Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יחס של נוזל קירור מסוג g12 ומים ברכב גולף


david10000
שימו לב! השרשור הזה בן 6197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דוד,

על פי מה שאתה מתאר, בפתיחת השרשור, אני ממליץ לך לבצע שוב שטיפה יסודית של מערכת הקירור.

ראשית, אומר כי כל, אבל כל הפעולות (שטיפה ומהילת תרכיז הקירור) חייבות להעשות במים מזוקקים בלבד !!!

(הסבר על המים בסוף)

 

צירפתי את הוראות המהילה של תרכיז ה G12 PLUS, ובטמפרטורות הנהוגות במדינת ישראל, אתה יכול להסתפק ב 40% תרכיז ו 60% מים. על מנת לעשות לך את החיים קלים, ערבב ביחס של 1:1, דהיינו 50% תרכיז ו 50% מים.

בתרשים של הוראות המהילה, מופיע תרכיז ולידו H2O, וזה מים מזוקקים !!!

 

אני מאמין כי במכוע של מכוניתך, נפח מערכת הקירור הוא כ 6 ליטרים. בכל מקרה, את השטיפה ומילוי הנוזל החדש, אתה חייב לבצע כאשר מערכת החימום מופעלת עם כוון טמפרטוה החם ביותר ומפוח פנימי מופעל בעצמה חזקה.

 

הסבר לגבי מים

 

סידן

במי הברז בארץ ישנה כמות גדולה מאוד של סידן (קלציום), שהוא היסוד העיקרי בעצמות בעלי חיים כולל בני אדם. הסידן מופרד מהמים בטמפרטורה של 65 מעלות צלסיוס ומעלה, וגורם למשקעי "אבנית" שאנחנו רגילים לראות גם בקומקום הביתי. הסידן המופרד מהמים בעבודה במנוע שוקע במקומות רבים, וסותם פשוטו כמשמעו את מעברי הקירור במנוע וברדיאטור. אמנם G12 PLUS יודע להתמודד עם כמויות סידן מסוימות, אולם לא הכמויות במי הברז הישראלים.

 

כלורידים

הכלורידים הם חלקיקי כלור מחומצן, ונמצאים בשפע במי ברז ישראלים, מהסיבה הפשוטה שמוסיפים אותם על מנת לשמור את המים מהרעלות. דוגמה קלאסית לשימוש בכלור הוא בבריכות שחיה, שם אסור לשתות את המים כלל וכלל, ולעיתים הם צורבים בעיניים. כלור מאכל אלומיניום, והמצאות הכלורידים היא הגורם היחיד ל"אכילה" של ראשי מנוע, ולתעשיה שלימה בארץ. נוזל קירור ברמתו של G12 PLUS, יודע להתמודד עם ריכוז כלורידים של 45 עד 50ppm (חלקים למליון), בעוד שבמי הברז שלנו יש 240 עד 250ppm כלורידים, דהיינו פי 5 ומעלה !

 

נכון הוא שמים מזוקקים בהיותם חסרי יונים, שואפים להתחבר ליונים של חמרים אחרים, ובראשם ברזל. מנגד, אחת התכונות של תרכיז נוזל קירור איכותי, היא להתמודד עם תופעה זאת. מים מזוקקים אינם אוכלים אלומיניום, אלא הכלור הוא זה המאכל אותו.

 

מים מזוקקים משיגים מעיבוי במזגנים או אפילו מהגשם. בכל מקרה, חשוב מאוד לסנן אותם לפני השימוש, ואתה יכול לבצע זאת עם מסנן דלק של קרבורטור. מים ממחליף יונים (עמוד "זליון") הם נטולי סידן, אולם עדיין כוללים את הכלורידים.

רציתי לשאול את "מועדון סאאב" היחס שרשום בין מים לבים נוזל g12 פלוס משתנה עם הטמפרטורה של הסביבה - כך אני מבין נכון?

מה זה "bis" שמצויין בגרמנית ?

