Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4906 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חבר, אל תשכח את המגזר החדש שמוצץ את דמנו והם הפלסטינאים. רק בגלל המהלך האחרון של אבו מאזן ישראל באמת התעצבנה והחליטה למנוע את העברת כספי המיסים על סחורות בסך 350 מיליון שקל בכדי להתחיל לכסות חלק זעום מתוך ה 700 מיליון שקל פלוס שהם חייבים למדינת ישראל. אחוז ניכר מהחוב הוא לחברת החשמל. חברת החשמל בהפסדים, בין הייתר בגלל השכנים שלנו שלא משלמים את החוב והאזרח הישראלי משלם את המחיר.

 

זה כמובן לא חדש, ועם זה אני מסכים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

WIL בתשובתך אתה מציין מיסים ישירים ומיסים עקיפים

מיסים ישירים על הכסף שאני עובד עבורו ומיסים עקיפים שאני משלם כשאני קונה משהו עד כאן כל מדינה עושה באחוזים פחותים יותר או גבוהים יותר (הרבה יותר, אם נדבר על ישראל..)

ירושה זה לא זה ולא זה, המיסים הישירים שולמו עבור הכסף והמיסים העקיפים ישולמו כשאני אקנה עם זה משהו

 

תחשוב שכל פעם שאתה מושך מזומן מכספומט 10% מהסכום ילך למדינת ישראל, לא הגיוני לדעתי

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

פורסם
חבר, אל תשכח את המגזר החדש שמוצץ את דמנו והם הפלסטינאים. רק בגלל המהלך האחרון של אבו מאזן ישראל באמת התעצבנה והחליטה למנוע את העברת כספי המיסים על סחורות בסך 350 מיליון שקל בכדי להתחיל לכסות חלק זעום מתוך ה 700 מיליון שקל פלוס שהם חייבים למדינת ישראל. אחוז ניכר מהחוב הוא לחברת החשמל. חברת החשמל בהפסדים, בין הייתר בגלל השכנים שלנו שלא משלמים את החוב והאזרח הישראלי משלם את המחיר.

 

פעם אחרונה שבדקתי, 350 מליון מתוך 700 מליון זה 50%, או חצי בשפת העם. זה לא חלק זעום.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
אתה קצת סוטה מהדיון. מס ירושה לא חל מהשקל הראשון אלא, למשל, מעל 5 מיליון או 10 מיליון. אז לא מדובר בדיוק באותם אנשים שלא קנו טלוויזיה ולא תיקנו שיניים, כדי שלילד יהיה כסף לאוניברסיטה... וכן, אין לי בעיה שיחול על משפחתי (לא שיש לנו 10 מיליון, אבל אולי יהיו ;-) ).

 

אני מת על ההתקרנפות שלך.

 

אין לך שום התנגדות להחיל מס כל עוד אתה מתחת לסף המס והוא יחול על אחרים - זה כמובן בסדר מבחינתך.

שים לב שאתה עצמך נוקב במספר שאין לך ובעינך המחזיק בו הוא עשיר מופלג שצריך לשלם - ואתה גם מקווה שתגיע למספר הזה יום אחד ולכן מזווית הראיה הנוכחית שלך זה בסדר (כי היום אתה מוכן לשלם פרמיה תיאורטית כדי להגיע לשם) לחייב במס.

 

העניין הוא שכשהמס מוחל על אלה עם העשרה מיליון מחר גם אלה עם החמישה מיליון בסכנה.

נכון, גם בעלי החמישה מיליון הם עשירים מופלגים שצריך לנקנק - אבל היי, דירה היום שווה יותר משני מיליון ש"ח וגם פיצויי פרישה הם כמה מאות אלפים ואם הבן אדם כילכל צעדיו נכון אז יש לו עוד כמה גרושים שחסך במהלך חייו, והינה עמך ישראל הפך לעשיר מופלג שמחוייב במס ירושה.

