Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאחר התקנת קסנון - שיבושים ברדיו (לא רק אצלי)


idan307
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6795 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

 

יש ברשותי מזדה 3, התקנתי עליה קיט של קסנון, לאחר ההתקנה פתאום הרדיו התחיל לזייף, עד לא מזמן הייתי בטוח כי יש בעיה באנטנה, לאחר שחבר שלי סיפר לי שגם אצלו החלו להופיע בעיות, בקיט שונה אגב אם כדאי שאציין, בגולף GTI ופתאום גילנו שהרעש ברדיו החל מאז הקסנון, גם אצלו וגם אצלי, בנוסף, ברגע שאני מכבה את הקסנון, פתאום שומעים כמו קודם, די חלק, כלומר בוודאות הרעשים באים מהקסנון..

 

אני לא מבין גדול באלקטרוניקה, חבר שלי אמר לי משהו על השראות חשמליות או משהו בסגנון, הייתי שמח לשמוע אנשים עם ניסיון בנושא.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום עידן,

 

ראשית קרא כאן: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=55719

 

למיטב הבנתי המתח הגבוה מושג ע"י ממיר ממותג (Bust Regulator), ממירים אלו יוצרים הפרעות בכל מיניי תדרים (כתלות בתדר המיתוג של הממיר). אם אתה שומע הפרעות כאשר הנורות פועלות הדבר מלמד כי המיתוג נעשה בתדרי השמע- 20Hz-20Khz בערך. מנסיוני ממירים ממותגים פועלים על כמה קילו הרצים ולכן אני מנחש שהרעש שאתה שומע הוא בתדר גבוה- כלומר משהו כמו צפצוף/שריקה ולא נהימה.

 

בכל מקרה הדבר מלמד על כך שהקיט איננו איכותי ולכן רעשי המיתוג "מלכלכים" לך את ה-DC של המצבר או שמתלבשים ישר על האנטנה בתדר כזה שהפילטרים שברדיו לא מצליחים לסנן אותם.

 

הצעותיי אלייך:

  1. נסה להרכיב פילטר לאספקת המתח של הרדיו.
  2. החלף את הקיט המשהו יותר איכותי.
  3. סיכוי קטן שהתקנה לא נכונה גרמה לכך שאחד מחלקי המערכת של הקסנון נמצא בסמוך לכבל האנטנה.
  4. אם הרעש קיים תמיד- גם כשאתה שומע דיסק אזי הרעש נכנס דרך ה-DC ועם זה יותר קל להתמודד. אם הרעש קיים רק ברדיו (בדוק FM וגם AM) אז יהיה קשה מאד להתגבר על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אביב,

 

הרעשים הם כאילו אין קליטה, אינני חושב שזה מגיע מאיכות הקיט מאחר וזה לא מקיט אחיד, כלומר בדקתי ב2 קיטים שונים לגמרי כשהאחד ממש איכותי, אין הרבה שינויים.. זה לא קשור לדעתי, מה שכן חשבתי אולי ברכבים שמגיעים מהחברה עם קסנון, מגיע איזה שהוא רכיב שמסנן את הרעשים האלה שמורכב לפני או אחרי השנאיים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה והבעיה לא נוצרת עקב לכלוך קווי אספקת המתח אזי נסה כך:

 

1. את כבלי החשמל הצלב אותם לכול האורך.

2. עטוף את הכבלים וממיר המתח בנייר אלומיניום (כסף) לצורך בדיקה.

שים לב לא לכסות פתחי איוורור במידה וקיימים.

חזור לדווח

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עטוף את הכבלים וממיר המתח בנייר אלומיניום (כסף) לצורך בדיקה.

שים לב לא לכסות פתחי איוורור במידה וקיימים.

אם לא יחבר את נייר האלומניום לאדמה כלשהי הדבר רק יחמיר את הרעשים.

לגבי ההמלצה לשזור את החוטים, מקבלים אפקט של Twised pair- רעיון מעולה.

 

עידן, לא ענית האם הבעיה קיימת רק ברדיו ואם כן האם בשני האפנונים (FM וAM)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא יחבר את נייר האלומניום לאדמה כלשהי הדבר רק יחמיר את הרעשים.

לגבי ההמלצה לשזור את החוטים, מקבלים אפקט של Twised pair- רעיון מעולה.

 

עידן, לא ענית האם הבעיה קיימת רק ברדיו ואם כן האם בשני האפנונים (FM וAM)

אביב, אכן כן, הבעיה רק ברדיו, לא בדקתי אם בשני האפנונים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב, אכן כן, הבעיה רק ברדיו, לא בדקתי אם בשני האפנונים..
עצוב, עצוב, עצוב. אני עדיין חושב שהבעיה באחד מחלקי הקיט. בכל מקרה הייתי מתחיל בבדיקות על החיווטים:

1. המסלול בו הם עוברים.

2. החלפת החוטים לסוג אחר, אוליי יש עם סיכוך, אוליי אפשר להתקין חוטים מסוככים סטנדרטיים. אני לא מכיר את נושא הקסנון.

3. ציפוי החוטים כמו שמרק הציע בנייר אלומיניום, סיכוי קטון שזה יעזור אבל שווה בדיקה.

 

דרושה מיומנות באלקט' כדי לאתר תקלות כאלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאורת קסנון עובדת על בסיס שנאי מתח גבוה שעלול ליצור הפרעות רדיו.

 

כיתד בדיוק התחברת לרכב? מהיכן לקחת את ההזנת המתח ואת פיקוד הדלקת האורות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאורת קסנון עובדת על בסיס שנאי מתח גבוה שעלול ליצור הפרעות רדיו.

 

כיתד בדיוק התחברת לרכב? מהיכן לקחת את ההזנת המתח ואת פיקוד הדלקת האורות?

המתח מוזן ממקור המתח המקורי של הנורה, כלומר נתקתי את הנורה הרגילה, וחיברתי את ה+/- כמו שצריך.. אין פה את האמת יותר מדי ברירות, מה שכן יכול להיות שאולי באמת זה קרוב לרכיב שקשור לרדיו.. אולי יש צורך בשינוי מיקום השנאיים..:\

 

אני מחפש מישהו שאולי גם נתקל באותה בעיה במזדה 3..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיבור דרך ממסר שימתג מתח ישירות מהמצבר אולי יפתור את הבעיה.

מסופקני היות שלפי דבריו הרעשים נכנסים מהאנטנה, אך באלקט' אין דבר כזה שאין דבר כזה. כבר ראינו הכל. בהצלחה וחזור לעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...