Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להסתכל בחלון השמאלי/ימני האחורי כשעוברים נתיב?


Zonda
שימו לב! השרשור הזה בן 4366 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני כרגע עושה שיעורי נהיגה והמורה שלי הסביר לי שכשאני מתכוון לעבור נתיב, אני צריך להסתכל בחלון השמאלי/ימני האחורי כדי לבדוק שאין רכב שמפריע לי.

 

זה באמת הכרחי לעשות את הפעולה הזאת? לדעתי המראה הפנורמית והמראות הצדדיות לא משאירות שטחים מתים ואפשר להסתמך עליהן כשרוצים לבדוק שהשטח פנוי מאחורה.

 

עשיתי חיפוש בפורום ומישהו כתב שמכשילים על זה בטסט בצפון אמריקה. מה בנוגע לארץ? (המורה שלי אמר שמכשילים, אבל שאלתי את חבר שלי שהוא לומד עם מורה אחר והוא אמר שהמורה בכלל לא לימד אותו את זה.)

 

תודה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אצלי בשיעורי הנהיגה, המושג shoulder check אפילו לא עלה, הידע על הדבר הזה הוא משיטוט עצמאי ברחבי האינטרנט. בכל מקרה, טוענים היום שהדבר מסוכן ובכ"מ לא שמעתי על מקרה שהייתה התייחסות לדבר כזה בטסט. תדע להשתמש במראות, תעבור טסט.

אגב מראה פנורמית מסוכנת מאד. אל תתרגל לשימוש בה וברכב שלך תשתמש במראה רגילה בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שהמורה אומר, תעשה , תתפלא כמה דברים שנראים לך כל כך לגיטימיים מסתברים מול מורי הנהיגה כנהיגה שגויה.

 

הוא מחנך אותך לדרך נהיגה נכונה ובטוחה.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אליאנס, אתה יודע שמלמדים לעבור טסט בעיקר ולא באמת לנהוג.

 

עצה שלי אליך פותח השרשור, תמיד תסתכל במראה הפנימית, מראות צד כשאתה רוצה לעקוף או לעבור נתיב או משהו וזהו.

במקרים קיצוניים אפשר לסובב ראש, לטעמי זה די מסוכן.

אה, ובקשר למראות פנורמיות, בתור אחד שאיך שהוציא רשיון הרכיב אותן, אחרי כמה חודשים או שבועות הורדתי והבנתי כמה שהן לא טובות בכלל, מעוותות דברים. מראות שטח ענקי זה כן- אבל לא נותנות אינדיקציה נכונה לעומת מראות מקוריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שטחים מתים שהמראה לא מכסה ואתה תלמד את זה עם הניסיון ובמשך הזמן, אם לפני חצי דקה היה מאחורייך רכב בנתיב הימני שלך ואתה בשמאלי ופתאום הוא נעלם ואתה רוצה לעבור נתיב, בדוק עשר פעמים וכן תסתכל שנייה בחלון האחורי לא יקרה כלום ולא יתפס לך הצוואר.

לפעמים הוא בצד הקיצוני של הנתיב שלו והמראה לא מכסה את החלק הזה ברוב הפעמים.

Mercedes Benz CLA 200 8)

The best or nothing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה פתאום לסובב את הראש ולהסתכל לאחור? בשביל זה המציאו את המראות הצדדיות.

מה שאתה כן צריך לעשות בשביל לעבור טסט כמו שצריך זה להראות לטסטר (או למורה שלך במקרה הזה) שהסתכלת במראות לפני מעבר הנתיב. איך עושים את זה? פשוט ע"י תנועה משמעותית של הראש לכיוון המראה לאחר האיתות. זה נשמע קצת דבילי כי מספיק בעיקרון להציץ, אבל הטסטר לא יכול לראות שאתה עושה תנועה עם העיניים. כדי להיות בטוח שהסתכלת הוא צריך שתראה לו שאתה מסתכל.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם רוני בעיקרון.

מורה הנהיגה שלי היה אלים משהו - מפליק ברגל כעשיתי טעות .

היה שיעור נהיגה אחד שבעת פנייה שמאלה הוא דפק עליי צרחה היסטרית + הפלקה ,פשוט השתולל והורה לי לעצור את הרכב

באמצע הצומת (!) ,הוציא אותי מהרכב בכדי להראות לי ויזואלית באיזו זווית שגויה לקחתי את הפנייה.

מטורלל אמיתי.

אז כנראה שבאמת יש שיטות מגוונות שם בחוץ (?).

Gn'f'R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי זה כבר רפלקס מותנה .

מאחר ורכבתי על דו"ג כעשור טרם עשיתי רשיון לרכב , ההרגל נטמע ונשאר.

הציל אותי לא פעם ממצבים שיכלו להגמר לא נעים. ( בייחוד כשנהגתי ברכב גדול או כשהיה אופנוען או קטנוען בשטח המת )

וכן, אני יודע לכוון מראות נכון .

There's no bike too sacred, too slow, too heavy, too ugly, too small or too big that can't be turned into something amazing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדעה שונה, אין שום דבר מסוכן בלסובב את הראש, על אופנוע למשל, זה אפילו חובה.

מראה פנורמית זה הדבר הכי זבל שאפשר לשים ברכב שלך, מעווט, מטעה, גורם לחוסר שימוש במראות צד ובמקרה תאונה - עלול להשאיר אותך עם נזקים גדולים מאד לפנים ולעיניים.

