Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסע בירורים לגבי רכב קטן ואמין - פיאסטה עד שנת 90


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 6509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, כבר מכירים אותי מהפורום ורוב הסיכויים גם את הרכב שאני נוהג בו כיום.

הרכב עומד למכירה ואני חושב על כיוונים אחרים לרכב ספורטיבי, קטן (לא חובה) חמוד ובתקציב דיי קטן.

 

כמו שידוע לכולנו הספורטיביות בארץ ובעיקר הישנות לא נשמרו ממש טוב, אלו שנשמרו נמכרות במחירים גבוהים (גם גדולים עליי), אלה שניתן למצוא בזול לא מציאות כלל וצריך את סכום הקניה + בשביל להחזיר את הרכב למצב טוב, היישור קו לרכב ספורטיבי (שהוא גם נדיר) עולה הרבה כסף, כמו כן הרכבים הישנים הבאמת שמורים טובים ויפים לרוב נמכרים ומועברים במעגל הסובבים של בעל הרכב ורוב המציאות שאנו נופלים עליהן בלוחות מכירה לרוב לא מציאות!

 

רואים רכב נראה טוב, נשמע טוב, אבל צריך לחשוב למה הרכב כבר כמה חודשים באותו הלוח.

 

בכל מקרה נעבור לנושא אחר, פורד פיאסטה! רכב זול (מאוד, ניתן להשיג נורמלית עד 3 אלף אפילו, וגם אם לא היישור קו זול) צודק? תחזוקה זולה, חלקים בשפע, צריכת דלק נמוכה (מאוד) וחוץ מזה אמינות ברמה הגבוהה!

אחרי נהיגה ברכב ספורטיבי יהיה קשה לעבור לפיאסטה 1.1 או 1.3! לכן התכנון הוא ''לשפר'' את הרכב.

בחו''ל יש פרוייקטים בשפע אבל פרוייקט של חו''ל לא ניתן כמעט לביצוע בארץ.

 

בכל מקרה נראה לכם הגיוני לשפר פיאסטה? התכנון הוא מנוע 1.6 (אני יודע לא מאושר, לא להתייחס לזה כרגע), גיר 5 הילוכים, דיסקים מוגדלים, גאנטים + קפיצי הנמכה + בולמים ספורטיביים.

אגב אני לא פריק של מהירות, לא פריק של תאוצות (למרות שאם יש זה רק לטובה), אני חובב סיבובים ורכבים שובבים. זאת אומרת מה שאני מחפש זה זמינות כוח ברמה הבינונית ושההתנהגות של הרכב תהיה מהנה. זה הכל! אבזור כלל לא מעניין אותי... מושבים נוחים כמובן רק יתרמו וזה לא בעיה מפורדים אחרים.

 

זה הכל, כמובן תוך כדי זה יישור קו.

 

כמה נראה לכם יעלה פרוייקט זה? נראה שווה? הרכב יהיה ספורטיבי?

 

זה מה שקורה כשמחפשים בארץ רכב ספורטיבי בתקציב דל... מגיעים לרעיונות כאלה.

ולא אני לא הזוי!

משהו לדוג': http://www.fastfords.org.uk/feature.html

בארץ ניתן לשכוח מפרוייקט בגודל כזה אבל זה ממחיש את הפוטנציאל של הרכב!

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה בקטע של פניות ולא בקטע של מהירות, הייתי שוקל 205.

 

אז נכון שהיא פחות אמינה מפיאסטה, אבל די בקלות תוכל להפוך אותה לכובשת סיבובים לא רעה בכלל.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל אני פריק של רכבי קופה, כשמדובר בהאצ'בק קטנה אין מצב ל 4 דלתות.

 

נכון יש את הפורבאר 2 3 דלתות, ויש את ה TOPXRI אבל מחירן לרוב מוגזם יחסית למה שמקבלים.

 

זאת דעתי לפחות.

 

פיאסטות יש גם ב 3, 205 3 דלתות מחירן מתחיל מ 10 בערך...

