Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה על קורס נהיגה מתקדמת


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5486 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לגבי ההודעה השניה שלך אני רק אומר זאת:

אם מישהו יעבור באדום כן אתה תדע לפני לא כי אתה נביא אלה כי אתה דואג להסתכל כל כך רחוק שתדע שהוא בא לפני שהזמן תגובה שלך כבר לא יכול להציל אותך.

ישנם מצבים שגם נהגים שהם לא אדיוטים גורמים לתאונות ואפילו קשות במיוחד.

אידיוט יודע שהוא אידיוט ולכן הוא מודע לסביבתו ומסתכל בניגוד לאחד שנוהג בסדר גמור ופשוט לא מודע לכך שהוא עושה טעות קריטית.

אם לא תדע איך לפתוח מראות לגמרי בלי שטח מת הרי שחושב שביום מן השנים אתה תוריד דו"ג או אופניים או ילד קטן בזמן רוורס.

אם לא תדע לשבת נכון אף פעם לא תחמוק כמו שצריך כי הגוף שלך לא יאחז במשהו ואם לא תדע לאחוז את ההגה כמו שצריך הרי שבזמן אמת לא תצליח לנטר את יעד האוטו שלך.

אם לא תדע לצאת מהחלקה/לבלום/לרדת לשוליים לא משנה כמה נהג טוב אתה כי למדת עם הזמן כשזה יקרה ותצטרך ללמוד את זה כחלק מתהליך לימוד עם הזמן יכול מאוד מאוד להיות שהזמן בשבילך לא ימשיך כי לא ביצעת טוב את מה שאמורים לעשות.

פורסם

אם אתה נוהג כמו שאתה כותב, ניתן להניח שאתה בעצמך אחד מאותם נהגים.

 

במה זה מתבטא? אני יכול למנות יותר מפעם אחת שהתחמקתי מתאונה בגלל דברים שלמדתי בקורס,

למשל שליטה ברכב תחת בלימה חזקה, קיצור מרחק הבלימה ע"י בלימה דגרסיבית (ברכב הקודם לא היה ABS)

ושמירת מרחק.

קווים נכונים בעת הפניה, למידת מגבלות הרכב והשארת מרווח ביטחון לטעויות ועוד שלל דברים לא חשובים בכלל לדעתך.

 

אתה יודע מי חוטף מהצד כשהוא עובר בירוק? זה שסומך על הרמזור ולא מסתכל בעצמו ומחפש את האידיוט שעוד שניה יכנס בו.

זה שחוטף מאחורה ברמזור זה אותו אחד שעצר קרוב מדי לרכב שלפניו ולא השאיר לעצמו מקום להתחמק.

הדוגמאות שנתת מראות בדיוק על אופי הנהיגה שלך.

למה אתה בכלל צריך להתעצבן ולקלל? למה מישהו מצליח להוציא אותך משלוותך?

אתה מדבר על אותם רפויי שכל שאין להם שום ידע בנהיגה, ומה הידע שלך בדיוק?

למדת מהניסיון? גם הם, הם למדו לנהוג ככה מלראות את ההורים שלהם נוהגים ככה.

ואתה למדת מהוריך וכן הלאה.

 

ונחש מה, ההורים של רובנו לא יודעים לנהוג, אין להם מושג מה לעשות במקרה חרום.

והם אפילו לא יושבים נכון.

 

ולכן עלינו ללמוד את הבסיס הנכון ולהשתפר ממנו.

 

בכל מקרה.

אי אפשר למנוע כל תאונה או לברוח מכל מצב, אבל אפשר למזער את הסיכויים.

 

ההבדל בין רכב הפוך לבין עצירה בטוחה על השוליים במקרה של פיצוץ גלגל אחורי, או כתם שמן הוא בדיוק הפעולה הראשונה שתעשה ברגע שזה קורה. ואת הפעולה הנכונה לעולם לא תעשה באופן טבעי, כי היא הפוכה לטבע שלך.

 

אני מאמין שאם תעשה קורס כזה, אתה תהיה קצת פחות נמהר לשלול אותו ואת יתרונותיו.

