Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8386 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הכתבה הזאת מופיעה בעמוד השער של הכותרת של "הארץ", היום, יום שני 7.7:

 

המלחמה במירוצים: דו"חות על אביזרי ספורט לרכב

מאת רוני זינגר

 

תחבורה/ המשטרה ערכה שני מבצעים בסוף השבוע כדי להילחם בתופעת מירוצי הרחוב

 

מדי שישי בצהריים, על יד שער 3 באיצטדיון רמת גן, מתקבצת חבורת צעירים בשנות ה-20 לחייהם. הם עומדים ליד רכבם, מכוניות ששופרו לביצועי ספורט, ומשוחחים על תחביבם המשותף - מכוניות ספורט. במפגש זה, מעריכים במשטרה, מתכננים הנהגים היכן יתחרו ביניהם עם מכוניותיהם בשעות הלילה.

ואולם בישראל, שלא כמו במדינות רבות בעולם, מרוצי מכוניות אינם חוקיים, מה שלא מפריע למאות המכורים לעסוק בספורט בהיחבא - וללא אישור המשטרה. בעקבות זאת החלו בשנה האחרונה משטרת התנועה הארצית (מתנ"א) ואגפי התנועה במרחבי המשטרה במרכז הארץ להילחם בתופעה, המתנהלת בכבישים הציבוריים. מבצעי המשטרה מנוהלים נגד מתחרי ה"דראג רייסינג", "פתיחות" בשפת הנהגים, המהווים סכנה גדולה יותר בעבור הנהגים.

"אנחנו מקבלים מידע מודיעני היכן הם יתחרו בלילה ושם אנחנו ממתינים להם", מסביר מפקד מתנ"א מרכז, סגן ניצב דורון ישראלי. שוטרי מתנ"א המתינו שלוש פעמים בשנה האחרונה למתחרי ה"רייס", לרוב באזור אור יהודה, קיבוץ נחשונים ומושב נוה ירק. "יש לנו יכולות לזהות שאכן מדובר במרוץ - נסיעה מהירה שמתחילה במקום אחד ונגמרת בנקודה מסוימת. כדי להוכיח את העבירה, אנחנו מצלמים את עבירת המהירות ובודקים את השינויים שנעשו במכוניות".

ביום חמישי בלילה, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל, המתינו מפקד תחנת מסובים, רב פקד אילן מור, שוטריו ואנשי מתנ"א למתחרים על יד צומת אור יהודה. אלא שנהגי המרוצים אוספים גם הם מידע מודיעיני. חלוץ שנשלח מטעם הנהגים לאזור המרוץ אמור לאשר אם השטח "נקי" ממשטרה. ביום חמישי בלילה, למשל, לא הגיעו המתחרים, למעט נהג מרצדס ונהג BMW. "עצרנו אותם על מהירות 160 קמ"ש בכביש שהמהירות המרבית בו היא 80, נראה שהם היו באמצע תחרות", אמר מור.

"הבעיה היא, שהתחרויות מתקיימות על כבישים בין עירוניים, בין מכוניות, שבהם נוהגים נהגים תמימים", אומר סנ"צ ישראלי. הנהגים, אומרים במשטרה, מסכנים את ביטחונם ואת ביטחון הנוסעים בכביש; ולא אחת, הם מציינים, כבר אירעו תאונות קשות כתוצאה מהמרוצים. "נכון שיש בינינו ילדים נלהבים שמסכנים אחרים על הכביש", אומר ערן, סטודנט בן 26 שהגיע ביום שישי האחרון לאצטדיון, "אבל גם הם, כמו הנהגים המקצוענים והאחראים, פשוט צריכים מקום מסודר לנהוג בו". מקום כזה, מאמינים הנהגים, יצמצם תופעות כמו מרוצי רחוב ויאכוף חוקי בטיחות על כל המשתתפים. בקיץ 2000 אף הגישו הנהגים בג"ץ להסדרת מרוצי המכוניות בישראל, אך עד עתה לא התקבלה תשובת המדינה. המשטרה, אגב, בעד חקיקת חוק להסדר המרוצים.

