Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8407 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הטויטרים מקדימה אצלי עד היום עמדו לכיוון האוזניים - ככה שהם ניצבים מול הפנים עם נטיה למרכז האוטו .

המתקין שהייתי אצלו המליץ לי פשוט להניח אותו על הדש - ככה שהפנים שלהם יהיה לגג של האוטו , " ככה יהיה לך פיזור יותר טוב " .

מה אתם אומרים , סתם תירוץ לחסוך לו זמן ? כי לי זה נישמע ממש גרוע .

פורסם

לפי דעתי ממש לא תירוץ, השאלה איך אתה אוהב את זה, והאקוסטיקה של הרכב

שמעתי לא מזמן קומפונט של jl audio והטוויטר היה בדאש בורד בדיוק איך שהמתקין אמר לך, ושמעו ממש טוב, לא הייתה צרימה כלשהי מכיוון הטוויטרים, וסה"כ נהניתי לשמוע

"Everybody loves house music, its a spirtual thing, a body thing, a soul thing"

פורסם
הטויטרים מקדימה אצלי עד היום עמדו לכיוון האוזניים - ככה שהם ניצבים מול הפנים עם נטיה למרכז האוטו .

המתקין שהייתי אצלו המליץ לי פשוט להניח אותו על הדש - ככה שהפנים שלהם יהיה לגג של האוטו , " ככה יהיה לך פיזור יותר טוב " .

מה אתם אומרים , סתם תירוץ לחסוך לו זמן ? כי לי זה נישמע ממש גרוע .

 

תחבר את הטויטר , תפעיל מוזיקה ותתחיל להזיז אותו : תנסה על הדש , לעמעלה וכו'

 

איך שישמע לך טוב תחבר.

פורסם

עצלנות

טוויטר זה רמקול בעל כיווניות גבוהה. ז"א כדי שתשמע טוב הוא חייב להיות מכוון היטב - תהליך ארוך ומסובך, לפעמים דורש עבודת התקנה מיוחדת (חיתוכים, תושבות וכו).

 

מקום הכי טוב לטוויטרים הוא כמה שיותר רחוק מראש הנהג בגובה האוזניים, ובמרחק שווה מכל צד. מכוון שאין הרבה רכבים שמאפשרים התקנה כזאת, מתפשרים.

או ששמים טוויטרים בקיק-פנלים למטה (רחוק כן, גובה האוזניים לא), או בפינות הרחוקות של הדש (לא רחוק, אבל הגובה מתאים). בשני המקרים נדרשת עבודת כוונון עדינה כדי להגיע לסאונד טוב...

 

התקנת הטוויטר על הדש פונה כלפי מעלה לכיוון השמשה מבטלת את הכיווניות - הסאונד מתפזר אחרי השתקפות בשמשה הקדמית. בגלל זה אין הרבה חשיבות למיקום המדוייק, איכות הצליל כמאט ולא נפגעת, אבל אין סטייג'ינג.

מכוון שלרוב האנשים לא חשוב מיקום מדוייק של הגיטרות על הבמה :) אז רוב האנשים גם לא שמים לב לדברים האלה...

 

P.

פורסם

שילך להיז***ן המתקין הזה , אני יחזיר אותם כמו שהם היו - בגובהה האוזניים , פונים לפנים של המאזין וממוקמים מחוברים לקורות שבשתי הצדדים של השמשה . ההמלצה של המתקין היא בטח המלצה של טיפש ששומע באוטו רק פופ ומוזיקה אלקטרונית ולא שמע על במה !

פורסם

במקרה שלך הכיוון הוא בעייתי עם אתה רוצה ששני הנוסעים ישמעו מוזיקה טובה...

במערכות המקצועיות משתמשים במעבד סאונד ורמקול מרכזי (לא דומה לקולנוע ביתי) כדי להתגבר על הבעייה...

 

תנסה לכוון לפי האוזן, אך לא לפנים של הנהג - עדיף למרכז השמשה האחורית...

או שתשקול להעביר את הטוויטרים לקיק פנל...(יכול לדרוש הרבה עבודה)

פורסם

באף מערכת מקצועית לא משתמשים בDSP אם לכך התכוונת, חלק משתמשים בTIME DELAY.

