Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4789 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מישהו יכול לשפוך לי קצת אור על הנושא? מה ההבדל בין תואר ראשון במדעי ההתנהגות לבין תואר ראשון בפסיכולוגיה?

אני יודע שפסיכולוגיה חייבים ללמוד בדו חוגי, ומדעי ההתנהגות זה שילוב של פסיכולוגיה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אז אני לא מבין למה יש מסלול של לימודי פסיכולוגיה דו חוגי עם סוציולוגיה ואנתרופולוגיה?

מה עדיף ללמוד אם רוצים להתקבל לתואר השני בפסיכולוגיה?

 

בשום מקום לא נותנים תשובה חג משמעית לגבי העניין...

 

עוד שאלה- ההתלבטות שלי היא בין האקדמית תל אביב יפו לבין אוניברסיטת אריאל. מי מהן יותר "נחשבת" בקבלה לתואר שני?

 

*יש לציין שבאקדמית אפשר ללמוד רק מדעי ההתנהגות לתואר ראשון, ובאריאל אפשר מדעי ההתנהגות או פסיכולוגיה דו חוגי.

 

תודה רבה :-)

פורסם

אני עוד לא גיבשתי דעה מוחלטת באיזו מגמה אני מעוניין לגשת לתואר שני, אבל כרגע מה שהכי מעניין אותי זה תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית

פורסם

יש לי חבר שכרגע עושה תואר בפסיכולוגיה, וכבר מתחיל עם ההכנות לתואר השני. באופן כללי, גורם מרכזי לתואר השני הוא ממוצע הציונים שלך בתואר הראשון. זה לא כל כך משנה היכן למדת, אלא מה הציונים שקיבלת. דבר שני שיש לו משקל רב זה מבחן מתאם שעושים. את המבחן (אם זכרוני אינו מטעה אותי) מותר לעשות רק פעם בשנה, ולכן הרבה סטודנדטים עושים אותו במהלך התואר הראשון, שכן אם יצטרכו לגשת שוב ושוב, אז זה לא יימרח להם. עם ממוצע ציונים טוב וציון מתאם טוב, כל מה שיישאר לך זה לעבור רעיונות, ועוד קצת בירוקרטיה. בהצלחה.

 

באופן כללי בקשר לאונ' ותארים שניים. אינני יודע אם כך הדבר בכל התארים, אבל נאמר לי שאם יש לך נניח כמה תארים ראשונים (במשפטים+כלכלה+מנהל עסקים) וכולם מהאוניברסיטה הכי טובה בארץ. ונניח שאתה רוצה להתקבל לתואר שני שמשפטים ויש לך ממוצע של 81. יחד איתך מגיע סטודנט ממכללת חמת גדר שיש לו ממוצע 82. למרות שיש לך 3 תארים וכולם מאוניברסיטה יוקרתית, אותו יקבלו לפניך. כך גם נאמר לי באוניברסיטה כשביררתי בנושא תארים. אין לי מושג מה קורה במקצועות ההנדסה וכדומה. אני נוטה להאמין שהדבר דומה, שכן האונ' אינה מעסיק. למעסיק מהנדסי חשמל, משנה אם המהנדס שלו למד בטכניון או במכללת טייבה, אבל לאונ' משנה בעיקר ממוצע הציונים, ושאר מבחני קבלה.

 

שיהיה בהצלחה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

סתם שאלה, במה עובד מישהו עם תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
סתם שאלה, במה עובד מישהו עם תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית?

 

אם הוא תלמיד טוב ויודע לשווק את עצמו - יעוץ ארגוני, בוחטות של כסף.

אם הוא סטודנט(ית) טיפוסי(ת) בפקולטה לפסיכולוגיה - מחלקת משאבי אנוש, ארגון ימי כיף לעובדים.

פורסם
אם הוא תלמיד טוב ויודע לשווק את עצמו - יעוץ ארגוני, בוחטות של כסף.

אם הוא סטודנט(ית) טיפוסי(ת) בפקולטה לפסיכולוגיה - מחלקת משאבי אנוש, ארגון ימי כיף לעובדים.

