Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פנסי רוורס אחוריים במכוניות פרטיות


odedos
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6795 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

מישהו יכול להסביר לי למה היצרנים עושים פנס רוורס רק בצד אחד לדוגמה במזדה 3.

 

אני אישית אף פעם לא ראיתי את הפנס הערפל זה שבמקום הרוורס עובד.

 

אם יש מישהו בעל רכב בלי פנס רוורס אחד ויוכל להסביר אני אודה לו !

mazda-scpt-3-big.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שבשביל שלא יהיו 100 פנסים מאחורה - 2 רוורס, 2 ערפל וכו...

 

ככה יש אחד מכל סוג, ושומרים על סימטריה.

וכן, אצלי ב330 הפנס עובד יופי (אם לוחצים על הכפתור הנכון), וגם חשוב מאוד מבחינה בטיחותית בימים של ערפל כבד. (כמו עכשיו כאן)

Passt scho...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני לפי התקן פנסי ערפל חייבים לבוא בזוג, ורוורס מותר בודד. ובאופן כללי מזדה 3 זה רכב שחסכו בו הרבה. ובמיוחד הדגם האהוב אצלנו. אז כנראה שחסכו גם בזה. ליצרן זה מאד משמעותי להוריד כמה גרושים בעלות הייצור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני הסיבה לאור רוורס אחד בלבד (בצד ימין כמדומני) היא על מנת למנוע מצב שרכב עושה רוורס בכביש חשוך והרכב שבא ממולו יחשוב בטעות שאלו אורות דרך רגילים, כלומר האוטו שמולו מתקדם לעברו ולא נוסע אחורה. הרי קיים דמיון מסוים בין פנסים קדמיים לפנסי רוורס, וברור לחלוטין שכאשר אנו רואים רכב שמתקדם לעברנו נתייחס אליו בצורה שונה מרכב שנוסע לאחור.

 

לגבי אורות הערפל, עד כמה שאני יודע אלו לא אורות מיוחדים בצורה כלשהי, כלומר לא יראו אותם טוב יותר בערפל, אלא קיימים על מנת להתריע בלבד (שמור מרחק לדוגמא וכו'...). אשמח אם מישהו יפריך או יסכים איתי.

 

שחר

פורד אנגליה 1963 95% מושלמת

פיז'ו 304 קבריולט 1973

מועדון פורד אירופה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליפניות יש בד"כ אור רוורס אחד. לאירופאיות שניים.

 

כחובב סימטריה מושבע, אני יכול להעיד שבעיני רק אחד זה מכוער.

אני ממש מרוצה שבצרפתיה יש שני פנסי רוורס ושני ערפל מאחור.

 

שתי השיטות חוקיות ותקינות.

5700 סל"ד מקסימום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני לפי התקן פנסי ערפל חייבים לבוא בזוג, ורוורס מותר בודד.
מותר פנס ערפל אחד. במקרה שמורכב רק אחד, יורכב הפנס בצידו השמ' של הרכב.

למיטב זכרוני הסיבה לאור רוורס אחד בלבד (בצד ימין כמדומני) היא על מנת למנוע מצב שרכב עושה רוורס בכביש חשוך והרכב שבא ממולו יחשוב בטעות שאלו אורות דרך רגילים, כלומר האוטו שמולו מתקדם לעברו ולא נוסע אחורה.
סברה זו בטעות יסודה.

קיימים מס' רכבים אשר מותקנים בהם שני פנסי נסיעה אחורנית®, כך שההקש שלך מוטעה.

לגבי אורות הערפל, עד כמה שאני יודע אלו לא אורות מיוחדים בצורה כלשהי, כלומר לא יראו אותם טוב יותר בערפל, אלא קיימים על מנת להתריע בלבד
נכון, הם באים להתריע, אך התאורה בהן כן "מיוחדת". התאורה בפנס הערפל האחורי היא בעלת עוצמה חזקה יותר מאשר זו של הפנס האחורי.

ליפניות יש בד"כ אור רוורס אחד. לאירופאיות שניים.

 

כחובב סימטריה מושבע, אני יכול להעיד שבעיני רק אחד זה מכוער.

אני ממש מרוצה שבצרפתיה יש שני פנסי רוורס ושני ערפל מאחור

הדבר היחיד הנכון בכל הפסקה הזו הוא ה- "בד"כ"...

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-206 פתרו את בעיית הסימטריה ע"י שתילת פנס ערפל באמצע הפגוש האחורי.

 

מותר פנס ערפל אחד. במקרה שמורכב רק אחד, יורכב הפנס בצידו השמ' של הרכב.

התאורה בפנס הערפל האחורי היא בעלת עוצמה חזקה יותר מאשר זו של הפנס האחורי.

למיטב ידיעתי, עוצמתו של פנס ערפל היא כשל אור הברקס ולכן קיים רק אחד, ע"מ שלא יתבלבלו בינו לבין ברקס.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי, עוצמתו של פנס ערפל היא כשל אור הברקס ולכן קיים רק אחד, ע"מ שלא יתבלבלו בינו לבין ברקס.

