Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4741 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כן !!

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

יש היום כמה חברות שמייצרות מפלגים בעלי מראה מקורי עם כל האלקטרוניקה בפנים, כך שגם אתה פוטר את עצמך מהצורך לתחזק קבל ונקודות, ורוטור, כל תקופה וגם שומר על המראה. אני פחות אוהב את הקופסאות החיצוניות אבל זה רק אני. בכ"א זה מומלץ במיוחד אם זה מה שמצאת.

Bel Paese, Brutta Gente - mica sono pazzo, sono pazzi gli altri che accettano tutto! io almeno dico 'questo e' sano, questo e' malato, qui c'e' il bene, qui c'e' il male'... a voi tutto questo dolore sembra giusto. a me no. io mi devo difendere...

פורסם
היי

עם כל הכבוד לתשובות ,

אפשר בבקשה לקבל הסבר למה יותר טוב הצתה אלקטרונית ומה זה תורם ?

ראה כאן:

http://lulisml.wordpress.com/2013/05/24/%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91-2013-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99-%D7%A1%D7%95%D7%A3/

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

הפלטינות מנתקות מכאנית את החשמל שהוא במתח גבוה מאוד.

דבר הגורם לניצוץ ולחימום הפלטינות והמפלג.

לכן הפלטינות נשחקות (נשרפות) עד שהמנוע מתחיל לגמגם ולכבות.

זה דורש כיוון והחלפה תכופים של הפלטינות, ובלאי מואץ למפלג גם.

ההצתה האלקטרונית מתזמנת הניתוק ע"י חיישן מגנטי כך שלא נוצר ניצוץ, ולא נוצר הבלאי.

בנוסף כמו שנכתב, ניתן למפות ההצתה לפי רצונך במערכות מתקדמות, לשיפור תיזמון ואורך הניצוץ, לצרכים ספורטיביים או צריכת דלק.

ישנן גם ערכות חדשות שמותקנות מחוץ למפלג והן משתמשות בתיזמון ההצתה של המפלג במתח נמוך (ללא ניצוץ הגורם בלאי) כדי לייצר ניצוץ במתח גבוה.

פורסם
הפלטינות מנתקות מכאנית את החשמל שהוא במתח גבוה מאוד.

 

.

 

מאד לא מדוייק. "הפלטינות" מנתקות זרם בן כ 3 - 4 אמפר על עומס השראותי - וזו הבעיה. להסבר מפורט יותר ראה כאן:

http://lulisml.wordpress.com/2012/10/08/26-453-%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%9E%D7%90%D7%94-%D7%95%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%9B%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99/

ובפרק שבא אחריו.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם
מאד לא מדוייק. "הפלטינות" מנתקות זרם בן כ 3 - 4 אמפר על עומס השראותי - וזו הבעיה. להסבר מפורט יותר ראה כאן:

http://lulisml.wordpress.com/2012/10/08/26-453-%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%9E%D7%90%D7%94-%D7%95%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%9B%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99/

ובפרק שבא אחריו.

 

למה מאוד לא מדויק? (לפחות מה שציתת קודם)

אם אני אצטט מהכתיבה שלך:

"הזרם החזק והמתח הגבוה (יחסית למתח המצבר) שנוצר עם פתיחת המגעים גרם לפעולה השקולה לריתוך שהלכה וכרסמה בהם עם הזמן"

 

אומנם לא התיימרתי לתת שיעור בחשמל כמוך אבל ההסבר לדעתי היה מספק כתגובה לשאלה בפורום.

פורסם

ראשית תודה על המחמאות.

אם מדובר במפסק מכני (פלטינות) אין חשיבות לקוטביות, כלומר לא חשוב אם האדמה חיובית או שלילית. מכיון שלדבריך מדובר במפלג תואם, עליו לחבר הכל כפי שהיה במפלג הישן, אחד לאחד.

ב"פלטינות האלקטרוניות" שהרכבתי ברובר "הישן" לא היה צורך בהחלפת סליל ההצתה. אותו סליל בן קרוב לשבעים ממשיך לעבוד כתמיד.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

קראתי את התגובות ויש לי כמה שאלות:

1) מה לגבי שמירה על המקוריות? אם נתחיל להחליף רכיבים ברכב בחדשים יותר האם אנחנו לא חוטאים ולבסוף מקבלים רכב חדיש במראה ישן?

2) האם החלפה להצתה אלקטרונית יכולה לשפר את תצרוכת הדלק?

3) יש לי פגארו ישן עם פלטינה וקבל, האם ניתן להחליף לו גם לאלקטרונית?

