Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5145 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אין לך את הציוד המתאים ולא את הידע. אל תנסה לבנות לבד כי בניית גלגל זו אומנות.

בכל חנויות האופניים המקצועיות יש מכנופנים שיודעים לבנות גלגלים.

אני בטוח שבאזור שלך יש מצמן או רוזן או אחת מנציגות הרשתות הגדולות.

אם אתה מזדמן לת"א אני יכול להמליץ לך על כישרון ידוע בתחום.

BMW 120i*Ford Focus III 2000cc

MINI 998cc*MINI 998 cc*Ford Focus I 1600cc

פורסם

בתור אחד שחמש שנים תפעל סדנא של חנות אופניים ובנה לא מעט גלגלים, ההמלצה שלי היא שאם אין לך נסיון בזה - אל תנסה.

להחליף חישור (אצלנו קוראים להם שפיצים...) אחד או שניים זה עוד לא נורא, לבנות גלגל שלום זה כבר סיפור אחר.

אתה רוצה ללמוד איך עושים את זה? תמצא לך מכונאי ידידותי שיודע לבנות גלגלים (זה לא פשוט, הרוב לא באמת יודעים) ותבקש ממנו לראות איך עושים את זה. ספרות טכנית בנושא אפשר למצוא בלי סוף, אני הולך עם שלדון בראון צז"ל (גוגל: sheldonbrown), באתר שלו אפשר גם למצוא קובץ אקסל מפורט מאוד לחישוב מידות שפיצים.

 

אם אתה בכל זאת רוצה לשחק עם זה לבד, קח בחשבון שלא פירקת את גלגלי השיניים כמו שצריך, בגלל זה הדיסקית פח לא יורדת. ממה שאני מזהה בתמונות שלך, הפריילוף אצלך הוא חלק אחד עם גלגלי השיניים ולא עם הנבה וצריך להוריד אותו בהברגה כיחידה אחת. מהתמונות נראה שהמנגנון אצלך התפרק (השיניים שלו חשופות) והחלק הפנימי שלו עדיין מוברג על הנבה.

 

בהזדמנות זו אני מצטרף להמלצה על יזהר, בחור קצת מוזר אבל מכונאי בחסד. דוגמא קטנה למה שהוא מסוגל לעשות אפשר לראות פה -

 

בהצלחה,

יוסי.

פורסם
בתור אחד שחמש שנים תפעל סדנא של חנות אופניים ובנה לא מעט גלגלים, ההמלצה שלי היא שאם אין לך נסיון בזה - אל תנסה.

להחליף חישור (אצלנו קוראים להם שפיצים...) אחד או שניים זה עוד לא נורא, לבנות גלגל שלום זה כבר סיפור אחר.

אתה רוצה ללמוד איך עושים את זה? תמצא לך מכונאי ידידותי שיודע לבנות גלגלים (זה לא פשוט, הרוב לא באמת יודעים) ותבקש ממנו לראות איך עושים את זה. ספרות טכנית בנושא אפשר למצוא בלי סוף, אני הולך עם שלדון בראון צז"ל (גוגל: sheldonbrown), באתר שלו אפשר גם למצוא קובץ אקסל מפורט מאוד לחישוב מידות שפיצים.

 

 

 

בהזדמנות זו אני מצטרף להמלצה על יזהר, בחור קצת מוזר אבל מכונאי בחסד. דוגמא קטנה למה שהוא מסוגל לעשות אפשר לראות פה -

 

בהצלחה,

יוסי.

 

הרוב באמת לא יודעים, הכלל שקבע חבר שועל אופניים ותיק הוא, אם בונה הגלגלים נראה לך נורמטיבי עדיף להתרחק, מדובר בבעל מקצוע גרוע.

יזהר אכן מכונאי בחסד, ואותו חבר מוכן להפקיד גלגלים לתיקון רק אצלו, הבנאדם עבר קורס אצל אחד מטובי בוני הגלגלים בקליפורניה, אבל מה...יש לו לוח זמנים של דרום-אמריקאי טיפוסי, אפשר למרוט את השערות מרוב עצבים עד שהוא זז,

מומלץ להצטייד בגלגלים ספייר.

פורסם
בעיקרון אפשרי, אבל, וזה אבל גדול צריך מכשור מיוחד, אי אפשר לחתוך סתם ככה חישור :S

בדקת באינטרנט, אולי תוכל למצוא שם.

