Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7967 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

זקוק לחוות דעת על בדיקה של פונטו 97 s75.

לרכב יש פחות מ55K ק"מ והוא נסע בכל חייו בעיר.

רציתי לדעת מה אתם חושבים על תוצאות הבדיקה שערכנו היום - יש המון סעיפים אבל אני מבין שהרוב זה כסת"ח של המכון...

מבחינת לחץ דחיסה במנוע, הלחץ דחיסה בכל השסתומים עומד על 150PSI עם נפילת לחץ של 8 (?). הבוחן במכון אמר שזה בסדר גמור.

1. מנוע/מערכת קירור/ מערכת דלק/מערכת הצתה:

רעש מערכת תזמון ושסתומים, תושבות מנוי, נזילות שמן, קורוזיה בצנורות ואביזרי קירור, תפקוד מערכת דלק והצתה לקויי.

 

2. מערכת פליטה:

מערכת פליטה פגומה, רקבונות במערכת פליטה. (הערת הבוחן בע"פ: הדוד האחורי מתחיל להראות סימני ריקבון ועוד שנה או יותר נצטרך להחליף אותו מכיוון שהרכב נסע המון בעיר והצטברו משקעים על הדוד).

 

3. סרן קדמי ומערכת היגוי:

נקישות בהגה וחופש (הודגש ע"י הבוחן), חופשים במתלים ובוקסות, הגה רועד בנסיעה, תיקון וכיוון ציר קדמי.

 

4. קפיצים:

בולמי זעזועים אחוריים פגומים.

 

5. שילדת מרכב (ליקויים בעלי משמעות נמוכה):

תיקוני מרכב וצבע סביב, מעיכות פח סביב, פגמים בצבע ושריטות סביב ובגג הרכב, תיקון תאונה בחזית הרכב + כיפופים וסימני מתיחות בקורת רוחב קדמית ומעיכה קלה בקצה השלדה (הערת הבוחן: כנראה גירוד של קדמת הרכב במדרכה גבוהה).

 

6. מערכת בלמים:

צלחות בלם פגומות, בלם יד חלש.

 

7. צמיגים:

צמיג אחורי ימני פגום.

 

8. מערכת תאורה:

מצבר שנת 2002. פנס איתות שבור (כאן המוכר מוכן להחלק איתי בתיקון חצי-חצי).

 

9. העברת כוח:

בלאי מצמד גבוה, נזילות שמן מתיבת הילוכים, שילוב הילוכים לקוי ובורר, תיבת הילוכים רועשת, חופש יתר ציריות רועשות, חופש ונזילה מדיפרנציאל. (הבוחן אמר שיש מחלה לפיאט שהרברס קופץ החוצה אבל ברכב הזה אין את המחלה הזו, וגם המוכר אמר שאף פעם לא קפץ לו ההילוך).

 

רציתי לדעת מה אתם אומרים (מה כסת"ח ומה לא) והכי חשוב: מה ההשלכות של הפגיעה בקדמת הרכב?

 

תודה ויום טוב!

פורסם

היי,

 

אני הייתי מתייחס בעיקר לסעיף 5 ולסעיף 9.

ברמה הכללית, האוטו דורש השקעה לא מבוטלת (לדעתי האישית..) ולדעתי עדיף לך להתרחק מהאוטו.

ובכלל, המוכר מוכן רק להתחלק חצי חצי בפנס האיתות השבור? זה מגוחך! זה הדבר הכי פעוט...

 

אתה אומר שלרכב יש פחות מ-55 אלף קילומטרים לשנה. בממוצע יוצא בין 7000 ל-8K קילומטרים בשנה. בשטח, האוטו מראה שחרשו עליו הרבה יותר...

 

לעניינו, " שילוב הילוכים לקוי ובורר, תיבת הילוכים רועשת, חופש יתר ציריות רועשות, חופש ונזילה מדיפרנציאל" נראה לי קצת מוזר לאוטו שעבר ממוצע קילומטרים נמוך

 

לגבי השילדה (שאסי) אני קצת נרתע מהביטוי "סימני מתיחה", "תיקון תאונה בחזית הרכב + כיפופים וסימני מתיחות בקורת רוחב קדמית ומעיכה קלה בקצה השלדה (הערת הבוחן: כנראה גירוד של קדמת הרכב במדרכה גבוהה)".

 

שאר הסעיפים, אל תשכח, גם דורשים השקעה...

