Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט מיי בישראל


י.ל1
שימו לב! השרשור הזה בן 4168 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם לקיה פיקנטו הידנית יש מערכת סיוע לזינוק בעליה?

הסכלתי באתר של קיה ברשימת האבזור ולא ראיתי שום התייחסות לקיומה של מערכת כזאת.

 

גם בסיטיגו וגם בmii יש מערכת כזאת hill hold .

זה נראה לי שיקול די חשוב למי שקונה רכב ידני, אולי אפילו יותר חשוב ממראות חשמליות ומחשב דרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 170
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

קליאו לא חלשה משמעותית (או בכלל) ממרבית הקטגוריה המדוברת. לא מודרנית - אז מה? היא איכותית יותר מרובן.

 

לפחות ביחס לאיביזה/פאביה, היא כן. בעליות של חיפה היא "עגלה" אמיתית.

 

גם בדגם החדש והמרשים, שאוטוטו כאן, המנוע הבסיסי(זהה לנוכחי) רושם ביצועים עלובים, עם 15.4 שניות ארוכות למאה. לטעמי, מקומו של המנוע הזה בטוינגו, לא מעבר לכך.

 

מוטב לקרסו אם ינצלו את המיסוי הירוק עד תום ויתנו פוש רציני לגרסת 900 הסמ"ק המוגדשת(90 כ"ס, תאוצה ב-13 ש' סבירות). במחיר של שבעים ומשהו אלף עם המנוע הזה, זו תהיה הסופרמיני הנחשקת ביותר.

 

אפרופו איביזה, דגם הבסיס של ה-1.4(רפרנס) מתוחת הפנים, מאובזר יותר מבעבר, כשהתוספת העיקרית היא חלונות חשמל אחוריים. מאידך, הורידו את גלגל ההגה הספורטיבי והעבה(המותקן גם במיי) ושמו במקומו גלגל דקיק עם ציפוי פלסטיק לא נעים למגע ולאחיזה. מה שגורם לי לתהות עד כמה אנשי צ'מפיון טורחים לבדוק את מפרטי המכוניות שהם מייבאים בכובד ראש(דוגמת מושב הנהג שאינו מתכוונן לגובה במיי ו"תורם" לתנוחת נהיגה מחפירה; ישבתי ברכב באולם התצוגה וזה הספיק לי).

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

המערכת שעוצרת לבד וכמה שהיא עשויה לעזור במצבים ספציפיים מאוד - הסתדרת בלעדיה עד עכשיו.

 

 

אויי נו באמת, עד היום הסתדרתי גם בלי בלמי דיסק מאחור ובלי 6 כריות אויר בעצם אפשר להגיד את זה על כל תוספת שקיימת בפיקנטו.

 

המערכת שעוצרת לבד הסתדרתי איתה או לא זו תוספת יקרה שיכולה לחסוך עלויות בעתיד אז להגיד את זה זה ממש לא נכון.

 

לפני שהזמנתי את המיי התלבטתי מאוד בינה לבין הפיקנטו, היה לי חשוב שהרכב יהיה זול מהיר (הכל יחסי) לצד צריכת דלק טובה המיי ענתה על הדרישות העיקריות.

 

בפיקנטו בלחיצה עד הסוף על הגז האוטו עושה טובה שהוא מתקדם במיי זה משמעותית אחרת הרכב פשוט נוסע ונוסע טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערותיי בכחול

מה זה "מעלות את רף המינימום"? הרף הוא עדיין בסוזוקי אלטו. זה שהן יותר טובות, לא אומר הרבה...

המינימום היה אלטו, שזה ריקשה לא בטיחותית בעליל. היום באותו מחיר יש רכב 2012 עם 5 כוכבי בטיחות ומערכת בלימה עצמאית. במינימום הזה הסיטיגו יותר טוב. רכב שעולה עוד חמש-שש-שבע אלף יותר כבר יהיה יותר איכותי, אבל לא מדברים על זה.

 

למה שלא תתייחס לקבוצת המיני כשתי קבוצות שונות - עד 62654 שקלים (כולל) ומעל 62655 שקלים? 

מצטער, אין משמעות לקביעת מספר רנדומלי, בדיוק כמו שאין באמת הבדל בין 60K ל-63K. מי שרוצה לקנות אוטו חדש, יכול להתאמץ ולהוסיף את ה-5% הללו ולקנות פיקנטו, או מכונית אחרת לצורך העניין. כן, אפילו לעלות ל-65K.