פורסם
אני מת על ההתקרנפות שלך.

 

אין לך שום התנגדות להחיל מס כל עוד אתה מתחת לסף המס והוא יחול על אחרים - זה כמובן בסדר מבחינתך.

שים לב שאתה עצמך נוקב במספר שאין לך ובעינך המחזיק בו הוא עשיר מופלג שצריך לשלם - ואתה גם מקווה שתגיע למספר הזה יום אחד ולכן מזווית הראיה הנוכחית שלך זה בסדר (כי היום אתה מוכן לשלם פרמיה תיאורטית כדי להגיע לשם) לחייב במס.

 

זה בדיוק מה שאמרתי לו בדיון בו הוא תמך על העלאת מיסים על "רכבי יוקרה" (כל דבר מעל 150K או משהו בסגנון).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

צודק, אם כי לא הייתי עף על ההתקרנפות.

בכל הדיונים על מסי ירושה אני מסתכל מסביב, רואה מה הסף שאנשים מאמינים בו, ותמיד, אבל תמיד, זה מתאים למעמד הכלכלי שלהם בול, כך שהם טיפה מתחת (צריך להשאיר מרווח טעות). הדיונים האלו בכלל משעשעים כשהספים של חלק מהאנשים רחוקים אחד מהשני בעשרות ואף מאות מליונים (יצא לי להיות בדיון כזה, משעשע).

 

אגב, אני בעד שמס ירושה יהיה החל מהשקל הראשון, היות ואני לא הולך להוריש את הכסף שלי. רוצה להיקבר איתו, עטוף כולי.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
אני מת על ההתקרנפות שלך.

אין לך שום התנגדות להחיל מס כל עוד אתה מתחת לסף המס והוא יחול על אחרים - זה כמובן בסדר מבחינתך.

שים לב שאתה עצמך נוקב במספר שאין לך ובעינך המחזיק בו הוא עשיר מופלג שצריך לשלם - ואתה גם מקווה שתגיע למספר הזה יום אחד ולכן מזווית הראיה הנוכחית שלך זה בסדר (כי היום אתה מוכן לשלם פרמיה תיאורטית כדי להגיע לשם) לחייב במס.

העניין הוא שכשהמס מוחל על אלה עם העשרה מיליון מחר גם אלה עם החמישה מיליון בסכנה.

נכון, גם בעלי החמישה מיליון הם עשירים מופלגים שצריך לנקנק - אבל היי, דירה היום שווה יותר משני מיליון ש"ח וגם פיצויי פרישה הם כמה מאות אלפים ואם הבן אדם כילכל צעדיו נכון אז יש לו עוד כמה גרושים שחסך במהלך חייו, והינה עמך ישראל הפך לעשיר מופלג שמחוייב במס ירושה.

 

קודם כל - אל תמות, שלא יחילו עליך מס ירושה.

דבר שני, אולי לא עשיתי הבחנה מדוייקת; לי עדיין אין, אבל כפי שאמרתי על משפחתי אין לי בעיה שיחול, מזה תבין מה שאתה רוצה. לגופו של עניין, כפי שכבר כתבתי, עשירים ממני וממשפחתי חושבים שראוי שזה יוחל. ואם בענייני מוות עסקיננן, אני מת על זה שאנשים רוצים שיהיה פה אמריקה, אבל לא את המיסוי של אמריקה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
זה בדיוק מה שאמרתי לו בדיון בו הוא תמך על העלאת מיסים על "רכבי יוקרה" (כל דבר מעל 150K או משהו בסגנון).

 

מעולם לא התייחסתי למספר 150K (או למספר בכלל לפי מה שאני זוכר), אבל גם אם צריך לתת מספר, אני מוכן שזה יהיה 250K, כדי שתוכל לרכוש עדיין CUP. ;-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
אני מת על ההתקרנפות שלך.

