Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7031 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

הדוושה של הקלץ' בפיגו שלי קשה מאוד וצריך ללחוץ חזק עליה כדי לפעיל הקלץ'.

הקלץ' הוחלף לפני 50000 והוא של וולאו כמה שזכור לי.

האם יש איזשהו כיוונון שניתן לעשות או שנותר רק להחליף את הקלץ'?

פורסם

נשמע קצת מוזר שמצמד שעבר רק 50K כבר נהיה קשה. זה היה כך גם מייד אחרי ההחלפה?

 

כדאי לשלול בעיה בכבל של המצמד.

פורסם

אם זה משהו שנוצר עם הזמן - כמו ש-avivz כתב, צריך להתחיל מלשמן\להחליף את הכבל. קפיץ הקלאץ' לא מתקשה עם הזמן.

אין שום כיוון "חוזק", למיטב ידיעתי (בדקתי בהיינס, ויש לי רכב דומה עד מאוד - ZX).

פורסם

טוב אז ככה:

כבל קלץ הוחלף לפני כשלושה חודשים במקורי בגלל שהקודם נקרע.

ולכן נראה לי שהאשם הוא הקלץ ונראה לי גם שזאת הסיבה בגינה נקרע הכבל הקודם.

פורסם

קלאץ' נשחק כתלות באופי הנהיגה ושחרורו. באופן עקרוני הוא יכול להחזיק גם 150K בלי שיחליק וסביר להניח שגם יותר. הבעיה היא שעם הזמן הקפיץ כן מתקשה. ככל שהקלאץ' הולך ונשחק מהלך הקפיץ מתארך, תוסיף לזה את עייפות החומר והקלאץ' נהיה בלתי נסבל. אני למשל החלפתי קלאץ' של 7 שנים רק בגלל שהיה קשה בצורה מעצבנת ומעייף את הרגל, הוא לא החליק כלל.

 

מר בחור פותח השרשור, לא ענית האם הקלאץ' היה קשה מיידית לאחר החלפתו או לאחר זמן/אירוע מסויים הפך לקשה.

פורסם

אני רואה שכולם משחקים פה את משחק הניחושים.

 

GILCOM - אתה יכול להתחיל בבקשה מאיזה שנה הרכב ואיזה דגם מנוע?

כי ב1.4 שנת 93 היה כבל ידני , ובGTI6 98 היה כבל מתכוונן והיחס ביניהם לא ממש דומה נכון?

 

זה מאוד תלוי בדגם המנוע ובשנתון ולפני שתענה על זה כל מה שזרקו לך זה לא יותר מניחושים פרועים על סמך כלום.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

וכתוספת - מומלץ להחליף כבל קלאץ' אם הוא מתכוונן עם החלפת הקלאץ'

העבודה בסוף החיים של הקלאץ' די גומרת אותו.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

ליביו זה בדיוק מה שקרה לי לפני שלושה חודשים נקרע לי הכבל קלץ והוחלף במקורי

האוטו הוא שנת 97 ידני 1600 דיאמונד

הקלץ עבר כ50K בערך מאז החלפתו .

ולא קרה שום מאורע שממנו והלאה הקלץ נהיה קשה אלא כול הזמן.

פורסם

מבחינת קושי הקלאץ' - לא אמור ליהיות בדגם הזה - אפילו אמור להיות רך.

שנת 97 למיטב זכרוני ב1.6 זה כבר כבל מתכוונן (יכול להיות שאני טועה) אבל שוב - הוא אמור לקבוע בעיקר את גובה הקלאץ'

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
וכתוספת - מומלץ להחליף כבל קלאץ' אם הוא מתכוונן עם החלפת הקלאץ'

העבודה בסוף החיים של הקלאץ' די גומרת אותו.

 

ליביו

 

וההסבר לזה הוא?

פורסם

במצמד שחוק, בהונות ההתרה בפלטת הלחץ הולכות ויוצאות ודרוש יותר לחץ כדי להפעיל אותן, הלחץ עלול לגרום לקריעה של כבל המצמד בשימוש עם מצמד בלוי לאורך זמן.

פורסם

וגם העומס על מנגנון הכיוון האוטומטי די גומר את המנגנון ולפעמים הוא ממש נתקע.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אם כבר נפתח שרשור בנושא

אני אנצל את הבמה לשאול שאלה גם בנוגע לקלאץ' או שמע הגיר שלי

 

יש לי פיג'ו 106 XR שנת 1999 ידנית מנוע 1.4

הוחלף ברכב קלאץ' לפני שלושה-ארבע חודשים (לפי טענותיו של הבעלים הקודמים, ראיתי גם קבלות).

עכשיו ההילוכים נכנסים קצת בקושי כאשר האוטו קר

והרברס נכנס לפעמים רק חצי ואז צריך להשתמש בקצת כוח

במהלך ההעברה כשאר האוטו קר, יש לפעמים רעש של חיכוך לא טוב (כמו שמכניסים הילוך בלי קלאץ' אבל פחות חזק)

אני לא יודע אם זה יכול להיות כי החוט של הקלץ' לא מכוון לאורך הנכון או משהו כזה

או כי הגיר לא תקין?

חבר בעל פיג'ו 205 אמר שגם לו זה די דומה, ושמעתי שזה אמור להיות כך בפיג'ו?

 

אני לא רגוע בנושא לכן אני שואל אותכם המומחים!

 

תודה! :)

פורסם

תבדוק בקבלות איזה שמן החליפו - ותפרסם פה.

נשמע כמו מקרה קלאסי של צמיגיות שמן לא מתאימה.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

×
×
  • תוכן חדש...