Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(ייעוץ בבחירה בין) טויוטה קורולה, מזדה 3 ופורד פוקוס


יהודהס
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4546 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אנו מעוניינים לקנות רכב משפחתי בתקציב של 70-80K. המליצו לנו על טויוטה קורולה, מזדה 3 ופורד פוקוס. מה היתרונות והחסרונות היחסיים שלהם מבחינת:

א. אמינות

ב. מחירי טיפולים וחלפים

ג. נוחיות נהיגה ונסיעה

האם הבנתי נכון שבעצם באותו תקציב אפשר לקנות שנת דגם גבוהה יותר בפורד ומזדה לעומת טויוטה? אם כן: כיצד זה משפיע?

תודה מראש, יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי למה דווקא התקבעת על שלושת הדגמים הללו.

 

על פניו כולם פה נחשבים אמינים, אבל ממה שאני יודע הטיפולים בטויוטה זולים יותר מאלו בפורד או במאזדה.

נוחות נסיעה, הכי טובה לדעתי בפורד, אחר כך בטויוטה ובסוף רק מאזדה 3.

 

מה עם שאר הפרמטרים? איפה בטיחות? מחירי טיפולים? אבזור?

 

אני הייתי בוחר בתקציב הזה בלי ספק בכלל בקיה פורטה, סיד או יונדאי i30.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציין מה טווח השנים של הרכבים הללו שעונה על התקציב שלכם ומהו התקציב שלכם.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

לגבי טיפולים שאלתי וענית. מה באמת לגבי בטיחות?

למה אתה ממליץ על אלו שהמלצת? אכן גם הציעו לנו יונדאי - מה יתרונותיו?

בקורולה יש 4 כריות אוויר ובמודלים עד 2010 גם לא היה ESP, הציון שלו זכתה במבחני הריסוק האירופאים, של 5/5 כוכבים, רלוונטי רק לדגמים של 2012, שבשעה טובה הגיעו עם 7 כריות אוויר וESP, כמו שצריך.

 

לגביי המאזדה והפוקוס - אינני יודע, תוכל לבדוק באתר של EURONCAP.

 

היונדאי מה יתרונותיו? רכב אמין (למעט תקלה ידועה ולא רצינית במערכת הESP, שככל הנראה כבר יש לה פתרון), לא יקר במוסך, מהחזקים בקטגוריית 1.6, מאובזר מאוד ברמת הגימור הבסיסית, נוחות נסיעה טובה יחסית, ביטוחים לא יקרים, צריכת הדלק סבירה עד טובה. אוטו מהטובים בקטגורייה לטעמי, אחריי נהיגה על הרבה משפחתיות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלושת הדגמים האלה הם דגמים טובים מאוד. הטויוטה היא המשעממת ביותר, אך היעילה ביותר, המאזדה הכי "ספורטיבית" ומתנהגת, הפוקוס היא הכי נוחה, נעימה ויציבה.

 

אמינות - גם הפוקוס, גם המאזדה וגם הקורולה הם רכבים אמינים מאוד. רצוי שתתרחק מהגיר הרובוטי של הקורולה. מדובר בגיר לא נוח לשימוש וגם לא הכי אמין שיש, שהחלפתו עלולה לעלות די הרבה כסף. אם קורולה, אז רק אוטומטית.

עלויות טיפולים וחלפים - בקורולה הם היקרים ביותר, ובפוקוס הם הזולים ביותר. המאזדה באמצע. אבל בסך הכל לא מדובר בהפרשים גדולים כל כך.

נוחות נהיגה ונסיעה - הפוקוס היא הטובה ביותר. המושבים מצויינים, המתלים מצליחים להתגבר על רוב שיבושי הכביש, התנהגות הכביש שלה בטוחה וצפויה. המאזדה לפי דעתי באמצע. המושבים טובים גם כאן ובסך הכל גם היא די נוחה, אבל הנסיעה די נוקשה, בעיקר במהירויות עירוניות נמוכות. הקורולה מתברגת כאן במקום האחרון למרות שהיא לא גרועה. היא מצליחה להתגבר על שיבושים יותר טוב מהמאזדה, אבל המושבים שלה פחות מוצלחים בהרבה. גם מבחינת אבזור היא מתברגת כאן במקום האחרון.

 

אני אישית הלכתי על המאזדה כי לפי דעתי היא מביאה יחד איתה חבילה טובה בסך הכל. אבל אם אתה מחפש נינוחות ומוכן לוותר על צריכת דלק וביצועים, הפוקוס תהיה בחירה טובה יותר. ואם אתה מחפש מכונית ששומרת על ערכה טוב יותר, מבוקשת יחסית, חסכונית וזריזה אך מוכן לוותר על פינוק ואבזור - הטויוטה היא הבחירה עבורך.

 

בנוסף (אם אתה מוכן "להתפשר" על מרכב האצ'בק) אתה יכול להוסיף לרשימה שלך את היונדאי I30. בכללי היא מאוד מזכירה את הטויוטה, אבל היא מאובזרת ואיכותית יותר. הפורטה היא מכונית די טובה, אבל היא לא נוחה במיוחד והסיד (שזו המשפחתית שאני אישית הכי אהבתי אצל קיה ויונדאי) נוקשה מאוד וגם היא לא תהיה נוחה במיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מסיר את המאזדה 3 מהרשימה - מושבים לא נוחים, צפופה מאחור ותא מטען קטן יחסית.

הנסיון שלי עם טויוטה (אם כי מדגם הרבה יותר ישן) הוא שהתחזוקה זולה - לא כיון שחלקי החילוף זולים, אלא פשוט אין בהם צורך. במהלך 9 שנים במכונית שנרכשה בגיל 3 ההוצאות על תיקונים לא צפויים (לא כולל תאונות) היתה בסדר גודל של 1,000-2,000 ש"ח, וגם עלות הטיפולים התקופתיים במוסך מורשה יבואן היתה סבירה.

לגבי תיבת ההילוכים - ההתנסות שלי בתיבה הרובוטית היתה קצרה (נסיעת מבחן על יאריס - אני אהבתי את התיבה, אשתי מאוד לא). יש לי חבר טוב שרכש קורולה עם תיבה רובוטית, בתקופה הראשונה קילל אותה, אבל כעת, לאחר שנתיים, פשוט מאוהב בה. פשוט מצריכה התרגלות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...