 

תודה

אורן

פורסם
למה מאוד לא מדויק? (לפחות מה שציתת קודם)

אם אני אצטט מהכתיבה שלך:

"הזרם החזק והמתח הגבוה (יחסית למתח המצבר) שנוצר עם פתיחת המגעים גרם לפעולה השקולה לריתוך שהלכה וכרסמה בהם עם הזמן"

הנקודה היא - ואני מסכים שזו נקודה עדינה, אבל מהותית - שמדובר בניתוק זרם, לא בניתוק או חיבור מתח כפי שעולה ממה שכתבת. המתח נוצר כתוצאה מניתוק הזרם. מי שלא מבין זאת, לא יבין לעולם כיצד פועל סליל הצתה וכיצד לכוון פלטינות .

ולשאלה נוספת שנשאלה כאן: נכון, יש פגיעה באורגינליות על ידי שימוש ברכיבים אלקטרוניים הזהים חזותית-חיצונית לרכיבים מכניים. מאידך, יש שיפור ניכר באמינות והקטנה רצינית בהסתברות שתתיקע עם רכבך בדרך (היסטורית 30% מהתקלות ברכב היו קשורות במערכת החשמל). התנועה בימים שרכבי האספנות היו חדשים היתה שונה מאד מהתנועה כיום. אז, אם נתקעת, יכולת לחנות בבטיחות יחסית בצד הדרך ולתקן את התקלה. כיום זו סכנת חיים, ובוודאי סכנה לרכוש. בכבישים הצפופים שלנו כל תקיעה פירושה הפרעה רצינית ומסוכנת לתנועה. לכן, לדעתי, אם אתה רוצה להשתמש ברכב עתיק בתנועה מודרנית הכרחי להכניס בו שינויים, רצוי מוסווים.

וכן, אם תקרא את הקישורים שנתתי למעלה תבין מדוע הצתה אלקטרונית מסייעת לצימצום צריכת הדלק (בפרט בסל"ד גבוה ובמנועים מרובי צילינדרים) ולהארכת חיי המנוע.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם
הנקודה היא - ואני מסכים שזו נקודה עדינה, אבל מהותית - שמדובר בניתוק זרם, לא בניתוק או חיבור מתח כפי שעולה ממה שכתבת. המתח נוצר כתוצאה מניתוק הזרם. מי שלא מבין זאת, לא יבין לעולם כיצד פועל סליל הצתה וכיצד לכוון פלטינות .

ולשאלה נוספת שנשאלה כאן: נכון, יש פגיעה באורגינליות על ידי שימוש ברכיבים אלקטרוניים הזהים חזותית-חיצונית לרכיבים מכניים. מאידך, יש שיפור ניכר באמינות והקטנה רצינית בהסתברות שתתיקע עם רכבך בדרך (היסטורית 30% מהתקלות ברכב היו קשורות במערכת החשמל). התנועה בימים שרכבי האספנות היו חדשים היתה שונה מאד מהתנועה כיום. אז, אם נתקעת, יכולת לחנות בבטיחות יחסית בצד הדרך ולתקן את התקלה. כיום זו סכנת חיים, ובוודאי סכנה לרכוש. בכבישים הצפופים שלנו כל תקיעה פירושה הפרעה רצינית ומסוכנת לתנועה. לכן, לדעתי, אם אתה רוצה להשתמש ברכב עתיק בתנועה מודרנית הכרחי להכניס בו שינויים, רצוי מוסווים.

וכן, אם תקרא את הקישורים שנתתי למעלה תבין מדוע הצתה אלקטרונית מסייעת לצימצום צריכת הדלק (בפרט בסל"ד גבוה ובמנועים מרובי צילינדרים) ולהארכת חיי המנוע.

 

אני מקבל ומבין את התיקון להסבר שלך.

אבל.

לא מקבל את המסקנות שלך בסוף כל ביקורת שהינן מעט פוגעות או מתנשאות.

לכתוב שההסבר "מאוד" לא מדויק, ובסוף להבהיר שחלק קטן (ולדעתי לא מהותי לשאלת הבחור על האם לעבור להצתה אלקטרונית) היה לא נכון, זאת קצת הגזמה. מילא אם הייתי כותב מאמר או מגיש עבודה אקדמית.

וגם בהמשך אני לא מבין למה אתה כותב בהתנשאות כי "מי שלא מבין זאת, לא יבין לעולם כיצד פועל סליל הצתה וכיצד לכוון פלטינות". לדעתי הצנועה כ 90% ממכווני הפלטינות בעולם (המספר לא בדוק כמובן) לא יודעים ומבינים את ההסבר הזה המצריך ידע של הנדסאי חשמל לפחות.

ועובדה כי המכוניות נעות על הכבישים עם פלטינות מכוונות.

×
×
  • תוכן חדש...