום הטיסנים\מסוקים חשמליים - ברגע שיש נפיחות קטנה, לרוב אין דרך חזרה ולאחר עוד מספר שימושים, הסוללה תתפח עוד ועוד.

אז אולי נפיחות קטנטנה לא עלולה באותו רגע לגרום לשום דבר, אבל זה כמו כדור שלג שמתגלגל והולך לגדול בהמשך...

במקרה של בטיחות, כמו בצבא, הגישה שלי היא אם יש ספק, אין ספק - הסוללה לפח המיחזור.

 

בקיצור להחליף סה"כ את הסוללה או שהבעיה בטלפון עצמו ואז אני אעיף אותו כבר לפח הקרוב? אין סיכוי שהיא תתפוצץ לי, נכון? היא לא נפוחה אבל כן מתחממת במאמץ.

 

אלו בדיוק התסמינים של סוללה גמורה.

אם היא תתפוצץ או תישרף? הסיכוי נמוך, אבל קיים כאמור.

אני במקומך הייתי מחליף אותה בהקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במיוחד ראוי להסתכל מידי פעם על הסוללות במצלמות ה-DVR שעומדות בשמש כל היום, אף אחד לא רוצה שריפה באוטו.

אני כבר החלפתי פעמיים סוללה, עקב כך שהסוללה התנפחה.

 

נכון מאוד - שם הפוטנציאל לתקלה גדול עוד יותר בגלל איכות התאים והתנאים בשמש כמו שציינת.

לי הלכה סוללה של מצלמת DVR ישנה ופשוטה יחסית - הסוללה פשוט לא החזיקה מעמד יותר מ-10 שניות צילום אחרי שהוטענה לפרק זמן של כמה שעות...

החלפתי את הסוללה והיא חזרה לעבוד כרגיל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם טעיתי בנוגע לעוצמת הלחץ, מה שאתה אומר מחזק את מה שסייגתי - נפיחות, וגם אם היא קטנה, עלולה להוביל לשריפה.

וכמו שאני מכיר מתחום הטיסנים\מסוקים חשמליים - ברגע שיש נפיחות קטנה, לרוב אין דרך חזרה ולאחר עוד מספר שימושים, הסוללה תתפח עוד ועוד.

אז אולי נפיחות קטנטנה לא עלולה באותו רגע לגרום לשום דבר, אבל זה כמו כדור שלג שמתגלגל והולך לגדול בהמשך...

במקרה של בטיחות, כמו בצבא, הגישה שלי היא אם יש ספק, אין ספק - הסוללה לפח המיחזור.

לא אמרתי שאתה לא צודק- סוללה שהתנפחה גם מעט זה אור אדום, קונים סוללה חדשה מיד. אם לא, היא תמשיך להתנפח.

אני רק אומר שניפוח קל הוא לא סיבה להיסטריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב

1- להרבה ישראלים יש נטיה להשאיר את המכשיר מחובר כל הלילה. התהליך מקצר את חיי הסוללה, מכשיר שתשאירו מחובר כל הלילה יחווה בלאי מואץ לסוללה.

 

כי בשאר העולם אנשים שמים שעון ל-3 וחצי בלילה לנתק את הטלפון מהטעינה.

 

עם כל הכבוד למחזורי הטעינה של האייפון, יש גבול לכל תעלול. שייחנק כל הלילה מהמטען. וגם באוטו עוד קצת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שירות של סאני במיטבו - "מכשיר מייבוא פרללי", "סוללה מייבוא פרללי", "מטען מייבוא פרללי", "לקוח מייבוא פרללי".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד אכן בושה לנציג של סמסונג בארץ... הייתי מצפה לתגובה אחראית ורצינית יותר.

מצד שני- אני לא מבין אנשים שקונים מכשיר בכ3000 שקל ומיתקמצנים על מטען איכותי/מקורי!

 

ואני יודע שהתרבות היא שרובם מזמינים מטענים מסריחים ב2$~5$ כולל מישלוח מסין! מה ניסגר איתם??? קניתם מכשיר בעלות של משכורת חודשית?- אז על תיתקמצנו על 100 שקל ותיקנו מטען בטיחותי שתישנו בלב שקט בלילה שהוא בטעינה.

Peagaut 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1- להרבה ישראלים יש נטיה להשאיר את המכשיר מחובר כל הלילה. מעגל הטעינה של המכשיר אחראי על טעינת הסוללה, ויפסיק את טעינת הסוללה עם הגעה ל 100%. עם זאת, הסוללה נמצאת בשימוש ומתחת לסף מסוים תחזור ל trickle charge. התהליך מקצר את חיי הסוללה, מכשיר שתשאירו מחובר כל הלילה יחווה בלאי מואץ לסוללה.

 

לא משמעותי בכלל, בשנה זה מקצר לך את חיי הסוללה במשהו כמו 20 מחזורי טעינה (סוללת ליתיום יון)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...