Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4906 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יהודה, בינינו, אריסון בא לארץ וקנה את בנק הפועלים בחינם? לא, הוא הגיע בגלל המס האמריקאי וקנה את בנק הפועלים.

נכון, אלא שדיברנו על טענה אחרת: שכביכול בגלל מס הירושה, עשירים יהודים ימנע מלעלות לארץ ולהביא איתם את כספם. אבל במציאות אין קשר בין מקום המגורים ומקום הכסף, ואריסון הוא דוגמא טובה לכך.

כותרת מהיום:

http://www.themarker.com/markets/1.1882175

שרי אריסון זקוקה לנזילות: מגייסת מהבנקים ומהמוסדיים 2.5 מיליארד ש'

האשראי נועד בחלקו להחליף אשראי קיים שאריסון מבקשת לדחות עקב עצירת הדיווידנדים בבנק הפועלים

כלומר, חלק גדול (אם לא כל) מהמימון לקנית בנק הפועלים בא מהלואות שאריסון לקח, ועדיין לא הוחזרו. בזמנו אריסון סיפר בראיון שהוא בא לארץ כדי להיות פנסיונר, אבל לאחר שהציעו לו רעיונות השקעה מענינים, הוא החליט להשקיע. בינינו, הוא לא הראשון שמממן את הרכישה מהלואות, ומתכוון להחזיר את ההלואות מהדיבידנדים. (ראה בן דוב-פרטנר, אלוביץ-בזק, ועוד).

מס ירושה הוא לא מס ארעי, הוא לא קופץ ומפתיע כל חמש שש שנים. אם מחילים מס הוא קבוע.

עשירים בורחים ממס הכנסה בדיוק כמו עניים. אני מבטיח לך שרוב רובו של ההון השחור במדינה מקורו לא בעשירי המדינה אלא באוכלוסיה אחרת.

 

דיברנו על מיסוי ככלי להקטנת הפערים במשק לא? אם במתנות עסקינן, כשאתה תרצה לעזור לבן שלך ולרכוש לו רכב, האם תשלם על כך מס מתנה? הרי יש אנשים שאין ביכולתם לקנות לילדיהם רכב אז בוא נצמצם פערים לא? אולי נקבע שיעור מסויים שמעליו יוחל מס מתנות? נניח 200 אלף ש"ח? כי מעל זה זה כבר חזירות אז בוא נטיל מס. רגע, אבל הבן שלך מתחתן ואתה רוצה לעזור לו עם דירה, מה עם החלק הזה? האם נטיל גם עליו מס?

...

למה לא? צמצום פערים לא? צדק חברתי צעקנו.

אולי בעצם עשירים צריכים לשלם יותר מס וזהו. גם פתרון.

כפי שכתבתי, אין טעם לגבות מס ירושה\מתנה בסכומים קטנים כאלה כי המנגנון הפקידותי יעלה כמו המס שיתקבל.

הבעיה המרכזית במס ירושות ומתנות הוא כפל מס. האם אתה תהיה מוכן לשלם מס נוסף על הנטו שלך?

כולנו לא אוהבים לשלם עוד מס, וגם המיסים הקימים לא פופולרים. אם מעלים מס אחד ומורידים את האחרים, זה נראה בסדר.

מה רע אם צעיר שמרויח מעולה ישלם פחות מס הכנסה על חשבון עשיר שמוריש כמה מיליונים טובים למשפחתו?

 

יהודה

  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הנה כתבה מעניינת לגבי מס ירושה ומס עיזבון. מסתבר שיש הבדל בין השניים.

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3593183,00.html

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

תודה על הקישור המענין.

הההמלצות של ועדת בן בסט משנת 2000, אכן מאמתות את החשד שבסופו של דבר המס יפול על מעמד הבינים, מכיון שמוזכרת המלצת בן בסט למסות גם עזבון בסכום החל מקצת יותר משווי דירה , שזה סף די נמוך.

 

יהודה


×
×
  • תוכן חדש...