Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4700 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני מציע שבגיל 15 תתן לו לירות בנשק.

מה, אתה רוצה שהוא יגיע לצבא בלי נסיון מוקדם בירי?

בגיל 14 - אבא שלי נתן לי לנהוג ברכבו הידני במגרש נטוש ומרוחק, כאשר הוא לצידי.

בגיל 16 - ליום ההולדת אבא שלי לקח אותי למטווח, יריתי 50 כדורים מגלוק 17c.

 

לעולם לא העלאתי על דעתי לקחת את רכבו של אבי ללא רשות, או את האקדח שלו שהיה שמור בארון באותה תקופה.

MAZDA CX-5 AWD (4x4) 192hp / SkyActive-G 13:1

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

איזה מזל שכל הילדים בעולם אותו דבר, ולכולם יש אותו חוש אחריות. הרגעת אותי, אני הולך לתת לאחיין שלי הקטן שלי את המקל"ר מהבוידעם.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

נכון, אבל אתה יודע איך זה :lol: . מספיק שהוא יפגוש איזה חבר של חבר אחר, וליד תהיה הילדה שהוא מחבב, והופ הלחץ החברתי פועל. אני חושב שחינוך זה 99% מהפתרון, אבל תמיד קיים ה1%, ולכן לא הייתי ממליץ לתת לילד ללא רישיון לנהוג. מצד שני, כל הורה וההחלטות שלו.

 

עריכה: החלפת סימלון הרגע, או שאני מדמיין?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אתה לא מדמיין.

החלפתי אותו הרגע איזה 3 פעמים, עד שהגעתי לגרסה "המושלמת". :lol:

 

לגבי העניין עצמו, אתה צודק בשורה התחתונה. כל הורה וההחלטות שלו. אם ההורה מחליט לתת לילדו לנהוג, צריך רק לקוות שנתן לו חינוך טוב לפני כן.

 

עריכה: עכשיו החלפתי גם חתימה. :p

MAZDA CX-5 AWD (4x4) 192hp / SkyActive-G 13:1

פורסם
לעולם לא העלאתי על דעתי לקחת את רכבו של אבי ללא רשות, או את האקדח שלו שהיה שמור בארון באותה תקופה.

 

אתה לא, ויש ילדים שכן.

אחד מהם, שגנב את את האוטו של אבא בגיל 14, הוא אפילו נהג מירוצים היום.

אחר ירה בחבר שלו בזמן משחק בנשק.

 

אתה רוצה להמר על החיים של הילד שלך מה ייקרה איתו?

 

יש דברים שהם טאבו וטוב שהם טאבו.

 

נ.ב. יש לי חברה טובה שעשתה תאונה עם נפגעים עם האוטו של אבא, שלקחה בגיל 17, בלי רישיון. ילדה טובה, מחוננת, ריאלי בחיפה... הכל. אתה לא יודע מה הילדים שלך עלולים לעשות. אין תמיד מספיק שכל והגיון בריא בגילאים הללו. בגלל זה צריך איסורים מוחלטים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ההתנגשות היחידה שראיתי בזמן התנגשותה היתה בזמן שילד ללא רישיון והכשרה נהג ברכב, ועוד בחניון גדול וריק, וזה עוד כשמדובר לא בילד אלא בנער, בוגר ואיכותי, לפני תחילת שיעורי נהיגה. הוא פגע ברכב אחר בדלת הנוסע האחורית כשהיו נוסעים בשני הרכבים, וכמעט שפגע גם במספר הולכי רגל בדרך. למרבה המזל, איש לא נפגע.

 

חשיפה מוקדמת ומתן ניסיון זה דבר נפלא, אבל צריך סייג לתורה. אפשר להכשיר את הילד עם סימולטורים ממוחשבים, עם סרטונים, לתת לו לצפות בך, לתת לו לצפות בנהג אוטובוס, לתת לו לנסוע על קרטינג או על רכב אחר בסגנון כזה, לרכוב על אופניים, אבל לא לתת לו לנהוג לבד!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
זה שיש ילדים שחושבים שהם יודעים הכל ועושים מה שבא להם זה מוכר ומטומטם.