ניסתי לברר אם כמה ספקים אצלנו אבל הסיכוי הוא קלוש עד מאוד (הם לא כל כך מתלהבים למכור חישורים בודדים).

המידה קיימת אצל ספקים? איזה כמות צריך כדי שיסכימו למכור(אני בעיקרון צריך לשני גלגלים)?

 

אין לך את הציוד המתאים ולא את הידע. אל תנסה לבנות לבד כי בניית גלגל זו אומנות.

בכל חנויות האופניים המקצועיות יש מכנופנים שיודעים לבנות גלגלים.

אני בטוח שבאזור שלך יש מצמן או רוזן או אחת מנציגות הרשתות הגדולות.

אם אתה מזדמן לת"א אני יכול להמליץ לך על כישרון ידוע בתחום.

אתה חושב שהם יסכימו להרכיב גלגלים כאלה ישנים?

 

אם אתה בכל זאת רוצה לשחק עם זה לבד, קח בחשבון שלא פירקת את גלגלי השיניים כמו שצריך, בגלל זה הדיסקית פח לא יורדת. ממה שאני מזהה בתמונות שלך, הפריילוף אצלך הוא חלק אחד עם גלגלי השיניים ולא עם הנבה וצריך להוריד אותו בהברגה כיחידה אחת. מהתמונות נראה שהמנגנון אצלך התפרק (השיניים שלו חשופות) והחלק הפנימי שלו עדיין מוברג על הנבה.

 

בהצלחה,

יוסי.

אז איך אני בעצם מוריד אותו? צריך כלי מיוחד או שמפתח צינורות גם יכול להתאים?

 

תברר על יזהר, בונה הגלגלים הכי טוב בארץ.

הוא גר באיזור עמק חפר, אבל מגיע בד"כ פעם בשבוע לחנות מקס אנד מושן בר"ג.

 

באיזה ימים הוא בד"כ נמצא בחנות? נראה אם אני יכול בכלל להגיע כשהוא שם...

"גם בעיטה בתחת נגמרת בצעד קדימה"
פורסם

לגבי כמות, אתה תצתרך הרבה יותר מ2 גלגליפ בשביל שהם ימכרו, לצערי אצלנו לחנות לא נכנסים אופניים אם חישורים במידה כזאת,

אז להזמין כמות כזאת לא משתלם, תבדוק אם מצמן בתל אביב, אולי יוכלו להזמין לך שם, הבעיה היא בגלגל האחורי שאתה צריך

למדוד את שני הצדדים, של החישורים, אלו שיוצאים מכיוון הקסטה ואת אלו שיוצאים מהצד השני.

להרכיב את הגלגל זה לא נורא קשה, אתה מעתיק אחד לאחד איך שהישן היה בנוי, הבעיה היא תתחיל ברגע שתצתרך לחלק את העומס, זאת אומרת למתוח את השפיצים, יש את השיטה ה"חאפרית" לנקוש על השפיצים בשביל לדעת האם כולם באותו מתח,

ויש את השיטה המקצועית אם מכשיר מיוחד.

פורסם
עוד תגובות, מישהו?

 

אין מה להוסיף, יש לך 3 אפשרויות בסה"כ:

א) להחליף את הגלגל בחדש או משומש במצב טוב,

ב) לבנות את הגלגל מחדש בעצמך וכל המידע שקיבלת דרכי ודרך האחרים מספיק למלא אנציקלופדיה, אתה צריך להחליט רק אם משתלם לך הזמן העצבים וההשקעה בלימוד ובבנית או רכישת הכלים המתאימים.

ג) ללכת ליזהר שיבנה את הגלגל מחדש.

 

 

עכשיו תחליט.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

חג שמח לכולם!!:drinking::multi::smilecolr

 

עדכון קטן:

 

אחרי חיפושים נרחבים, מצאתי מכונאי אופניים באשקלון, שהסכים לתקן לי את הגלגל.

הבאתי לו היום את הגלגל, הוא הסתכל ואמר שהוא יכול לתקן אבל הקסטה הרוסה (אמר שאחרי שמפרקים

כמו שפירקתי אי אפשר להחזיר) והחישוק שחוק בצדדים (אז לא תהיה בלימה טובה), וחבל להתעסק עם רכיבים במצב הזה.

הוא הציע לי להזמין גלגל חדש (גלגל קומפלט, בלי צמיג ופנימית) ב300 ש"ח.

 

לעיקר:

האם הסיבות שלו לא לתקן הגיוניות?

האם המחיר טוב לגלגל חדש ברמה הזו?