 

ושוב הקטע של רכב ספורטיבי, פג'ו 3 דלתות לרוב גם עברו אצל צעירים, נקרעו ונשחטו, פיאסטות מהשנים האלה כולן 3 דלתות וניתן למצוא גם מזקנים וזקנות (אולי אפילו רופאים?)

 

פשוט לא רוצה להתקרב כלל לרכבים שחוטים ובעלי פוטנציאל לשחיטה!

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי בהחלט אפשרי ,אם נעזוב את העיניין של החוקיות. מה שכן לא הגדרת תקציב ברור לכל השיפורים. נכון שאפשר לקנות ב 3 אלפים .אבל להביא אותה לרמה סבירה יידרש הרבה יותר מכפול.

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שגם עם האמינות המדהימה השנים עשו את שלהם וגם היישור יעלה כסף ולא מעט, אבל לא כמו ברכב ספורטיבי ישן זה בטוח :)

 

מבחינת חוקיות, רק המנוע לא יהיה חוקי... אבל לא ניכנס לזה! צריך לברר אפשרויות לגבי אישורים, או שיפורים ל 1.3. הרעיון הכללי הוא 1.6.

 

תקציב? 16K כאשר ביטוח חובה וצד ג' יש, ז''א 16 אלף לרכב עצמו, ישור קו והתחלת השיפורים (התחלה? ג'אנטים + צמיגים רחבים + קפיצי המנכה, זה השלב הראשון ואח''כ כל השאר)

 

אני יודע מה זה רכב ספורטיבי, אני יודע את כל הכאב ראש של עשיית פרוייקט, אני יודע שזה לא לוקח יום אחד אבל בזמן הזה הרכב ישרת אותי בצורה אמינה ונאמנה, המטרה ברכב תחליף כיפי לתחבורה ציבורית (לא תמיד אפשרי אבל פה זה נשמע דיי הגיוני).

 

הצלחתי לתחזק כמה חודשים אלפא (כן היו גם תיקונים וחלקים שקרעתי את התחת בשבילם וממשיך לקרוע את התחת בשביל הרכב) אני מאמין בעצמי שאצליח בקלות רבה יותר לטפל בפיאסטה, יש גם שכל טכני ואין בעיה להבין לבד דברים במכונאות (תלוי ברמה).

האלפא למכירה לא בגלל בעיית תחזוקה אלה כמה וכמה סיבות.

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון יש את הפורבאר 2 3 דלתות, ויש את ה TOPXRI אבל מחירן לרוב מוגזם יחסית למה שמקבלים.

זאת דעתי לפחות.

 

פשוט לא רוצה להתקרב כלל לרכבים שחוטים ובעלי פוטנציאל לשחיטה!

 

אני לא מסכים איתך, אבל אני משוחד :smile:

 

המחיר של 205 3 דלתות בכלל ו Top XRi בפרט לא מוגזם בכלל יחסית לתמורה. רכב מדהים, שלמעט המנוע החלוש (והכל יחסי) נותן ביצועי כביש מדהים עם נוחות שגם היום בשנת 2006 מפתיעה אותי לטובה.

 

רכבים שחוטים יש מכל דגם ודגם. דווקא הפיאסטות הישנות נקנות בדרך כלל ע"י סטודנטים עניים שחוסכים באחזקה. זה מצב שהוא, לפחות לדעתי, הרבה יותר גרוע מהמצב ברכב שלי - אני מנצל אותו עד הגבול, אבל לא שוכח לתגמל את הרכב כשצריך.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

205 כמקורית מהנה לנהיגה, הדרך לעוד יותר כיף גם יחסית זולה, קוני + הנמכה (קוני עולים כמו לכל רכב והנמכה מאחורה שן ומקדימה קפיצים כאשר הקפיצים יחסית זולים גם), אבל רוב הסיכויים שהמצב הראשוני של הרכב לא יהיה מי יודע מה נכון? מדברים על אחת ב 10-12 אלף למשל.

 

המנוע זה לא מכשול, הכל עניין של כסף, אם יש כסף ניתן לשים מנוע של ראלי דור שני וזה מצוין מכל בחינה.

