Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי סוויפט 09' - מוסך מרכזי דורש מחיר גבוה מדי על טיפול שמנים


samc
שימו לב! השרשור הזה בן 5101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר שנים שמכוניות יפניות לא זולות לתחזוקה, זה מיתוס בתחום הרכב שכבר מזמן היה אמור להישבר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היתי מסכים איתך אם היה מדובר במקרים בודדים, אבל כשרוב בעלי הרכב מתלוננים על זה, זה ממש לא סביר במיוחד שאחרי ההחלפה לתחליפי הבלמים מחזיקים הרבה יותר ק"מ בלי בעיה.

 

כן היה הפרש בין הבלאי מקדימה לאחורה, אבל את זה אפשר להשליך על המשקל הגדול יותר בקדמת הרכב.

מה זה דמוקרטיה? מה קשור "רוב" לעניין? על חלפים מתכלים או מתבלים אין אחריות יצרן, בטח שלא אחרי שנה או 15K ק"מ. מה מה גם שרעשי בלימה קשורים לבלאי והיה ניתן לפתור ע"י ניקוי, פאזה ואולי גם חריטה צלחות. מכל הסיפור הזה הוא יצא רק מורווח ויפה שמכשירי תנועה באו לקראתו.

 

מעניין אם יהיה עכשיו למישהו, משהו להוסיף על "המס עוונטה" של בני ל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, זה גם מה שאמרו לי בהתחלה, שאין על זה אחריות. אך לאחר שביקשתי בצורה יפה, בחור בשם אורי אמר שיבדוק, עשה טלפון, והסכים להחליף. אני אישית יצאתי מהמוסך שם בתחושה מאוד טובה, לאחר שקיבלתי יחס טוב, וכמו שאתם רואים, הם אפילו הלכו לקראתי בנושא הבלמים. ללא ספק במוסך המרכזי זה לא היה קורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה דמוקרטיה? מה קשור "רוב" לעניין? על חלפים מתכלים או מתבלים אין אחריות יצרן, בטח שלא אחרי שנה או 15K ק"מ. מה מה גם שרעשי בלימה קשורים לבלאי והיה ניתן לפתור ע"י ניקוי, פאזה ואולי גם חריטה צלחות. מכל הסיפור הזה הוא יצא רק מורווח ויפה שמכשירי תנועה באו לקראתו.

 

מעניין אם יהיה עכשיו למישהו, משהו להוסיף על "המס עוונטה" של בני ל...

 

דמוקרטיה או לא, כשיש לך כמות של אנשים עם "בעיה", אז זה הופך כבר לבעיה.

 

אם היה מדובר באנשים בודדים היתי אומר אולי נסעו אגרסיבי ויצרו שחיקה מוגברת, אבל כשמודבר בהרבה אנשים שיש להם תופעה שכזאת אז כנראה שיש פה בעיה. ולראיה אחרי ההחלפה לבלמים אחרים, התופעה נעלמה. אז כן, הרכב הגיע מהמפעל עם רפידות רכות מידי (במכוון או שלא לא משנה) בדיוק כמו בטויוטה רק שבסוזוקי לא מצאו לנכון להחליף ללקוחות את הבלמים בגלל זה.

 

15 אלף זה לא סביר בכלל לנסיעות רגועות (שלא לדבר על מישהו בפורום שטען שכבר ב-7 או 8 אלף נגמרו לו הבלמים).

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי גם על מקרה (רכב של חבר) שמוסך מורשה החליף רפידות וצלחות בילום ללא חיוב, לסוויפט חדשה.

 

לא יודע אם יש באמת בעייה, אבל:

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3358926,00.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דמוקרטיה או לא, כשיש לך כמות של אנשים עם "בעיה", אז זה הופך כבר לבעיה.

 

אם היה מדובר באנשים בודדים היתי אומר אולי נסעו אגרסיבי ויצרו שחיקה מוגברת, אבל כשמודבר בהרבה אנשים שיש להם תופעה שכזאת אז כנראה שיש פה בעיה. ולראיה אחרי ההחלפה לבלמים אחרים, התופעה נעלמה. אז כן, הרכב הגיע מהמפעל עם רפידות רכות מידי (במכוון או שלא לא משנה) בדיוק כמו בטויוטה רק שבסוזוקי לא מצאו לנכון להחליף ללקוחות את הבלמים בגלל זה.

 

15 אלף זה לא סביר בכלל לנסיעות רגועות (שלא לדבר על מישהו בפורום שטען שכבר ב-7 או 8 אלף נגמרו לו הבלמים).

