Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6692 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים, קורה שמדי פעם יש דפקט בפס הייצור ,ומתפלקת להם בטעות רנו אחת אמינה....

ראינו כאן מספר דוגמאות בודדות.

חברת רנו עושה את כל שביכולתה כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד, וככל שהדגם יותר חדש, אחוז הדפקטים (=דפקט =רכב אמין) יורד.

 

 

הטיפול הכי יקר שעשיתי לא עבר את ה- 1000 ש"ח, כך שהתחזוקה של הרכב לא יקרה כמו שחושבים.

 

השאלה היא לא מה הטיפול היקר ביותר שעשית, אלא מה תדירות כניסת הרכב למוסך.

 

אם תיכנס עם הרכב למוסך פעמיים בשבוע ובכל פעם לא תשתלם יותר מ500 שקל, אז זה מבחינתך רכב אמין?

 

 

לצערי יש לי 2 חברים קרובים שעד היום כועסים עליי שהמלצתי להם לקנות קליאו B ( זה היה פעם כשעוד חשבתי אחרת) (שניהם קנו משומשת בערך שנתיים על הכביש)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לימונים יש ואין ספק שיש אותם יותר אצל היצרנים האירופאים מסיבות שכבר נדונו בצורה חריפה פה בפורום בין תומכי אירופה ליפן

(עיקר הויכוח היה על מי ממציא ומי מעתיק ומשפר טכנולוגיות).

אבל אין ספק שמבחינת נוחות, הנדסת אנוש, ניהוג ובמיוחד בטיחות מכוניות אירופאיות תמיד מובילות על יפניות וכשבסכום דומה ניתן לקנות רכב אירופאי מתקדם בכמה שנים בהחלט עושה את הקניה לכדאית גם אם זה יבוא באופן מסוים על אמינות (לא תמיד).

תכלס לא חסרים אנשים שאני מכיר שיש להם את מיטב תוצרת צרפת ועיקר הבעיות (לא רבות אך קיימות) שאני לפחות יודע עליהם נובעות מהגיר האוטומט ובעיקר ברנו.

לכן רכב אירופאי עם גיר ידני זה קניה חכמה ומשתלמת.

פורסם
לימונים יש ואין ספק שיש אותם יותר אצל היצרנים האירופאים מסיבות שכבר נדונו בצורה חריפה פה בפורום בין תומכי אירופה ליפן

(עיקר הויכוח היה על מי ממציא ומי מעתיק ומשפר טכנולוגיות).

אבל אין ספק שמבחינת נוחות, הנדסת אנוש, ניהוג ובמיוחד בטיחות מכוניות אירופאיות תמיד מובילות על יפניות וכשבסכום דומה ניתן לקנות רכב אירופאי מתקדם בכמה שנים בהחלט עושה את הקניה לכדאית גם אם זה יבוא באופן מסוים על אמינות (לא תמיד).

תכלס לא חסרים אנשים שאני מכיר שיש להם את מיטב תוצרת צרפת ועיקר הבעיות (לא רבות אך קיימות) שאני לפחות יודע עליהם נובעות מהגיר האוטומט ובעיקר ברנו.

לכן רכב אירופאי עם גיר ידני זה קניה חכמה ומשתלמת.

 

על איזה הנדסת אנוש בדיוק אתה מדבר? פעם ניסת להחליף מנורה ראשית במגאן החדשות ?? אתה יוצא עם ידיים חתוכות עם דם, פעם ניסת לבדוק שמן במגאן ?? המדיד נמצא עמוק מתחת למנוע....

 

מבחינת נוחות אני מצדיק אותך, הרכב באמת נוח, וגם מבחינת בטיחות.

 

אבל מבחינת הגיר ? אחחחחח אף פעם לא נתקלתי בגיר יותר מעפן ממנה, או שאולי הקורסה או הקורולה החדשה....

Golf 1.6 DSG 2009

פורסם

טפו טפו טפו,

פעם בהמון זמן לצוחפתים יוצא רכבים נדירים[CHERRY PICK],

אני מוכן להעיד על פיג'ו 94, שחוץ מציריות שמחליפים בערך כל חצי שנה[אבל אדוני המוסכניק, אנוכי אוהב לעשות פניות במהירות בלתי לגאלית], האוטו לא מראה סימנים כל שהם, למעט טיפולים תקופתיים, שמן[או שהרכב נוסע במחסור של 2 ליטר או שהרכב נוסע עם עודף של 2 ליטר], ופלסטיקה מתפרקת,

אבל לך תצפה שהפלסטיקה תחזיק 14 שנה.

