Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע הומלץ לי שלא להחליף שמן גיר אוטומטי?


יובל501
שימו לב! השרשור הזה בן 6622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דניאל בוקר-טוב,

 

ההסבר הזה נראה לי מאוד הגיוני לעומת ההסברים האחרים כגון:

השמן סופח אליו חלקיקים שונים והוא נעשה צמיג ....לא זוכר.

באיזה דגמים הגיר הזה מותקן ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם אני נוהג להחליף פעמיים על מנת לנקז כמה שיותר שמן,

 

זה די מוזר ומעצבן שלא ניתן לתת טיפול מלא לגיר אוטומטי שהוא מכלל יקר לשיפוץ.

אצלי ברכב -אסטרה 1600- דומני שהגיר הוא בכלל יפני אני אבדוק.

והיצרן מורה על החלפה כל 40k.

יובל

ושוב למי שיודע היכן נמצא מכשיר יעודי אשמח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באסטרה הגיר יפני של aisin. בדרך כלל 60-40, במודלים ישנים ראיתי גם 50-40.

לגבי הידע של היצרן - אולי זה ממש לא מעניין אותו הגיר האוטומטי שהוא משדך לרכב?!? נשמע מוזר? תנסו למצוא פיג'ו אוטומטית באירופה. קשה, נכון? רנו?! סיטרואן?! אופל?! כי אין. רק אנחנו נוסעים באירופאיות אוטומטיות (חוץ ממרצדס במבי וכמה ואגינות ביונייטד סטייקס) . ביורו קוראים לזה אינוואליד קאר, או בעיברית - רכב לאינוואלידים (כאלה שאינם בתוקף).

ולגבי החלפת השמן - אין לי את המכונה כי אפשר להחליף את כל השמן בגיר גם בלי מכונה שעולה 10K, ובלי לחייב לקוח 700 שח על החלפת שמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יורשה לשאול, כיצד מנקזים את כל השמן מהאגן שמן ללא המכונה?

 

מהפקק ריקון אני יודע שניתן לנקז 60-70%.

 

ועוד דבר : כל כמה זמן הכי טוב להחליף שמן גיר אוטומטי? והאם ישנה משמעות לאיכות השמן (סוגי חברות) , על מה אתה ממליץ ? .

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באסטרה הגיר יפני של aisin. בדרך כלל 60-40, במודלים ישנים ראיתי גם 50-40.

לגבי הידע של היצרן - אולי זה ממש לא מעניין אותו הגיר האוטומטי שהוא משדך לרכב?!? נשמע מוזר? תנסו למצוא פיג'ו אוטומטית באירופה. קשה, נכון? רנו?! סיטרואן?! אופל?! כי אין. רק אנחנו נוסעים באירופאיות אוטומטיות (חוץ ממרצדס במבי וכמה ואגינות ביונייטד סטייקס) . ביורו קוראים לזה אינוואליד קאר, או בעיברית - רכב לאינוואלידים (כאלה שאינם בתוקף).

ולגבי החלפת השמן - אין לי את המכונה כי אפשר להחליף את כל השמן בגיר גם בלי מכונה שעולה 10K, ובלי לחייב לקוח 700 שח על החלפת שמן.

צודק בהחלט,700 ש"ח להחלפת שמן? אבל אין לי דוד עשיר. :-P

זה גם סותר את דבריו של דניאל: "שצריך לבצע פלאשינג עם מכשיר יעודי,ואז יש סיכוי גבוה

שלא יגרם נזק".

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו גם דעתי בנושא, לכן במצבים כאלו, כדאי לבצע פלאשינג לתיבת ההילוכים, עם מכשיר יעודי שמרוקן ושוטף את הכל השמן והלכלוך מהתיבה האוטומטית, כולל הממיר מומנט.
הנה, מה שכתבתי, אז עדין לא מגיע לי סתירה :evil: .

 

בכל אופן, כל השרשור הזה הביא לי דא-ז'א-וו.....הנה למה:

 

פלאשינג לגיר אוטומטי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להטרדה,

לפי הספר, גיר אוטומטי של הקסנטיה שלי, HP, מכיל כ6 ומשהו ליטר, ובעת ניקוז, מתנקזים 2.4 ליטר,

ביום שבת האחרון זחלתי מתחת לרכב והחלפתי שמן גיר, (עם טיפול כולל כמובן),

האם צריך להחליף שמן שוב בימים הקרובים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביורו קוראים לזה אינוואליד קאר, או בעיברית - רכב לאינוואלידים (כאלה שאינם בתוקף).

לספי,

אינוואליד זה נכה (לא פג תוקף, למרות שכותבים את המילה באנגלית אותו הדבר INVALID) והכוונה זה לרכב לנכים או למוגבלים.

 

לא לשכוח שיצרני הרכב הארופאים, מייצאים מכוניות לשווקים שיש בהם דרישה לתיבה אוטומטית, והם כן משקיעים בנושא.

 

מאיפה הבאת את המחיר 700 ¤ לביצוע הפלאשינג ? לדעתי יש מוסכים שמתמחרים זאת הרבה פחות.

