Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה מעניינת, איך מכונת התדלוק יודעת מתי לעצור?


YossiGo
שימו לב! השרשור הזה בן 4158 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום וחג שמח,

 

אתמול בלילה כאשר תידלקתי את הרכב , פתאום עלתה לי המחשבה בראש איך מכונת התדלוק בתחנות הדלק יודעת לעצור מתי שצריך-

כמובן שישנו חיישן אני מאמין שעושה את הפעולה, השאלה היא איך?הרי אין סיכוי שיש את אותו החיישן בכל סוגי הרכב,

ואוסיף עוד שאלה שעלתה לי לאחר כמה דקות,

כמה מרווח הוא משאיר במיכל דלק,

אסביר את עצמי: הרי כאשר המכונה עוצרת באופן אוטמטי (כמובן מדובר על מילוי מיכל מלא),עדיין נותר מקום במיכל דלק

עדיין אפשר להוסיף עוד דלק למיכל.

כמה ליטרים נותר במיכל שאפשר להוסיף?והאם זה משתנה מרכב לרכב.

 

אשמח אם למישהו יהיה תשובה לשאלותיי.8)

הלו הלו! חשבתי שמדברים עלי,איך התחת של יוסי התחיל לככב כאן?

:shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, זה מבוסס על העקרון הבא:

 

במהלך התדלוק, אקדח התדלוק מושך אוויר מהמיכל, האוויר הזה מחזיק את השסתום שבאקדח במצב פתוח.

 

ברגע שהמיכל מתמלא, משיכת האוויר נפסקת והאקדח "קופץ".

 

התדלוק אמור לעצור, ברגע שמפלס הדלק מגיע עד לגובה של קצה פיית המילוי, כלומר כשהפייה טבולה בדלק ולא יכולה יותר למשוך אויר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובה על התגובה המהירה, החכמתי :-D

 

לגבי השאלה השנייה שלי יש תשובה?או שלפי מה שנראה לי שזה לא נתון קבוע,זה לפי האוויר שנמצא במיכל?

הרי אחרי שהוא קופף אפשר להוסיף עוד דלק למיכל,השאלה שלי היא כמה?

 

תודה.

הלו הלו! חשבתי שמדברים עלי,איך התחת של יוסי התחיל לככב כאן?

:shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקלוק נעצר קצת לפני שהמיכל מתמלא, כי יש מערבולות של דלק עקב זרימה חזקה שלו, שחוסמות את האוויר.

 

לאחר שהתדלוק נעצר וה"גלים" במיכל נרגעים, אפשר להוסיף עוד ליטר-שניים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקלוק נעצר קצת לפני שהמיכל מתמלא, כי יש מערבולות של דלק עקב זרימה חזקה שלו, שחוסמות את האוויר.

 

לאחר שהתדלוק נעצר וה"גלים" במיכל נרגעים, אפשר להוסיף עוד ליטר-שניים.

 

בגלל זה תמיד מומלץ למלא דלק באמצעות המהירות הזרמה הנמוכה ביותר, ככה נכנס יותר ואין יותר מדי מערובולות ובועות. 8)

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לשאלה השנייה, זה בהחלט משתנה מרכב לרכב.

למשל במאזדות אחרי כל המערבולות וכו' וכו' ושמוציאים את הפייה אפשר להוסיף מקסימום עוד ליטר-שניים

בשברולט דייהו למיניהן אפשר להוסיף כמעט עשר ליטר.

ברכבי סולר ברובם אפשר להוסיף גם סכום נכבד.

המקסימום שהגעתי זה 12 ומשהו ליטר בג'יפ יונדאי לאחר שהמד הראה פול -הצלחתי לדחוף עד 12 ליטר.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל המערכת הזו שעל ידית התדלוק לא תמיד אמינה, בדיוק בשבוע שעבר מילאתי דלק 98 בתחנת סונול מיקה בפתח תקווה וכנראה שהיתה סתימה בצינורית האוויר של ידית המשאבה (כנראה שמזמן לא השתמשו שם ב-98). המשאבה עבדה לאט כל הזמן ולא נעצרה גם לאחר שנשפכו על הרצפה מספר ליטרים, המיכל שלי הוא 40 ליטר ועצרתי אותה רק כששמתי לב שהגיע ל-51 ליטר.

כמובן שהתלוננתי והגעתי למחרת לדבר עם מנהל התחנה זוהר אבל הוא סירב לזכות על הסכום שנשפך,סירב לבדוק את הבעיה בידית ולא רצה בכלל להתייחס לטענות שלי.

פשוט ביזיון, אני ממליץ לכולם לא להגיע לתחנה הזו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליתק דיוק, יש בכל פיה שני צינורות, אחד לדלק ואחד קטן לאוויר (אתם מוזמנים להביט בפיה בתדלוק הבא, אני בטוח שאף פעם לא שמתם לב לצינורית הקטנה הזו שיש שם):

 

biodiesel-suppliers-nozzle-1.jpg

 

 

ברגע שצינורית האוויר נסתמת בדלק התדלוק עוצר מייד. בסולר הפייה גורמת להרבה קצף במיכל ולכן קורה שהפייה קופצת הרבה לפני שהתדלוק הסתיים. כך גם לפעמים ברכבי בנזין, תלוי איך המבנה הפנימי של משפך התדלוק. כמו כן, יש כאלו שמכניסים את אקדח התדלוק הפוך ואז צינורית האוויר פונה כלפי מעלה מה שמקטין את הרגישות של המנגנון ועשוי לגרום לו לא להפסיק.

Nissan Maxima A33 2L V6

Nissan Almera N16 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני זוכר מימיי כמתדלק בפיאטים ישנים עד שנות ה2000 המוקדמות אי אפשר היה לתדלק במצב "רגיל" והיה צריך להפוך את הפיה, אחרת האקדח היה קופץ על כל 200מל.

בגלל זה היו המון פעמים שנשפך דלק אע"פ שהיה אמור להפסיק.

 

לגבי השאלה השנייה; בהמון רכבי VAG יש כפתור קטן בתוך פיית התדלוק שמנקז את כל האוויר ממיכל הדלק ומהצינורות, אם לוחצים עליו אפשר לתדלק בכיף עוד 10ליטר אחרי הקפיצה האוטומטית.

(הדבר הוביל לפתיחת המון שרשורים בסגנון 'המיכל שלי 45 ליטר איך יכול להיות שתדלקתי 60' בפורום, אתה תופתע כמה אנשים לא קוראים את ספר הרכב ולא מודעים לזה..)

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נינג'ה אתה זוכר נכון, אך זה לא עד "ה2000 המוקדמות" - זה כמעט עד היום, קיים גם בהמון מכוניות צרפתיות.

ברשותי פונטו ספייס 2001 - השיטה היא לשים את הפיית תדלוק על הקצה או הפוכה, אחרת זה יכול לקפוץ כל רגע. ברגע שהצלחת למצוא את הנקודת איזון והוא כבר מילא לך מעל 30 ליטר והפסיק לבד באזור ה40, אתה יכול למלא עוד 7-10 ליטר. (המיכל בפונטו עם "הרזרבה" הוא 47 ליטר)

עוד בעלי פונטו עם שנתון הרבה יותר גבוהה יעידו על כך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4158 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...