Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום הייתי בטיפול היום ברכב טויוטה פריוס שנת 2007

אמרו לי שיש נזילה מהמשאבה.

שאלתי היא האם זה מחייב החלפה של כל המשאבה או אפשר לתקן על ידי החלפת גומי או יצירת גומי חדש?

בהצעה שקיבלתי רשום כי העלות של המשאבה היא 690 שח +נוזל קירור 200 ש"ח +עבודה מגיע ל1400 ש"ח

פורסם

זו משאבת המים.

משאבה חדשה ומקורית עולה בארה"ב 74$, שיהיה לך פרופורצייה למחיר הנדרש בארץ.

אם הנזילה היא בין המשאבה לבלוק המנוע ניתן להחליף רק את האטם, המק"ט הוא 16271-21020.

אם יש בעייה אחרת במשאבה אין קיט שיפוץ למשאבה, צריך להחליף אותה קומפלט.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

טוב בהצעה כתבו 691 + מע"מ והם גם רוצים להחליף את כל הנוזל.

איך אני יכול לראות אם זה רק האטם או מהמשאבה?

איפה היא נמצאת בדיוק?

אפשר אולי לזהמין מחו"ל? שווה להתעסק עם זה?

ראיתי בebay שיש כמה חברות שמייצרות אבל זה OEM GMB

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OEM-Toyota-Water-Pump-Part-16100-29156-83-Save-Big-/220691988558

 

http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-TOYOTA-PRIUS-2004-2009-WATER-PUMP-/360325977109

שניהם עם אותו מקט נראים אחרת..

 

 

http://cgi.ebay.ca/TOYOTA-NEW-GENUINE-WATER-PUMP-YARIS-ECHO-PRIUS-SCION_W0QQitemZ280599379486QQcmdZViewItem

 

יש את זה משהו כמו 60 דולר עם משלוח

איך אני יכול לזהות את המשאבה המתאימה ? ולראות מאיפה הנזילה באמת?

האם חייבים להחליף את כל הנוזל?

פורסם

התמונה בלינקים הראשון והשלישי היא התמונה האמיתית, התמונה בלינק השני היא כנראה להמחשה בלבד.

שלושת המשאבות בלינקים שנתת יתאימו לך.

את המשאבה תוכל לאתר אם תעקוב אחרי הצינורות שיוצאים \ נכנסים מהרדיאטור. תעקוב אחריהם עד שתראה משהו דומה לתמונות שצירפת, מחובר אליה פולי שמסובב ע"י רצועה, קשה לפספס חלק כזה.

תסתכל אם הנזילה היא מאיזור החיבור לבלוק או מאיזור הציר של הפולי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
שלום הייתי בטיפול היום ברכב טויוטה פריוס שנת 2007

אמרו לי שיש נזילה מהמשאבה.

שאלתי היא האם זה מחייב החלפה של כל המשאבה או אפשר לתקן על ידי החלפת גומי או יצירת גומי חדש?

בהצעה שקיבלתי רשום כי העלות של המשאבה היא 690 שח +נוזל קירור 200 ש"ח +עבודה מגיע ל1400 ש"ח

 

חבר יקר,

 

לפני שמחליפים משאבת מים או רק את האטם בין המשאבה לבלוק מרוקנים את תכולת נוזל הקירור ובסיום ממלאים מחדש נוזל קירור מקורי.

 

פירוק והרכבת המשאבה ברכבך גוזל זמן רב מכיוון שיש צורך לפרק את כול חיפוי הפלסטיק מתחת לרכב וגם את הרצועה של האלטרנטור והגישה לא ממש נוחה.

 

האם יש לך כלי מתאים לפירוק הפולי של המשאבה (כלי קונטרה) ?

האם יש ברשותך מד מומנט ?

האם פירקת בעבר משאבת מים ברכב שהגישה למשאבה היא סופר לא נוחה ?

 

בקיצור תחשוב טוב לפני שאתה מזמין משאבה מחו"ל מכיוון שהמחיר שרשמת 60 דולר לא הגיוני מכיוון שהם לא שולחים לארץ את המשאבה וכמובן אל תשכח שייתכן שתשלם מיסי ייבוא על המשאבה.

איזה כייף לי :)

פורסם

אי אפשר למלא את אותו נוזל?

כאילו לרוקן למיכל מסויים ואז לשים חזרה?

האם יש צורך לטפל בעניין בדחיפות או שאפשר להמתין עד שהמשאבה תשבוק חיים לגמרי?

פורסם

אף מוסך לא ממחזר נוזל קירור מהסיבה הפשוטה שלנוזל קירור יש אורך חיים מסויים וגם מהסיבה שהנוזל סופח אליו לכלוך לכן יש להחליפו.

שכחתי...למה לסבך את החיים לך ולמוסך ?

 

יש לטפל בבעיה בהקדם האפשרי ללא שום דיחוי !

איזה כייף לי :)

פורסם

תיאורטית אפשר. הפריוס מגיעה עם נוזל קירור מסוג SLLC, טוב ל 5 שנים או 160,000 ק"מ.

מומלץ? ממש לא. אם נוזל קירור מקורי יקר לך (למרות שבכל זאת אני ממליץ להשתמש בו על אף מחירו הגבוה) ניתן למלא גם G12+ שתואם את מפרט ה SLLC של טויוטה. כדאי מאוד לרוקן את כל הנוזל הישן, להריץ שטיפה ורק אז למלא את הנוזל החדש ע"מ להפחית את הסיכון לזיהום נוזל הקירור וריאקציות שונות ומשונות בגלל חומרים שונים.

אני גם לא חושב שזה יהיה חכם לחכות למות המשאבה. מות המשאבה עלולה להביא להתחממות המנוע וצורך בתיקון יקר מאוד.

 

אגב, מי אמר לך שבכלל יש נזילה? נזילה זה משהו שקל מאוד לראות בעין גם בלתי מיומנת, מדבריך נשמע כאילו אתה לא רואה דבר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

תיאורטית אפשר למחזר את כול הנוזלים ברכב.

במקרה של טויוטה פריוס בכדי לאסוף את כול תכולת נוזל הקירור יש צורך לנקז נוזל מ-3 מקומות שונים.

אני רוצה לראות את המוסכניק שמכניס פיילה מתחת לצנרת ושאר מקומות הניקוז.

איזה כייף לי :)

פורסם

הייתי במוסך מורשה טויטה טיפול שגרתי.

אבל אני בודק מדי פעם את מד המים ולא היה חסר..

חיפשתי את המקומות של הצינורות השאלה אם באמת אפשר לראות רק מלהרים את המכסה מנוע?

פורסם

טוב אז ככה מצאתי את המשאבה, ראיתי כי יש מעט הצטברות של גושים ורודים כאלו יבשים מהנוזל קירור.

הפעלתי את הרכב לכמה דקות אך אין ממש נזילה מהמשאבה ואף החומר שהורדתי היה יבש למדי

האם יש צורך למה ולהחליף או לעקוב ולראות מה קורה ?

מישהו מכיר את המשאבות החליפיות שיש?

איזה חברה מייצרת את המשאבה המקורית?

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...