Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4535 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היו כבר לפחות 3-4 דיונים זהים בעבר

 

בכל מקרה, אכתוב את דעתי שוב:

 

בתקופת לוחות השעונים האלקטרוניים שנמצאים בשימוש אצל כל היצרנים היום, אין שום בעיה להוסיף פיצ'ר שמבצע איפוס ל 0000000 לפני מסירה ללקוח, כל עוד המונה הכללי לא רושם יותר מ 100-200 ק"מ.

 

זה קיים אצל חלק מהיצרנים ולמשל פיז'ו וסיטרואן נמסרות עם 0000000 על השעון.

 

אני לא מבין מדוע זה לא קיים אצל כולם, או שאולי כן קיים אבל עובדים באתרי המסירה לא משתמשים בזה.

 

 

הרבה יותר נעים ותורם לחוויה לקבל רכב עם 0000000 על השעון ולא עם 0000012 או 0000027 ק"מ.

 

באמת שאני לא מבין למה איפוס כזה לא הפך לנוהל מחייב אצל כולם.

 

 

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

פאביה קיבלתי עם 14 ק"מ.

הרכב נסע להתקנות מקומיות של רמקולים, רדיו דיסק, מרימי שמשות ואמצעי מיגון לפני המסירה.

פורסם

את הריו קיבלתי עם 6 ק"מ.

את הטויוטה פראדו קיבלתי עם למעלה מ 303,000 ק"מ. חוצפה!

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

את הטויוטה פראדו קיבלתי עם למעלה מ 303,000 ק"מ. חוצפה!

היה צריך ללכת למקום איפה יודעים לאפס. :lol:

 

ועם ברצינות, אני חושב שיצרנים צריכים לבנות מערכת ככה שאי אפשר יהיה לאפס בכלל: צריך להיות סוג של רכיב זיכרון שנרשמים בו קילומטרים שנצרב חד פעמי ולא ניתן לאפס אותו. לוח שעונים צריך להיות לפי VIN של רכב ומחשב רכב צריך לוודא שVIN תקין בכל הרכיבים שלו. אם לא, הרכב לא צריך להניע.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אולי כי זה פתח לרמאויות כאלו ואחרות?

 

 

 

 

איו כאן שום פתח לרמאות.

 

הרי אין שום בעיה להגביל את אפשרות האיפוס ל 50 או 100 ק"מ ראשונים.

 

הרכב עבר מעל 100 ק"מ - כבר אי אפשר לאפס.

 

 

 

ועם ברצינות, אני חושב שיצרנים צריכים לבנות מערכת ככה שאי אפשר יהיה לאפס בכלל: צריך להיות סוג של רכיב זיכרון שנרשמים בו קילומטרים שנצרב חד פעמי ולא ניתן לאפס אותו. לוח שעונים צריך להיות לפי VIN של רכב ומחשב רכב צריך לוודא שVIN תקין בכל הרכיבים שלו. אם לא, הרכב לא צריך להניע.

 

 

 

היצרן חייב להשאיר אופציה כלשהי להחלפת לוח שעונים, במקרה והלוח התקלקל.

 

 

פורסם

1. לא, אני לא מתכוון לפרט את הק"מ בכל מכונית חדשה שקיבלתי בימי חיי (עד כה בשלושים שנה כ-15 מכוניות)

2. כיום ההתייחסות היא לגיל הרכב ומצבו הקילומטראז' פחות מעניין. במיוחד שקשה להשוות בין רכב שנסע 100000 ק"מ נסיעה עירונית, לרכב שנסע אותו מרחק כשרובו בינעירוני. אם כבר הייתי מוסיף פרמטר של "שעות מנוע".

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

היצרן חייב להשאיר אופציה כלשהי להחלפת לוח שעונים, במקרה והלוח התקלקל.

זה לא סותר את מה שכתבתי: מזמינים לוח שעונים מיצרן עם VIN מתאים וזה יעבוד (הלוח יבוא עם קילומטרז' כמו הקודם). ואז לא יהיו קומבינות עם לוח שעונים מרכב מפירוק עם ק"מ אחר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני חושב שלא עושים את זה במודע.

 

יצרן רכב יכול בהשקעה לא מאוד גדולה למנוע כמעט לגמרי שימוש בחלפים אלקטרוניים משומשים, על ידי הכנסת קידודים וצריבות למינהם ברמה מתקדמת יותר ממה שיש היום, שיהיה הרבה יותר קשה לפצח.

 

ואז אתה מגיע למצב הבא:

 

הלך לוח שעונים - אי אפשר לתקן ואי אפשר להרכבי משומש, רק חדש מהיצרן, 7000 ש"ח.