כבר לא משתמשים בשיטה של רמקולי מרכזי שעזר אולי למרכז את הבמה אבל יצר בעיות אחרות.

 

התדרים שהכי משפיעים על הבמה הם דווקא תדרי המיד ומיקומו הוא החשוב ביותר.

בגלל שהמידים אצלך לא מכוונים תהיה גם בעיה לכוון את הטוויטרים כי זה לא יעזור הרבה שהטוויטרים שלך יהיו מכוונים "נכון" כאשר המידים לא.

 

במקרה שלך (וגם באחרים) הכי טוב שפשוט תשחק עם מיקומים שונים ותשמע מה מוצא חן בעינייך. קח דבק דו צדדי ותתחיל להזיז.

פורסם
באף מערכת מקצועית לא משתמשים בDSP אם לכך התכוונת, חלק משתמשים בTIME DELAY.

כבר לא משתמשים בשיטה של רמקולי מרכזי שעזר אולי למרכז את הבמה אבל יצר בעיות אחרות.

 

התדרים שהכי משפיעים על הבמה הם דווקא תדרי המיד ומיקומו הוא החשוב ביותר.

בגלל שהמידים אצלך לא מכוונים תהיה גם בעיה לכוון את הטוויטרים כי זה לא יעזור הרבה שהטוויטרים שלך יהיו מכוונים "נכון" כאשר המידים לא.

 

במקרה שלך (וגם באחרים) הכי טוב שפשוט תשחק עם מיקומים שונים ותשמע מה מוצא חן בעינייך. קח דבק דו צדדי ותתחיל להזיז.

 

לצערי, אני לא ממש מעודכן בתחום :( רוב הידע שלי נצבר לפני 5 שנים ויותר - בזמן אחרון אני מנסה לחזור, אך מחסור בזמן+מזומנים ...

Sound Processor של אמצע שנות ה90 לא יכול היה להיות DSP - חוץ ממערכות יקרות פחד :) רוב הציודים אללו היו דיליים חכמים פחות או יותר + כל מני פיצ'יפקס נוספים

 

לגבי מיקום הבמה - מה שאני זוכר שדווקה טוויטרים יכולים "להרים" את הבמה במידה ואין אפשרות להתקין את המידים גבוהה...כמובן, רוב ההתקנות הרציניות השתמשו בבניית פודים בדלתות אך היו גם כאלה שהלכו על טוויטרים גבוהים בלבד ולקחו מקומות לא רעים בתחרויות - אני אנסה לחפש מגזינים ישנים בתקווה ששרדו - להביא דוגמאות :)

 

P.

פורסם

כן טוויטרים יכולים לעזור להרים את הבמה הבעיה היא שאצלו המידים נמוכים לכן זה ישמע קצת מוזר כאשר המידים לא מכוונים כי זה ישמע כאילו חלק מהצלילים באים מלמעלה וחלק מלמטה וכך יהיה מין משחק בגובה הבמה, לא דבר נעים לאוזן, לפחות לא לטעמי.

פורסם

כנראה אתה צודק :)

איני ניסיתי אף פעם לא את זה ולא את זה (באצם, לא היו לי קומפוננטס ברכב :) באונו שלי זצ"ל בניתי פודים בדלתות והתקנתי 2WAY עם טוויטר מתכוונן (של MBQ אם אני זוכר נכון - הזמנתי מחבר בארה"ב)...אילוצי מקום...

שמעתי כמה רכבים, אבל ב1 (טמפרה) היו מידים בדש (4", מתוך סט קומפומננט 3WAY של אינפיניטי) וטוויטרים בפינות הרחוקות, בשני קיק-פנלים בנויים (שברולט סאבאורבן שנת תרפו"פו...רכב כ"כ גדול שלא הייתה בעייה לשים 2 סאבים בקופסה סגורה (SEALED :) ) בגודל של הסאקסו שלי :)

 

כל זה ב93-94 ...היו זמנים...

×
×
  • תוכן חדש...