Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טרקטורונים, חדש בנושא ויש לי כמה שאלות.


dj_dani
שימו לב! השרשור הזה בן 5190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי רישיון b כחצי שנה כבר, הבנתי שאחרי כמה שנים אני יכול לנהוג בטרקטורון באופן חוקי, זה נכון? בכמה שנים מדובר? לאיזה כלים? (חקלאי וכו'?)

 

 

הבנתי שיש כמה סוגים של טרקטורונים כגון חקלאי ועוד כמה סוגים, האם יש הבדל ביניהם ברישוי (מחיר, מה שבודקים וכו')? או בכל פרמטר אחר?

 

כי חבר שלי שקנה טרקטורון חיפש אחד שרשום כחקלאי כי הוא אמר שזה זול יותר גם בביטוח.

 

טסט עושים פעם בשנתיים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לנהוג בטרקטורון מגיל 17.5 עם רישיון B.

 

אין כמה סוגים, פעם שהכלים האלו רק התחילו להגיע לארץ בסוף שנות ה- 80, הם זכו למעמד של טרקטור ורק מי שהייה חקלאי הייה יכול לרכוש כלי כזה, על מנת לנהוג בו הייה צריך רישיון לטרקטור בלבד! רישיון רכב לא תופס עליו.

לכן על כלים מהסוג הזה הביטוח חובה שמשלמים הוא מאוד נמוך כמו של טרקטור משהו כמו 1300 ש"ח לשנה אם אני לא טועה אולי אפילו פחות.

 

איפשהו באיזור אמצע שנות ה-90, שונה החוק לגבי הכלים האלו וכל בן אדם הייה יכול לרכוש אותם (בעקבות ערעור לבית משפט) . ואז גם שונה החוק והכלים האלו לא נחשבו ככלי עבודה לחקלאים ואז כל בן אדם עם רישיון לרכב יכל לנהוג על טרקטורון כל עוד הוא עד 500 סמ"ק (מעל זה הם עדיין נחשבו לטרקטורים).

 

כיום החוק כבר שונה וניתן לנהוג בכלים האלו מגיל 17.5 ומעלה בתנאי שיש רישיון B, רק כלים מאיזור שנות ה-90 עדין רשומים כטרקטורים וזכאים להטבות כמו ביטוח זול.

 

בקשר לסוגי טרקטורונים, זה מאוד פשוט יש ספורטיבים ויש "עבודה" (בתכלס טרקטורוני עבודה זה טרק' לטיולים ופנאי אף אחד כמעט לא עובד עם הכלים האלו). ויש כלים שהם "חצי חצי" בערך.

 

הם נבדלים בד"כ בתיבות הילוכים , ידני כמובן לספורטיבים, מתלים ושילדה בעוד טרקטורוני ספורט מובהקים וחדים יגיעו עם בולם אחד מאחורה , בולמי גז קשיחים מאוד , ציר אחורי ללא דיפ' , הנעה אחורית בלבד, מנוע חזק עם תגובות וצליל מהגיהנום :twisted: מלבד זאת אין בהם שום אבזור מיותר לרבות לוח שעונים, יש סך הכל נורת חום בד"כ ונורת N ועד איזה כמה נורות ביקורת. רכיבה על כלי כזה תסחט ממך אנדרנלין כמו שלא ידעת הם מטורפים פשוט אי אפשר להעביר את התחושה במילים אך לעומת זאת מעייפים מאוד בנהיגה נמרצת ולא נוחים. (כלים לדוג' זה הפרדטור, DVX, קאן אם DS וכ'ו).

 

כלי העבודה הגדולים והחדשים הם ספינות תיור בשטח, נוחים מאוד, גומאים מרחקים בנוחות ובשיוט הכלים האולטימטיבים לטיול מהנה ורגוע, לרובם יש מספיק כוח גם להגיע למהירות תלת ספרתית. הם מצויידים לרוב ב-4 מתלים נפרדים ובבולמים בעל מהלך מתלה ארוך, תיבה אוטומטית וגם כמעט בכולם יש אפשרות ל-4X4 בשילוב הילוך כוח, הכלים המתקדמים יותר מציעים גם דיפ' פתוח עם אופציית נעילה ממש כמו ברכב שטח, בטופ של הטופ יש גם כלים עם בקרות אלקטרוניות למינהן וכיסא מרווח גם ל-2 רוכבים. בכלים כאלו לרוב הכוח יועבר דרך זוג ציריות לגלגלים האחורים. (פולריס עם סדרת הספורטמן, קאן אם וסידרת האוטלנדר וכו'). (כמובן שאני מדבר פה על דגמים חדשים)

 

הכלים שהם בין לבין פשוט מערבים בין שתי העולמות האלו, זאת אומרת מציעים כוח והתנהגות אך עם זאת מספקים גם נוחות גבוה וחלקם גם אופציה ל- 4X4. כלים כאלו גם באים עם תיבת הילוכים אוטו'.