הלך מחשב נוחות - רק חדש מהיצרן, 5000 ש"ח.

 

הלך מחשב הזרקה - אותו דבר, 8000 ש"ח.

 

הלך מפתח עם צ'יפ - למה לא, 2500 ש"ח ויש לך מפתח חדש מהיצרן.

 

 

לא בטוח שזה רעיון טוב...לא ללקוח בכל אופן.

 

בנוסף, מה עם הרכבת חלק X לבדיקה והחזרה של המקורי אחר כך? כל פעם תזמין אחר חדש לפי VIN?

מי ישלם על זה?

 

 

פורסם
1. לא, אני לא מתכוון לפרט את הק"מ בכל מכונית חדשה שקיבלתי בימי חיי (עד כה בשלושים שנה כ-15 מכוניות)

2. כיום ההתייחסות היא לגיל הרכב ומצבו הקילומטראז' פחות מעניין. במיוחד שקשה להשוות בין רכב שנסע 100000 ק"מ נסיעה עירונית, לרכב שנסע אותו מרחק כשרובו בינעירוני. אם כבר הייתי מוסיף פרמטר של "שעות מנוע".

 

למה באמת אין עוד מד של שעות מנוע?,שהוא לדעתי לא פחות חשוב מקילומטרז' ואולי במיקרים מסויימים אף יותר.

Porsche 944 turbo

פורסם
אני חושב שלא עושים את זה במודע.

 

יצרן רכב יכול בהשקעה לא מאוד גדולה למנוע כמעט לגמרי שימוש בחלפים אלקטרוניים משומשים, על ידי הכנסת קידודים וצריבות למינהם ברמה מתקדמת יותר ממה שיש היום, שיהיה הרבה יותר קשה לפצח.

 

ואז אתה מגיע למצב הבא:

 

הלך לוח שעונים - אי אפשר לתקן ואי אפשר להרכבי משומש, רק חדש מהיצרן, 7000 ש"ח.

הלך מחשב נוחות - רק חדש מהיצרן, 5000 ש"ח.

 

הלך מחשב הזרקה - אותו דבר, 8000 ש"ח.

 

הלך מפתח עם צ'יפ - למה לא, 2500 ש"ח ויש לך מפתח חדש מהיצרן.

 

 

לא בטוח שזה רעיון טוב...לא ללקוח בכל אופן.

 

בנוסף, מה עם הרכבת חלק X לבדיקה והחזרה של המקורי אחר כך? כל פעם תזמין אחר חדש לפי VIN?

מי ישלם על זה?

 

בוקי, אצל חלק מיצרנים זה כבר המצב. יש דגמים של מרצדס עם הולך חיישן MAF צריך להזמין אחד חדש מחברה. אלא מה? צריך גם מחשב מנוע.

לגבי מפתחות עם צ'יפ זה מזמן ככה אצל יצרנים עם מפתחות מתקדמים.

לגבי מחשבי נוחות וכאלה שאין טעם בזיוף שלהם - אין בעיה שיחליפו בין רכבים וכד'. אבל כל דבר שכולל מידע אודות מקוריות הרכב, קילומטרז' וכד' חייב להיות מקורי מהיצרן. אני לא רואה עם זה בעיה. מי ישלם על זה? מוסך.

 

ולגבי בדיקה עם חלקים כאלה ואחרים, יש פתרון.שמוסך יזמין חלקים מיוחדים לדיאגנוסטיה שמחשב מסכים לעבוד איתם במשך מרחק 100ק"מ. חוץ מזה, במקום שמוסכניקים יחליפו בלי להבין כלום בשיטת מצליח, הם יצטרכו יותר לחשוב מה להחליף ואיפה.

 

הגבלה לפי VIN זה מעולה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

את הפלואנס דיזל קיבלתי עם 13 ק"מ ועם המושבים מכוסים כולם בניילונים מהיצרן.

(שמעתי שיש כאלה שמספקים כשהמושבים כבר חשופים).

פורסם
זה לא סותר את מה שכתבתי: מזמינים לוח שעונים מיצרן עם VIN מתאים וזה יעבוד (הלוח יבוא עם קילומטרז' כמו הקודם). ואז לא יהיו קומבינות עם לוח שעונים מרכב מפירוק עם ק"מ אחר.

 

ב VW (ואני מניח שבהרבה רכבים אחרים), מונה הק"מ נשמר גם בלוח השעונים, וגם במחשב ניהול מנוע.

גם אם תביא מפירוק, לוח עם 0 ק"מ ברגע שתעשה לו אדפטציה לרכב, (חובה אחרת הרכב לא יניע).

הוא יקבל מייד, את מונה הק"מ האמיתי.


×
×
  • תוכן חדש...