"מערכת תאורה:מצבר שנת 2002. פנס איתות שבור (כאן המוכר מוכן להחלק איתי בתיקון חצי-חצי)".

 

ולא התייחסתי לשאר הסעיפים...

 

בקיצור, אם אתה שואל אותי - אתה יכול למצוא מכוניות הרבה יותר מוצלחות לשנתון הזה...

 

 

סער

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

7000 ש"ח מתחת למחירון ,ואז שווה לך לקחת,גם ככה אין לאוטו הזה שוק.

חלקים+תיקונים+זמן+כאב ראש = אתה מגיע לסכום הזה פחות או יותר

פורסם

ברים יקרים,אל תשכחו לרגע שהאוטו שנת 97!מה ציפיתם למצוא,אוטו מושלם??יחסית לשנת ייצור ולהיצע העגלות בשוק,האוטו במצב מצויין,מנוע תקין לחלוטין,ללא תאונות קשות והשקעה לא גדולה ביישור קו.אם אתה רוצה טופס בדיקה נקי-קנה חדש מהחברה.בתקציב הזה,הוא לא ימצא משהו יותר טוב,והסיפור יחזור על עצמו גם אם הוא יקח עוד 70 מכוניות לבדיקה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חלק מהדברים שרשמת הם כסת"ח של המכון וחלק לא. אולי תיקח את הרכב למוסך שיוכל לבדוק מול טופס הבדיקה מה דורש תיקון ומה לא ?כך גם תוכל לדעת כמה יעלה התיקון. בגדול לפי דעתי חשוב לבדוק את מערכת הקירור של האוטו שכן עם רוב הנסיעות בוצעו בעיר אז חשוב שהמערכת תהיה תקינה ושהמנוע לא יעבוד בטמפרטורה גבוהה מהצריך.

הרכב נשמע במצב סביר פלוס אבל עדיין הייתי לוקח אותו לבעל מקצוע שיבדוק את כמות ההשקעה הדרושה ביישור קו.

פורסם

"ברים יקרים,אל תשכחו לרגע שהאוטו שנת 97!מה ציפיתם למצוא,אוטו מושלם??"

 

 

 

והתשובה היא כן...ואם לא אז אני לא קונה או שיוריד לי מהמחיר את כל הליקויים.

זה שהרכב בן 7 זה לא אומר כלום,הרכב שלי בן 15 והוא במצב מושלם!!!

פורסם

ווי ווי מה זה זה?! מה מטוס נפל על הפיאט הזאת?! כמה בעיות?! עזוב ת'רכב תמיד אפשר למצוא רכב יותר טוב בתצקיב שלך...לא שווה לקחת את הרכב כל יום אתה תיהיה במוסך יש לרכב פשוט יותר מידיי בעיות.

מה התקציב שלך

פורסם
ברים יקרים,אל תשכחו לרגע שהאוטו שנת 97!מה ציפיתם למצוא,אוטו מושלם??יחסית לשנת ייצור ולהיצע העגלות בשוק,האוטו במצב מצויין,מנוע תקין לחלוטין,ללא תאונות קשות והשקעה לא גדולה ביישור קו.אם אתה רוצה טופס בדיקה נקי-קנה חדש מהחברה.בתקציב הזה,הוא לא ימצא משהו יותר טוב,והסיפור יחזור על עצמו גם אם הוא יקח עוד 70 מכוניות לבדיקה.

לדעתי גם אם ניקח רכב חדש מהסוכנות וישר נכניס אותו לבדיקה, אז הוא לא ייצא נקי.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
"ברים יקרים,אל תשכחו לרגע שהאוטו שנת 97!מה ציפיתם למצוא,אוטו מושלם??"

 

והתשובה היא כן...ואם לא אז אני לא קונה או שיוריד לי מהמחיר את כל הליקויים.

זה שהרכב בן 7 זה לא אומר כלום,הרכב שלי בן 15 והוא במצב מושלם!!!

תיקח את הרכב המושלם שלך לבדיקה ותראה אם איזה טופס שחור אתה תצא...

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני מאחל לכם, M&T ואדון פורמט1, שהבדיקה הראשונה ברכב שתרצו לקנות תצא מושלמת. אבל אין דבר כזה. אם תחפשו אותו - תישארו בלי מכונית חודשים רבים. כנראה שאין לכם באמת מושג בבדיקת רכבים. אחד חושב שצריך להוריד 7000 מהמחירון והשני חושב שהאוטו כ"כ שחוט שאסור לגעת בו.