----

פורסם
על איזה הנדסת אנוש בדיוק אתה מדבר? פעם ניסת להחליף מנורה ראשית במגאן החדשות ?? אתה יוצא עם ידיים חתוכות עם דם, פעם ניסת לבדוק שמן במגאן ?? המדיד נמצא עמוק מתחת למנוע....

 

 

דקות עם כפפת לטקס שנשארה אפילו שלמה. חוץ מזה זה שירות שתקבל חינם בכל מוסך מורשה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
דקות עם כפפת לטקס שנשארה אפילו שלמה. חוץ מזה זה שירות שתקבל חינם בכל מוסך מורשה.

 

טוב. על כל דבר שלילי נמצא תמיד גם משהו חיובי...

 

בהצלחה בהחלפת מנורה במגאן שלך, וגם בהחלפת גיר כל 50 אלף קילומטר ....

Golf 1.6 DSG 2009

פורסם

ממוצע ידידי זה שם המשחק

גם למאזדה וטיוטה מתפקשש מדי פעם אידה רכב "דרעק" אבל זה באחוזים נמוכים מאד

אני חייב להגיד שלאחר נסיון עם מספר אירופאיות (רנו 5יד 2 קניתי עם 80K במצב חדש ונשברתי לאחר שנה לא היה ניתן לחזות אם הרכב יניע או לא וBX ורנו אקספרס וכו') והסיבה שאני עדיין קונה אותם היא היכולת לקנות שנתון גבוהה וביצועים במחיר מוזל!

לגבי עלות תיקונים ברנו לאבי יש קנגו 02 יד ראשונה שמורה מאד (150K) אבל הטיפולים... יש קבלות כל טיפול במוסך המרכזי (האחריות) נגמר בלפחות 1500ש"ח שטיפול עם טיימינג הגיע ל4K!! ללא שום בעיה מיוחד סתם קוריוז- מפתח (השלט במפתח התקלקל ואין אפשרות לתקן אבל האמוביליזר עובד) עולה 600ש"ח לפני מע"מ.

אבל הלנטיס שהיתה לי לאחר 3 שנים ו128K של התעללות 0 תקלות וגם הקורולה והסובארו....(לגבי האוויאו שאני מקווה להחזיר בסוף החודש אני יפרס איזה "דוח" בנושא).

בקיצור לצערי האמינות ליפניות (שוב בממוצע)

ערב מצויין.

פורסם
ללא שום בעיה מיוחד סתם קוריוז- מפתח (השלט במפתח התקלקל ואין אפשרות לתקן אבל האמוביליזר עובד) עולה 600ש"ח לפני מע"מ.

ערב מצויין.

 

 

 

מפתח לקנגו 2007 מחברה עולה 1200 ש"ח לפני קידוד ולפני מע"מ.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

הנדסת אנוש הכוונה למשתמש ברכב כלומר בדרך כלל הכל נמצא במקום המתאים כל מתג ממוקם במקום הראוי לו לעומת הרוב היפני ששם בדרך כלל סתם זורקים אותם העיקר שיהיה.כאשר למכוניות האירופאיות כבר היה 3-4 כוכבי בטיחות היפנים עדיין ניסו להבין מה זה כרית אויר.

האירופאים (העם) אוהבים רכבים ידניים ולכן בגרסאות הידניות האירפאיות בהחלט אמינות (הגיר האוטומט נחשב לפינוק לתייר) וכמובן שהגיר האוטומט נעלם מן העולם ואתו מחליף הרובוטי האמין והחסכוני שיפנים עדיין לא מצליחים להעתיק באותה הרמה כמו שהארופאים המציאו אותו.

למרות ההצלחה היפנית החברה היפנית היחידה שמצליחה להשאר עצמאית ומובילה היא טויוטה אם כי גם היא מתדרדרת די חזק ככל שמשתכללות מערכותיה ובטיחותה.

כיום רבות על המקום השני והראשון GM וטויוטה וההפתעה שאחריהם ניצבת במקום השלישי רנו-ניסאן שעיקר ההצלחה דווקא יש לזקוף לרנו על רכישות מוצלחות של חברות אחרות והבעתם לרמה גבוהה וההצלחה במכירות מדברת בעד עצמה.

ובארץ כמו בארץ הרוב יעדיף רכב שישמור על ערכו (ועל כבודו של יצחק לוי) ויחסוך לו כמה פרוטות בעתיד לעומת החלק הקטן שיעדיף להתנייד בבטיחות נוחות וקידמה.

ודרך עגב אם להשוות מחירי חלפים אני בטוח שטיפול זהה ברכב ארופאי ורכב יפני מאותו הסוג יהיה די דומה בעלויות.