 

תודה מראש וחג שמח,

שגיא

"גם בעיטה בתחת נגמרת בצעד קדימה"
פורסם

לדעתי שרון תרשיש "העכביש" הוא בונה הגלגלים הכי טוב שיש לנו בארץ

http://www.bikeshow.co.il/articals/rims-fix

 

גם אחד מרוכבי הטריאלס הטובים שלנו :)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

יצא לי לשפץ אופני כביש ישנים. את הגלגלים מסרתי לחנות אופנים שכונתית ושם המוכר/מכונאי/בעלים שיפץ לי אותם. הוא השתמש בנאבה המקורית והחליף את החישוק והשפיצים. עכשיו הגלגל נראה כמו חדש, אבל עם הנאבה המקורית. זה לא עלה הרבה...

בקיצור אתה לא חייב ללכת למומחים הכי גדולים בארץ. גם מכונאי אופנים מבוגר שיש לו חנות (בראשון) כבר 30 שנה יכול לעשות את העבודה. ובנוסף יש אצלו יתרון גדול - יש לו מלא חלקי חילוף ישנים שהוא שומר כבר שנים במחסן, והמחירים לא גבוהים.

 

בהצלחה בשיפוץ ושים קצת תמונות של האופנים והתהליך.

 

רועי

SUBARU FORESTER SH

ALFA ROMEO 156 TS2.0

פורסם
יצא לי לשפץ אופני כביש ישנים. את הגלגלים מסרתי לחנות אופנים שכונתית ושם המוכר/מכונאי/בעלים שיפץ לי אותם. הוא השתמש בנאבה המקורית והחליף את החישוק והשפיצים. עכשיו הגלגל נראה כמו חדש, אבל עם הנאבה המקורית. זה לא עלה הרבה...

בקיצור אתה לא חייב ללכת למומחים הכי גדולים בארץ. גם מכונאי אופנים מבוגר שיש לו חנות (בראשון) כבר 30 שנה יכול לעשות את העבודה. ובנוסף יש אצלו יתרון גדול - יש לו מלא חלקי חילוף ישנים שהוא שומר כבר שנים במחסן, והמחירים לא גבוהים.

 

בהצלחה בשיפוץ ושים קצת תמונות של האופנים והתהליך.

 

רועי

מצאתי חנות כזאת באשקלון, אפילו עם אותו ותק, אבל המוכר אמר לי שאין טעם לשפץ את הגלגל (ראה הודעה 25).

באמת יש לו במחסן חלקים ישנים, אגב, רק אצלו מצאתי צמיגים במידה כזו

 

לגבי תמונות מהתהליך:

אין לי תמונוות ממש מההתחלה של השיפוץ( לא חשבתי שזה יעניין מישהו...),

אבל אני יכול להתחיל לצלם תהליכים ולהעלות (אולי לעשות שרשור שיפוץ? מה אתם אומרים...)

"גם בעיטה בתחת נגמרת בצעד קדימה"
פורסם

לאור הבקשות, כמה תמונות:

 

ככה האופניים נראות היום

attachment.php?attachmentid=284199&stc=1&d=1335528369

attachment.php?attachmentid=284197&stc=1&d=1335528369

attachment.php?attachmentid=284198&stc=1&d=1335528369

 

בעיקרון אין הרבה מה לשפץ, האופניים במצב נסיעה.

 

מה שאני מתכוון לעשות:

להחליף את הכידון הישר בכידון כביש (נלקח מתורמת חלקים - כרגע בצביעה)

+ידיות ברקס מעוגלות(מתורמת החלקים - צריכות לעבור ניקוי)

להחליף את הפדלים בכאלה עם עריסות לרגל

לתקן ברקס אחורי תפוס וקדמי שקצת מזייף+ החלפת הרפידות בשניהם

לטפל בכל החלודות (הבעלים הקודם "טיפל" בהם עם כמות אדירה של ספריי צבע)

 

מה שכבר נעשה:

שחרור השרשרת מהאיזולירבנד שהיה תפוס בה ובגלגל"שים(מטר וחצי שהיה מלופף על הגלגל"ש הקדמי ותפס את השרשרת)

כיוון הילוכים

החלפת אוכף (מתורמת החלקים)

החלפת פנימיות וצמיגים (היו קרועים מעמידה ממושכת)

P4271017.JPG

P4271018.JPG

P4271016.JPG

"גם בעיטה בתחת נגמרת בצעד קדימה"

×
×
  • תוכן חדש...