Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הירוקים ורכבי אספנות....


jlavi2002
שימו לב! השרשור הזה בן 6067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העלתי בעבר את נושא הגפ"מ ו"סקלו" אותי...

היום בעיקבות Type34 ,"בעולם ששוחרי איכות הסביבה מנסים להוציא מכוניות כמו שלנו מהחוק (ראו מה קרה בגרמניה, ואיך מועדוני הרכב הקלאסי הצליחו למנוע את זה)."

אני מעלה את הנושא מחדש. לדעתי על מועדון ה5 לנקוט יוזמה ולהחיל את חוק הג.פ.מ גם על רכבי האספנות.

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לאפשר לרכבי אספנות להתקין מערכת הנעה בגז. כמובן שאז, עקב העלויות הנמוכות יותר של דלק, הם יואשמו בכך שהם נוסעים יותר, ומנצלים את חוק האספנות שלא למטרתו המקורית.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחוקק לא הגדיר "אספנות" והיום כל אחד מפרש כרצונו...אבל ברור שהמחוקק

התכוון שיסעו בכלי הרכב! ( באקדחי אספנות לשם השוואה מנסרים נוקר כי כוונת המחוקק

שלא ירו בהם!)

הנסיעה לצרכי עסקים אסורה! אבל מה אספני יותר: אחד ששומר את הרכב במוסך

וכל יום שישי נוסע למפגש ופעמיים בשנה ראלי אילת קריית 8 (נאמר סהכ כ2000ק"מ) או

אחד שנוסע יום יום קמ וחצי, מחנה מול בית הספר(שיראו הילדים ולפעמים מקבלים סבוב)

מבלה בקנטרי המקומי+יושב בקפה המקומי ...וחוזר ק"מ וחצי הביתה (גם עם נסיעות בשבת כ2000ק"מ)

אגב הטענה "הם יואשמו בכך שהם נוסעים יותר...." לא כל כך עיניינית! עלויות ההתקנה של הגז

הן כאלו שהעיניין הופך כלכלי רק מעל כ25000 קמ לשנה. אתם מכירים רכב אספנות אחד

רק אחד שעושה את זה או יעשה את זה.....?

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן להשתמש בגפ"מ במנועים מוזני קרבורטור?

 

(לא, אין סיכוי שאשתמש בגפ"מ במכוניות שלי.... השאלה הנ"ל היא לידיעה בלבד :))

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיאורטית אפשרי להתקין מערכת גפ"ם ברכבים מוזני קרבורטור

מעשית זה לא חוקי כי אין להם ממיר קטליטי והחוק מאפשר הסבות רק למנועי הזרקה

 

ועכשיו שאלת השאלות, למה לפגוע במקוריות של הרכב ע"י הוספת מערכת גפ"ם???

היו: CJ5, CJ6, סמוראי, גולף קבריו, טראנו, פרוזה, סופה, אונימוג, דיפנדר, דיסקברי

ועכשיו עו דיפנדר.... קשה להיגמל מהרגלים רעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

-יוסי, לא, זה לא "אספני"- להשתמש ברכב אספנות ביומיום. מטרת רכב האספנות- להשתתף בתערוכות, לבוא למפגשים, ותו לא! וככזה- למי אכפת, כמה דלק הוא צורך, וכמה מזהם את הסביבה- ממילה, גם אם הוא המזהם הקיצוני ביותר (ראה מנועי שתי פעימות של הטרבנטים)- כמות הנסיעות שלו כ"כ זניחה, שכל אוטובוס הכי חדש עם כל המסננים, עולה עליו בזיהום תוך שעה! מצד שני- התקנת מערכת גז תצריך שינויים משמעותיים ברכב, וחבל!

 

ואפילו בשימוש, שאתה אומר- כל יום ק"מ וחצי- מה הטעם בהתקנת גפ"מ?:roll:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלויות ההתקנה של הגז

הן כאלו שהעיניין הופך כלכלי רק מעל כ25000 קמ לשנה. אתם מכירים רכב אספנות אחד

רק אחד שעושה את זה או יעשה את זה.....?

 

מכיר יותר מאחד...

והם נוסעים באלפא רומאו...

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל- gluk שכתב"- להשתתף בתערוכות, לבוא למפגשים, ותו לא!"

אני מצטער על הגישה הזו. היא קצת פנדומנליסטית תרבותית ואולי מסוכנת פראקטית...

