Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4780 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מה שמוכיח את המשפט פרייארים לא מתים .

אתה לא יודע איזה רכב זה. רכבים נדירים גם בתור ישנים נמכרים בהרבה מאוד כסף. יש עדיין אנשים שיודעים להעריך רכב מיוחד ומוכנים לשלם אליו. סתם לדוגמא יוקון דיזל משנת 96 נמכר במחירים בין 60 ל90K במצב טוב ואלה רכבים במקור מUN עם קילומטרז' גבוה, לאומת הבנזין שנמכר ב20K+ עם קילומטרז' נמוך וידיים פרטיות.

לכל סיר יש מכסה.

הבעיה, יש מוכרים שחושבים שיש להם אוצר ביד ומנסים למכור במחיר מופקע. לא רק רכב.

 

אני מבין אנשים שבהתחלה נותנים מחיר גבוה ולאחר מכן יורדים ובסוף מוכרים בחצי מחיר. הם השקיעו ברכב את הנשמה שלהם וקשה להם מאוד באופן מנטלי להפרד מרכב במחיר סביר. בסוף הם נשברים או שמצלחים למכור, תלוי ביכולות השכנוע שלהם ובפראייר תורן.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עם ישראל - כל אחד מנסה לדפוק את השני. פעם כמוכר, פעם כקונה.

אנחנו חווינו את זה לא מזמן בתהליך מכירת הדירה שלנו האמת. באו אנשים ביציאות "הדירה לא מקבלת שמש, אין אוויר בדירה" ועוד שלל שטויות. אשכרה כאילו הוציאו אותם מהמערכון של "הפרלמנט".

כנ"ל לגבי רכבים - יבוא לך מישהו ימכור מאזדה 6 עם ניקלים וג'אנטים מסגסוגת, הרכב בובה שווה כל אגורה - "לא יורד במחיר!".

אותו אחד יבוא לרכוש רכב במצב טוב, ימצא בה כל פגם אפשרי וינפח כל דבר. "הרכב נסע על בורות, רואים על הקפיצים, הרכב אוכל שמן, הרכב זולל דלק, זה רכב לא סחיר". זו התרבות פה, אין מה לעשות. צריך לפרסם לפי המחיר שנראה לך הגיוני ולייחל למוכר ההגון והרציני.

מי שצופה לעתים בדיסקברי יכול לראות איך מתבצעות רכישות רכבים מיד שניה בבריטניה למשל. תהליך הרכישה/מכירה הופך לתענוג, כאשר בארץ זה ניסיונות רצופים להתחמק מכל מיני שטויות שאנשים מנסים להפיל עלייך.

אבל אגב זה לא רק בארץ. גם ברוסיה למשל, מנסים לדפוק אותך על ימין ועל שמאל ושם האכיפה בנושא לפעמים מתירה לאנשים למכור רכבים עם מספרי שלדה לא תואמים לרישוי, רכבים שעברו תאונה כחדשים, רכבים שחצי מהחלקים בהם הוחלפו והם נמכרים כחדשים.

פורסם
עם ישראל - כל אחד מנסה לדפוק את השני. פעם כמוכר, פעם כקונה.

 

Indeed.

 

מישהו כתב פעם בפורום:

"עסקה מוצלחת בישראל זה כשכל צד משוכנע שהוא דפק את הצד השני" :lol:

אין דבר נכון מזה.

V5

פורסם

פעם ראשונה שאני קורא את זה וזה בהחלט נכון! זה ממש מצחיק מצד אחד כי זה כל כך אמיתי. מצד שני זה עצוב, כי זה מראה עד כמה המצב גרוע.

כמו בפרלמנט שכל אחד ירד על הדירה שהם רצו לקנות, אחרי זה אחד קנה והתחיל לשבח אותה וככה זה התגלגל.

אני חוזר על המערכון הזה כי זה פשוט הישראליות במיטבה, לאחרונה חוויתי את זה וזה אחד המצחיקים.

פורסם
מי שצופה לעתים בדיסקברי יכול לראות איך מתבצעות רכישות רכבים מיד שניה בבריטניה למשל. תהליך הרכישה/מכירה הופך לתענוג, כאשר בארץ זה ניסיונות רצופים להתחמק מכל מיני שטויות שאנשים מנסים להפיל עלייך.

 

לא הייתי מבסס אמירות כאלה על סמך תוכנית טלוויזיה.