 

אין לך שום התנגדות להחיל מס כל עוד אתה מתחת לסף המס והוא יחול על אחרים - זה כמובן בסדר מבחינתך.

שים לב שאתה עצמך נוקב במספר שאין לך ובעינך המחזיק בו הוא עשיר מופלג שצריך לשלם - ואתה גם מקווה שתגיע למספר הזה יום אחד ולכן מזווית הראיה הנוכחית שלך זה בסדר (כי היום אתה מוכן לשלם פרמיה תיאורטית כדי להגיע לשם) לחייב במס.

 

העניין הוא שכשהמס מוחל על אלה עם העשרה מיליון מחר גם אלה עם החמישה מיליון בסכנה.

נכון, גם בעלי החמישה מיליון הם עשירים מופלגים שצריך לנקנק - אבל היי, דירה היום שווה יותר משני מיליון ש"ח וגם פיצויי פרישה הם כמה מאות אלפים ואם הבן אדם כילכל צעדיו נכון אז יש לו עוד כמה גרושים שחסך במהלך חייו, והינה עמך ישראל הפך לעשיר מופלג שמחוייב במס ירושה.

לא מסכים איתך.

מס ירושה צריך להתחיל מסף מסוים, משיקול עקרוני וגם במיוחד משיקול מעשי- המס צריך להיות כדאי למדינה , כלומר שלא יצא שהשכר של הפקידים שמטפלים במס, יותר גבוה מהמס. אנו לא עוסקים פה בגובה הסף אבל ברור שהסף יהיה גבוה, ומדובר במיליוני דולרים.

 

לגבי "הבן אדם כילכל צעדיו נכון אז יש לו עוד כמה גרושים שחסך במהלך חייו, והינה עמך ישראל הפך לעשיר מופלג שמחוייב במס ירושה":

כבר היום גובים מסים ממי שכלכל את צעדיו נכון, למשל מס שבח החל על עליית מחיר הדירה \קרקע, או מס רווחי הון על רווחי בורסה. מס ירושה הוא מס נוסף באותה מחלקה של המיסים הנ"ל.

 

וחשוב להזכיר שוב - מס ירושה מקטין את שאר המיסים.

 

יהודה

פורסם

וחשוב להזכיר שוב - מס ירושה מקטין את שאר המיסים.

 

זו טענה לא מבוססת ולא נכונה. המדינה היא כמו חיה רעבה שלא יודעת שובע לעולם - תמיד יהיה למי לתת, בטח בצורת ממשל לחיצה וניתנת לסחיטה כמו שיש כאן. הצורה היחידה לווסת את ההוצאות היא לווסת את ההכנסות.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

 

אולי לא עשיתי הבחנה מדוייקת; לי עדיין אין, אבל כפי שאמרתי על משפחתי אין לי בעיה שיחול, מזה תבין מה שאתה רוצה.

 

אכן משפט סתום שניתן להבנה במספר אופנים, שאחד מהם הוא שככול הנראה נושלת מהירושה... :twisted:

 

לגבי "הבן אדם כילכל צעדיו נכון אז יש לו עוד כמה גרושים שחסך במהלך חייו, והינה עמך ישראל הפך לעשיר מופלג שמחוייב במס ירושה":

כבר היום גובים מסים ממי שכלכל את צעדיו נכון, למשל מס שבח החל על עליית מחיר הדירה \קרקע, או מס רווחי הון על רווחי בורסה. מס ירושה הוא מס נוסף באותה מחלקה של המיסים הנ"ל.

 

וחשוב להזכיר שוב - מס ירושה מקטין את שאר המיסים.

 

יהודה

 

טעות בידך, מס שבח ומס רווחי הון חלים על הערך המוסף שהצלחת לקבל על ההון שהשקעת.

מס ירושה חל לא על ערך מוסף אלא על העברת ערך מדור לדור - ההבדל מהותי.

פורסם

טעות בידך, מס שבח ומס רווחי הון חלים על הערך המוסף שהצלחת לקבל על ההון שהשקעת.