תרבותית- לפני שבועיים בערוץ דיסקברי ראיינו אספן /משפץ של מכוניות אמריקאיות

הבחור טען בערך כך " מכונית זו לא תמונה שתשכב במוזאון. את המכונית יצרו

כדי שתסע והרבה..."

לדעתי גם אין רע (ההפך) בנסיעה יום יומית...אבל צריך להיות ברור גם

לצופים שזו נסיעה נטו להנאה. גם אני ממש לא מתלהב לראות וולו 144 גרוטאה

עם סולמות ופחי צבע של צבעי. נוסעת ב0730.......

פרקטית- מי שטוען שרכב אספנות הוא רק לתערוכות מסתכן בכך שיום אחד יגיד המחוקק

אתם יודעים מה תרדו מהכביש . לתערוכה פעמים בשנה תסעו על גרר

(וזה בדיוק אנלוגי לאקדחי אספנות שאינם יורים/נוסעים)

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא היתי שם את מערכת הגז אצלי ברכב [שאין לי] מאחר והמנוע בעצם עובד על יבש ועם הזמן הורס את הכול.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל היגיון להסב רכבי אספנות לגז, והסיבה הירוקה כה זניחה שהופכת את הרעיון למגוחך.

רכבי אספנות עתיקים בני 50-60 שנה ומעלה, ממילא בעליהן לא יסעו איתן ליותר מאשר תערוכה/מפגש פה ושם. כל תקלה ברכב הדורשת ח"ח הופכת את התיקון לבעייתי ביותר ולפעמים לאילתור ביצור עצמי. לשנות את נבכי הרכב ולהתאימו לאלף השלישי, פירושו לפגוע באותנטיות, וכשמתחילים לפגוע באותנטיות אין לזה סוף וזאת התחלה שתוביל לרפליקה חיצונית ולא יותר.

 

העתיקות הצעירות יותר בנות כ-30+, עדיין נהנות יחסית מח"ח זמינים, מקצת יותר מודרניזציה ומהירות המאפשרות להן להשתלב קצת יותר בתנועה היומיומית אבל גם הן יהפכו לעתיקות מופלגות תוך 10-20 שנה ונסיעתן היומיומית תהפוך לנסיעה לתערוכות.

 

רכב אספנות, מעבר להגדרתו החוקית, בעיקר הרעיון שלו הוא שיחזורו למצבו המקורי והאוטנתי, הבאתו למצב תצוגה ופעיל. שימוש יומיומי ברכב שכזה מועיד אותו לפורענויות היומיום כגון שריטות, מכות וכד' שמהר מאוד יפגמו במצב התצוגה.

נכון, יש כאלה שהפכו את רכבם לאספנות כדי לחסוך ולהמשיך בו כרכב יומיומי - לא זאת היתה כוונת המשורר. דווקא אלה, הם המסוכנים לאספנים וככל שימעטו כן יִטב.

 

המכוניות בנות זמננו ממילא ספק גדול אם יהפכו אי פעם לאספנות נוסעת - מדובר במכוניות מבוססות מחשב ולענ"ד היצרנים לא תיכננו שרכיבי המחשב ישרדו 30 שנה ומעלה. ממילא לא יהיו רכיבי החלפה למחשבים אלו וגם קו יצור לא יהא קיים יותר למחשבים אלה. (יהיה למחשבים מתקדמים יותר) לענ"ד דבר זה יותִיר מכוניות בנות זמננו ללא יותר מאשר דוממות בעלות חיצוניות מושלמת ונגררות לתערוכה.

 

איך שלא נהפוך את ענין האספנות, ממילא הולך ופוחת כושר נסיעתן וגם הזיהום שבהן. מאידך, יכול להיות שמה שנכון בגרמניה בעיקר כענין פופוליסטי, לא בהכרח נכון במדינה שבה יש מעט מאוד מכוניות ראויות לאספנות, ושבה ממילא כל חלק חילוף שמגיע נשקל בזהב.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל היגיון להסב רכבי אספנות לגז, והסיבה הירוקה כה זניחה שהופכת את הרעיון למגוחך.

רכבי אספנות עתיקים בני 50-60 שנה ומעלה, ממילא בעליהן לא יסעו איתן ליותר מאשר תערוכה/מפגש פה ושם. כל תקלה ברכב הדורשת ח"ח הופכת את התיקון לבעייתי ביותר ולפעמים לאילתור ביצור עצמי. לשנות את נבכי הרכב ולהתאימו לאלף השלישי, פירושו לפגוע באותנטיות, וכשמתחילים לפגוע באותנטיות אין לזה סוף וזאת התחלה שתוביל לרפליקה חיצונית ולא יותר.