בקנדה, דרך אגב, יצא לי גם למכור ולקנות רכב. ואם נחשוב רגע על הדעה הרווחת לגבי קנדים (שהיא אגב נכונה ברמות קיצוניות):

canadian-standoff.jpg

 

אז נצא מתוך נקודת הנחה שברגע שאתה מגיע לקנות/למכור רכב מתוודעים לך כל הפרטים מייד ואפילו בלי שתשאל.

אני יכול להגיד לך שספציפית בנושא של קנייה ומכירה של רכבים, המציאות מאוד רחוקה. גם שם מנסים להוריד לך מחיר על כל שטות (והרבה מאוד אפילו לפני שראו את הרכב) כשקונים, ומציירים תמונה שמאוד רחוקה מהאמת כשמוכרים.

*עם זאת, יש לומר שפה המצב הרבה יותר גרוע. בקנדה הוא אמנם לא אידאלי, אבל בארץ הוא פשוט מגוחך.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

רכב מדגם X, שאין הרבה ממנו ונחשב רכב מעולה, כל המודעות עם ממוצע ק"מ שנתי של Y ק"מ.

המחירון לגבי רכב מהסוג הנ"ל עומד היום לפי אדון לוי יצחק לצורך העניין על Z ש"ח.

 

כלומר המחיר ששווה רכב מדגם X שנסע Y ק"מ (כפול מס' השנים) הוא Z ש"ח.

נצא מנקודת הנחה ש-Y ק"מ זה מספר שמייצג ק"מ שנתי של נהג ליסינג.

 

כלומר לא תהיה ירידה נוספת כי זה המחיר שלוי יצחק קבע לרכב כזה.

 

זה הרכב שאתה מחפש, אבל אתה מתבאס שכולם עם Y ק"מ שנתי.

חוץ ממודעה אחת, בה מדובר על רכב שנסע Y ק"מ מינוס 50% שנתי.

 

המוכר מציע* את הרכב למכירה במחירון לוי יצחק Z ש"ח וגם +10% ומדובר ברכב מאוד שמור, מציאה.

כלומר, יש לך הזדמנות לקנות את הרכב שחיפשת (תזכורת: אין הרבה ממנו ונחשב רכב מעולה) עם ק"מ נמוך!!!

 

ומי שלא מוכן לקבל את זה, גומר עם רכב שהוא לא יהיה מבסוט ממנו בסופו של דבר! העיקר לקנות בזול...

 

 

 

* הרכב מוצע למכירה, כלומר ימכר בהזדמנות, כלומר לבעל הרכב אין בעיה להמשיך לנהוג בו כי 'אין הרבה ממנו ונחשב רכב מעולה'.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם

יש ויש, תלוי בשוק וברכב.

 

אני אחד מאלו שכתב באחד ממודעות המכירה שלו לפני כמה שנים שמי שרוצה לקנות את הרכב במחירון שילך לרכוש מלוי יצחק.

המחירון היה 33, ביקשתי 46, הרכב נמכר ב- 44.

 

הקונה קיבל קליאו ספורט בת 8, יד שניה עם 120K ק"מ במצב מצויין.

 

והמוכר רחוק מלהיות פראיייר, הוא פשוט קרא נכון את מצב השוק וקיבל אחלה אוטו.

 

אז כמו שאמרתי...יש ויש.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
רכב מדגם X, שאין הרבה ממנו ונחשב רכב מעולה, כל המודעות עם ממוצע ק"מ שנתי של Y ק"מ.

המחירון לגבי רכב מהסוג הנ"ל עומד היום לפי אדון לוי יצחק לצורך העניין על Z ש"ח.

 

כלומר המחיר ששווה רכב מדגם X שנסע Y ק"מ (כפול מס' השנים) הוא Z ש"ח.

נצא מנקודת הנחה ש-Y ק"מ זה מספר שמייצג ק"מ שנתי של נהג ליסינג.

 

כלומר לא תהיה ירידה נוספת כי זה המחיר שלוי יצחק קבע לרכב כזה.

 

זה הרכב שאתה מחפש, אבל אתה מתבאס שכולם עם Y ק"מ שנתי.

חוץ ממודעה אחת, בה מדובר על רכב שנסע Y ק"מ מינוס 50% שנתי.

 

המוכר מציע* את הרכב למכירה במחירון לוי יצחק Z ש"ח וגם +10% ומדובר ברכב מאוד שמור, מציאה.