 

כאשר יוצאים לאיזשהו פרדס או כביש עפר בנגב, כאשר האבא ליד הבן וכל הזמן מוכן להרים את האמברקס הוא לסובב את ההגה אז במקום ריק לדעתי זה לא יגרום נזק.

 

לא יודע איך אתה מחנך את ילדך אבל אני מאמין שבני מספיק חכם ואחראי לא לנהוג בעצמו לפני הרשיון.

 

הילד שלי בן 13, היום היינו בקניות ושלחתי אותו לשים דברים באוטו ולחכות לי.

הוא יודע את הקודן של הרכב, איך להדליק את הרכב ואיך להדליק מזגן (ישבנו חצי שעה בחנייה והוא שאל על כל פרט ברכב).

 

מכיוון שהוא ילד אחראי, כאשר נהיה לו חם, הוא העדיף להתקשר אלי בשביל לבקש רשות להדליק את האוטו והמזגן.

 

רק לידיעתך

 

גם הדלקת הרכב נחשבת כחלק מנהיגה ולכן אסורה על פי חוק לילדך, גם אם אישרת לו.

 

דרך אגב אתה מדבר על נהיגה במקום מרוחק ונטוש שאתה ליד ילדך ובהיכון לסובב את ההגה או להרים אמברקס , אבל משפט אחרי זה אתה שולח את ילדך לחניון ומאשר לו להניע את הרכב שאתה אפילו לא ליד הרכב כל שכן בתוכו,[/b] אז איפה פה האחריות.

פורסם
אתה לא, ויש ילדים שכן.

אחד מהם, שגנב את את האוטו של אבא בגיל 14, הוא אפילו נהג מירוצים היום.

אחר ירה בחבר שלו בזמן משחק בנשק.

 

אתה רוצה להמר על החיים של הילד שלך מה ייקרה איתו?

 

יש דברים שהם טאבו וטוב שהם טאבו.

 

נ.ב. יש לי חברה טובה שעשתה תאונה עם נפגעים עם האוטו של אבא, שלקחה בגיל 17, בלי רישיון. ילדה טובה, מחוננת, ריאלי בחיפה... הכל. אתה לא יודע מה הילדים שלך עלולים לעשות. אין תמיד מספיק שכל והגיון בריא בגילאים הללו. בגלל זה צריך איסורים מוחלטים.

בוקר טוב.

 

אני לא חושב שיש קשר בין המקרים. אסביר את עצמי מחדש.

אותה החברה שאתה מדבר עליה, התנסתה לפני כן בנהיגה עם אבא/אמא (עדיף אבא) שלה?

מאחר ואם לא, הרי זה מחזק את הנקודה הבאה שלי לגבי האיסורים המוחלטים:

 

הרי ידוע שמה שאסור זה מה שהכי נחשק. הסקרנות הטבעית הזאת, החשק לגעת בגבולות. כך זה אצלי וכך זה אצל רוב האנשים (בעיקר ילדים ובני נוער).

לכן כאשר ההורה מאפשר לבנו/ביתו להתנסות בנהיגה כשהוא לצידו, המגע הזה עם ה"אסור", אני חושב שזה גורם לסוג של "פריקת סקרנות".

כנ"ל, אגב, לגבי ירי בנשק ולגבי כל תחום אחר בחיים. למרות שאם אפשר למתוח את הגבולות בצורה חוקית, אז עדיף כמובן.

 

אם אותה החברה כן נהגה לפני כן בהשגחה, הרי כנראה שיש כאן בעיית משמעת וחינוך.

 

נ.ב

אני נזכר עכשיו שאבא שלי לקח אותי גם לקרטינג, בערך שנה אחרי שהוא איפשר לי לנהוג. מה שקרה זה שהתחלתי ליישם את מה שהוא לימד אותי, להאט בכניסה לסיבובים, להאיץ ביציאה. אף אחד לא הבין מה לעזאזל אני עושה, הרי שהמהירות המירבית של הקרטינג איפשרה להיכנסה לסיבובים גם בלי להוריד בכלל את הרגל מהגז. :twisted:

MAZDA CX-5 AWD (4x4) 192hp / SkyActive-G 13:1

פורסם
רק לידיעתך

 

גם הדלקת הרכב נחשבת כחלק מנהיגה ולכן אסורה על פי חוק לילדך, גם אם אישרת לו.

