Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6529 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן.

כתבתי פה לפני כמה ימים על רעש מציק שיוצא לי מתחתית הרכב כשאני לוחץ על המצמד.

 

היום בבוקר החלטתי לעשות את הבדיקה.

הנעתי את האוטו, לחצתי קלאץ' וברקס, שילבתי לשלישי, שחררתי את הברקס,

נתתי פול גז, זרקתי את הקלאץ', והרכב התחיל לסוע בלי להכבה.

לא רק שלא נכבה, האוטו לא רעד בכלל למרות היותו בהילוך גבוה וסל"ד נמוך.

הרכב אמנם טס כמו טיל קדימה, אבל כאמור לא נכבה.

 

השאלה שלי היא כזאת -

קודם כל, האם בודאות הקלאץ' קרוב לסוף חייו ?

דבר שני, במידה וכן - כמה תעלה בערך החלפת קלאץ' ?

הרכב שנת 2001 מנוע 1600.

פורסם

רעש, כשהקלאץ' לחוץ הוא רעש של מייסב לחץ.

 

הבדיקה המטומטמת וההרסנית הזו, שכל הזמן ממליצים לבצע כאן בפורום, נועדה לבדיק, האם הקלאץ' מחליק.

 

זה שהרכב שלך התחיל לנסוע "כמו טיל" מסמן, שהקלאץ שלך לא מחליק.

 

מה שכן, בבדיקה זו גרמת לקלאץ' שחיקה, ששווה אולי לשחיקה של 5000 ק"מ בנסיעה רגילה.

 

 

פורסם

גם הבדיקה, שרוברט מציע, מיותרת ולא משקפת שום דבר.

 

בבדיקה זו, המנוע יכבה ב 99% מהמקרים, גם אם בפועל הקלאצ' מחליק בעומס.

 

לא צריך שום בדיקה מיוחדת על מנת לדעת אם הקלאץ' מחליק או לא.

 

מרגישים את זה בנסיעה ברכב, אי אפשר לפספס את זה, וכשהקלאץ' יחליק, אתה תדע ותרגיש את זה.

 

דוגמא :

 

הרכב מאיץ, אתה מעביר מהילוך שני לשלישי, אחרי ששילבת לשלישי ושמת גז, אתה מרגיש, שהחיבור אינו מיידי, סיבובי מנוע עולים, כאילו אתה עדיין בניוטרל, ורק אחרי כמה רגעים ההאצה ממשיכה. זה קלאץ' מחליק.

 

החלקה של הקלאץ' תורגש בהתחלה רק אחרי החלפת הילוך, או אחרי זינוק פרוע מהמקום, כשהקלאץ' חם.

 

אם מתעלמים מזה וממשיכים לנסוע רגיל, הקלאץ' ישחק עוד, ורק אז מגיעים למצב של החלקה ממשית, כלומר הרכב כבר לא יכול להאיץ בכלל, ושילוב להילוך שלישי + שיחרור קלאץ' בעמידה לא מכבים את המנוע.

 

 

פורסם
הנעתי את האוטו, לחצתי קלאץ' וברקס, שילבתי לשלישי, שחררתי את הברקס,

נתתי פול גז, זרקתי את הקלאץ', והרכב התחיל לסוע בלי להכבה.

לא רק שלא נכבה, האוטו לא רעד בכלל למרות היותו בהילוך גבוה וסל"ד נמוך.

אם נותנים מספיק גז האוטו יתחיל לנסוע גם על הילוך חמישי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
עם פול גז שורפים את הקלאץ'.

משלבים שלישי, מחזיקים בלם ועוזבים לאט לאט את הקלאץ', בלי גז.

אם הוא מכבה את הרכב, הוא טוב.

 

:mm_yeah:

 

ואת הבדיקה הזו לא אמורים לעשות בהילוך יותר גבוה, רביעי ?!

פורסם
ואת הבדיקה הזו לא אמורים לעשות בהילוך יותר גבוה, רביעי ?!