כלומר, יש לך הזדמנות לקנות את הרכב שחיפשת (תזכורת: אין הרבה ממנו ונחשב רכב מעולה) עם ק"מ נמוך!!!

 

ומי שלא מוכן לקבל את זה, גומר עם רכב שהוא לא יהיה מבסוט ממנו בסופו של דבר! העיקר לקנות בזול...

 

 

 

* הרכב מוצע למכירה, כלומר ימכר בהזדמנות, כלומר לבעל הרכב אין בעיה להמשיך לנהוג בו כי 'אין הרבה ממנו ונחשב רכב מעולה'.

 

1+

 

אני מסכים איתך ב 100%, הבעיה פה עם הקונים והחברות ליסינג שמוכרים ב 20% מתחת למחירון , אבל מה שהקונה הישראלי המטומטם לא מבין שכאשר הוא קונה רכב שהיה בליסינג זה רכב שעובר 25- 40 אלף ק"מ לשנה ואלו כלי רכב שעוברים את הק"מ האלה בתחום הגבוה של הסל"ד כך שהמנוע שחוק מאוד והרכב עם עבר מפוקפק בדרך כלל כי מנסים להסתיר את כל התיקונים בחלפים הזולים שעבר, העיקר מפרסמים אותם בטלוויזיה רכב X שנה 2009 במחיר Y כאילו שאלו הפרמטרים היחידים שנחשבים והרכב חדש מסוכנות כלשהי.

ועם ישראל ממשיך להיות פרייאר וקונה את המכוניות האלה.

פורסם
1+

 

אני מסכים איתך ב 100%, הבעיה פה עם הקונים והחברות ליסינג שמוכרים ב 20% מתחת למחירון , אבל מה שהקונה הישראלי המטומטם לא מבין שכאשר הוא קונה רכב שהיה בליסינג זה רכב שעובר 25- 40 אלף ק"מ לשנה ואלו כלי רכב שעוברים את הק"מ האלה בתחום הגבוה של הסל"ד כך שהמנוע שחוק מאוד והרכב עם עבר מפוקפק בדרך כלל כי מנסים להסתיר את כל התיקונים בחלפים הזולים שעבר, העיקר מפרסמים אותם בטלוויזיה רכב X שנה 2009 במחיר Y כאילו שאלו הפרמטרים היחידים שנחשבים והרכב חדש מסוכנות כלשהי.

ועם ישראל ממשיך להיות פרייאר וקונה את המכוניות האלה.

 

מדויק.

ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים

פורסם

לפני שנה וחצי חיפשתי רכב לקניה, לא משהו חריג - אקסנט מבציר קודם,

 

מצאתי אחת, נראית סבבה, הגוון שלה אהוב עלי מאוד (אפור עכבר) ואמרתי לעצמי כל יום "מחר אתקשר מחר אתקשר" ולא יצא, אך מפעם לפעם שבדקתי שהיא עדיין שם, משהו השתנה וזה המחיר, הפערים היו גדולים מפעם לפעם ולטובה כמובן.

 

התקשרתי אחרי חודש לבחור , שכבר הספיק להוריד יותר מ8000 שקל מהמחיר ומה שפתחתי עימו את השיחה זו היתה השאלה - מדוע? והאם עלי לחכות עוד חודש כדי שהמחיר ירד בעוד 8000 :lol:

 

הוא תירץ בכך שהרכב מעולה אבל חייב למכור כי יש בעיות כלכליות, בעקבות כך - בבדיקה שבצעתי הוברר שהרכב כבר הספיק להיות משועבד באותו החודש :roll:

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

פורסם

הרגת אותי עם ה X,Y,Z, באיזשהו שלב הלכתי לאיבוד...

אבל כל ההשוואה שלך מתייחסת אך ורק לק"מ שעבר הרכב, ולדעתי האישית זו השוואה שלא מעט פעמים חוטאת מאוד לרכב.

כך גם קנייה רק על סמך מס' היד.

ההחלטה הסופית צריכה לנבוע ממספר שקלולים, הנסועה הוא רק פרמטר גמיש בתוכם. רכב סטנדרטי עם יד גבוהה וק"מ גבוה יהיה קשה למכור גם אם יהיה מאוד שמור, בעיקר אם הוא מהסוג הנפוץ (בגלל זה אמרתי "סטנדרטי"). אבל בינו ובין רכב יד ראשונה עם ק"מ נמוך מאוד (שגם הוא לא תמיד מציאה) יש טווח אפור רחב מאוד.