מס ירושה חל לא על ערך מוסף אלא על העברת ערך מדור לדור - ההבדל מהותי.

ניתן למיין לפי כל מיני קריטריונים, כמו האם המס הוא על הערך המוסף או על הצבירה, או האם המס הוא על "הבן אדם כילכל צעדיו נכון אז יש לו עוד כמה גרושים שחסך במהלך חייו" כדבריך קודם. ויש עוד אפשרויות מיון .

 

ברור שכל מס נוסף מעורר התנגדות אצל כולנו, אבל כשמבררים מה התמונה הכללית, מתברר שאנו צריכים להילחם בהוצאות הממשלה שחלק מהם מטורפות ובזבזניות. הקטנת הוצאות הממשלה היא הדרך היחידה להקטין את המיסים. למרות שאנו יודעים על הבזבוזים, הם מתקבלים בשלווה כאילו כלום לא קרה. דוגמאות מקוממות:

1. מטוסי הכיבוי שאין בהם צורך (היו קודם בהסדר מוצלח יותר), שנבחרו בכוונה כך שלא יתאימו לתפקיד (רצו אספקה מהירה וזה מה שהיה זמין) ושגם אילו היו קימים לפני השריפה בכרמל הם לא היו עוזרים אלא בשוליים.

2. קווי רכבת בית שאן -עפולה ואשקלון-נתיבות באר שבע, שכמעט אף אחד לא יסע בהם ועולים מיליארדים.

 

בנוסף, איזה תועלת נובעת מפטור ממס ירושה לעשירים באמת (נניח 10 מיליון דולר ומעלה) ? האם לא עדיף לגבות מהם מס ובתמורה להקטין את מס ההכנסה \ מע"מ\ מחיר הדלק ?

 

עוד שיקולים בעד ונגד מס הירושה.

 

יהודה

פורסם

מסקרנת אותי השתלשלות העניינים העתידית בעניין החלת מס הירושה-

1.מס הירושה מוחזר לפועל מאיזשהו רף.

2. עוד לפני שהמס מוחל עשירי המדינה מקבלים רגליים קרות ומתחילים להזרים כספים לחול.

3. בניגוד לחלק גדול מהשטויות שנאמרו פה, מדינות רבות בעולם ביטלו בעצמן את המס הנ"ל- אוסטרליה, קנדה, שוייץ וכו'.

4. חלק גדול מעשירי המדינה מחזיקים בדרכון זר. אלה ינצלו אותו במעמד ויעבירו את כספם החוצה למדינה נטולת מס שכזה.

5. החלק השני שאינו מחזיק בדרכון זר פשוט יתחיל להעביר חלקים מרכושו לצאצאיו בעודו בחיים (מתנה פטורה).

6. הציבור מהמעמד הבינוני פלוס יידפק, יבוא לפורום, יצעק ויקלל.

 

אגב יהודה- מצחיקה אותי העובדה שאתה באמת ובתמים מאמין שבאם יחילו את המס הנ"ל המיסוי העקיף ירד ואולי גם מס ההכנסה. צר לי אבל אתה חי בסרט. כמו שנאמר מקודם, המדינה לא סתם תוריד מס, זה לא האינטרס. אם למדינה יש עודף בתקציב היא תוציא אותו על חרדים/פלשתינים/שקר כלשהו לא חסר מה, היא לא תחזיר אותו לאזרחים.

במקום להתלונן ולפתוח עיניים על אנשים שעשו את כספם צריך להתמקד בגבייה של מגזרים שאינם משלמים- הון שחור. היקף ההון השחור במדינה הוא ענק.

אף פעם לא הבנתי את הגישה של להוסיף מס אם גם ככה לא גובים חלק גדול מהמס הקיים.

פורסם

2. עוד לפני שהמס מוחל עשירי המדינה מקבלים רגליים קרות ומתחילים להזרים כספים לחול.

