Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרבה אוטו או הרבה צרות במעט כסף? (או: קניית מונית לשעבר)


SuperBamba
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 2942 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה אני נתקל פה בבעלי ניסיון כמו GOLF, tsvipper (מקווה שלא טעיתי בשמות המשתמשים :-P ) שמנוסים ברכישת רכב ממונית (כמובן שמורות) ומספרים שהתענוג לא כל כל מפוקפק.

מצד שני, מדובר ברכבים שעשו מעל 250 אלף קילומטר, ואם נניח רגע בצד את העובדה שהלב עדיין פועם (דהיינו המנוע שמסוגל לשרוד עוד כפול ק״מ מזה) אולי ייתכן ששאר מערכות הגוף כבר מקרטעות?

 

עם מרצדס אין לי ניסיון, גם לא עם מנועי דיזל או עם חברות רכב שידועות ביכולות ההשרדות הגבוהות שלהן, הרכב היחיד שעבר תחתיי עם 210 אק״מ הוא יונדאי אלנטרה משנת 2005. המנוע מרגיש צעיר ונמרץ, תיבת ההילוכים מבוגרת אך לא מראה סימני הזדקנות, מבחינה מכנית הכל במקום, ובכ״ז ישנה תחושה של רכב זקן ששאר החומרים בו הולכים ומתבלים, רכב שראה הרבה כביש ועל כן בידוד הרעשים שלו הפך גרוע יותר, נוספו לו אי אלו קרקושים וקולות ותחושה של עייפות כללית לא מכאנית.

 

השאלה היא בעצם, מה מזה בא לידי ביטוי בקניה הכדאית כל כך של מרצדס שכזו ממונית? האם הרכב לא מרגיש כבר ישן ועייף אף על פי שהמנוע עדיין מוכן לעוד?

 

שאלה נוספת: עדיין מדובר פה למשל בקניית מרצדס שבשוק הפרטי נחשבת רכב יוקרה ובשוק המוניות מבוקשת, מה זה אומר על מחירי הביטוח והטיפולים למשל?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע כמו נסיון להשוות בין כבשה זקנה לנמר זקן



 

מנמר זקן - עדיין הייתי נזהר מאוד :?

 

אתה לא יכול להשוות בכלל בין החומרים שבהם משתמשים ברכבי פרימיום לבין רכבים עממיים.

 

באותה המידה אתה לא יכול להשוות את עבודת הצבע וייצור השלדה שבוצעו ברכב פרימיום לעומת רכב עממי.

 

חומר הבידוד שמשתמשים בו והכמויות שמשתמשים בו ברכבים עממיים לא מתקרב בכלל באיכותו ובכמויות שמושקעים ברכב פרימיום.

 

בעיניי הבעיה הכי גדולה עם רכבי פרימיום היא האבזור, מערכות האלקטרוניקה ומתגים בעיקר.

 

תמצא אחת שטופלה היטב ותוחזקה היטב ותדאג שהכל עובד תקין - אני די בטוח שאתה תחייך יותר ברכב פרימיום.

 

אבל אני גם בטוח שכל רעידה של הרכב שאתה לא מכיר, לפחות בשנה הראשונה - תפיל לך את הלב לתחתונים.

 

 

ודרך אגב - הרבה צרות זה הרבה כסף.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להגיד לך מנסיון אישי, ברשותי מרצדס w203 220cdi מודל 2006 שעשתה 320000 ק״מ.

רכב טוב,כיפי לנסיעה ואמין שלא עושה בעיות מיוחדות אבל ואבל גדול אם יש איזה שהיה תקלה אז בכלל לא פשוט.

בקלות חישנים מגיעים לאלפי שקלים.

המנועים של מרצדס מגיעים גם למיליון אבל רכב זה לא רק מנוע.

כמו שאמר זה שמעלי אתה צריך לחפש רכב שמור שעבד עליו נהג יחיד ושמר עליו כאילו היה הבן שלו:lol: ותתפלא יש הרבה נהגי מוניות כאלה.

יוסי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב לרוב הרבה צרות עטופים באריזה של קניה ראשונית זולה, דהיינו הרבה צרות במעט כסף :-D

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני הייתי עושה לו הייתי מתכונן לקנות רכב שכזה (ואני מתכוון לעשות את זה מתישהו אבל כרגע אני מעדיף לעשות החלטות אחרות) זה:



 

א. ללמוד את הרכב - לדעת איזה חיישנים יש לו למשל, לדעת איזה גיר יש לו וכו' וכו' - אחד הדברים שאני תמיד בודק אצל יצרנים גדולים זה אם המכלולים של הרכב בנויים בהשאלה מדגם אחר.

 

למשל - האוונסיס שלי היא בעצם RAV4 בתחפושת, אז חלקים מכאניים אני יכול להביא גם מארה"ב איפה שהרכב הזה לא נמכר וזה חוסך לי עלויות.

 

ב. להכיר מוסכים שמומלץ לטפל בהם ברכב הזה.

 

ג. שם "בנק מזומן" בצד לשנה הראשונה.

 

 

הייתי שבוע שעבר באוטודיל - עוד שריטה מוזרה שלי ושל אבא שלי, אנחנו אוהבים לבדוק את השוק מידי פעם לפעם

 

ראינו אאודי A6 בי-טורבו 2700 למכירה ב30 אלף שקלים - הרכב נראה סה"כ במצב טוב מאוד למעט כיסא נהג שדורש ריפוד עור מחדש... נכון, סלון עור עולה לא מעט מצד שני אחרי יישור קו וסלון עור אתה יכול לצאת עם רכב נדיר בסכום שפוי לכל הדעות.

