Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת שעון חום מנוע לפאביה mk2 כולל אלמנט יבש ב- 450 ש"ח (ברוטו). כדאי?


stio
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4073 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

 

פאביה 2008 שיובאה (ועדיין מיובאת) ללא שעון חום מנוע, כי היבואן התקמצן (ועדיין מתקמצן) עלינו.

הרכב מתחיל להתיישן ואני לא מחפש צרות בנוסח ראש מנוע ואטם ראש מנוע. בלוח מותקנת נורה מסכנה שאמורה להידלק סביב 110°, שזה מאוחר מידי. אין נורה לטמפ' נמוכה כלל.

 

ביררתי לגבי התקנת שעון חום מנוע נורמלי, הציעו לי התקנת שעון חום אבל האלמנט לא מוברג לתוך הראש, אלא מוצמד אליו באופן חיצוני. כל הסיפור סביב 450 ש"ח לא כולל מע"מ והרכבה שזה נשמע "קצת יקר".

 

מה אתם יכולים לספר לי על העסק הזה, כדאי/לא כדאי? הצמדת היוניט לראש באופן חיצוני לא תיתן לי קריאה מדויקת, אני צודק?

יש לציין כי בעבר התעניינתי בהחלפת הלוח כולו לאחד נורמלי, אבל יש בתוכו אימובילייזר וזה קצת בעייתי.

 

תודה והמשך יום טוב,

גיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שעון חום מנוע לא אמור לעלות כ"כ הרבה השאלה איזה אתה מחפש, בזמנו הבאתי גריידי עם משלוח בארה"ב ב450 ש"ח עם משלוח. כדאי לחפש חברה טובה כמו גריידי או AEM או אם אתה רוצה גם VDO מצויינים.

 

בד"כ יש יוניט שיכולה להכנס לבית טרמוסטט, תבדוק את האופציה הזאת.

התענוג שמוביל אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מחשב ייעודי שמתחבר לשקע OBD, שמאפשר לך לבחור אילו נתונים יופיעו בתצוגה שלו. זה אמור להיות פתרון זול, אמין, אלגנטי ופשוט יחסית.

 

קבל שתי דוגמאות:

http://dx.com/p/vgate-e-scan-v10-2-8-lcd-screen-obdii-car-scan-tool-for-gasoline-motor-car-black-red-217703

http://dx.com/p/launch-creader-vii-3-5-lcd-diagnostic-system-code-reader-red-black-271935

 

ואם אתה באמת רוצה להתפרע: http://www.shopgreddy.com/electronics/gauges-meters/informeter-touch-engine-monitor.html

 

היתרון של הפתרון שלי הוא שאינך משנה דבר במבנה המקורי של הרכב, אין צורך להתעסק עם חיווטים חדשים או התקנת חיישנים נוספים, הנתונים שתקבל הם אלה שהמחשב קורא ובעת מכירת הרכב תוכל להעביר את המכשיר למכונית הבאה שתרכוש.

עריכה אחרונה על ידי אלעד

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1.

 

קיימים גם שעוני טמפ' OBD בעיצובים שונים.

 

מיותר לציין שנתון טמפ' מדוייק קיים במחשב ניהול מנוע, וכמובן קיים גם חיישן. לא צריך להתקין שום חיישן נוסף.

 

צריך רק להציג את הנתון הקיים, והתקני OBD שמתחברים לשקע אבחון עושים את זה טוב מאוד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להתקין מתאם obd שמתחבר דרך bt לסמארטפון שמריץ תוכנת torque. למיטב זכרוני ניתן להגדיר את התוכנה כך שמעל טמפ' מסויימת (לא בהכרח 110) תישמע התראה בסמארטפון ותקפוץ הודעה.

מתאם סיני כזה לא עולה הרבה בebay. סה"כ עלות יותר זולה מהפתרונות (הטובים) שהוצעו כאן, ויתרון נוסף-תוכל לבצע סריקת תקלות ואיפוס דרך הסמארטפון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון שלך בעייתי מכמה בחינות:

  1. למיטב ידיעתי, כל מתאמי ה-BT למיניהם עובדים רק עם אנדרואיד. אם גיא משתמש ב-iOS אז האפשרות הזאת כלל אינה רלבנטית עבורו.
  2. בהנחה שהסעיף הקודם אינו מהווה מכשלה: בכל תחילת נסיעה יש להפעיל את האפליקציה המתאימה. זאת חתיכת התעסקות.
  3. בזמן שהאפליקציה רצה, אי אפשר לעשות שימוש באפליקציות אחרות. זה לא שיש מניעה כלשהי להפעיל אותן, אבל אם נניח גיא רוצה להשתמש גם בוויז, אז הוא יראה על מסך הטלפון את המפה של וויז ולא יראה את מד טמפ' המנוע שמופיע באפליקציית TORQUE, ככה שכל הסיפור מאבד את האטרקטיביות שלו.
  4. היכנס לקישורים ששמתי ותראה שגם עם המכשירים שהצעתי ניתן לבצע סריקת תקלות ואיפוסן.

לסיכום:

מתאם BT + אפליקציה ייעודית באנדרואיד זה דבר נחמד וללא ספק יתן את המענה הזול ביותר, אבל מושלם זה רחוק מלהיות. למצבים של קריאה רגעית או איפוס תקלות אין פתרון טוב יותר, כדי לקבל נתונים על בסיס קבוע ורציף לא הייתי שוקל בכלל את האפשרות הזאת.