ראשית, כלל לא דובר על בלמים שנשחקו מוקדם אלא על בעיות רעשים.

שנית, גם אם נשחקו, הרי היצרן יודע שזה עלול לקרות ולכן יש בדיקת בלמים בטיפול.

שלישית - שוב, אין אחריות על חלקי בילום באופן גורף ולא ברור לי איך בכל זאת הלקוח לא שילם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין אחריות, על מה ולמה בטויוטה הוחלפו הבלמים על חשבון היבואן\יצרן?

 

אני מניח שלא סתם כי התחשק להם. אצלי לא היו רעשים, וגם לא אצל אחרים, הבלמים פשוט נשחקו מהר ביחס לבלאי טבעי. להזכירת שלא מדובר ברכב ספורטיבי שנוסע כל היום על הקצה עם התאבדות על הבלמים.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 2003 רכשנו טויוטה קורולה ולאחר 25 קלף ק"מ החלו בעיות עם הבלמים, היו רעשים בזמן עצירה, מיד הכנסנו את הרכב למוסך טויוטה והוחלפו ברקסים קדמיים חדשים ללא כל תשלום מצידנו.

 

הטיפולים לרכב גם היו יחסית זולים במשך השלוש שנים שהרכב היה ברשותינו ובסיום ה3 שנים מד הק"מ הראה 84,000 ללא כל תקלה אלא רק טיפולים שגרתיים כל 15 אלף ק"מ

 

ללא ספק זכינו מהם לשירות מאוד טוב למשך השלוש וחצי שנים שהיה ברשותינו הרכב. מאז הם זכורים לנו לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי גם על מקרה (רכב של חבר) שמוסך מורשה החליף רפידות וצלחות בילום ללא חיוב, לסוויפט חדשה.

 

לא יודע אם יש באמת בעייה, אבל:

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3358926,00.html

 

 

קראתי את הכתבה, האם יש סיכוי שבגלל שהבלמים הוחלפו למקוריים, כלומר זהים, הבעיה תישאר, או תיווצר מחדש אחרי זמן קצר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עם חבר שעובד במוסך מרכזי סוזוקי בפתח תקווה ואכן לסוויפט החדשה יש פק בייצור של הברקסים שעקב כך הם נגמרים מהר מידי .

 

לכל מי שנתקל בבעייה - אל תוותרו , תעמדו על זכותכם .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי, לסוזוקי יש בעיה של חריקת בלמים וזה כן באחריות, חובה לדרוש את זה (עבדתי המון שנים מול המוסך בפתח תקווה באיינשטיין 1 ואני יכול להגיד רק דברים טובים עליהם).

לרוב הדגמים החדשים כבר לא יהיו בעיות של חריקות, כי החליפו את החמור של הרפידות, ויש לידרוש את הסוג החדש ברגע שמחליפים ברקסים (הוא מקוטלג אצלהם ככה הסוג החדש והישן).

גם בסוזוקי של אחי 2008 אחרי 10 אלף ק"מ, הברקסים התחילו לשרוק, הוחלפו הריפדות + צלחות לחדשות ללא תשלום.

הרפידות החדשות בסוף 2008 עלו בסביבות ה500 ש"ח, נכון זה יקר ואולי המחיר כבר ירד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מפתיע לשמוע על המחירים שאתם משלמים.

אין ספק שזו הבעיה בארץ.לא מספיק שמשלמים הון בקנית הרכב ,באים המוסכים המורשים

ופשוט שוחטים את כיסם של בעלי הרכב ללא הצדקה!

יש לי 2 יפניות.ברשותי לנטיס שעברה 180K ש160 K אצלי.

כל הטיפולים נעשים באוטודיפו .אני קונה מסנן שמן מקורי בעלות 65 ש"ח מסנן אויר מקורי 115 ש"ח.

את כל השאר עושה באוטו דיפו-שמן מתוסף 10W40של LM ש"ח 120 ל5 ליטר.החלפת שמן + מסנן 50 ש"ח כלומר

65+ 120 +50=235 החלפת שמן מצוין עם מסנן מקורי.

החלפת זוג רפידות דרך אגב לא מקוריות (מצוינות ללא שריקות )שמחזיקות כ50K ק"מ =160 ש"ח

מקוריות 400 ש"ח (מיותר).

אין ספק שבתקופת האחריות רצוי לטפל במורשה אבל מוסכי סוזוקי הגזימו לחלוטין!

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם להתייחס בצורה רצינית לנושא שבגללו נפתח השירשור הזה, אז כמו שדניאל אמר - אין אפשרות להתייחס להצעת מחיר של 800 שח כולל מעמ לטיפול כקטן כאל משהו רציני ללא צירוף של הצעת מחיר בכתב.

