Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7029 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה מעניין שאתה אומר אתזה - כי בג'ימיקאנה אחרונה שהשתתפתי שם וכיוונתי את KONI אצלי להכי קשיח אכן יצאתי עם תחושה שדווקא סט-אפ רח יותר היה עובד יותר טוב.

אני מדבר בעיקר על תת היגוי כבד מאוד בפניות איטיות והדוקות מאוד (90 מעלות ויותר) אם היו נלקחות מהר מדיי.

אני מסכים איתך. אגב גם אני ירקתי דם במסלול הזה עם ה-NC הקשיחה שלי ואז עברתי ל-NA בת עשור והורדתי שניה וחצי (!!!!) תוך שני נסיונות.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
למסלול (?!?!?!) הפסיכוטי בראש העין שום כח לא יעזור כמו כיוון מתלים רך ומשקל מינימאלי. אפשר לשאול שאלת תם? (אנני מתאמן בג'ימקאנות כרגע ) למה בפניות של קרוב ל90 מעלות מתלים רכים יותר טובים מקשים ?מישהו אמר סיטרואן דה-שבו?

אשמח לדעת ותודה מראש למשיבים

בברכה יהודה

פורסם

יהודה,

ידעתי ששאלה הזו תגיע :wink:

אני לא סופר מומחה לנהגיה מאתגרת ועדיין יש לי חורים שחורים שתחום של העברות משקל אבל התחושה שלי הייתה כדילקמן:

במיתלים קשים בפניה הדוקה (90 מעלות ויותר) ואיטית - אם נלקחת במהירות גבוהה מדיי הפרונט נכנס לתת היגיוי עד כדי החלקה של גגלים קידמיים.

נראה לי שאם היו מיתלים רקים יותר אז זה היה שומר על פרונט "דבוק" יותר.

 

לא יצא לי להשתתף מאז בעוד ג'ימיקנה כדי לאמת את העיניין על הרכב שלי.

 

אני מניח שיש כאן מספיק אנשים מנוסים כדי לתת הסבר פיזיקלי לכל העסק הזה.

אני מנחש שזה בגלל שמתלה רח יותר היה סופג חלק מן האנרגיה של רכינת גוף הרכב ובכך מפחית את הכוח שמופעל על הגלגל ומנסה לטלוש אותו מן האספלט.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

מבלי להכנס ליותר מידי פיזיקה, העברת משקל - כשמה כן היא. מעבר של משקל מצד אחד של המכונית לצד אחר. אם עשית סקי פעם אתה צריך להכיר טוב מאוד את התופעה הזו. העברת משקל תמיד מתבצעת לכיוון הצד החיצוני (בפניה) הקידמי (בבלימה) האחורי (בהאצה) או שילוב שלהם (פניה תוך כדי בלימה, למשל). העברת משקל מסייעת למכונית בכך שהיא עוזרת "להדביק" את הגלגלים שנושאים במרבית העומס יותר טוב אל הכביש (זו אגב הסיבה שתמיד תמצא מערכת בלימה גדולה יותר בגלגלים הקדמיים הנושאים ברוב עומס הבלימה)... אפשר להמשיך כאן עוד הרבה אך אנו עלולים להסתכן בכך שהקוראים בפורום יתחילו להשתעמם ואנו נאבד אותם לטובת הערוץ הראשון.

 

לענייננו, מערכת מתלים רכה מקילה על העברת משקל היות שאין צורך במהירות גבוהה על מנת ליצור הטיה. כך במסלול איטי תוכל מכונית בעלת כיוון רך לבצע העברות משקל ומכאן לתקוף סיבובים טוב יותר מאשר מכונית קשיחה יותר. המצב משתנה במסלולים מהירים יותר אבל זה כבר פחות רלוונטי לMDC 2007.

פורסם

אם כך במכונית עם הנעה אחורית המשקל יוסב אחורה ולצד הפניה , וזה אומר שאם המתלים שלך רכים אתה תקבל או החלקת כוח או לחילופין סיבסוב של 180 מעלות . האם זה נכון ?

ואם זה נכון אזי ממה ששמעתי (שוב פעם אף פעם עדיין לא התחריתי) החלקות כוח זה נראה יפה אבל לנהיגת מירוצים זה לא יעיל , ראה ערך ניקי לאודה "המהנדס"

האם הדברים נכונים ?

בברכה ותודה על התגובות

יהודה

בברכה יהודה

פורסם
אם כך במכונית עם הנעה אחורית המשקל יוסב אחורה ולצד הפניה

אין קשר בין הנעת הרכב להעברת משקל. גם ברכב עם הנעה קדמית המשקל עובר אחורה בזמן האצה וקדימה בזמן בלימה.

, וזה אומר שאם המתלים שלך רכים אתה תקבל או החלקת כוח או לחילופין סיבסוב של 180 מעלות . האם זה נכון ? לא, כעיקרון, ככל שרכב קשיח יותר הוא אוחז פחות ומחליק יותר. אם המשקל עובר לאחור, לא תהיה נטיה לסבסוב - ההיפך. אבל, ברכב שמכויל להיגוי יתר, הזנב יכול לצאת גם בהאצה.

ואם זה נכון אזי ממה ששמעתי (שוב פעם אף פעם עדיין לא התחריתי) החלקות כוח זה נראה יפה אבל לנהיגת מירוצים זה לא יעיל , ראה ערך ניקי לאודה "המהנדס" נכון לנהיגת כביש.

האם הדברים נכונים ?

בברכה ותודה על התגובות

יהודה

 

תשובות באדום.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

פורסם

אני ממש לא בטוח שרכב קשיח יותר יהיה בעל אחיזה נמוכה יותר. העברת המשקל קיימת גם ברכב קשיח, פשוט עם פחות רכינה של הרכב.

 

יש המון יתרונות לקשיחות שזה כניסה לפניה טובה הרבה יותר, מעבר מהיר יותר בין ברקס וגז והכי חשוב לנהג קל יותר להרגיש ביטחון בסיבובים.

 

סך הכל רוב רכבי המסלול קשיחים, אני מניח שהם יודעים מה הם עושים...

פורסם

אני מדבר על התאמה למסלולים איטיים וטכניים.

אין ספק שככל שהמהירות עולה, רכות יתר של רכב יכולה אפילו להיות מסוכנת עקב העברות משקל חזקות.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]


×
×
  • תוכן חדש...