 

דרך אגב אתה מדבר על נהיגה במקום מרוחק ונטוש שאתה ליד ילדך ובהיכון לסובב את ההגה או להרים אמברקס , אבל משפט אחרי זה אתה שולח את ילדך לחניון ומאשר לו להניע את הרכב שאתה אפילו לא ליד הרכב כל שכן בתוכו,[/b] אז איפה פה האחריות.

 

כתבתי שהוא התקשר לשאול אם אפשר להדליק את הרכב, בשביל להדליק מזגן (עדיין 33 מעלות).

 

לא אמרתי שנתתי לו אישור לעשות זאת.

פורסם
אתה לא, ויש ילדים שכן.

אחד מהם, שגנב את את האוטו של אבא בגיל 14, הוא אפילו נהג מירוצים היום.

אחר ירה בחבר שלו בזמן משחק בנשק.

 

אתה רוצה להמר על החיים של הילד שלך מה ייקרה איתו?

 

יש דברים שהם טאבו וטוב שהם טאבו.

 

נ.ב. יש לי חברה טובה שעשתה תאונה עם נפגעים עם האוטו של אבא, שלקחה בגיל 17, בלי רישיון. ילדה טובה, מחוננת, ריאלי בחיפה... הכל. אתה לא יודע מה הילדים שלך עלולים לעשות. אין תמיד מספיק שכל והגיון בריא בגילאים הללו. בגלל זה צריך איסורים מוחלטים.

 

אני מסכים להכל אבל לא מבין דבר אחד - האם אתה מוצא קשר ישיר או אף יודע שבמקרים שתארת ההורים נתנו לילד לשחק בנוכחותם בנשק או ברכב וזה מה שגרם לאסונות שתארת? זאת אומרת שילדים שלא התנסו עם ההורים בדברים האלו, חסינים לפיתוי הזה, לדעתך.

 

ושלא יהיה ספק למישהו, הדברים הנ"ל אסורים ואני לא יכול להבין אדם שעובר על האיסור הזה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

ברצינות, לפני שהתחלתי ללמוד נהיגה הייתי משחק רבות במשחקים כמו GTA וסימולטורי נהיגה למניהם בעזרת הגה למחשב, ואפשר להגיד שזה כן עזר באיזה שהוא אופן להבנת אופן הנהיגה ומצבים למיניהם (ברור שבמציאות זה הבדל של שמים וארץ) אבל תהליך הנהיגה היה ממש קל ומהנה.

גם שאלות מצד מורה הנהיגה כמו "האם יצא לך לנהוג פעם ברכב?" והתשובה מצידי הייתה שלא, הוא היה עונה "יש לך שליטה מצויינת על הרכב" אני מייחס לאותם משחקי מחשב.

מוזמנים לשאול ולהתייעץ בתחום מצלמות דרך לרכב
 

פורסם

עליי המשחק gta san andreas השפיע לרעה, מצאתי את עצמי מגיב באגרסיביות על הכביש, כמובן שלא ברמה שיש במשחק אך בחוסר סבלנות וסובלנות, לא נוגע במשחקים האלה יותר.

כמובן שלא כל אחד אחד חייב להיות מושפע כמוני, אך עדיין אינני מבין איך אפשר לטעון שאפשר ללמוד משהו בנהיגה מהמשחקים האלה.

פורסם

סימולטורים ומשחקי מחשב יכולים לעזור וגם נהגי מירוצים מקצועיים מתאמנים בסימולטורים. גם לטייסי קרב יש סימולטורים, גם אם מורכבים יותר. כמובן שזה לא מלמד את כל התורה, אבל זה כן נותן מושג לגבי השליטה הבסיסית ברכב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...