ועיקר הבעיה היא בהחלט ביחס היבואנים של תוצרת אירופה ללקוח.

ולבעל הגולף במקומך הייתי בכלל מתבייש לדבר:shock:, עם כל הפגמים שיש לגרמניות חלונות וריפודי גגות נופלים ריפודים מתקלפים פלסטיקים שיצאים ממקומם או דוהים ונשברים , וגם על האמינות של רכיבים אלקטרונים ניתן להגיד מילה או שתיים (לא לטובה).

והיבואן(צמפיון) בהחלט שוחט במחירים .

פורסם
טוב. על כל דבר שלילי נמצא תמיד גם משהו חיובי...

 

בהצלחה בהחלפת מנורה במגאן שלך, וגם בהחלפת גיר כל 50 אלף קילומטר ....

 

החלפתי פעם אחת כי שוטר עצר אותי וזה לקח ]פחות מ 3 דקות.

 

גיר אני לא אחליף כי קניתי ידנית (אחת מהשתיים האחרונות שהיו בארץ):biglaugh:

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ד"א - גם בגולף קשה מאוד (לשון המעטה) להחליף נורה ראשית (צד שמאל, אם אינני טועה).הנדסת אנוש במיטבה!

 

לעניינינו - בסוף הכל עניין של מזל. איזה רכב אמין ואיזה לא.

 

יש ברשותי מזה חודש מגאן 2001. מה אומר - אם היה לה גיר ידני, המצב יכול היה להיות הרבה יותר טוב...

 

אם בחלקים עסקינן - כיסוי פנימי, למגאן למנורה ראשית - עולה חדש 350 ש"ח לפני מע"מ. אם לא היו מראים לי את המחיר במחשב - לא הייתי מאמין. זה מכסה פלסטיק עגול, שחור ותמים...

מזלי שהיו במוסך אצלו גם משומשים. הנזק היה 50 שח'...

alfa 156 2.5.

פורסם
לעניינינו - בסוף הכל עניין של מזל. איזה רכב אמין ואיזה לא.

 

כמי שעסק שמונה שנים כמהנדס פיתוח, המשפט זה מעליב נורא :wink: .

 

נושא האמינות תופס ענף שלם בתחום ההנדסה. יש אנשים שכל תפקידם הוא לדאוג

לMTBF

( Mean Time Before Failure)

וה DOWN TIME (הזמן שהיא נמצאת בטיפול בסה"כ החיים שלה) של כל מערכת שיוצאת מהמפעל.

המונחים האלה מקבלים יחידות של זמן, עם ערכים חד-משמעיים.

 

זה מדע רציני מאוד, והוא לא נשען על מזל אלא על סטטיסטיקות ברורות, ובסופו של דבר, זה הכול עניין של כסף והחלטה שיווקית של החברה.

למעט במקרים יוצאי דופן, אין מטרה שאמינות המוצר תהיה הכי טובה שאפשר, אלא מחליטים על המספרים שאליהם האמינות צריכה להגיע, והמהנדסים צריכים להגיע אל המספרים האלה. לא פחות, אבל גם לא יותר.

חברה שתחשוב שאמינות יוצאת דופן זה מה שיקדם את הרווחים שלה, תשקיע יותר בתחום הזה ותקבל תוצאות. אין כאן שום דבר מקרי, וכשיש מוצר פחות אמין זה מסיבה שמישהו החליט בראש צלול שזה נכון לו מבחינה כלכלית.

פורסם

חנן - אתה צודק בעניין הסטטיסטי, של המס' של האמינות שקובעים המהנדסים.

אבל - אתה תראה לדוגמה בפורום הזה יותר בעלי רכבים, שחוו תקלות (ו"נכנסו" לאותו מס' סטטיסטי), כי זה מציק, ורוצים לטפל, ולפתור, ולהאשים את המוסך לפעמים ואת היבואן.

רכב אחד - לא ייסבול מתקלות, ושני כן, למרות שהיו עוקבים על פס הייצור. בסוף סטטיסטיקה "מתיישרת" ! (נכון גם בכדורסל).לי בתור משתמש ברכב - זה מזל ! אין הגדרה אחרת.

 

ד"א - פעם היו מתלוצצים על האמינות של האלפא-סוד (sud=דרום) - שהרכב יוצא טוב ואמין(אם קבוצת הכדורגל הדרום-איטלקית ניצחה אותה שבת), או רע - רכב עם כל הבעיות שיכולות להיות (עובד אלפא מתוסכל, שקבוצתו הובסה בשבת).

אבל הכל ברוח טובה... (הלוואי והיתה לי אלפא...)

alfa 156 2.5.


×
×
  • תוכן חדש...