אבל בואו ותחשבו אתם בעצמכם - נתיבי איילון: אתם בעקיפה בשמאלי, עוקפים אוטובוס שנמצא נתיב אחד מימינכם, בסיום העקיפה מאותתים ימינה, רואים במראה שהאוטובוס רחוק מספיק ומשתלבים, אממה - יש מישהו שעקף את האוטובוס מימין ואין לכן שום סיכוי לראות אותו, כי המראות של הרכב לא מתוכננות לתת שדה ראייה ליותר מנתיב אחד, והמישהו הזה בדיוק רוצה לעבור לנתיב שלכם, מה יקרה? במקרה הטוב, תמרון מסוכן שלנהג לא מיומן עלול לגרום לסחרור על איילון עמוס.

וכל זה יכל להימנע אם הייתם מסתכלים שניה דרך החלון האחורי שבצד הנוסע...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדעה שונה, אין שום דבר מסוכן בלסובב את הראש, על אופנוע למשל, זה אפילו חובה.

מראה פנורמית זה הדבר הכי זבל שאפשר לשים ברכב שלך, מעווט, מטעה, גורם לחוסר שימוש במראות צד ובמקרה תאונה - עלול להשאיר אותך עם נזקים גדולים מאד לפנים ולעיניים.

אבל בואו ותחשבו אתם בעצמכם - נתיבי איילון: אתם בעקיפה בשמאלי, עוקפים אוטובוס שנמצא נתיב אחד מימינכם, בסיום העקיפה מאותתים ימינה, רואים במראה שהאוטובוס רחוק מספיק ומשתלבים, אממה - יש מישהו שעקף את האוטובוס מימין ואין לכן שום סיכוי לראות אותו, כי המראות של הרכב לא מתוכננות לתת שדה ראייה ליותר מנתיב אחד, והמישהו הזה בדיוק רוצה לעבור לנתיב שלכם, מה יקרה? במקרה הטוב, תמרון מסוכן שלנהג לא מיומן עלול לגרום לסחרור על איילון עמוס.

וכל זה יכל להימנע אם הייתם מסתכלים שניה דרך החלון האחורי שבצד הנוסע...

 

 

קרו לי כבר מספר מקרים כאלה אך בזכות עירנותי+ שימוש נכון במראות הצד (ללא שום מבט הצידה), מנעתי סיכון שהיה יכול להתממש אילו לא פתחתי את המראות כפי שצריך. אגב, סיטואציה כזו נובעת פשוט מכך שנהג אחד מהשניים לא כיוון את המראות כראוי. אם אתה יודע לכוון מראות צד כפי שצריך, אין צורך להסתכל דרך החלונות. איך מכוונים מראות צד כמו שצריך? פותחים אותן עד שלא רואים את הדופן של הרכב או שמשאירים "חתיכה דקה מאד" מהדופן. אגב, חשוב- לא מומלץ לפתוח מראה ימנית ממש עד הסוף (בכוונה מראה ימנית משום שברוב המכוניות המראה השמאלית כן משאירה איזושהיא "חתיכה מינימלית" מהדופן של הרכב) משום שאז מאבדים לגמרי אומדן של "איפה אני נמצא ביחס לנתיב" ואז גם לא רואים אופנוע או קטנוע שצמודים מדי לרכב. לא רואים אותם כי פתחנו יותר מדי את המראות וקיבלנו "אובר שטח" אשר כבר לא רלוונטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אליאנס, אתה יודע שמלמדים לעבור טסט בעיקר ולא באמת לנהוג.

 

.

 

כנראה לא הכרת את המורה שלי ,

הוא מהזן של המורים האיכותי , זה שלוקח את התלמידים שלו למגרשי חולות באיזורי חופים ונותן להם לנהוג שם תוך לימוד על מצבים של גלגלים מחליקים, אינם יציבים והרכב זורק. לימוד שליטה על הרכב, זה אין הרבה.

 

המורה שלי מאוד קשה עם התלמידים שלו עד שהם בהחלט יודעים לנהוג.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא כשבאמת לא פותחים את המראות הסוף (וגם ככשכן - לוקח קצת זמן להתרגל לזה). ברגע שמסדרים אותן כמו שצריך (כמו שצהיעו כבר כאן) הכל מסתדר. אני לא חושב שצריך להסתכל אז בחלון האחורי, ואת החלון שלך \ מי שיושב לידך אתה רואה גם ככה, גם מזה שאתה מסיט את המבט אל עבר המראה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שטחים מתים שהמראה לא מכסה ואתה תלמד את זה עם הניסיון ובמשך הזמן, אם לפני חצי דקה היה מאחורייך רכב בנתיב הימני שלך ואתה בשמאלי ופתאום הוא נעלם ואתה רוצה לעבור נתיב, בדוק עשר פעמים וכן תסתכל שנייה בחלון האחורי לא יקרה כלום ולא יתפס לך הצוואר.

לפעמים הוא בצד הקיצוני של הנתיב שלו והמראה לא מכסה את החלק הזה ברוב הפעמים.

 

זה פשוט לא נכון. אם מכוונים את המראות כמו שצריך אז אין שום שטחים מתים.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לסובב את הראש מה אתה מטיס F-16?? במקרה הכי גרוע כדי לשלול אופציה לשטח מת פשוט תזיז קצת את הראש ביחס למראות הצד לזוית שתראה יותר שטח.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשיעור ובטסט תעשה מה שהמורה אומר לך.

אני אישית לפני כל פניה מסתכל גם במראה וגם מעיף מבט דרך הכתף, לא סיבוב של כל הגוף כן? מבט קליל. כמה פעמים זה כבר הציל אותי מתאונה בעקבות רכב שהיה צמוד אלי והמראה לא קלטה אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4366 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...