 

כמובן שיש את מקרי הקצה- כמו רכבים ספורטיביים או דגמים נדירים או יוקרתיים, ששם המבחר מצומצם יותר ויש העדפה ברורה לרכבים שלא עברו הרבה ידיים.

יש גם את מקרי הקצה השניים, כמו טנדרים או רכבי שטח, ששם לק"מ ולמס' הידיים יש לפעמים חשיבות משנית. אני מכרתי ג'ימני אוטומט בן 11, עם מעל 200 אלף ק"מ, כשאני יד שישית, תוך שבועיים ומעל למחירון, בעיקר בזכות העובדה שהוא היה מאובזר בתוספות לשטח וגם במצב מיכני מצויין.

ועוד לא דיברנו על אספנות.

 

אני חושבת שרוח הדברים בשרשור הזה מתייחסת לרכבים נפוצים וסטנדרטיים, לא למקרי קצה.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

דוגמאות לא חסר. תדפדפו קצת בפורום מכירת רכבים ותראו . אני אתן דוגמא אישית שלי. לפני כחודשיים בערך הלכתי לראות 2 רכבי פיג'ו 207 ידניות. באותו יום. שתיהן היו יד ראשונה עם ק"מ נמוך . ההבדל היה פנימי. אחת נראתה מלוקקת והשניה חורבן . לזאת שנראתה לא משהו הצעתי למוכר להתחיל לדבר מ-50 ולא מהמחירון ההזוי שהוא חשב שיקבל (57) והוא הסכים .אבל זה היה עוד לפני שראיתי את הרכב. אחרי שראיתי אותו גם 50 לא הייתי מוכן לתת. אחרי תקופה יצרתי קשר שוב לגשש ומסתבר שהבחור הרים את האף. "אין סיכוי פחות מ-55". חייכתי לעצמי. תודה רבה ! לא אתיש בפרטים רק אספר שהרכב כרגע מוצע למכירה ב-48 . הרכב השני במצב מלוקק נמכר בסוף ללובינסקי ונקנה ע"י אחד מחברי הפורום פה.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם

צמצמתי את מספר המשתנים ל-3 (ואת עוד הסתבכת), אז ההתייחסות היא כמובן לא בהכרח רק לק"מ זו סתם דוגמה.

 

טויוטה קורולה 2010 ידנית = רכב נפוץ וסטנדרטי (בארץ כמובן, אנחנו חיים כרגע בישראל)?

 

יונדאי טוסון 2008 דיזל = רכב נפוץ וסטנדרטי? תבדוקו כמה יש למכירה וכמה נסעו פחות מ-25K ק"מ בשנה.

 

הפולו קלאסיק דיזל שלי, שעמדה על 400,000 ק"מ(!) נמכרה אחרי כחצי שנה מעל המחירון וללא בדיקה כלשהי, אפילו לא נסיעה!!!

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם

נו, אבל כל הדוגמאות האלה הן לא של רכב סטנדרטי, ולכן גם לא מתאימות לדוגמא שלך, שמתבססת על מבחר של רכבים עם ק"מ שנתי Y, ואחד שמתבלט לטובה עם Y פחות אינטגרל כפול של (x-2) בחזקת e... :)

 

הבנתי את הדוגמא שלך, פשוט הייתי צריכה לקרוא אותה לאט...

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

תרשו לי לחלוק קצת על הקביעה "מודעות הזויות" ו"אחד מנסה לדפוק את השני".

בעיניי, לגיטימי לגמרי שמישהו ינסה להשיג מחיר מחירון עבור הרכב שלו, ויתחיל להוריד כל פעם שעובר זמן והאוטו לא נמכר. ככה זה עובד, מה רציתם שיבקש מראש 30 אחוז פחות? מה יישאר לו למו"מ?

לגבי העניין השני, שוב - אין כאן עניין של "לדפוק". כל צד מנסה למקסם את תנאי העסקה שלו, אז המוכר משווק את יתרונות הרכב והקונה יצביע על חסרונותיו. זו מהות הסחר. או שמגיעים לעמק השווה או שלא, וממשיכים לקונה/מוכר הבא.

כמובן שכל מה שאמרתי אינו מתייחס למקרים של תרמית אמיתית (שינוי נתוני רישוי, הסתרת סטטוס טוטאל לוס/שעבוד/תאונות קשות וכו'), שאגב מאוד קל להדביק לזה תווית "רק בישראל" - אלא שזה לא מדויק.

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 


×
×
  • תוכן חדש...