 

לא לשכוח שהמכשיר יכול לבצע פעולות שאתה באופן ידני, אינך יכול, למחזר את השמן המסונן, באופן רציף למשך זמן ממושך, וכמו כן הוא יותר בטוח מאשר עבודה ללא מכשיר, שעלולה לגרום לחוסר שימון רגעי אם לא שמים לב.

 

גילוי נאות: אינני, ולא הייתי מעולם סוכן של מכשירי פלאשינג למינהם, למרות שלצורך עבודתי אני בא במגע עם יצרנים ומשווקים של ציוד למוסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבקש לשאול שאלה קשורה.

 

מה ההסבר לעובדה שבפונטו ספייס אוטומטית - תיבה רציפה תוצרת AISIN, יש הוראה חד משמעית של היבואן שלא להחליף מסנן שמן תיבת הילוכים (לכאורה לעולם לא)?

זה בשונה מההוראות המקוריות של החלפת מסנן כל 40K ק"מ.

(שמן תיבת הילוכים מחליפים כל 40K ק"מ או 2-3 שנים)

 

מישהו יודע מה הסיבה? זה פשוט מעניין אותי לדעת ואף אחד לא ממש הצליח להסביר לי מה עומד מאחוריי זה.

עריכה: הכוונה מה הסיבה/ההסבר הטכני ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, לאיזה שוק עתיר רכב אוטומטי רנו מיצאת רכבים? ביונייטד סטייקס לא שמעו על רנו.

ולגבי התירגום - אתה צודק לחלוטין, אבל נעים יותר להגיד כך מאשר מוגבל.

לגבי המחיר - ראיתי הצעות מחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי סוויפט ידנית 1.3 רכשתי אותה עם 155K ק"מ וברשותי הסטוריית טיפולים מ 70K ק"מ,

 

לאורך תקופה זו לא בוצעה החלפת שמן גיר ברכב כלל , אני ביצעתי החלפת שמן גיר במוסך ב ~162Kק"מ.

לאחרונה ( 5K אחרונים ) מלווה רעש של שריקה את הנסיעה ( משום מה במיוחד בהילוך רביעי )

כשעשיתי טיפול 10K אחרון שאלתי את בעל המוסך לגבי הרעש והוא אמר שהגיר בסוף דרכו.

האם אכלתי אותה בגלל טעות של המוסכניק ( ההחלפה לא בוצעה עם מכונה כמו בתמונה )

או שהגיר פשוט עשה את שלו. ( כרגע האוטו עם 174K ק"מ)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, לאיזה שוק עתיר רכב אוטומטי רנו מיצאת רכבים? ביונייטד סטייקס לא שמעו על רנו.

ולגבי התירגום - אתה צודק לחלוטין, אבל נעים יותר להגיד כך מאשר מוגבל.

לגבי המחיר - ראיתי הצעות מחיר.

"שוק עתיר" לא הזכרתי זאת.

רנו משווקים רכבים גם למזרח הרחוק, (קראתי באיזה מקום שיש להם שוק חזק שם). כמו כן לישראל , וכמה שאני זוכר יש להם גם שוק בדרום אמריקה.

הדרישה לרכבים אוטומטיים לשווקים שהזכרתי, הם כמו בארה"ב.

 

אבל לא מדובר רק ברנו, יש עוד יצרנים ארופאיים שכן משווקים בארה"ב.

 

בכל אופן, בקרת "הזדקנות שמן ממסרה" זה משהו שאתה הולך לראות הרבה ממנו בשנים הבאות.

גם לרכבים יפניים, ואמריקאים.

כל היצרנים בכוון של ממסרות SEALED FOR LIFE.

 

האם זה יביא לך יותר פרנסה? ימים יגידו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני דברים מפחידים את כל מי שמתפרנס מרכב (לדעתי):

1. פיג'ו 404

2. עליית מחירי הדלק.

בגלל ששום רכב לעולם לא יהיה אמין ונטול תקלות כמו ה 404, SEALED 4 LIFE לא ממש מפחיד אותי. חברות הרכב יפסידו כסף אם רכב חדש לא יתקלקל אחרי תום האחריות.

לגבי עלית מחירי הדלק - המוסך עובר לשיפוץ והתקנת גירים אוטומטים לאופניים :wink: - סתתתאאם. הגירים הרציפים לא צוברים תאוצה והרובוטיים - נראה כאילו היצרן מנסה לחקות רכיבה על אבוב בנחל גועש יותר מאשר התנהלות בכביש עירוני.

כרגע לא נראה תחליף לגיר הפלנטרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

... הגירים הרציפים לא צוברים תאוצה....

למה לא, בעצם ?

מה כל כך רע בהם - אמינות?

האם רק בגלל שהם צורכים יותר דלק מתיבה רובוטית?

האם הבעיה היא שגיר רציף טוב ויפה למנוע קטן, כמו בפונטו, אבל שמדובר על מנועים גדולים וחזקים יותר צריך כבר גיר רציף מסובך יותר, יקר יותר ובקיצור לא משתלם לעומת תיבה אוטומטית רגילה, זה העניין?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...