Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט בין פוקוס למונדאו


bmx
שימו לב! השרשור הזה בן 5136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי פורד פוקוס 2002 1.6 צריכת הדלק שלה בפועל היא 1:8.5 עירוני ו 1:12.5 בינעירוני.

אני מעוניין להתחדש, מתלבט בין מונדאו 2006-7 לפוקוס 2006-7.

מחירם יחסית קרוב ועל פי חוות דעת של אנשים (ביניהם מחזיקי מונדאו) צריכת הדלק של היא 1:9 עירוני ו- 1:13 בינעירוני אשר זהה לפוקוס.

הגיוני?.. אם כן נראה לי שעדיף את המונדאו. תקנו אותי אם אני טועה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותם תנאי נהיגה ספק אם מונדיאו תציע תצרוכת דלק זהה או עדיפה על הפוקוס.

אם אתה לא זקוק לתוספת המרווח שמציעה המונדיאו (על חשבון כושר החניה), אין טעם לבחור אותה על-פני הפוקוס,

שכן אפילו אם תצרוכת הדלק תהיה דומה, עלויות האחזקה (ביטוח, טסט, טיפולים וחלקים) של משפחתית גדולה גבוהות

מאלו של משפחתית קומפקטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלו שתי מכוניות שונות לצרכים שונים

מעבר לתצרוכת דלק יש להתחשב גם בגודל (גם בהקשר של חניה), בנוחות הפנימית, בגיר השונה ועוד

המלצה שלי, אם רוב נסיעותיך בעיר תמשיך עם פוקוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא הגיוני, יש הרבה סיפורי צריכת דלק מופלאים כאלה, רק שבפועל אחר כך מסתבר שזה רחוק מהמציאות.

אפילו במשפחתיות קומפקטיות לא חסר סיפורים שמנוע 2 ליטר יותר "חסכוני" ממנוע 1.6, לא הייתי סומך על סיפורים

מהסוג הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי שונה, מונדאו רכב שעלה הרבה יותר כחדש ומחירו נשחט, בגדול זה רכב טוב מאד.

אני לא מאמין שהוא יהיה חסכוני יותר אבל בהחלט לא הרבה יותר זללן, להערכתי אותו די דבר.

בכל מקרה פוקוס 1.6 היא עגלה כבדה (מחזיק אחת) ומבאסת, אין סיבה שלא לקנות מונדא רק כי עם ישראל פחדן, מאזדה 6 הכמעט זהה עולה הרבה יותר ונסחרת מצוין והמונדיאו עוד עדיפה עליה לטעמי.

שום סיבה להסתפק בגוש פח הזה שקוראים לו פוקוס 1.6, אם כבר אז פוקוס 2.0,

נתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את עניין המרחב אני רואה כיתרון...

לגבי צריכת הדלק יש שמסבירים שהפוקוס כבדה ביחס למנוע שלה. לכן, למרות שהמונדאו בעלת מנוע גדול יותר ומשקל רב יותר יתכן שצריכת הדלקת תיהיה זהה. אני רוצה לאמת זאת עם בעל ניסיון עם הרכבים האלו אם יש...

במידה וצריכת הדלק זהה היכן אני ארגיש הפרשים במחירי אחזקת הרכב?..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע להגיד לגבי המונדאו, אני כן יכול להגיד לגבי הפוקוס שהיא זללנית רצינית, לא דומה למה שמופיע בנתוני יצרן (בד"כ 1:7 וגרוע מזה) אני חייב להודות שזה כולל סופי שבוע שבהם הדוושה הימנית מודבקת לרצפה רוב הזמן אבל שה מה שצריך כדי שהדבר הזה יתקדם בקצב סביר עם התנועה (אני מניח שאישתי יותר רגועה והיא נוהגת בו רוב הזמן אחרת היינו מדברים על תוצאות עוד פחות טובות).

 

בגדול קשה לי להאמין שבנסיעה רגועה ומתונה המונדאו חסכונית יותר מיכיוון שהיא כבדה יותר ובסופו של דבר האנרגיה שאתה צריך להשקיע כדי להאיץ היא לינארית למשקל מצד שני למנודאו מנוע די טכנולוגי.

 

בקיצור, לדעתי האישית, צריכת הדלק תהיה תלויה בעיר ברגל ימין שלך, צריכת דלק מעולם לא היוותה שיקול אצלי (בגלל הטאוריה הנ"ל), אתה לא בדיוק מדבר על איזה STI זוללת דלק, אלא אם כן אתה עושה המון ק"מ בשנה ואז כל הבדל קל הופך למשמעותי.

נתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פומפה, לא יודע מאיפה ה"אהבה" הזאת לפוקוס, אבל אני חי ונושם פוקוסים מכל הדגמים כולל עכשיו, יש לנו עוד שלוש במשפחה אגב, ואבי מחזיק צי די גדול כקצין רכב, ככה שיש לי "קצת" נסיון עם הפוקוס, ולא יכולתי לחשוב על מרחק גדול יותר בין דבריך למציאות.

פוקוס עושה 1:7 סלח לי על הקשקוש הזה, אולי באמת אם הדוושה ברצפה כל הזמן. מעניין כמה עושה הונדה סיויק במצב כזה? אולי 308? אולי יונדאי או סיטרואן?