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

העלות הראשונית היא תמיד נחמדה וטובה, מה אחרכך כשצריך לטפל ברכב? (לא מדבר על יישור קו, אלא על אחזקה שוטפת ומחירי חלפים לא בהכרח ״שוטפים״)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמעת את המשפט זול זה יקר. אין מציאות בחיים תשמע לי.

 

כשאתה רוכש מונית לשעבר, לא מדובר רק במספר ק"מ, אלא יותר נכון היה לבדוק את שעות עבודת המכללים (זאת דרך אגב דרך נכונה יותר לגבי כל רכב ואני מתפלא שהיצרנים לא שמו מונה שעות עבודה במקום מונה ק"מ).

 

מונית נוסעת בעיקר בעיר, משמע נסיעות בפקקים, רווי זינוקים ועצירות. המרחקים יחסית קצרים אבל המונית עובדת כל היום ולפעמים 24 שעות ביממה, עם נהגים מחליפים.

 

המשמעות של 250 א' ק"מ של מונית, היא כמות שעות עבודה כפולה ויותר מכך משל רכב פרטי ממוצע שעבר את אותה כמות ק"מ.

 

כאמור גם התנאים של הנסיעה שוחקים במיוחד.

 

דהיינו תצפה למצב של רכב שעבר חצי מיליון ק"מ ויותר למרות שבפועל הוא עבר רק 250 א' ק"מ.

 

גם אם הרכב טופל ותוקנו תקלות, הרכב כבר שחוק וזה יתבטא בנסיעה ברכב.

 

אולי רק אם תמצא בוודאות מונית ששימשה רק לנסיעות בינעירוניות לשדה התעופה למשל, אז שווה לשקול אותה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
העלות הראשונית היא תמיד נחמדה וטובה, מה אחרכך כשצריך לטפל ברכב? (לא מדבר על יישור קו, אלא על אחזקה שוטפת ומחירי חלפים לא בהכרח ״שוטפים״)

 

אני בטוח שאתה לא ילד ואתה לא תמים, אתה יודע טוב מאוד שגם ברכבי פרימיום יכול להיות שהטיפולים השוטפים יהיו לא יקרים בהרבה מרכבים עממיים אבל ברגע שאתה תצטרך להחליף חלף - שם הפער יהיה גדול עד אסטרונומי.

 

אין מה לעשות, אתה יכול לקנות רכב פרימיום ישן, התחזוקה רק תהיה יקרה יותר - זה לא לכל כיס.

 

למגיב מעליי - תיקח בחשבון שזו סה"כ מכונה בסופו של דבר, אם היא במצב טוב, אז היא במצב טוב ואתה תיסע איתה ותהנה ממנה. זה שיהיו לך תקופות של בלאי - כמו בכל רכב, יש אורך חיים צפוי לכל חלק מה שצריך לעודד אותך זה שרוב החלקים שמתבלים מהר מוחלפים לרוב בטיפולים שוטפים והשאר שהם בטיחותיים נבדקים במהלך מבחן הרישוי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי,

עדיף לרדת קצת בשנתון לקנות רכב פרטי,הרי גם כך שוק רכבי הפרימיום לא מדהים,כך שמחיר הרכישה יהיה דיי נמוך.

Porsche 944 turbo

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני בטוח שאתה לא ילד ואתה לא תמים, אתה יודע טוב מאוד שגם ברכבי פרימיום יכול להיות שהטיפולים השוטפים יהיו לא יקרים בהרבה מרכבים עממיים אבל ברגע שאתה תצטרך להחליף חלף - שם הפער יהיה גדול עד אסטרונומי.

 

אין מה לעשות, אתה יכול לקנות רכב פרימיום ישן, התחזוקה רק תהיה יקרה יותר - זה לא לכל כיס.

 

למגיב מעליי - תיקח בחשבון שזו סה"כ מכונה בסופו של דבר, אם היא במצב טוב, אז היא במצב טוב ואתה תיסע איתה ותהנה ממנה. זה שיהיו לך תקופות של בלאי - כמו בכל רכב, יש אורך חיים צפוי לכל חלק מה שצריך לעודד אותך זה שרוב החלקים שמתבלים מהר מוחלפים לרוב בטיפולים שוטפים והשאר שהם בטיחותיים נבדקים במהלך מבחן הרישוי.

 

 

יש דברים שלא ניתן לתקן ברכב שחוק או לא ניתן לתקן לגמרי, כגון פעולת מנוע לא עגולה, סל"ד סרק לא יציב, רעידות בהגה, קרקושים מחלקי פלסטיקה ומיתלים, חופשיות בהגה, העברת הילוכים לא חלקה.

 

כלומר ניתן באופן תיאורטי לתקן חלק מהבעיות הנ"ל אם תחליף את כל החלקים הבעייתים לחדשים, מה שלא קורה בד"כ ברכב ישן ועוד מונית לשעבר ובוחרים לתקן או להרכיב חלקים משופצים וכך אולי ניתן לשפר קצת. כל הנ"ל פוגעים בחוויות הנהיגה, למרות שהרכב לכאורה תקין.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון השאלה עלתה מכיוון ש2 המשתמשים הנ״ל מתניידים במוניות לשעבר ותמיד אפשר לראות מהם תגובה חיובית

על דפי הפורום..

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הם לא היחידים

 

יש גם חבר פורום אודיו שנוהג על מונית לשעבר שהיתה במשפחה שלהם והוא סופר מרוצה והרכב נראה ומרגיש חדש.

 

לדעתי זו יכולה להיות רכישה נהדרת אם תחפש מספיק טוב.



 

אפרופו מדובר על C220 אם אני זוכר נכון.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא באיזה תקציב.

מונית לשעבר בתקציב גבוהה יכולה להיות רכב מעולה שישרת הרבה שנים.

אבל מונית לשעבר בתקציב נמוך לרוב תיהיה גמורה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2942 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...