כך, קבוצת המיני הידניות היא כל הקבוצה שנמצאת בין 60K (סיטיגו) ל-69K (אייגו). היום אפשר לדחוף לשם גם כמה סופר-מיני, האמת.

עזוב מספרים, בוא נקרא לזה בשמות: "מינימום מחיר" ו-"מעבר למינימום מחיר". ב60K זה אחלה רכב, ב65K אני כבר בוחר בקליאו, ותכלס מוסיף עוד חמישיה ולוקח פאביה או קורסה YOUNG עם מערכת סטריאו מוגברת של רוקפורד. הכל יחסי.

 

למה לקנות משהו יותר זול בכמה אלפים בודדים, כשהוא נחות משמעותית? זה לא הגיוני.

זו בדיוק דעתי, קטגוריית המיני רלוונטית ב60K, כי אם אתה כבר מסתכל על דגמי ה70K יש לך סופרמיני מוצלחות ביותר.

אז הם יהיו בלי חיבור USB ובלי פנסי LED, אולי גם בלי 6 כריות אוויר. איך שלא תסתכל על זה - קטגוריה אחת מעל. וזה משמעותית "יותר רכב" ב"אותו כסף".

 

יש מקרים מאוד ספציפיים שכן כדאי לקחת מיני, נגיד אם אתה גר בתל אביב ואפילו 40סמ הפרש באורך של הרכב זה מאוד משמעותי בתמרוני חניה.

או אם ה1קמ-לליטר עד-כדי-כך חשוב לך שאתה מוכן לוותר על נוחות של סופרמיני.

או למי שלא מסתדר עם ידני\רובוטי וחייב אוטומטי פלנטרי רגיל, אז בעצם ב72K הפיקנטו האוטומטית זה הרכב הכי זול בארץ מהסוג הזה, ואפילו שפאביה תהיה עדיפה היא לא תהיה אופציה בגלל הגיר.

לכל שאר המקרים - הקליאו ב63K עם חבילת האבזור שמציעים עכשיו במבצע (streetמשהו?) היא פשוט אחלה דיל.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לקיה פיקנטו הידנית יש מערכת סיוע לזינוק בעליה?

 

הסכלתי באתר של קיה ברשימת האבזור ולא ראיתי שום התייחסות לקיומה של מערכת כזאת.

 

גם בסיטיגו וגם בmii יש מערכת כזאת hill hold .

זה נראה לי שיקול די חשוב למי שקונה רכב ידני, אולי אפילו יותר חשוב ממראות חשמליות ומחשב דרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לקיה פיקנטו הידנית יש מערכת סיוע לזינוק בעליה?

 

הסכלתי באתר של קיה ברשימת האבזור ולא ראיתי שום התייחסות לקיומה של מערכת כזאת.

 

גם בסיטיגו וגם בmii יש מערכת כזאת hill hold .

זה נראה לי שיקול די חשוב למי שקונה רכב ידני, אולי אפילו יותר חשוב ממראות חשמליות ומחשב דרך.

 

hill hold קיים בפיקנטו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה מיגון כדאי אם בכלל להתקין על הסיטיגו?

 

היבואן מציע את האיתוראן SAVE אבל הוא יקר וגם יש דמי מנוי, נראה לי סתם מיותר/מוגזם (כספת הם לא מתקינים בכלל).

כמעט כל החברות ביטוח דורשות מיגון כזה או כספת אבל יש כמה שניתן לעשות ביטוח ללא מיגון בכלל במחיר יחסית סביר.

 

ככלל האם מומלץ להתקין מערכות מיגון על רכב (כספת, קודנית) או שעדיף בסוג כזה של רכב להמנע מהתקנות כאלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת, לא יודע אם יש hill hold. אבל בוא נניח לרגע שאין, וננסה להיזכר בפעם, מלפני 10, 20 או אפילו 30 שנה, כשאנשים נסעו במכוניות ידניות בלי שום מערכת בטיחותית ונותרו בחיים. הם גם הצליחו לצאת מהמקום בעלייה כשהיה צריך...

אני לא טוען שזה לא שיקול, אני פשוט חושב שעל זה לא צריך לבסס החלטה.

 

עריכה: עכשיו שמתי לב שענו לך

 

עריכה נוספת: מה פתאום להתקין איתוראן באוטו של 60000 שקלים?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפיקנטו יש HILL HOLD שעובד מתי שבא לו.

מערכת מיותרת לגמריי, הרי נהג שיודע להשתמש בידני ברמה סבירה לא מתדרדר בכלל, אז למה זה טוב?