 

אם יש לך עוד שאלות תשאל :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה! תגובה ממש עניינית.

 

רק ששכחת לענות על תוקף הטסט, ובכלל איפה עושים טסט לכלי הזה? כמה עולה ביטוח, והאם גם בטרקטורון יש תערפיפי נהג חדש\צעיר?

 

הבנת שטרקטורונים מודדים בשעות עבודה ולא קילומטרז' כי פשוט לא קיים, זה נכון.?

 

לפי מה שאני יודע מניסיון המיול מגיע עם אופציה למערכת האם יש כלים בנוסף למיול?

 

תום-קאר מה ההגדרה שלו?

 

דרך אגב לרוכבי מיול יש פטור מקסדה לאיזה כלים עוד יש כזה?

 

אז ממה שאני מבין בשביל לנהוג בכלי מעל 500 סמ"ק אני צריך רישיון לטרקטור?

 

מה לגבי הרכבה מותר\אסור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוקף טסט זה לשנתיים.

טסט כמעט בכל מכון טסטים למיטב ידעתי.

ביטוח רק בחברה אחתת נקראת חברת "הפול", אין הבדלים בין נהג חדש לצעיר ואי אפשר לעשות ביטוח יחיד, ביטוח חובה בלבד עולה קרוב ל-6000 ש"ח, כן עסק לא זול בכלל.

נכון טרקטורון נמדד בשעות עבודה, חלק קטן מהם בעיקר הכלי עבודה יש גם שעון קילומטרז'.

טרקטורוני ספורט אין אפילו שעון שעות (לפחות ברובם).

בנוסף למיול גם לריינג'ר אפשר להתקין מערכת , גם לתומקאר וגם ללהיט החדש פולריס RZR, יש גם ארטיקט פרולר על אותו סגנון של המיול והרנג'ר. לכל הכלים האלו לא צריך קסדה.

לתום קאר צריך רישיון טרקטור + הסמכה מיוחדת.

אתה יכול לסוע בכל טרקטורון עם רישיון רכב.

לגבי הרכבה תלוי ברישיון של הכלי בד"כ רק לטרקטורוני עבודה הגדולים יש אופציה חוקית להרכבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחזקת טרקטורון זה עסק יקר?

אני מתכנן לרכוש טרקטורון בזמן הצבא בשביל טיולים של שבת בבוקר שאר השבוע יישב בבית, האם ניתן לעשות ביטוח ליום אחד בשבוע? כי חבל לעשות לחודש.

 

האם נגרם לכלי כזה נזק משבוע בלי הנעה?

 

כל כמה שעות טיפול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחזקת רכב זה עסק יקר? , אם תחזיק פרארי אז זה בהחלט יקר אם תחזיק סובארו DL 88 אז האחזקה היא 1.90

 

זה הכל יחסי, תלוי איזה טרקטורון אתה מתכוון לקנות (דגם ספציפי), מותג קאן אם נחשב ליקר יחסית לאחזקה מבחינת עלות טיפולים ועלות חלקים, פולריס זול יותר אבל זה ממש באופן כללי תלוי בדגם.

 

אין אפשרות לעשות ביטוח ליום אחד.

לא חושב שאמור להגרם נזק מלא להניע שבוע להיפך הכלים האלו הם כלים לפנאי וסופי שבוע.

 

כל כמה ק"מ עושים טיפול ברכב? איזה רכב? אותו דבר טרקטורון תגדיר דגם ספציפי.

 

כלי ספורטיבים לדוגמת DS450 ו-KTM 525 יעשו טיפול כל 20-30~ שעות עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב15 אלף לא תוכל למצוא טרקטורון שיתן לך הרבה כיף, אלא יתן לך הרבה בעיות והפתעות. ממליץ לך להוסיף עוד 5-8 אלף ולהביא כבר DVX 04-05. ולגבי מה ששאלת אם יכול להיגרם נזק לזה שהכלי לא מונע שבוע אז כן, יש מקרים שהמנועים נתפסים, בכלים החדשים זה כמעט ולא יקרה כי יש הזרקה ישירה, אבל בכלים ישנים(מה שאפשר להביא ב15 אלף) יש משאבת דלק וקרו הרבה מקרים שגלל שלא הניעו אותם שבוע אז המנוע נתפס ואז צריך לפתוח וזה די סיפור. בכל מקרה, להניע כלי זה לא כזה סיפור פעם ביום-יומיים להשאיר מונע כמה דקות ולכבות. ופורשה911, ההבדלים באחזקה לא הולך לפי מותגים, טרקטורון זה לא רכב זה תלוי איזה טרקטורון, אופן השימוש בו, מה שמכריע זה עד כמה נוסעים עם הטרקטורון ואיך. כי יכול להיות שיהיה אחד שיחליף צמיגים כל חצי שנה ואחד שיחליף כל שנתיים(סתם לדוגמה) ויש כאלה שעושים טיפול לפי הוראות יצרן, אבל יש כאלה שעושים אחרי כמה טיולים. בגדול זה עסק יקר ולא זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תחליט לאיזה כיוון אתה יורה - או שאתה מחפש משהו ספורטיבי כמו שהבחור פה ציין, או שאתה מחפש טרקטורון עבודה