 

תלוי איזה רכב. ברכבים שונים גירים עם יחסי העברה שונים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אהלן.

כתבתי פה לפני כמה ימים על רעש מציק שיוצא לי מתחתית הרכב כשאני לוחץ על המצמד.

 

היום בבוקר החלטתי לעשות את הבדיקה.

הנעתי את האוטו, לחצתי קלאץ' וברקס, שילבתי לשלישי, שחררתי את הברקס,

נתתי פול גז, זרקתי את הקלאץ', והרכב התחיל לסוע בלי להכבה.

לא רק שלא נכבה, האוטו לא רעד בכלל למרות היותו בהילוך גבוה וסל"ד נמוך.

הרכב אמנם טס כמו טיל קדימה, אבל כאמור לא נכבה.

 

השאלה שלי היא כזאת -

קודם כל, האם בודאות הקלאץ' קרוב לסוף חייו ?

דבר שני, במידה וכן - כמה תעלה בערך החלפת קלאץ' ?

הרכב שנת 2001 מנוע 1600.

 

אף אחד לא שם לב למה שהוא עשה?

 

הוא זרק את את הקלאץ' ללא ברקס וללא כלום,יעני עשה "פתיחות" ברמזור.

 

למה שהרכב יכבה??? אין מה שיעצור אותו ואתה עוד עם פול גז!!!:?

 

הקלאץ' שלך היה תקין,אבל יכול להיות שכבר הרגת אותו עם הבדיקות האוויליות שלך.

DSCF901111111105_resize1.jpg
פורסם

למה יש לך חשד, שהמצמד ברכבך "בסוף הקריירה"?

בעליות במאוחד, ניתן להרגיש זאת ללא שום בדיקה מאוחדת,

המצמד מחליק, הסל"ד עולה והמהירות נשארת (או יורדת אם אתה בעליה)

אם תמשיך אם הבדיקות שלך, תגרות להחלקת מצמד לפני הזמן

סע רגוע, והוא יחזיק לא מעט ק"מ, בהצלחה

פורסם

אוקיי לא להרוג אותי בבקשה:-)

אני סה"כ כמו רוב האנשים לא מבין יותר מדי במכניקת רכבים,

ומחיפוש בפורום הזה הבנתי שזו הבדיקה שאמורים לעשות כדי לדעת אם הקלאץ' הולך למות.

 

מחר אני אסע למכון גירים כדי לבדוק מה הבעיה.

אם מדובר באמת במיסב לחץ, במה כרוך כל הסיפור ומה עלותו פחות או יותר ?

פורסם
תלוי איזה רכב. ברכבים שונים גירים עם יחסי העברה שונים.

 

רכב א'- יחסי העברה בגיר :

 

הילוך 1 - 3.93

הילוך 2 - 2.34

הילוך 3 - 1.75

הילוך 4 - 1.04

הילוך 5 - 0.82

 

יחס העברה סופי 3.9

 

רכב ב' :

 

הילוך 1 - 3.24

הילוך 2 - 2.02

הילוך 3 - 1.42

הילוך 4 - 0.94

הילוך 5 - 0.71

 

יחס העברה סופי 3.63

 

אנא הסבר ונמק, באיזה הילוך יש לבצע בדיקת קלאץ' בכל אחד מהרכבים הנ"ל.

 

 

פורסם
אם מדובר באמת במיסב לחץ, במה כרוך כל הסיפור ומה עלותו פחות או יותר ?

 

אם זה באמת מייסב לחץ, אז בכל מקרה צריך לפרק קלאץ', ואם כבר מפרקים כדאי להחליף קלאץ' קומפלט.

 

 

פורסם

אני יודע שרוב האנשים ימליצו להחליף קלאץ',

אבל אם הקלאץ' במצב טוב ואין צורך להחליפו,

כמה תעלה בערך החלפה של מיסב לחץ בלבד ?

×
×
  • תוכן חדש...