 

90 אחוז ממה שנכתב שם זה כסת"ח שייכתב גם על רכב כמעט חדש לגמרי. סעיף השלדה הוא הבעייתי היחיד מכיוון ששיפשוף בקצה השלדה הוא באמת כלום אבל במכירה של הרכב יכול להיות שתהיה בעיה. זאת בעצם הסיבה היחידה שצריך לנסות להוריד כמה שאפשר מהמחירון, שאר הדברים באמת לא רציניים (דוד אחורי שדורש החלפה וטיפול בתיבת ההילוכים הם אולי הדברים המשמעותיים היחידים). אני מאחל לאוטו שלי שיצא ככה בבדיקה (חוץ מסעיף השלדה כמובן) - ואני בהחלט לא מתכוון למכור אותו ב-7000 מתחת למחירון :-P

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

דרך אגב, השוק מוצף בפונטואים.

לדעתי אין שום סיבה להתעסק עם רכב בעל קצה שילדה.

גם כשהוא ירצה למכור השוק יהיה מוצף בפונטואים ויהיה מאוד קשה לו למכור.

 

במידה והבעלים התחייב על שלדה, אז אפשר לקבל את עלות הבדיקה בחזרה ולהמשיך הלאה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
ברים יקרים,אל תשכחו לרגע שהאוטו שנת 97!מה ציפיתם למצוא,אוטו מושלם??יחסית לשנת ייצור ולהיצע העגלות בשוק,האוטו במצב מצויין,מנוע תקין לחלוטין,ללא תאונות קשות והשקעה לא גדולה ביישור קו.אם אתה רוצה טופס בדיקה נקי-קנה חדש מהחברה.בתקציב הזה,הוא לא ימצא משהו יותר טוב,והסיפור יחזור על עצמו גם אם הוא יקח עוד 70 מכוניות לבדיקה.

חבל שזרקתי את הטופס בדיקה של הקורולה הקודמת שלנו.

הטופס יצא כמעט עם אפס תקלות. כמובן שהיו פה ושם הערות קטנות (צמיגים בני שנתיים, כיוון פרונט) אבל לא מגילה כמו שמפרסמים פה בד"כ. כאשר לקחנו את הרכב למוסך טויוטה לאחר הבדיקה הם צחקו ואמרו שבחיים שלהם הם לא ראו רכב כזה שמור בן 9 שנים !!! ואחד המוסכניקים שבדק את האוטו אמר שאם הקונה יורד מהפרק אז הוא עכשיו הולך לבנק להביא את הכסף (כי האוטו היה עם נתונים מצויינים (יד ראשונה ו-80K ק"מ) ודרשנו רק מחירון לאחר שהתגלה שיש קצה שלדה, לפני שידענו על הקצה שלדה דרשנו מחירון משוכלל שזה היה 3 או 4 אלף מעל המחירון הרגיל).

ונחזור לעניין, אצלנו בדו"ח בדיקה היה רק משאבת מים שקרובה ליומה האחרון ובולמי זעזועים אחוריים חלשים (בלאי טבעי ברכב בן 9 שנים). גם אצלנו מדובר ברכב שעיקר נסיעותיו הם בעיר. הרכב לא קיבל שום טיפול מיוחד, פעם בשנה הוא נכנס לטיפול השנתי לפני הטסט וזהו !!!

 

ולפותח הת'רד, אני ממליץ לך לפנות למוסך מורשה לפני שאתה יורד לגמרי מהאוטו. תלך עם המוכר, תבקש הצעת מחיר משוערת לתיקון כל הפגמים שבאמת קיימים (ולא כסת"חים). אם באמת יש הרבה לתקן אז תקווה שהמוכר יבהל וירד במחיר, אם לא אז שיהיה לך בהצלחה בהמשך החיפושים אחרי פונטו אחרת ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
אני מאחל לכם, M&T ואדון פורמט1, שהבדיקה הראשונה ברכב שתרצו לקנות תצא מושלמת. אבל אין דבר כזה. אם תחפשו אותו - תישארו בלי מכונית חודשים רבים. כנראה שאין לכם באמת מושג בבדיקת רכבים. אחד חושב שצריך להוריד 7000 מהמחירון והשני חושב שהאוטו כ"כ שחוט שאסור לגעת בו.