עריכה אחרונה על ידי אלעד

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון שלך בעייתי מכמה בחינות:

  1. למיטב ידיעתי, כל מתאמי ה-BT למיניהם עובדים רק עם אנדרואיד. אם גיא משתמש ב-iOS אז האפשרות הזאת כלל אינה רלבנטית עבורו.
    שלילי, BT זהו תקן תקשורת גלובלי. לראיה-יש לך גם תוכנה מבוססת BT באפל שעובדת כמו torque
    והנה תוכנה דומה ל windows phone.
    אם היית צודק, לכל בעלי הwindows phone וה ios אין אפשרות להתחבר לדיבוריות BT ברכב? :wink:
  2. בהנחה שהסעיף הקודם אינו מהווה מכשלה: בכל תחילת נסיעה יש להפעיל את האפליקציה המתאימה. זאת חתיכת התעסקות.
    לא חסרות אפליקציות שניתן לבצע בהן אוטומציה כלשהי שמסתמכת על מיקום ומהירות שנקלט דרך GPS-מהרגע שהוא עולה על סף מסוים היא תדע שאנו בנסיעה, ואז WAZE תעלה עם התוכנה השניה.
  3. בזמן שהאפליקציה רצה, אי אפשר לעשות שימוש באפליקציות אחרות. זה לא שיש מניעה כלשהי להפעיל אותן, אבל אם נניח גיא רוצה להשתמש גם בוויז, אז הוא יראה על מסך הטלפון את המפה של וויז ולא יראה את מד טמפ' המנוע שמופיע באפליקציית TORQUE, ככה שכל הסיפור מאבד את האטרקטיביות שלו.
    כפי שרשמתי בפוסט שלי, למיטב זכרוני ניתן לכוון בתוכנת torque (וכנראה גם בדומות לה) התראה בצפצוף ובהודעה שתקפוץ למשתמש כאשר הטמפ' עולה מעבר לסף מסוים. לדעתי זה הרבה יותר נוח ולא מגביל את המשתמש להיות צמוד לאפליקציה הנ"ל, בלי לעבוד עם waze במקביל.
  4. היכנס לקישורים ששמתי ותראה שגם עם המכשירים שהצעתי ניתן לבצע סריקת תקלות ואיפוסן.
    נכון, אבל את *רוב* העבודה שעושה מכשיר ב200 דולר עושה מתאם ב35 דולר. כל אחד והשיקול הכלכלי שלו :wink:

לסיכום:

מתאם BT + אפליקציה ייעודית באנדרואיד זה דבר נחמד וללא ספק יתן את המענה הזול ביותר, אבל מושלם זה רחוק מלהיות. למצבים של קריאה רגעית או איפוס תקלות אין פתרון טוב יותר, כדי לקבל נתונים על בסיס קבוע ורציף לא הייתי שוקל בכלל את האפשרות הזאת.

 

הערותיי באדום.

עריכה אחרונה על ידי matanfr
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות.

בנוגע לטלפון יש לי נוקיה 5800 שבקושי עובד, כנראה הסוללה עושה בעיות. אם אני ארצה לקבל קריאה רגעית, אני יכול פשוט לקנות כבל וואג-קום ולחבר ללפטופ. אבל המטרה היא לקבל קריאה שוטפת מבלי להתעסק עם אפליקציות כל תחילת נסיעה.

אני נוסע ברכב לפחות 60 ק"מ ביום וזאת התעסקות רצינית על פעם לפתוח ולסגור אפליקציות, גם אם היה לי טלפון תומך.

 

אם אחזור לרעיון המקורי, אציין כי מדובר על שעון VDO. האם שיטת ההתקנה תיתן לי קריאה מדויקת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהחלפת לוח המחוונים ללוח משודרג עם שעון חום הוא הפתרון המוצלח ביותר. נדמה לי שבסקודאית, סליחה, שקודאית, הוא נקרא Maxidot.

עניין האימובילייזר המובנה ממש לא צריך להוות בעייה.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, אני גם חושב כך, אבל מפחד לקחת סיכון בהזמנת הלוח - אם לא יעבוד?

שאלתי פה גם בשנת 2008, הנה התשובות שלכם:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?235550-%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%A4%D7%90%D7%91%D7%99%D7%94-08-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%A0%D7%99%D7%AA%D7%9F-%D7%9C%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%99%D7%A3-%D7%90%D7%AA-%D7%9C%D7%95%D7%97-%D7%94%D7%A9%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%96%D7%A7%D7%95%D7%A7-%D7%9C%D7%A2%D7%A6%D7%94-%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%97%D7%99-VAG&highlight=%D7%97%D7%95%D7%9D+%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2

 

ואומרים "סקודה", "שקודה" זאת שגיאת כתיב... ואני לעולם לא אכתוב בשגיאות כתיב בפורום ציבורי (כן, אני יודע שכתבת בצחוק, אבל בכל זאת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא כזה?

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש את הפיתרון של בקר טמפרטורה למנוע. התקנתי אחד כזה אצלי וזה עובד מעולה.

התקנה לא קשה - הבקר של דיקסל - היבואן יושב בירושלים אבל ראיתי כבר שאפשר למצא היום באיביי בקרים דומים בסביבות ה 50 שקל.

עשיתי בזמנו פרוייקט קטן מתועד. תקרא כאן :

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?398183-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%AA-%D7%91%D7%A7%D7%A8-%D7%97%D7%95%D7%9D-%D7%A2%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%A9%D7%9F-%D7%97%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%91%D7%9C%D7%A0%D7%95

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...