Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בסיס גלגלים


משפחתית
שימו לב! השרשור הזה בן 4143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי שאלה שמטרידה אותי כבר תקופה:

שאומרים "בסיס גלגלים" של האוטו- מה בדיוק בודקים? איזה מרחק? בין מה למה?

ובכלל, למה כזה משנה בסיס הגלגלים (אם הוא 250 ס"מ או 260 ס"מ)?

הרי מה שחשוב למרווח של האוטו זה הורך, הגובה והרוחב, אז איך משפיע הבסיס גלגלים על המרווח של הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המכוניות הסטנדרטיות, תא הנוסעים נמצא בין בסיס הגלגלים, על כן אורך בסיס הגלגלים משנה. 10-15 ס"מ יכולים להשפיע מאוד על היושבים מאחור, למשל.

מודדים את המרחק בין הסרן הקדמי לאחורי.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיס הגלגלים: המרחק בין אמצע הגלגל הקדמי לאמצע הגלגל האחורי, אפשר גם להמשיל את זה ל"ציר" הגלגלים הקדמיים וציר הגלגלים האחוריים.

תא הנוסעים ממוקם בין בסיס הגלגלים, לכן תא הנוסעים של רכב עם בסיס גלגלים של 2.40 מ' יהיה צפוף יותר בצורה משמעותית מרכב עם בסיס גלגלים של 2.60. למרות שזה נשמע כמו "כולה" 20 ס"מ - כל ס"מ הוא בעל משמעות מכרעת.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתון של בסיס הגלגלים משמש כאינדיקציה למרחב הפנימי, אבל רק אינדיקציה.

 

יש יצרנים והדוגמא המובהקת לכך היא פולקסווגן, סיאט וסקודה ובעבר גם אודי, שבאופן מסורתי במשתמשים בבסיסי גלגלים קצרים יחסית לאורך הכולל של הרכב, דבר שיוצר סרחי עודף גדולים מעבר לצירים ובעיקר סרח עודף אחורי גדול. אבל את אותו בסיס גלגלים קצר יחסית הם מנצלים עד תום לטובת המרחב הפנימי וזאת על ידי מיקום הספסל האחורי אחורה במיוחד ובין בתי הגלגלים.

 

לדעתי הבחירה בתצורה זו נועדה להפחית את ההפרעה של בתי הגלגלים בתוך תא המטען ולהעביר אותה לתוך תא הנוסעים למקום שממילא לא מפריע לנוסעים, בצידי המושבים, שכן מבנה הספסל האחורי, בכל רכב שאינו מיניואן בעל 3 מושבים נפרדים, מאפשר ישיבה לשני אנשים, יחסית במרכז הספסל ולא בצמוד לדלתות לטובת מרווח המרפקים והראש.

 

יש יצרנים כדוגמת סיטרואן פיזו שבאופן מסורתי משתמשים בבסיסי גלגלים גדולים יחסית, אולם הם ממקמים את הספסל האחורי יחסית קדימה ולפני בתי הגלגלים דבר שיוצר סרחי עודף קצרים בעיקר מאחורי הציר האחורי. המחשבה כאן היא חלוקת משקל נכונה יותר ופחות משקל בסרחי עודף שאינו נתמך מתלה באופן ישיר. כך למרות בסיס הגלגלים הארוך יותר, הרי שמיקום הספסל האחורי הוא באופן גס באותו המיקום כמו בתצורה הקודמת שציינתי לעיל ולכן המרחב דומה לרכב בעל אורך כולל דומה בתצורה הקודמת. הספסל האחורי רחב יותר עקב כך שבתי הגלגלים לא נמצאים בצידי הספסל האחורי אולם השטח האפקטיבי בו ניתן לשבת הוא ממילא כאמור יותר במרכז הספסל האחורי, כך שבפועל אין הבדלים ברוחב האפקטיבי של הספסל האחורי לעומת התצורה הקודמת.

 

יש יצרנים שמייצרים רכבים בעלי הנעה אחורית כדוגמת מרצדס, במוו, לקסוס, שאצלם בסיסי הגלגלים ארוכים במיוחד בכלל ובייחס לאורך הרכב, אולם זה נובע ממיקום הציר הקדמי בקצה החלק הקדמי של הרכב כמעט ללא סרח עודף קדמי, זאת לטובת חלוקת משקל והיגוי טוב יותר וגם לטובת מראה קלאסי יותר של רכב סדאן מפואר. אאודי, בדגמיה החדשים, למרות הנעה קדמית, החלה ממקמת את הציר הקדמי בתצורה דומה לנ״ל, דהיינו בקצה החלק הקדמי של הרכב, זאת בניגוד גמור לדגמיה בעבר, בהם סרח העודף הקדמי היה גדול במיוחד. לדעתי הם עשו זאת בעיקר לצורך הקניית מראה קלאסי יותר כאמור לרכביהם ודומה לשאר הרכבים הנ״ל בקטגוריה למרות שהם מתרצים זאת לצורך התנהגות טובה יותר.

 

תצורה זו אינה מעידה כלל על המרחב הפנימי של הרכב לעומת המכוניות הרגילות בעלות הנעה קדמית, שכן העברת הציר הקדמי קדימה אינו משמש להגדלת תא הנוסעים שנשאר באותו המיקום. בסיס הגלגלים במקרה זה נותן אינדיקציה למרחב הפנימי רק בין אותן חברות הקבוצה עצמה שציינתי שנוקטות בתצורה דומה. למעשה השיטה בה היצרנים הנ״ל נוקטים דומה לרכבי קונצרן פולקסוגאן ולמעשה מלבד הציר הקדמי שהוזז קדימה הרי שבסיס הגלגלים האפקטיבי המשמש לנוסעים הוא קצר יחסית והספסל האחורי ממוקם אחורה בין בתי הגלגלים ותוך יצירת סרח עודף גדול מאחורי הציר האחורי.

 

בשורה התחתונה יש להיכנס לכל רכב ולבדוק את המרחב הפנימי. מעבר למה שציינתי יש רכבים בהם הקונסולה הקדמית מפריעה לרגל ימין של הנהג ומאלצת להזיז את מושב הנהג אחורה וכך המרחב האפקטיבי לברכיי הנוסעים בספסל האחורי קטן יותר ממה שמעידים הנתונים היבשים.

 

הסתיימה ההרצאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...