ובינתיים, עד שיוסדר החוק, הופתעו ערן וחבריו לגלות ביום שישי, בין מכוניות הספורט שלהם, גם כמה ניידות משטרה. קצין אגף התנועה של מרחב דן, רב פקד גיל כהנוב ואנשיו, הגיעו למקום כחלק מהמאבק בתופעה. הם רשמו דו"חות לנהגים על שינויים שביצעו בכלי הרכב, בהם החלפת אגזוזים, החלפת צמיגים, הרכבת שעוני טורים ושינויים אחרים שלטענת המשטרה עומדים בניגוד לחוק. 114 דוח"ות תנועה נרשמו בסך הכל בשני המבצעים ברמת גן ובמסובים; שישה כלי רכב הורדו מהכביש. לא כל הדו"חות ניתנו לנהגים הנחשדים כעוסקים במרוצים, חלקם ניתנו לעברייני מהירות.

"תראי על מה נתנו לי דו"ח", אומר יובל רוזנבלום, נהג "מיני קופר" חדשה: "על שינויים שעשיתי לכאורה ברכב. טענו שהרכבתי אגזוז לחץ לא תקני. הסברתי לשוטר שככה קניתי את הרכב מהחברה. זה לא עזר. קיבלתי הוראה להוריד את הרכב מהכביש ודו"ח בסך 1,000 שקלים". בחברת "קמור", יבואנית מיני קופר, אישרו אתמול כי אגזוז הרכב מקורי, ו"משום שהוא עשוי ניקל אולי נראה היה לשוטר שמדובר באגזוז לחץ", אמרו.

"אנחנו דווקא מסתייעים בבוחנים-סיירים שעברו קורס הכשרה במשרד התחבורה", אומר סנ"צ ישראלי, "והם שאמורים לזהות את ליקויי הרכב על פי החוק". נהגי המרוץ טוענים כי קיבלו דו"חות גם על ספויילרים שמורכבים על מכוניותיהם, "למרות שככה קניתי את הרכב מהיבואן", אומר אחד מהם. "מה שהמשטרה עושה זה מגוחך, עדיף כבר להציב שוטר מחוץ לסוכנות "סובארו", שיעצור כל מי שקונה "אימפרזה טורבו" (דגם הרכב) שמגיעה עם תוספות". במשטרה טוענים כי התוספות הללו, כמו שינויי צמיגים, מהוות סכנה בטיחותית. לטענה זו מצטרף יובל מלמד, מנהגי המרוץ המובילים בישראל. לדבריו שינויים אלה אכן לא מתאימים לתנאי כביש רגילים.

"אנחנו מתכוונים להילחם במשטרה בבתי המשפט", אמר אחד הנהגים. הם פשוט מטרידים אותנו. אני מבין כשתופסים אותנו על מהירות מופרזת, אבל לחכות לנו ליד מקום המפגש ולרשום דו"חות על אגזוזים שהם לא מבינים בהם זה מעצבן. חוץ מזה, כסף יש לנו, ובגלל דו"ח אחד לא נפסיק לנהוג. הפתרון הוא, שאולי סוף סוף יסדרו לנו מקום חוקי שבו נוכל להתחרות אחד בשני".

ממשרד החינוך, המדע והספורט נמסר: "המשרד יפעל להמשך חקיקה בנדון, כדי להסדירה בחוק. יש צורך בשיתוף פעולה עם המשטרה ומשרד התחבורה, ולכן ההליך מעוכב".

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שימו לב ל"פנינים" מהטקסט:

 

"יש לנו יכולות לזהות שאכן מדובר במרוץ - נסיעה מהירה שמתחילה במקום אחד ונגמרת בנקודה מסוימת. כדי להוכיח את העבירה, אנחנו מצלמים את עבירת המהירות ובודקים את השינויים שנעשו במכוניות".