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקבתי אחרי שירשורים שלך, היה ברור שזה שאלה של זמן (קצר מאוד) עד שתמכור את הרכב הזה לטובת רכב פרקטי.

 

אגב, גם\אפילו, פיאסטה , ב 3000 שקל לא תראה סימני אמינות טובים מהסיבה הפשוטה שאנשים משקיעים את המינימום ברכב של 3000 שקל ואם כבר מוכרים אותו, אז סביר להניח שהוא במצב זוועתי למדיי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אני הייתי מוכר פיאסטה לא בגלל המצב אלה הרצון להשתדרג... אם יש כסף להשתדרג אין שום סיבה להשאר עם פיאסטה שנת 80 ו...

 

אתה שוכח שהרכב הזה לא תמיד היה רכב של 3 אלף ש''ח ולמשל איש מבוגר שאותו הרכב שירת יפה לא חוסך בכסף (היה לסבא של חבר פיאסטה כמה וכמה שנים טובות במצב מדהים פשוט, נמכרה מאוד בזול לא מזמן)

 

שים לב בלוח מכירה יש גם פיאסטות יד ראשונה ושניה (לא ממחיש את מצבן אבל רוב הסיכויים שיהיה טוב).

מדובר ברכב בעל פוטנציאל להיות ספורטיבי, כמוה גם גולף דור ראשון ועוד כמה רכבים.

 

לגבי זה שהספרינט הייתה שאלה של זמן עד ש... תראה זה נסיון לגבי רכב ספורטיבי ישן בארץ, דוג' מצויינת! היא במצב טוב יחסית לספרינטים שראיתי, המנוע במצב ממש טוב אבך המתלים הוזנחו, אם היד הקודמת היה מחליף בוקסות? ואם זה שלפניו היה מחליף ציריות? במקום זה אנשים קונים, נוסעים חצי שנה, המצב של הרכב מדרדר ומוכרים! אני לעומת זאת לא הזנחתי אותה, הייתה צריכה משהו וקיבלה, גם יש כסף בצד לבוקסות וציריות במקרה שלא תמכר...

אבל בוא נגיד ככה שאם הידיים היו עושות את כל מה שאמרתי ומעבר היא לא הייתה נמכרת במחירים מצחיקים, ומה רע? לפחות רכב שאמור להשמר היה נשמר!

 

המסכנה שלי יחסית זה לא להתקרב לרכב ספורט בזול, כי אין כזה דבר, או שקונים בסכום גבוה אחד במצב מושלם או שקונים אחד בסכום נמוך והוא ידרוש השקעה ענקית, בכל מקרה צריך את הסכום של הרכב במצב המושלם, אם אין את הסכום אז לא להתקרב או להתכונן לסבול, לא הקשבתי לכמה וכמה אנשים פה ואין מה לעשות עם זה... מפה צריך רק ללכת לכיוון הנכון.

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון המנוע ה1.3 בלי שום פוטנציאל להיות ספורטיבי! what so ever!

האופציה היחידה שתוכל להפוך את הרכב לספורטיבי הוא לייבא לארץ את המנוע של הדגם הספורטיבי מאותם שנים

מנוע RS 1800 סמ"ק, מנוע סופר חזק, נסעתי על כזאת בחו"ל, ההרגשה הייתה כמו רכב ספורטיבי לכל דבר.

אז ככה:

יש 2 סוגים של RS

1)מנוע 1600 סמ"ק, 8 שסתומים. טורבו. 135 כ"ס, 0-100 ב8 שניות. מהירות מירבית 211 קמ"ש.

2)מנוע 1800 סמ"ק, 16 שסתומים(החל את חייו ב92), 130 כ"ס, 0-100 ב8 וחצי שניות, מהירות מירבית של 200 קמ"ש.

 

יש לציין שהמנוע השני הוא יותר מודרני ויצא לאור בסוף שנת 91. מול המנוע השני שהחל את חייו בסוף שנות ה80.

 

כמובן שאל תחשוב שהעסק יגמר ביבוא המנוע, פה זה רק מתחיל.