אין קשר בין מס ירושה והעברת כסף לחו"ל. אריסון חזר לארץ כדי לנסות להתחמק ממס הירושה האמריקאי האם כתוצאה העביר את כספו לארץ? לא לפי הידוע.

האם כיום אין עשירים שממילא מעבירים רכוש לחו"ל כדי להתחמק ממס ההכנסה בארץ? ניחוש שלי, שיש לא מעט כאלה. מס הכנסה מוטל כל שנה בעוד שמס ירושה מוטל פעם בהרבה שנים. כלומר אם כבר שווה להתחמק, הגורם ה"מפחיד" הוא מס ההכנסה.

כמובן שכאשר מטילים מס ירושה, הוא צריך להיות לא גבוה מדי כדי להקטין את הפיתוי להעביר כספים לחו"ל.

5. החלק השני שאינו מחזיק בדרכון זר פשוט יתחיל להעביר חלקים מרכושו לצאצאיו בעודו בחיים (מתנה פטורה).

ברור שצריך למסות מתנות במקרה שמטילים מס ירושה.

אגב יהודה- מצחיקה אותי העובדה שאתה באמת ובתמים מאמין שבאם יחילו את המס הנ"ל המיסוי העקיף ירד ואולי גם מס ההכנסה. צר לי אבל אתה חי בסרט. כמו שנאמר מקודם, המדינה לא סתם תוריד מס,

לצחוק זה טוב לבריאות, אבל במציאות המדינה כן הורידה מס, ואפילו לא מעט פעמים. בתקופת הממשלה הנוכחית, הורד מס ההכנסה מספר פעמים, והורד המס על רכב חדש . אנו בכל זאת מדינת חוק, והמס מתוכנן לכסות את ההוצאות. הבעיה היא בבזבוזים האדירים (דוגמאות יש בשפע, למשל אלה שהבאתי קודם). אם וכאשר יקטינו את הבזבוזים, יוכלו להקטין את המיסים, וכל ראש ממשלה יהנה מאוד להכריז על הורדת מיסים, שהבוחרים מאוד אוהבים לשמוע.

כפי שאני חוזר וכותב, הדרך היחידה להקטנת ההוצאות (בין השאר), היא שינוי שיטת הבחירות.

 

יהודה

פורסם

יהודה, בינינו, אריסון בא לארץ וקנה את בנק הפועלים בחינם? לא, הוא הגיע בגלל המס האמריקאי וקנה את בנק הפועלים.

 

מס ירושה הוא לא מס ארעי, הוא לא קופץ ומפתיע כל חמש שש שנים. אם מחילים מס הוא קבוע.

עשירים בורחים ממס הכנסה בדיוק כמו עניים. אני מבטיח לך שרוב רובו של ההון השחור במדינה מקורו לא בעשירי המדינה אלא באוכלוסיה אחרת.

 

דיברנו על מיסוי ככלי להקטנת הפערים במשק לא? אם במתנות עסקינן, כשאתה תרצה לעזור לבן שלך ולרכוש לו רכב, האם תשלם על כך מס מתנה? הרי יש אנשים שאין ביכולתם לקנות לילדיהם רכב אז בוא נצמצם פערים לא? אולי נקבע שיעור מסויים שמעליו יוחל מס מתנות? נניח 200 אלף ש"ח? כי מעל זה זה כבר חזירות אז בוא נטיל מס. רגע, אבל הבן שלך מתחתן ואתה רוצה לעזור לו עם דירה, מה עם החלק הזה? האם נטיל גם עליו מס?

 

הבעיה המרכזית במס ירושות ומתנות הוא כפל מס. האם אתה תהיה מוכן לשלם מס נוסף על הנטו שלך? למה לא? צמצום פערים לא? צדק חברתי צעקנו.

אולי בעצם עשירים צריכים לשלם יותר מס וזהו. גם פתרון.


×
×
  • תוכן חדש...