 

ואמצעי הגנה - מיותר לגמריי. אם אפשר לעשות ביטוח בלי שום התקנה כזאת הכי טוב, גם אם זה בחינם כי זה סתם התקנה שהורסת אוטו חדש מהניילון וזה סתם מציק (קודן - לא נוח, איתוראן - צריך לשלם ולדאוג לזה, סתם עצבים)

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר החוויה המפוקפקת של חצי יום בלווית המי אני חייב לציין שאני המום מהדלות והעליבות של הרכב הזה.

 

עוד פרט שלא ראיתי שהזכירו פה, המנוע מרעיש ונוכח בתא הנוסעים בכל מהירות ובכל סלד ואם זה לא מספיק, בעמידה הוא מווברץ את כל הרכב :?

 

זה הרכב הכי חדש בקטגוריה והוא משגר את עצמו ישירות לתחתית הטבלא, מתחרה (אולי) באלטו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין שדווקא זה הפריע לך (כי לא חסרים דברים שמפריעים). המנוע לטעמי ממש לא מרעיש עד 3000 סל"ד (מעל 4000 הוא אכן מציק) אבל שיוט ב-100 קמ"ש למשל הוא כמעט בלי רעשי מנוע, וכמובן בתוך העיר זה ממש לא מפריע כל עוד נוסעים רגוע.

בנוגע לוויברציות בסרק - יש, אבל ברמה נמוכה משמעותית ביחס למכונית כמו האלטו.

כמכונית, היא בפירוש טובה מהאלטו בלא מעט תחומים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר החוויה המפוקפקת של חצי יום בלווית המי אני חייב לציין שאני המום מהדלות והעליבות של הרכב הזה.

 

מה בעיקר אכזב אותך? מבחינת "עליבות ודלות"?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הרוב הזכירו פה.

 

*הכסא נמוך בצורה לא הגיונית (ואת זה אומר אני שגובהי 180 ס"מ, מה יגידו נמוכים יותר?).

*לא קיים מתג חלון חשמלי לדלת הנוסע בדלת הנהג.

*המנועים של החלונות מייללים בקולי קולות. לא יודע אם מדובר במנועים מתוצרת נחותה או שוב, בעיית איטום ובידוד אבל הם ממש רועשים.

*חלונות אחוריים (בדגם ה 3 דלתות) קבועים ולא נפתחים אפילו לחרכים.

*מראות ידניות.

*בנסיון להכנס למושב האחורי הכסא הקדמי לא נע קדימה כך שאם האחרון שישב בכסא הנוסע ישב אחורנית, בכלל לא ניתן להכנס גם אם אתה נערת גומי. פשוט בילתי ניתן! צריך לקחת את כל הכסא קדימה ורק אז להוריד את המשענת.*בידוד רעשי מנוע מגוחך (או שכלל לא קיים).

*אורות לא כבים ביציאה מהרכב.

* למרות דעתו המכובדת של רוני, אני לא מוכן לקבל את הויברציות האלה בעמידה.

*ידית ההילוכים נראית כמו איזה יציקה עלובה שמשמשת אולי להדרכה, ביזיון שיש כזה אביזר פלסטיק עלוב ברכב.

* אין פתחי איוורור מרכזיים מה שגורם שבקיץ תנהג עם יד שמאל קפואה והימנית רותחת. הבשורה הטובה היא שבחורף תנהג עם יד שמאל רותחת (מהחימום) וימין קפואה אז בסופו של דבר, אם מודדים ממוצעים אז זה בדיוק אותו דבר כמו הממוצעים באסטון מרטין.:lol:

*העיצוב הכללי, הוא ממש בנאלי וחסר השראה, שני אנשים שאלו אותי אם זאת דיהטסו חדשה, כנראה הזכיר להם סיריון!!! :shock:

 

 

באופן כללי, הרבה זמן לא נהגתי בכלי רכב כ"כ עלוב, הזכיר לי רכבים מלפני 20 שנה.

מפרט כמו של פיאט אונו אבל מהפשוטות, כן? אונו 70S היו הרבה יותר מאובזרות ממנה!:shock:

 

הדעה הכללית שלי היא שאם קונצרן VAG מייצר רכב חדש שלא מתחרה במובילת הקטגוריה הקוראנית (שהוצגה כבר די מזמן במונחי עולם הרכב) אז רבותי, נפל דבר בעולם הרכב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4168 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...