 

אגב, הדגם ה"ספורטיבי" ביותר שהגיע לארץ של פיאסטה-

עריכה:בשביל פותח השרשור- הדגם אינו ספורטיבי, אלא רק בחיצוניותו!

נקרא פיאסטה "קליפסו", ניתן למצוא בעיקר משנים 94,95.

הרכב 3 דלתות עם חלונות חשמל,(בדרך כלל חישוקי מגנזיום),מזגן וסאן רופ שנראה AIR OPEN. (אה,והמנוע אותו מנוע מאותן שנים)

 

עריכה: הנה 2 תמונות של "קליפסו"

תמונה000.jpg

תמונה003.jpg

כותרת: מנוע ממשיך לעבוד אחרי כיבוי

יש לי פיאסטה 88...

פיאסטה- המכונית היחידה שתסע גם בלי מנוע :smile:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם כל הבורות שלי בעניין רואה המון שטויות שכתבת! אבל ממש המון!

 

כבר ביררתי לא מעט, מבחינת מנוע קל להפוך את הפיאסטה לספורטיבית, מנוע של אסקורט + גיר 5 הילוכים וזה מספיק בשביל להזיז 800 ק''ג (מנוע 1.6), שוב אני לא פריק של מהירות.

 

הפרוייקט צריך להיות זול לכן יבוא של מנוע לא בא בחשבון!

 

קליפסו זה הדגם בין העלובים וכלל לא ספורטיבי! מנוע 1.3 עם 60 כ''ס בלבד, התנהגות לא מי יודע מה, ובארץ כדאי מאוד לפחד מנזילות בגג. הרכב ממש לא ספורטיבי!

כאשר חיפשתי רכב נתקלתי ב XR2I יד 3 שנשמע ממש טוב אבל הבעלים נעלם לאנשהו ולא יצא לי לראות אותה אפילו!

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקרא עברית בחורצי'ק!!!!!

 

"הדגם הספורטיבי ביותר שיובא לארץ"!!

מישהו אמר שזה דגם ספורט?? הטענה היא שהוא לפי המראה החיצוני 2 דלתות סאן רופ ומגנזיום!

אפילו רשום שהמנוע הוא אותו מנוע!

אתה צריך לחזור לשעורי לשון! או הבנת הנקרא.

כותרת: מנוע ממשיך לעבוד אחרי כיבוי

יש לי פיאסטה 88...

פיאסטה- המכונית היחידה שתסע גם בלי מנוע :smile:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לומר שהוא הכי ספורטיבי זאת טעות כי כל פיאסטה 1.4 (70 או 75 כ''ס) יותר ספורטיבית ממנו! יש גם פיאסטות רגילות, 2 דלתות עם מנוע 1.4 כאשר קליפסו יש רק עם 1.3!

 

כמו כן יש כמה XR2I בודדות שזה באמת דגם ספורטיבי של הפיאסטה.

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב חבר'יה זה המראה המבוקש, לא מוגזם אלה בטעם טוב, ג'אנט 15 אחר וללא סאן רוף (זאת בתמונה היא XR2 מקורית וכך גם הסאן רוף)

 

כן אני יודע שנראה מוזר, עוד לא מכרתי ואני כבר מתכנן דברים לרכב הבא, מה שיש לי לומר על זה זה שאני אוהב לברר הכל ולשמוע הכל לפני שאני עושה צעד (מה שלא כ''כ עשיתי עם האלפא) אז בבקשה לא לזלזל בי, כל התכנונים ריאליים ואני גם מציאותי.

 

עמית.

DSCN2813.JPG

DSCN2814.JPG

DSCN2815.JPG

DSCN2819.JPG

DSCN2823.JPG

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי חבר שהשתיל מנוע 1.6 של אקסורט בתוך פיאסטה כזאת, הרכב טס :-D

בקשר לחוקיות, אפילו לא טרחתי לשאול.

 

בקשר לרכישת רכב ספורטיבי בזול, תוכל להגיב בשרשור של הבחור שרוצה לקנות RSI ב10K ,

ולהציל אותו מפשיטת רגל.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...