ברכבי 2 פנסי ערפל, שנמצאים סמוך מאוד לאורות הברקס, ואף על פי כן אי אפשר להתבלבל בינם לבין הברקס כי הם דולקים רצוף ולא רגע כן רגע לא, בניגוד לאורות הברקס (חוץ מבירידות של ירושלים שם יותר מדי נהגים לא יודעים מה זה "הישאר בהילוך נמוך").



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באלמרה *היפנית* שלנו יש 2 פנסי רוורס ואילו פנס ערפל אחד.

לדעתי האישית פנס אחד הוא תוצאה של חיסכון, כיוון ש2 פנסים עוזרים מאד לראות לאן אתה נוסע בחושך, אני שם לב לזה כל פעם כשאני נכנס ברוורס בין שני העמודים בבניין שלי.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבי 2 פנסי ערפל, שנמצאים סמוך מאוד לאורות הברקס, ואף על פי כן אי אפשר להתבלבל בינם לבין הברקס כי הם דולקים רצוף ולא רגע כן רגע לא, בניגוד לאורות הברקס (חוץ מבירידות של ירושלים שם יותר מדי נהגים לא יודעים מה זה "הישאר בהילוך נמוך").

פנסי ערפל דולקים רצוף רק אצל בעל-רכב שהדליק אותם, אצל כל כל השאר הם כבויים.

לפיאט יש פנסי רוורס?

בודאי שיש פנס לנסיעה אחורנית.

חובת התקנת פנסים לנסיעה אחורנית נקבעה בתקנה לרכבים פרטיים ומסחריים בלתי-אחודים החל משנת היצור 76' ואילך(ישנם רכבים אשר כבר ב-74' היבואנים הרכיבו זאת, מאחר והתקנה הובאה לאישור ב-74' אך נזכרו לרושמה ב"רשומות" רק ב-76'), מסחריים אחודים החל משנת היצור 86' ואילך.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה יש מכוניות עם 2 אורות רברס וגם זוג ערםפל כמו הפאסאט שלי

השיקול היחיד שלוקחים פה הוא כלכלי לחלוטין !!

 

מי שעושה 1 ו1 או 2 ו1

חוסך 1\2 רפלקטורים

1\2 חתיכות בקליט

1\2 נורות

 

אתם חושבים שזה גרושים ? אוקי נגיד שעלות היצור של כל העסק הזה לא עוברת את ה5 שקל (לא בטוח בכלל אבל נגיד) בלי להכנס לזה שהתקנת האורות מחוץ לבקלית צריכות עוד ברגים ושבלונה יותר מסובכת לפח או לפגוש....וחיווט יתכן עבה יותר בגלל עומס גדול יותר וכו' וכו' כך שלדעתי ברמה התיכנונית זה הרבה יותר מ5 שקל

 

5 שקל כפול כמה מאות אלפי מכוניות

ובדגמים השונים של אותו יצרן יכול להגיע למליונים בקלות בשנים ספורות

זה חיסכון עצום !!

אנחנו מדברים פה על חצי מליון שקל חיסכון עבור כל 100 אלף מכוניות שעוזבות את המפעל

מליון דולר !!!! עבור 800 אלף כלי רכב של אותו יצרן שעוזבים את המפעל

 

הכל כלכלי אמיגוס ! וכמובן שלא מדובר רק בזה.....כל חיסכון הכי קטן שיש ברכב מתבטא במליונים, בגלל זה לא פעם אתה מוצא עצמך יושב ברכב ( לרוב הקטגוריות הזולות יותר) ואתה אומר "מה....לא יכלו לעשות ככה וככה"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנאמר מקודם, להוזיל עלויות.

 

לכן "התופעה" הזו נפוצה יותר ויותר בכל כלי הרכב, ללא קשר לארץ היצור. בין אם זה הפאסאט החדשה עד ל-106, ניתן למצוא כמעט אצל כל היצרנים.

אגב, בארצות הברית אין חובה לפנס ערפל אחורי, כמו גם, למאותתי צד.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם חוקי להרכיב פנס ערפל שני מאחור במכוניות שיש בהן רק אחד? יש לי חבר שהרכיב ביונדאי אקסנט שלו פנס ערפל שני מאחור, זה נראה לא רע בכלל, ואם לא הייתי יודע שלא אמורים להיות שם שניים הייתי בטוח שכך זה בא מהחברה. כשהוא בא לפרק את הטמבון האחורי להרכיב אותו, הוא שם לב שבקלקר יש חיתוך מוכן ל"הוצאה" בצורה של פנס ערפל, מה שעשה את העבודה הרבה יותר פשוטה ואת התוצאה הרבה יותר יפה.

ומה עם פנסי ערפל קדמיים? איפה אפשר לקרוא על חוקים ותקנים בנושא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...