אין לדעת על איזה פקידה "נפלנו" ומי היא חשבה שצריך לעשות בטיפול הזה. לעיתים נותנים היצרנים הנחיות שאינן גורפות וחלק מהמוסכים, על סמך ניסיון, מחליפים רכיבים שדורשים החלפה (למשל: מסנן אויר למזגן) כתלות בשימוש. סנן אויר למזגן יכול לעלות בין 70 ל 200 שח, תלוי במרכיבים שלו (לפעמים עם או בלי פחם עלול לייקר משמעותית את עלות הסנן) - וזה לבדו יכול לשנות את עלות הטיפול מ 500 ל 700 שח. חלק מהמוסכים דוגלים בטקטיקה של הצעת מחיר גבוהה ולאחר מכן "הפתעה חיובית" שבה המחיר יוצא נמוך ממה ששוער בהתחלה (נותנים מראש הערכה מקסימלית ובפועל עושים את המינימום בשביל להוזיל עלויות).

 

בעניין עלויות הטיפולים במוסכים; לטפל במוסך מורשה יעלה תמיד יותר כסף מאשר מוסך מדרכה. במוסך מורשה יש הרבה יותר שטח שאינו מנוצל לעבודה (ליפטים) אלא למנהלה (משרדים, חניה, כניסה), יש הרבה יותר כח אדם ויש הרבה יותר דרישות (שעולות כסף) מהיצרנים והיבואנים כלפי מוסכי הרשת.

 

מי שחושב שמדובר בעושק - שיבושם לו. אני גם חושב שעושקים אותנו בהרבה תחומים אחרים, אבל אני לא רואה אף אחד מוותר עליהם או יכול להסתדר בלעדיהם (למשל: סלולאר, לווין\כבלים וכד').

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב ושבת שלום.

בעברי היה ברשותי סוזוקי ג'ימני, שנת 2008 אשר אני הוצאתי מהחברה ורשמתי אותה על שמי, יד1 0 ק"מ.

כשהגיע טיפול 15, גם לי דפקו את המחיר הזה של 700 שח

ניגשתי למוסך הקבוע שלי, שהינו מורשה משרד התחבורה (גילוי נאות, היום הנני עובד באותו מוסך וממליצ מאוד עליו).

בוצע לרכב טיפול עם שמן 10-40 (סוזוקי לא מחייבים יצרן שמן מסויים, רק שיהיה 10-40) ופילטר מקורי, בעלות של 400 שח כולל מע"מ וכולל חתימה בספר טיפולים.

עכשיו אתם שואלים מה עם האחריות ?

היות ואני בהמה, האוטו מצא את עצמו כ4 פעמים במוסך המורשה, על מחזירי שמן ציריות שפוצצתי בסרן אחורי, בעיות ב4*4 (דפקתי את הטרנספר בגלל שאין מיגון, פעמיים).

ניגשתי איתו למוסך "דרך השטח בת"א, האוטו כולו משופר וכולו שבור, פגוש קדמי לא היה ברכב מאז היותו בן חודשיים, האוטו היה מוגבה (מאוד), הכסא נהג ברכב הוחלף לכסא של 307 ועוד ועוד.

כל מה ששאלו אותי זה אם בוצע לרכב טיפול, הראיתי להם את החשבונית מהמוסך, הם שתקו ואכלו הכל באחריות, כולל מצבר שנגמר כי הלכתי לישון באוטו עם מערכת דלוקה לילה שלם.

וכמו שאתם מבינים, יכלו בקלות להתנער ממני בגלל השיפורים.

 

ככה שאני יכול להגיד לכם בלב שלם, אין שום בעיה לגשת למוסך מורשה משרד התחבורה לבצע טיפולים, העלות יותר זולה, לאותו מפרט בדיוק (אני מבצע גם ניקוי מנוע אם הוא מלוכלך, בדיקת אורות ובדיקת שאר מכללים ברכב).

גילוי נאות: אני נתקל לפחות פעם בשבוע בטיפול לרכב באחריות חברה, מגיעים אלי גם חברים עם הבעיה הזו, אף אחד לא חזר אלי עדיין במצב שלא רוצים לטפל בו בחברה, ככה שהכל אגדה :)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מפריז לגמרי ולא מדובר באגדה. אם היבואן יכול לקשור בודאות את הכשל לטיפול שלא בוצע כיאות או לשימוש לא תקין של הנהג, לא תהיה אחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...