 

עריכה: לקח לי זמן לרשום את המודעה ואור כבר רשם כמעט הכל.

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

פורסם

בקיצור, יש פה כמה אנשים שעשו קורסים וממליצים על זה,

 

ואחד שלא עשה קורסים מעולם וחושב שהוא יכול ללמד את עצמו לנהוג לבד. סחתיין. פרס דארווין בדרך אלייך.

 

ד"א, "ניסיון" של הרבה שנים שבתוכו יש לא יותר מאשר נהיגה עם שלל טעויות, לא הופך את הטעויות לנכונות, רק לקשות יותר לתיקון. מניסיון.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

אם אתה מעוניין בקורס ויש לך את האמצעים לממן אותו - לך על זה. הדבר ישפר את הנהיגה שלך וימנע טעויות שעלולות לקרות במידה ותחליט להמתין עד שתצבור נסיון.

אני האמת לא חושב שיש צורך להכניס את השיקול של נסיון על הכביש למשוואה. במידה ואתה נהג שרק עלה על ההגה אז אתה תילמד מה צריך לעשות במצבים מסויימים. במידה ואתה נהג עם וותק מסויים אז אתה עדיין תילמד מה צריך לעשות במצבים מסויימים. נכון, אמנם ללמוד בהתחלה זה יותר קל מאשר בהמשך אבל אני לא חושב שיש הבדל כזה גדול.

אז כמו שאמרתי - במידה ואתה יכול, לך על זה. אין מה לחכות.

פורסם

פרס דארווין למי שלא יודע-

אנשים שבחרו ללכת לעולמם בדרכים ביזאריות שונות ומשונות ומטופשות בהחלט!

יש על זה סרט דיי משעשע.

פורסם
אם אתה חושב שהקורס הפך אותך לנהג טוב יותר, אתה גם צריך להסביר במה זה מתבטא אצלך. להגיד כולם יכולים.

זה הפך אותך לחסין? אתה לא תיפגע מתאונות אף פעם (חליליה וחס)? אתה תוכל לחמוק מזירות תאונה עוד לפני שהפכו לזירות כי אתה מנבא את העתיד בזכות אותו קורס? מה? תעשה לי טובה בחייך.

 

נהיגה נכונה מונעת תאונה, גם כזאת שנגרמת באשמת נהג אחר. אפילו במקרה קצה שבו תאונה אינה נמנעת בכלל, נהג מיומן ימנע לפחות את תוצאותיה הקשות, כך שהיא תהיה רק תאונת פח קטנה.

 

אני מתלונן על אותם טיפשים רפויי השכלה ובטח רפויי ידע בנהיגה! ידידי כשאתה תעמוד ברמזור אדום ואיזה בנ$ונה יכנס בך מאחורה שום קורס לא יעזור לך!

 

מה אתה אומר! אני מהמדריך שלי למדתי משהו קטן שנקרא "ניהול התנועה לאחור." זה כלל שורה של צעדים שיכולים למנוע פגיעות מאחור: ניטור קבוע של המראות, האטה הדרגתית, הימנעות מעצירה בעומסי תנועה, עצירה מוקדמת במקרה הצורך ושמירת נתיב

מילוט תוך כדי התבוננות בתנועה מאחור (בהילוך משולב) עד שמקבלים "כיסוי" מאחור. בנוסף, במקרה קיצוני שבו הפגיעה אינה נמנעת בכלל (וזה מאוד נדיר) עדיין אפשר ליישם את הצעדים הללו, ובסוף גם לבלום ולהצמיד את הראש למשענת, וכך להפחית את נזקי התאונה למכות פח בלבד.

 

כשאתה תחצה צומת מרומזרת כשאצלך ירוק ומהנתיב הצדדי חוצה מישהו באדום הקורס הזה לא יעניק לך כלום!

 

גם כאן רכשתי שורה של יכולות מניעה: האטה לפני צמתים "עיוורים" או בינעירוניים, כניסה לצומת בירוק עם רגל מעל הבלם וכל הניתן ללא לחץ מאחור, סריקה של הצומת מצד לצד לפני ההגעה ל"נקודת האל-חזור" ומוכנות לבלימה וגם להתחמקות הצדה בו"ז במידת הצורך. יודע מה, שוב אני אניח מצב מאוד קיצוני של פגיעה בלתי נמנעת: מספיקה בלימת חירום קצרה כדי להפוך את התאונה לתאונה קלה מאוד.

