Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5873 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש דבר אחד שלא ציינו פה, ולדעתי קשור ביותר להאם הרכב "צריך להיות" עם הנעה קדמית או אחורית, וזה גודל. במכוניות מעל גודל מסויים, זה פשוט מתבקש דינאמית שהרכב יהיה בעל הנעה אחורית.

 

אם יש משהו שמרגיז בתעשיית הרכב האמריקאית, זה האימוץ הכמעט-מלא שלהם של הנעה קדמית. לא לכל רכב זה התאים (בטח לא למפלצות הגדולות שלהם), ובייחוד למכוניות כמו קאדילק. במקרה שלך, אחד היתרונות הגדולים של הרכב הוא בהנעה האחורית שלו, שבגודל הזה ממש מתבקשת.

 

אגב, אתה מדבר על חדש (דור ב')? למיטב ידיעתי, לפחות בארה"ב, כל הCTSים שנמכרו עם תיבה אוטומטית נמכרו גם עם מערכת On-demand all-wheel drive, שזה בכלל משהו אחר ממה שהשרשור שלך מדבר עליו.

פורסם
האם לדעתך ה-CTS היא מכונית אשר מתנהגת באופן ראוי 'למרות' היותה בעלת הנעה אחורית?

במילים אחרות, האם מגוון מכלולי הבטיחות,הבקרה,אחיזה ומה-לא עושים את עבודתם בצורה שתספק אותי מהאוטו?

 

לא מכיר את ה-CTS, אבל אני משוכנע שבטיחותית אין בעיה עם העובדה שהיא הנעה אחורית (כל זמן שהבקרה עובדת...).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
הלו תתעורר,אתה מתעסק עם קאדילאק...!

זה לא איזו חיפושית או דומה לה...

תתחיל ללמוד את הנושא ותבין.

יצא לך פעם לתת לחיצה עם 200 כ"ס ?

היום הם כבר עברו את ה400 כ"ס.

פורד כבר מגישים 365 כ"ס,כרכב עממי...

 

לא הבנתי, מה אתה מנסה לאמר?

 

מה זאת אומרת "תתחיל ללמוד"?

הוא כאן בשביל ללמוד, לא?!

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
יש דבר אחד שלא ציינו פה, ולדעתי קשור ביותר להאם הרכב "צריך להיות" עם הנעה קדמית או אחורית, וזה גודל. במכוניות מעל גודל מסויים, זה פשוט מתבקש דינאמית שהרכב יהיה בעל הנעה אחורית.

 

אם יש משהו שמרגיז בתעשיית הרכב האמריקאית, זה האימוץ הכמעט-מלא שלהם של הנעה קדמית. לא לכל רכב זה התאים (בטח לא למפלצות הגדולות שלהם), ובייחוד למכוניות כמו קאדילק. במקרה שלך, אחד היתרונות הגדולים של הרכב הוא בהנעה האחורית שלו, שבגודל הזה ממש מתבקשת.

 

אגב, אתה מדבר על חדש (דור ב')? למיטב ידיעתי, לפחות בארה"ב, כל הCTSים שנמכרו עם תיבה אוטומטית נמכרו גם עם מערכת On-demand all-wheel drive, שזה בכלל משהו אחר ממה שהשרשור שלך מדבר עליו.

 

תלוי את מי זה מרגיז ?

נכון למודל 67 זה לא רק שלא התאים אלא היה מאוד לא מוצלח,לא יןדע אם ראית איך זה היה בנוי,אבל כדאי שתעיף מבט.

 

אבל שאר החדישות עם ההנעה הקדמית מ86 והלאה הן מאוד מוצלחות.

חלק מהחברות מסרו את תכנון החלק הקדמי מתא הנהג וקדימה לגרמנים,זה יצא מוצלח מאוד.

פורסם
יש דבר אחד שלא ציינו פה, ולדעתי קשור ביותר להאם הרכב "צריך להיות" עם הנעה קדמית או אחורית, וזה גודל. במכוניות מעל גודל מסויים, זה פשוט מתבקש דינאמית שהרכב יהיה בעל הנעה אחורית.

דוגמא לרכב גדול בעל הנעה קדמית סימטרית היא אודי A8. היו פעם אפילו אבי טיפוס של משאית עם הנעה קדמית (ומנוע טורבינת גז למשל, למי שמעניין אותו יותר פרטים). כל עוד מדובר בהנעה סימטרית, אני לא רואה חיסרון משמעותי בהנעה קדמית, במכוניות בעלות מנועים קטנים, זה לא משמעותי אפילו שאורך ציריות שונה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

כשאני עליתי לראשונה לג'יפ צ'ירוקי החלופי של אבא שלי הוא הרגיש לי לא בטיחותי בעליל לנסיעה מעל 100 קמ"ש, לא ממש הבנתי למה עד שבנסיעה השניה נפל לי האסימון שהוא בעל הנעה אחורית כמובן [אם אפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזית (4X4)] ובתוספת עם מרכז כובד גבוה מאד זה פשוט מפחיד ברמות במהירות גבוהה.