 

שימו לב, יש להם "יכולות"...

 

"תראי על מה נתנו לי דו"ח", אומר יובל רוזנבלום, נהג "מיני קופר" חדשה: "על שינויים שעשיתי לכאורה ברכב. טענו שהרכבתי אגזוז לחץ לא תקני. הסברתי לשוטר שככה קניתי את הרכב מהחברה. זה לא עזר. קיבלתי הוראה להוריד את הרכב מהכביש ודו"ח בסך 1,000 שקלים". בחברת "קמור", יבואנית מיני קופר, אישרו אתמול כי אגזוז הרכב מקורי, ו"משום שהוא עשוי ניקל אולי נראה היה לשוטר שמדובר באגזוז לחץ", אמרו.

"אנחנו דווקא מסתייעים בבוחנים-סיירים שעברו קורס הכשרה במשרד התחבורה", אומר סנ"צ ישראלי, "והם שאמורים לזהות את ליקויי הרכב על פי החוק". נהגי המרוץ טוענים כי קיבלו דו"חות גם על ספויילרים שמורכבים על מכוניותיהם, "למרות שככה קניתי את הרכב מהיבואן", אומר אחד מהם. "מה שהמשטרה עושה זה מגוחך, עדיף כבר להציב שוטר מחוץ לסוכנות "סובארו", שיעצור כל מי שקונה "אימפרזה טורבו" (דגם הרכב) שמגיעה עם תוספות". במשטרה טוענים כי התוספות הללו, כמו שינויי צמיגים, מהוות סכנה בטיחותית. לטענה זו מצטרף יובל מלמד, מנהגי המרוץ המובילים בישראל. לדבריו שינויים אלה אכן לא מתאימים לתנאי כביש רגילים.

 

שימו לב שיובל מלמד מצטרף לטענה הזו - עניין מוזר ביותר, שכן הוא מוכר אביזרים כאלו!! שימו לב גם כי התוספות הללו, כמו שינויים צמיגים, מהוות סכנה בטיחותית. כל מי שהגדיל מ-175 ל-185 הוא מטורף ומסוכן!!

 

לפחות הכתבה בחלקה אוהדת, זה גם משהו...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני אתה לא רציני.....

 

לא קלטת את הדבר הכי מסוכן !

 

 

"הרכבת שעוני טורים לא חוקיים"

 

 

 

 

 

 

 

:shock:

 

 

 

האמת שלפי כמות המנת משכל שלי אני יכול להיות שוטר , אפילו שוטר מצטיין

 

 

יאשה , שלפי כמות השעונים אצלי באוטו אני מועמד ל 20 שנה בקלבוש

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

"כתבה אוהדת"?

כתבה מגמתית ומתאימה לאווירת ה"עליהום" שיש על הנהגים בימים אלו.

 

אני מחכה כבר לניצב הבא שיצהיר שהיות ואין פיגועים שיהרגו אותנו,

אנו הורגים עצמנו על הכבישים. :x

נמאס :!:

MCS 2008

פורסם

שינוי אגזוז פוגע בבטיחות??

ספויילר לא בנוי לחוקי התנועה והוא סיכון??

אפילו אם ב-1% הוא עושה את מה שהוא אמור לעשות("מדביק" את הרכב לכביש) זה תורם לבטיחות-למרות שזה בד"כ במהירויות גבוהות

איפה האפסים שמישהוא עובר באדום\עוקף מהשוליים\לא עוצר בעצור\עושה פרסה במקום שאין בכלל פניה שמאלה וממול לתנועה יש ירוק :mad:

אלה הם הרוצחים האמיתיים!! התאונות הקטלניות הם באחוזים מאוד מאוד גבוהים מנבלות כאלו ואותם אף פעם לא תופסים ומורידים מהכביש!!