שיכול לשמש אותך לטיולים, לא יותר מזה. כנס ליד2 לקטגורית טרקטורונים וקבע את המחיר מ 0 עד המחיר שאתה מחפש

ותראה אילו כלים מופיעים לך בטווח הנ"ל

 

אגב, PorSche-911

יצא לך לרכב על כל טרקטורוני הספורט שאתה עושה הכללה ואומר שכולם לא נוחים? משום מה לי מאד נוח.

זה עניין של הסתגלות וצורת נהיגה, באמת שלא יותר, מושב של טרקטורון של מושב של טרקטורון, לא משנה איזה.

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.ופורשה911, ההבדלים באחזקה לא הולך לפי מותגים, טרקטורון זה לא רכב זה תלוי איזה טרקטורון, אופן השימוש בו, מה שמכריע זה עד כמה נוסעים עם הטרקטורון ואיך. כי יכול להיות שיהיה אחד שיחליף צמיגים כל חצי שנה ואחד שיחליף כל שנתיים(סתם לדוגמה) ויש כאלה שעושים טיפול לפי הוראות יצרן, אבל יש כאלה שעושים אחרי כמה טיולים. בגדול זה עסק יקר ולא זול.

 

ממש לא נכון, בטח שזה הולך לפי מותגים החלקים באופן גורף יקרים יותר ב-CAN AM, לדוגמא לחבר שלי בטרקטורון הקודם שלו DSX650 של הלך הקראנק, אתה יודע כמה ביקשו ממנו בחברה רק על קראנק? תחזיק חזק 10 אלף ש"ח!!!

מצברים ב-CAN AM זאת גם בעיה, תשים מצבר לא מקורי והוא פשוט יפוצץ אותו, מניסיון על DS450 ועל DSX650.

מצבר מקורי כמובן עולה מאוד יקר.

 

COPIA, יצא לך אתה לרכב על כלים ספורטיבים חזקים מלבד ה-DVX שלך? (שאגב הוא ספורטיבי לייט למדי).

אם יצא לי לרכב על כלים ספורטיבים אז כן בהחלט.

פרדטור 2007 ,500 משופר עד קצה האגזוז, עם בולמי ELKA (בולמים שמגרדים את ה-15 אלף אם לא יותר) קשיחים כמו בטון 10 דקות של נהיגה אגרסיבית מספיקים כדי שהידים שלך ממש יתחילו לכאוב, ההתנהגות בהתאם.

 

DS450, לא עושה הנחות גם שם הבולמים קשים מאוד ומתחילות לכאוב הידים מהר מאוד, מלבד זאת בכוח של הכלי מגיע בברוטליות חזקה בסל"ד גבוהה, מקשה יחסית על רכיבה ותמיד מכניס אותך למוד קרב לפעמים אתה מרגיש שעוד רגע היד נתלשת לך מהקידון.

 

פרדטור OUTLAW 525 (מנוע KTM), חזק מאוד עם בולמי אוהליניס בהחלט נוחים יחסית פחות שוברים את הידים והכלי מגהץ שבילים ברמה גבוה אבל עדין לא ברמת נוחות של טרקטורוני עבודה.

 

רפטור 660, נוח למדי אפשר להגיד .

 

פרדטור 2007 לימיטיד אדישן שלי , בולמי גז של FOX פודיום , נוח למדי .

 

מושב של טרקטורון זה ממש לא אותו דבר בכולם, יצא לי גם לנהוג על כלי עבודה גדולים כמו OUTLANDER 650, נוחות מעולם אחר ויש כאלה גם עם כסא ל-2 ועם משענת, בטרקטורוני עבודה לרוב הכיסאות גדולים יותר ורחבים יותר וכמובן לא המוח לא כל הזמן צריך להיות במוד קרב :twisted:.

מה גם שהכלי עבודה המגודלים באים עם מתלים נפרדים מאחורה ולא מתלה יחיד שבועט לך בגב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר אחד בעל פולריס סקרמבלר אני חושב, סגול לבן. 400 2 פעימות.

 

שכלי שלו מהיר - בהרבה - מכול הכלים החדשים שנמכרים היום אילו שזה מעליי ציין,

 

הוא שיפר הכפיל את הכוח סוס של המנוע לכ80 כוחות (המקורי 38 כוחות). והגדיל את המנוע ל450 סמ"ק.

הרכיב הרבה שטויות עליו.

 

מצאתי את השם של החברה :

http://www.aaenperformance.com/Power400.asp,

 

תכלס, ב15,000, אני מביא איזה סמוראי. יותר כיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...