אחרי שנפל האסימון הנסיעות הפכו למהנות פי כמה, בעיקר בדרכי עפר בהן אפשר לבצע "סחיפות". :twisted:

לצערי זה הרכב היחידי שנהגתי עליו שהינו בעל הנעה אחורית לכן לא אוכל להשוות את הרגשת הנסיעה לרכב סאלון/משפחתי בעל הנעה אחורית.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

פורסם

לא נראה לי שהסיבה היא ההנעה האחורית בצ'רוקי, זה יותר העליבות הכללית של הרכב בנהיגה על הכביש. הסר דאגה מליבך - ברכבים משפחתיים עם הנעה אחורית התחושה שונה מאוד.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
לא הבנתי, מה אתה מנסה לאמר?

 

מה זאת אומרת "תתחיל ללמוד"?

הוא כאן בשביל ללמוד, לא?!

 

גם אני לא הבנתי מה הוא ניסה לאמר, ואני אכן כאן כדי ללמוד ולהתייעץ.

אגב, נתתי 'לחיצה' עם רכב שנושק ל-300 כ"ס, אז?

בברכה,

יונתן.

[email protected]

פורסם

לפני דעתי מה שצריך לעניין אותך זה שהשליטה על רכב בעל הנע(א)ה אחורית יותר קשה בפניות אבל מצד שני יותר מהנה.

ה"מינוס" היחיד שאני חווה בגלל הנעה אחורית הוא בחניונים בנסיעה אחורה כאשר אתה עם ההגה בקצה נעילה הרכב מפרפר במקום.

נוסע על:

טויוטה פריוס 2019.

טויוטה קורולה 2008 רובוטית.

פורסם
כשאני עליתי לראשונה לג'יפ צ'ירוקי החלופי של אבא שלי הוא הרגיש לי לא בטיחותי בעליל לנסיעה מעל 100 קמ"ש, לא ממש הבנתי למה עד שבנסיעה השניה נפל לי האסימון שהוא בעל הנעה אחורית כמובן

 

ברכבים משפחתיים עם הנעה אחורית התחושה שונה מאוד.

+1

אני יכול להגיד מניסיון עם וולוו 940 וBMW E32, למרות שמכוניות האלו בעלות הנעה אחורית ולוולוו בכלל הנעה אחורית פרימיטיבית עם סרן חי כמו בטנדר או ג'יפ, מכוניות האלו מרגישות יציב מאוד בכביש ובסיבובים. אנשים שלא מכירים מכוניות, סבירות גבוהה שלא ידעו לזהות בכלל אם לרכבים האלו יש הנעה קדמית או אחורית. באופן כללי, יציבות של BMW פשוט מדהימה, בהתחלה לא האמתי עד כמה יציב יכול להיות אוטו גדול בסיבובים (וזה למרות צמיגים רכים בחתך גבוה).

 

לפני דעתי מה שצריך לעניין אותך זה שהשליטה על רכב בעל הנע(א)ה אחורית יותר קשה בפניות אבל מצד שני יותר מהנה.

הנעה אחורית יותר מהנה כאשר לרכב שלך יש מנוע מספיק חזק או אחיזה מספיק גרועה כדי לנצל את זה. יש מאט מאוד מכוניות בעלות הנעה אחורית, לרוב זה מכוניות ספורט או סאלון/פאר. במכוניות סאלון/פאר יש את כל מערכות בטיחות אפשריות כדי לא לאבד אחיזה, כאשר לרבות מהן שלדה נותנת מראש אחיזה מעולה.

זה לא שיותר קשה בפניות. על כביש חלק צריך לדעת איך להיכנס לפנייה כדי לא לאבד אחיזה, על כביש יבש טוב זה לא משמעותי איזו הנעה יש לך. על כביש חלק נכנסות לתמונה מערכות ESP למניהן שעוזרות לך לא לאבד אחיזה.

 

לכן ברכב מודרני איך משמעות גדולה לאחיזה בין עם מדובר על הנעה קדמית או אחורית לנהג רגיל. מי שיודע לנצל יתרונות של הנעה אחורית, יודע גם להעריך את זה, לא כל מכוניות הנעה אחורית מאפשרת לנצל את אותם יתרונות שאוהבים אנשים שמראש בוחרים בגלל זה הנעה אחורית.

 

רוב אנשים מהשורה שדיברתי איתם לא יודעים עם בטויוטה קורולה שלהם יש הנעה קדמית או אחורית ולא מבינים למה הם צריכים את זה ומה ההבדל. כך שיתרון בדבר הזה הוא לא לאנשי מינסטרים שיודעים להעריך יותר נוחות, גימור ושקט בנסיעה. פעם הייתי במוסך והיה שם עורך דין מצליח עם BMW סדרה 5. הוא לא ידע להגיד לי אם יש לו הנעה קדמית או אחורית. אני משאר שרוב אנשים שקונים מכונית פאר, קונים בגלל הפוזה ולא בגלל מה שנימצא מתחת למכסה מנוע או איך הרכב מונע.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
לפני דעתי מה שצריך לעניין אותך זה שהשליטה על רכב בעל הנע(א)ה אחורית יותר קשה בפניות אבל מצד שני יותר מהנה.

 

שומדבר לא קשה עם ESP.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...