 

העתיקות הצעירות יותר בנות כ-30+, עדיין נהנות יחסית מח"ח זמינים, מקצת יותר מודרניזציה ומהירות המאפשרות להן להשתלב קצת יותר בתנועה היומיומית אבל גם הן יהפכו לעתיקות מופלגות תוך 10-20 שנה ונסיעתן היומיומית תהפוך לנסיעה לתערוכות.

רכב אספנות, מעבר להגדרתו החוקית, בעיקר הרעיון שלו הוא שיחזורו למצבו המקורי והאוטנתי, הבאתו למצב תצוגה ופעיל. שימוש יומיומי ברכב שכזה מועיד אותו לפורענויות היומיום כגון שריטות, מכות וכד' שמהר מאוד יפגמו במצב התצוגה.

נכון, יש כאלה שהפכו את רכבם לאספנות כדי לחסוך ולהמשיך בו כרכב יומיומי - לא זאת היתה כוונת המשורר. דווקא אלה, הם המסוכנים לאספנים וככל שימעטו כן יִטב.

 

המכוניות בנות זמננו ממילא ספק גדול אם יהפכו אי פעם לאספנות נוסעת - מדובר במכוניות מבוססות מחשב ולענ"ד היצרנים לא תיכננו שרכיבי המחשב ישרדו 30 שנה ומעלה. ממילא לא יהיו רכיבי החלפה למחשבים אלו וגם קו יצור לא יהא קיים יותר למחשבים אלה. (יהיה למחשבים מתקדמים יותר) לענ"ד דבר זה יותִיר מכוניות בנות זמננו ללא יותר מאשר דוממות בעלות חיצוניות מושלמת ונגררות לתערוכה.

 

איך שלא נהפוך את ענין האספנות, ממילא הולך ופוחת כושר נסיעתן וגם הזיהום שבהן. מאידך, יכול להיות שמה שנכון בגרמניה בעיקר כענין פופוליסטי, לא בהכרח נכון במדינה שבה יש מעט מאוד מכוניות ראויות לאספנות, ושבה ממילא כל חלק חילוף שמגיע נשקל בזהב.

.

 

והרעיון הזה הוא של מי בדיוק ? איפה זה כתוב

ככה אתה רואה את עניין האספנות שהיא שימור למצב של בורג

אישית מבחינתי חוץ מצורה כללית הכל יכול להתחלף .

מבחינת שיפוץ רוב השיפוצים של האנשים הם לא למצב תצוגה , הוא למצב של סביר מבחינתי

בודדות הרכבים ששופצו בארץ שהם באמת במצב תצוגה ועברו שיפוץ מקיף .

בקשר למוסכים לאספנות - כן ירבו , אני לא יודע איפה אתה מטפל אבל זאת בעייה של הרבה אנשים

שאין להם מכונאים טובים והם מתפשרים כי אין מספיק מביני ידע ,

 

 

בקשר לגז

אני ימשיך עם הדלק למרות שהוא יקר

ומבחינת זיהום לדעתי רובנו מזהמים בכלל הנסיעות שלנו בחודש אפילו לא חמישית מרכב רגיל .

mustang 67 GT, 302 engine t5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמיר שליט כתב: "דבר זה יותִיר מכוניות בנות זמננו ללא יותר מאשר דוממות בעלות חיצוניות מושלמת ונגררות לתערוכה.

תסביר לי אז בשביל מה צריך חוק אספנות??

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי פעם לחבר שגם נוסע באוטו "ותיק" שאני מרגיש די מלכלך את האוויר בזה שאני נוסע באוטו ישן כל יום לעבודה (מרצדס 72) ושזה מזיק לאיכות הסביבה .... היתה לו תשובה הגיונית ביותר:

 

"זה שאתה לא נוסע ברכב חדש שיצרו עכשיו, חוסך יצור אחד של רכב שאם היו צריכים ליצר זה היה עולה הרבה יותר באיכות סביבה"

 

אז אני מבסוט שלא צריכים ליצר עבורי רכב חדש, לכלך את האויר תוך כדי היצור, לכרות עוד כמה עצים בכדי להדפיס לו את ספר הרכב החדש וכו' וכו'.

פורד פריפקט 1949 - מרצדס 280 SE 4.5 בסיאטל - נמכרה פיאט 500 1969 עדיין שלי בישראל. אתר של מבצעים מדהימים בארה"ב http://www.ineverpayretail.com

לפני שקונים בארה"ב משהו ... חובה להיכנס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...