ואכן הרכב הוא לא מטוס מנהלים אבל רחוק שנות אור ממה שמנסים לתאר אותו. למעשה ביציאה מהירה מהמקום הוא לא נופל מהרבה רכבים שיש להם סוסים רבים יותר אבל גועל נפש של תיבה (מי אמר 308?). הרכב מרגיש כבד יותר בהעמסה של ארבעה נוסעים זה נכון. אגב אתה בוודאי יודע שסוסים, מהירות, דוושות ברצפה, ושאר גבורות אמורות להיות מגובות בשלדה ואחיזה טובה,

מה שבפוקוס נמצא בכמויות והיא משובחת בנושא.

 

 

לעניין, גם אני התלבטתי רבות בין פוקוס למנודאו, זה כמעט אותו מחיר. המונדאו פשוט מעולה, וגם יפהפיה לטעמי. מה שכן לא יעזור, היא צמאה יותר, והטיפולים והאחזקה הכללית יקרות יותר (אם כי לא בשמיים בכלל). ברוב המובנים הפוקוס תהיה טובה יותר. סחירה יותר, סופר מרווחת, אמינה מאד מאד, זולה יותר לאחזקה וכו'. הכל שאלה של מה שאתה צריך ורוצה.

בטח ובטח שלא צריך לפחד מהמונדאו. היא תתן לך שקט נפשי בלי בעיה. רק שאלה של צרכים.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותם תנאי נהיגה ספק אם מונדיאו תציע תצרוכת דלק זהה או עדיפה על הפוקוס.

אם אתה לא זקוק לתוספת המרווח שמציעה המונדיאו (על חשבון כושר החניה), אין טעם לבחור אותה על-פני הפוקוס,

שכן אפילו אם תצרוכת הדלק תהיה דומה, עלויות האחזקה (ביטוח, טסט, טיפולים וחלקים) של משפחתית גדולה גבוהות

מאלו של משפחתית קומפקטית.

רועי,

 

תסלח לי (שוב):roll:. מתגובתך אני למד שעדיפות המונדאו על פני הפוקוס היא במרחב הפנימי בלבד. להזכירך, ההבדל הוא רב! מעבר לבסיס הגלגלים המוארך, למונדאו רשימת אבזור ארוכה משמעותית מהפוקוס (בין היתר: כסא נהג מתכוונן חשמלית, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, שליטה על מערכת הקול מגלגל ההגה, דיפוני עץ, מושבים נוחים משמעותית, חיישני תאורה וגשם ועוד ועוד, והכל כסטנדרט בגרסא שיובאה לישראל).

 

ישנם פרמטרים נוספים חוץ מצריכת דלק, ותתפלא אבל יש אנשים (רבים, מסצבר) שמוכנים לקנות עוד 8 ליטר דלק בחודש ובתמורה לנהוג ברכב גדול, מאובזר ובטיחותי יותר! מה גם שהמונדאו (בניגוד למה שכתבת, ומניסיון) אינה בהכרח יקרה יותר לאחזקה מהפוקוס!

 

בברכת שבוע טוב לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אישי, לא מסיפורים.

פוקוס 2 ליטר אוטומטית חסכונית יותר מפוקוס 1.6 ידנית וזו חסכונית יותר מ1.6 אוטומטית.

ה2 ליטר היתה חסכונית באופן משמעותי מהאחרות.

ההבדל בין ה1.6 ידנית לאוטומטית היה פחות משמעותי.

 

לפחות במקרה של הפוקוס אני מניח שזה בגלל שהרכב כבד יחסית להספק וצריך ללחוץ הרבה יותר ב1.6.

בכל מקרה, לעניין השרשור, סע בשתיהן ותראה, ההבדל בין המונדאו לפוקוס הוא ממש לא רק בגודל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן, יש לי והיו לי פוקוסים ומאזדות מליסינג משלל דגמים.

הפוקוס הראשונה (דור ראשון ) היתה מעולה, מאז הרכב הפך כבד וכבד, שלא תבין לא נכון:

בחרתי פוקוס מתוך ידיעה והכרות ואכן משלל הפחומטיות 1.6 היא בראמת בין הטובות (העדפתי את ה 3 הקודמת שבה הגיר היה צייטן יותר והמיתלים טובים יותר וסכ"ה הרגיש יותר חזק).

 

ההמלצה שלי נשענה על העובדה שהבחור לא כבול למגבלות הליסינג, אם אני הייתי קונה פוקוס מכספי אין לי שום ספק שהייתי משלם את ההבדל עבור דגם ה 2.0.

אני חושב שפוקוס הוא לא רע אבל מה לעשות עגלתי משהוא, אני יכול לשלוח לך הדפסי פזומט אבל לא ממש בא לי, אני איש שרואה עצמו אמין ולכן יבחר מי שרוצה להאמין לי.

 

לאורך השנים החלפתי לא מעט מכוניות עבורי ועבור המשפחה המורחבת (ככה זה כשיש הרבה אחיות ואח אחד חולה רכב) וכמעט צמיד העדפתי את המנועים הגדולים בהיצע, הרגשתי (לא מגובה במספרים) היא שלא שלימתי יותר דלק עקב כך.

 

נתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שההבדל בין הפוקוס למונדאו הוא לא רק בגודל ואתה צריך להרגיש כדי להחליט.

אישית אני לא מאמין שהבדל התחזוקה יהיה מהותי,

 

דרך אגב, כל ההילולה סביב שילדתה המדהימה של הפוקוס קצת מוגזמת, היא אכן טובה מהממוצע אך חלה דגרגציה רצינית במעבר מדור ראשון לדור שני (שינוי במבנה מיתלה אחורי מורגש), גם המשקל שהתווסף הופך אותה לרכה מידי, רוכנת וגוחנת, זה עדיין טוב משל המתחרות ואכן להגה יש משקל סביר ופידבק אבל זה ממש לא מצוין.

נתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...