הרי לשוטר הכי קל לעמוד נייח ולירות עם אקדח לייזר שהוא מתחבא כמו גנב!!!

רק אבל רק שיאכפו את הפושעים האמיתים ירדו מגפת התאונות אבל זה הרבה יותר קשה ומפרך מלירות באקדח מסריח או לעבור בחניה להקים מחסום ולפגוע "בפושעים" עם מידת צמיג שונה או אגזוז או ספויילר ולשחק אותה עם מסוקים ועיתונאים קלינט איסטווד

כנראה שהבעיות האמיתיות לא מענינות אותם והם לא רוצים לעבוד קשה וכך זה ישאר

כל הנושא ממש לא חדש וכבר נמאס!!

 

פשוט מדינת \משטרת עולם שלישי פשוט אפריקה!! :mad::2gunfire:

* צריך לבצע תמיד ברמה גבוהה יותר מאחרים זהו סימן ההיכר של מקצוען אמיתי

* המקום היחידי שבו הצלחה מופיעה לפני עבודה קשה הוא במילון

* ברגע שאתה מתחיל לדבר על מה שתעשה כשתפסיד, הפסדת

* אל תשקיע בהירהורים על העבר, אך אל תשכח אותו

פורסם
אנחנו דווקא מסתייעים בבוחנים-סיירים שעברו קורס הכשרה במשרד התחבורה", אומר סנ"צ ישראלי

 

קורסים :?: הוא לא יודע להבדיל בין אגזוז מקורי של האוטו לבין אגזוז לחץ.

 

איזה קורס הם עוברים :?: דפדוף בגיליון "אוטו" :?: הם מסתכלים בפרוספקטים של "ריגר" :?:

 

ומה זה משנה להם אם יש לי שיפט לייט באוטו, או מד טורבו, או כדור דיסקו :?: אני דוחף את האף שלי למזדאות שלהם , ומתלונן על כל הלייזרים שלהם, והמכשירי קשר :!::?:

 

אני חושב שיש משהו כזה שקוראים לו , חופש הפרטיות ,לא ? :wink:

2001 Renault clio b sport (RS) 172 out:roll:

2001 Audi a3 8L 1.8 out:lol:

2001 Mercedes benz w203 240 IN8)

פורסם

תגידו, יש מצב לתביעה ייצוגית על הטרדה? שמישהו שבאמת נטפלו עליו על שטויות כמו ספויילר (מה לא חוקי בספויילר?!?!?) יילך לבית משפט ויציג את טענות המשטרה על מחסור בכח אדם ובמשאבים, ועל הקטל בדרכים - ועל זה שהמשטרה מפעילה בזדון מערכת שיקולים מוטעית באכיפת תקנות זניחות כנגד ציבור שסימנה כמטרה.

 

אני מוכן לתרום כסף לעו"ד טוב. ובטח עוד יהיו מוכנים. למישהו יש דו"חות רלוונטיים?

.

פורסם
לילה ירד על רפובליקת בננות מרוחקת אי-שם בצפון אפריקה....

 

... והדרדסים יצאו לתפוס ספויילרים ואגזוזים לא חוקיים.

 

(סיפור עצוב בהמשכים)

פורסם
לילה ירד על רפובליקת בננות מרוחקת אי-שם בצפון אפריקה....

 

... והדרדסים יצאו לתפוס ספויילרים ואגזוזים לא חוקיים.

 

(סיפור עצוב בהמשכים)

 

איפה גרגמל כשצריך אותו?

 

 

כתבה מגמתית. אומנם פחות מהרגיל אבל המצב עדיין לא טוב. לקורא המצוי זה יראה כאילו כ-ל מי ששבא למפגש הוא מינימום אנס קטינות/רוצח בפוטנציה/טרוריסט.

 

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.


×
×
  • תוכן חדש...