 

90 אחוז ממה שנכתב שם זה כסת"ח שייכתב גם על רכב כמעט חדש לגמרי. סעיף השלדה הוא הבעייתי היחיד מכיוון ששיפשוף בקצה השלדה הוא באמת כלום אבל במכירה של הרכב יכול להיות שתהיה בעיה. זאת בעצם הסיבה היחידה שצריך לנסות להוריד כמה שאפשר מהמחירון, שאר הדברים באמת לא רציניים (דוד אחורי שדורש החלפה וטיפול בתיבת ההילוכים הם אולי הדברים המשמעותיים היחידים). אני מאחל לאוטו שלי שיצא ככה בבדיקה (חוץ מסעיף השלדה כמובן) - ואני בהחלט לא מתכוון למכור אותו ב-7000 מתחת למחירון :-P

 

רוני

אפשר למצוא תמיד רכב יותר טוב עם הרבה פחות בעיות

אם אתה רוצה לקנות את הרכב הראשון שאתה רואה,בהצלחה

לא יקח חודשים ולא נעליים מוכרים המון פיאטים אני בטוח שיש אי שם פיאט שמור

ואיזה שטויות שאם תיקח רכב חדש ימצאו שם בעיות...

אחי קנה רנו קליאו(מליסינג) שנת 2002 הבעיות היחידות שהיו שם זה צמיגים(והוחלפו הלוואי על כולם שזאת תיהיה הבעיה היחידה ברכב) ותיקוני צבע אין שום פגיעה בשילדה, כלום!

 

אולי בכל זאת תגיד מה התקציב שלך לרכב?

פורסם

טויוטה זאת טויוטה - אין מה לעשות, שים דלק וסע, לא סתאם אומרים שהיא היפנית מ"ס 1.

 

אבל פיאט זה סיפור אחר לגמריי.

 

בפיאט צריך לחשוב פעמיים....

פורסם
טויוטה זאת טויוטה - אין מה לעשות, שים דלק וסע, לא סתאם אומרים שהיא היפנית מ"ס 1.

 

אבל פיאט זה סיפור אחר לגמריי.

 

בפיאט צריך לחשוב פעמיים....

מה זה קשור עכשיו לתוצאות בדיקה במכון?!

וחוץ מזה מי אומר שהיא היפנית מס' 1 בעולם? חברת הפרסום של היבואן של טויוטה? נכון, בואו נאמין להם.

 

ורדרוז ידידי, בהתחלה את אומר שהיה כתוב שם רק צמיגים בני שנתיים (כ-1,200 ש"ח לכל ה-4) וכיוון פרונט (כ-150 ש"ח).

ואז אתה מוסיף שהמשאבת מים קרובה לסופה (בערך 800 ש"ח כולל עבודה, ובד"כ מחליפים גם טיימינג) וגם הבולמ"ז האחוריים גמורים (כ-400 ש"ח לכל אחד בלי עבודה).

אהה... וגם הקצה שלדה ההוא שהזכרת בסוף.

אבל מה? לא כתבו מגילה הא?

 

לכותב השרשור, תראה לכל מכון יש מספר סעיפים קבועים שהם כותבים בשביל לכסת"ח את עצמם.

כיוון שכמעט בלתי אפשרי לדעת מה מצב והגיר והמנוע הם ייכתבו הערות כלליות שלא אומרות למעשה כלום. "רעש, חופש, בלאי, צלצולים". זאת ע"מ שאם ייקרה משהו הם יהיו מכוסים מבחינת האחריות שהם נותנים.

 

הקצה שלדה ההוא שהוזכר, זה חארטה אחת גדולה. כולה מכה קטנה של הפח מתחת לאוטו ממדרכה.

אבל אכן יכולה להיות בעיה בעת מכירת הרכב .

 

אם הרכב הוא באמת יד 1 עם 55K ק"מ, שמור ומטופל בדיוק בזמן במוסך איכותי והרכב ננהג ע"י אדם שלא קרע אותו (איזה בן 18 עצבני) אז תנסה להוריד כמה שיותר במחיר ולקנות את הרכב.

אם המוכר לא מוכן להתפשר תחפש עוד קצת תראה מה עוד יש בשוק, אולי תמצא מציאה אחרת ואם לא תמיד אפשר לחזור לרכב הזה.

 

בהצלחה!

×
×
  • תוכן חדש...