 

אם אתה נימנה ברשימת הנהגים שציינתי למעלה , שום קורס בעולם!!!! לא יעזור לך!! כי אתה פשוט נהג אדיוט!

מלמדים אותך לנהוג נכון? תעשה לי טובה. אם היה מדובר על רכיבה בדו"ג אני אבין אותך (במיוחד כרוכב) כי כאן יש מה ללמוד!

 

נכון, קורס לא עוזר לנהג אידיוט (אם כי קורס נכון ומדריך טוב יכולים גם "לנער" נהג ולשנות אותו), אבל זה לא הדיון. אם אתה רוצה לדבר על תאונות נוספות שניתן למנוע (חזיתיות, תאונות החלקה על שמן ועוד מקרים שהם כביכול באשמת מישהו אחר) יש לי פתרונות. לא פתרונות תאורטיים אלא פתרונות מעשיים שלקוחים ממדריכים שיודעים דבר או שניים...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אני כל כך לא מסכים איתך לגבי מה שרשמת, מה זה השטויות האלה? יבוא לך עם הזמן?

תלמד את זה לבד? רק אם אתה מתכוון להתחרות?

מה הקשר בכלל?!

 

קורס נהיגה מתקדמת, הוא בעצם קורס לנהיגה נכונה!

דברים שלא תלמד לעולם לעשות נכון בעצמך, כי הם נוגדים את האינסטינקט הטבעי שלך.

 

אני עשיתי קורס כזה מיד עם קבלת הרישיון ועוד כמה במרוצת השנים, ותמיד יש לאן להשתפר.

למידה של נהיגה נכונה מהבסיס, מיד עם קבלת הרישיון היא מה שיכולה להוביל בסופו של דבר,

גם להפחתת התאונות, וגם לתרבות נהיגה.

 

העצה שלך מובילה בדיוק לאותם תחלואים שממנה סובלת המדינה שלנו בכל מה שקשור למוטוריקה.

 

 

כמה שאני מסכים איתך. לדעתי הקורסים האלה בארץ הם חובה והם השקעה מצויינת לטווח הארוך מהמון סיבות.

emotion of motion

פורסם

לסיכום:

אני יגיד לך מה אני חושב, אני חושב שזה בולשיט. אם אתה לא מתכוון להתחרות (במקומות מסודרים כמובן) כדי ללמוד לקחת פניות האצה, בלימה והבנה עמוקה יותר של כוח המשיכה והכוח הצנטרפוגלי.

 

הבנה של הכוח הצנטריפוגלי - גדול :lol:

(ולא סתם הבנה, הבנה עמוקה... המממ...)

 

גם שחייה אתה למדת בתיאוריה, מתוך הבנה עמוקה של הידרו מכניקה?

כלומר, יש כאלה ששוחים בערך אבל גם ככה זה נראה...

אולי טניס, מתוך הבנה עמוקה של עקרונות התנע?

 

הדבר היחיד שיותר גרוע מלא לדעת, זה לא לדעת ולחשוב שאתה יודע.

בעצם יש דבר אחד עוד יותר גרוע, וזה להטיף את הבורות שלך ברבים, תוך שימוש במילים רבות עוצמה כמו "בולשיט".

אז בוא אני אגיד לך מה בולשיט.

מה שכתבת זה ערימת חרא שוורים שמצחינה מבורות לרחוק רחוק, וחבל שמישהו תמים ייקרא את התיאוריות שהנפצת לעצמך בעצמך ועוד ילמד מהן.

 

נכון, חלק גדול מהשליטה ברכב מבצעת היום ה-ESP, ומבחינה בטיחותית, עושה זאת מצויין. ועדיין, נהג לא מיומן ולא מתורגל לא יפנה אפילו את ההגה לכיוון הרצוי, על מנת להתחמק ממכשול.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...