 

"בוחטות של כסף" עושים 3-4 אנשים בתחום, אולי, ואני מהמר שלרוב הם לא אלו שלמדו פסיכולוגיה ארגונית אלא מנכ"לים לשעבר וכו'.

 

עם מה נשארנו? מחלקת משאבי אנוש? ארגון ימי כיף לעובדים? הוא לא נראה טוב מספיק בשביל זה (לוקחים רק כוסיות).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

פסיכולוגיה זה מקצוע מעניין, מקסימום ילך לאקדמיה. לא ישעמם לו שם, וחוקרים מרוויחים יפה מאוד.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

כמה משרות פתוחות כאלו יש באקדמיה? אפשר לספור את זה על אצבעות שתי ידיים של חבלן.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אין לי שמץ. זה תלוי גם במגמה שילך עליה. אני בזמנו התעניינתי בפסיכו' קוגניטיבית/פסיכוביולוגיה, והבנתי מקריאה באינטרנט שחסרים אנשי אקדמיה בתחום. ועדיין, אני מניח שזה משתנה בהתאם לסוג המחקר והמכון שירצה להעסיק אותו כחוקר.

בכל מקרה, הדרך לתואר שני/ד"ר בארץ קשה מאוד.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

יש לי קרוב משפחה, בחור אחראי, חכם ומוכשר. עשה תואר שני בפסיכולוגיה (קלינית) באחת האוניבריסטאות המובילות, סיים בממוצע גבוה, נראה לי שכבר מעל שנה הוא מחפש סטאז'. המשכורות בזבל, העבודות בזבל. מילא אם היית מרגיש שזה הגשמת הייעוד שלך...

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
ארגון ימי כיף לעובדים.

 

צחקתי, כי חשבתי שאמרת את זה בצחוק.

כשהמשכתי לקרוא ראיתי בשאר התגובות שזה אשכרה מקצוע.

בתחיל חודש הבאה אני לוקח את עצמי ו30-20 מהעובדים ללילה בחוף צמח בכינרת + הפעלות, כמה מגיע לי? :roll:

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

קלינית נכון לעכשיו זה לא התחום שמדבר אלי... וכן עם תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית אני מתכנן לעבוד בייעוץ ארגוני (לפי מה שהבנתי זה עבודה די נפוצה). התלבטתי בין פסיכולוגיה לתעשייה וניהול, אבל הלב עם פסיכולוגיה...

פורסם

יעוץ זה מקצוע נפוץ ולעתים גם מכניס (גם אם רועי לא מאשר, תלוי עד כמה אתה טוב ומי הלקוחות שלך). החסרון הוא בכך שהמקסימום שאתה יכול לתת שם זה עצה, וזו תירשם ברוב המקרים בפרוטוקול ותיגנז תוך זמן קצר. מנהלים בד"כ לא מזמינים יועץ ארגוני בשביל להשתפר, הם עושים זאת בגלל שמישהו למעלה נתן להם על הראש אחרי כשלון עסקי כזה או אחר. מי שבאמת מחפש לשפר בד"כ לא זקוק ליועצים חיצוניים, משום שזה באמת לא תורה מסיני אלא בסה"כ דבר טבעי לכל מנהל ועובד עם אינטליגנציה רגשית מפותחת.

 

יעוץ ארגוני הוא לא מקצוע שרואים בו תוצאות לעיתים קרובות, ואחרי שאתה עובר תהליך של אבחון והיכרות עם הנפשות הפועלות, הוגה תכנית פעולה ומעלה את הצעתך בפני הבוסים, חלק מהסיפוק הוא לראות תוצאה. יוצא שכאן אתה משקיע עבודה אבל נשאר עם סוף פתוח, וזה לא מתאים לכולם. השאלה עד כמה זה יכול לעבוד בשבילך.

 

חסרון משמעותי נוסף הוא העובדה שיועצים ארגוניים מזמינים בד"כ לסדנה או סשן קצר, זו לא עבודה קבועה. לכן מי שיודע לשווק את עצמו משיג עבודה והשאר מתקשים, קל וחומר בישראל שבה יש לך רמטכ"לים לשעבר ומאמני כדורסל ששמם הולך לפניהם ולכן "שותים" את כל הקליינטורה הפוטנציאלית.

×
×
  • תוכן חדש...