האם היחס בg12 וב-"g12 פלוס" הוא אותו יחס כמו שמצויין על המדבקה ? או שלנשי הנוזלים הללו יש ריכוזים שונים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחס המהילה בין מים ל-G12 או G12 PLUS אותו דבר, במדינות שהטמפ' החיצונית נמוכה נהוג למהול את נוזל הקירור ביחס של 60 אחוז נוזל קירור והשאר מים בכדי למנוע קפיאה של נוזל הקירור.

אתה יכול למהול 50/50 בכדי להקל על יחס המהילה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחסי המהילה זהים, אולם יש חשיבות לטמפרטורה סביבתית, כאשר היא הרחק מתחת לאפס.

bis בגרמנית, פירושו "עד": עד 24-, עד 36- וכיו"ב.

 

מרק,

סרקתי את האתר של BASF, ולא מצאתי הגדרה של distilled או deionized. שלח בבקשה קישור לדף המתאים.

 

שימוש בתרכיז נוזל קירור ללא מהילה במים יגרום לחימום המנוע. כושר הולכת החום של תרכיז הנוזל, נמוך מאוד, והמים המהולים בו הם מובילי החום. למעשה, לתמיסה המוכנה, יש כושר הולכת חום יותר טוב מזה של מים נקיים. פלאי ההנדסה הכימית.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן, התכוונתי שעל גבי האריזה של G12 PLUS שרכשתי לפני שנה היה רשום distilled או deionized (אני החפש).

 

בכול מקרה איך אתה מסביר שבספרות של VW/AUDI מוזכר למהול במים ?

מצורף מידע מהאתר של BASF ובו רשום שניתן להשתמש עם מי ברז עד רמת קשיות מסויימת.

 

ברור לי שיש בו מידע מטעה וגם אני מתחיל לפזול לכיוון מים מזוקקים אבל לא אלה שמוכרים בארצינו שהם לא H2O.

 

אני חושב שאפשר להסכים ששימוש ב-G12 PLUS עם מים רגילים, או מים מזוקקים ביחס מהילה נכון והחלפה אחת ל-4 שנים ישמור על מערכת הקירור במידה כמעט שווה.

 

לא נהייה יותר קדושים מהאפיפיור..

Glysantin G30 (G12 PLUS).pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד כמה מילים על מים:

 

הוראות יצרן מדברות על מים, אולם לוקחות בחשבון שימוש במים מתאימים, ולא במי ברז דוגמת מה שיש בארץ.

 

לשם השוואה, בהולנד יש המון סידן, אולם אין כמעט כלורידים, מה שאומר שריכוך במחליף יונים יספק שם את הצרכים.

בשוודיה, כלל אין אבנית במים !!! מי ברז ללא סידן וללא כלור, ולמעשה כמעט מים מזוקקים. לפני כחמש עשרה שנים, נבדקה במעבדות של סונול דוגמת מי ברז שהובאה במיוחד מגטבורג, והלבורנט שאל אם זה לא מתחיה של אחד באפריל שהביאו לו מים מזוקקים.

 

מים מזוקקים לא קונים. אני מניח מכל בפיית הניקוז של המזגן, וגם במרזב בחורף, אם לא אספתי מספיק בקיץ. בכל מקרה אני מסנן את המים עם מסנן דלק של קרבורטור לפני השימוש (כמובן גם למגבי השמשה), וכמובן מחליף את הנוזל אחת לשלוש שנים. תמיד יוצא המון לכלוך מהמערכת, גם כאשר מקפידים על שימוש ב G12PLUS בריכוז מתאים.

 

שבת שלום,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתון המבוקש מופיע בספר הנהג. אינני יודע בעל פה.

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל- מועדון סאאב ולמרק10, תודה על תשובותיכם המחכימות.

 

ושאלה נוספת: אם נהג מעוניין להימנע מה"סיכון" שבשימוש במי הברז המקומיים, האם ניתן למלא את המערכת ב- G12 בלבד?

 

ניסית לשתות פעם כוס מלאה בתרכיז פטל ? במקום בתרכיז + מים?

 

 

בקשר לנפח המערכת , תהיה לי תשובה בערב כשאהיה ליד AUTODATA.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 6197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...