Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7524 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רכשתי לאחרונה (השבוע) מיצובישי קולט שנת 95 ורציתי לדעת קצת בכל הנוגע לשיפורים.

 

השיפורים אשר הינני מעוניין בהם :

- ג'אנט סגסוגת פשוט במידה גדולה יותר (מטעמי אסטטיקה) ורחב יותר (לאחיזה טובה יותר) + צמיגים טובים (בעלי חתך נמוך יותר על מנת לשמור על קוטר כללי זהה)

- פילטר אויר פתוח + צי'פ

- upper strute brace (לא יודע איך קוראים לזה בעיברית) מקדימה

- anti-roll מאחורה

- כיווני camber caster

 

דבר ראשון שרציתי לדעת הוא העלות המשוערת (כולל עבודה) של כל שיפור והאם ניתן לעשות את השינויים בצורה חוקית ומהי הפרוצדורה לכך? במידה שאין דרך האם זה משהוא שמפריע כאשר מעבירים את הרכב טסט?

מהו סדר גודל השיפור בכ"ס המתקבל מהשינויים במנוע?

ואיפה ניתן לבצע את השינויים באזור הצפון (קריות)?

 

תודה מראש...

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

anti roll bar כבר יש לך מאחורה וגם מקדימה גבר גבר , אתה לא צריך :wink:

 

 

ג'אנט עם צמיג בחתך נמוך לא יזיקו במקום הגלגלי 13" שיש בקולט , רק שטסט אתה לא תעבור וההתנהגות של הרכב תשתנה

 

פילטר + צ'יפ יעלה 1000-1500 ש"ח , ויתנו לך עוד קצת מומנט והספק :-)

 

סטרט קדמי עליון ניתן לרכוש גם בכמה מאות שקלים זה יחזק לך קצת את השילדה

 

קמבר + קסטור באים מכוונים מהחברה לזוויות האופטימליות, כל שינוי יגרום לשחיקה גבוהה יותר בצמיג

 

בהצלחה בהכל (וכמובן שלפני זה תיישר קו עם כל מה שצריך ברכב החדש : בולמים בלמים תחזוקת מנוע וכו' ...)

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

כרגע אגיב רק לגביי הכ"ס והתוספת כח שתקבל :

 

במידה ותשפר את יניקת האוויר ע"י קיט יניקה טוב ותבנה סעפת פליטה משופרת כולל צנרת 2" - בנוסף תשנה את מפות הדלק ע"י צי'פ . הקולט שלך תיהיה קולט חזקה .

אבל, כאשר תגדיל לג'נט גדול יותר לא בטעם טוב השיפורים יעלמו כלא היו וקולט סטנדרטית תתן לך בראש .

 

לתשומת ליבך . הגדלת החישוקים לא נחשבת לשיפור לטעמי .

שיפור אחיזה יכול להתבטאות בגדלת רוחב הגנט במידה אחת והצמיג בהתאם (אני במקרה כזה הייתי גם יורד בחתך על אותו אינץ") .

JDM :twisted:

פורסם

בקשר לג'אנטים לא התכוונתי להגזים, 14 אינטש מספיק פשוט ה 13 אינטש הנוכחי נראה זוועה. בכל מקרה אילו צמיגים מומלצים, איפה שהוא באמצע בין אורך חיים לביצועים? ומה בקשר לחוקיות?

 

דרך אגב, לא יצא לי לבדוק אבל האם הבולמים מאחורה הם דיסק או תוף?

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

טוב אני אגיב לגבי מה שאתה מתכנן (הבחור עם הסיוויק NOS,תקשיב,אולי זה יחסוך גם לך קצת כסף).

 

 

1.הגדל מידה בג'אנט לא תתן לך כלום,מקסימום תעשה לך את הרכב איטי יותר (תוספת משקל) ותזרז את שחיקת הצריות שלך.

תשנה רק מידת צמיג למידה רחבה יותר שמתאימה לרכבך.

 

2.פילטר פתוח,צ'יפ וכו'-לא ייתנו לך כלום,ובטח ובטח לא יהפכו לך כמו שידידי עם ההונדה אמר,את הקולט "לחזקה".

פילטר פתוח רגיל לא ייתן לך כלום למעט רעש מנוע נחמד (באססס),ואם הוא לא ימוקם נכון הוא גם יפחית לך מהביצועים.

צ'יפ על מנוע אטמוספרי שווה ערך לכוסות רוח למת-או שלא תרגיש שום הבדל,למעט צריכת דלק גבוהה יותר,או שהשיפור שתרגיש יהיה כל כך מינורי (ביחס הפוך לצריכת הדלק) שתצטער שבכלל השקעת בו.

 

3.סעפת פליטה משופרת-אחלה של דבר,אם יש לך 2500 שקלים מיותרים.

 

אל תתאכזב,אבל שיפור של מנוע אטמוספרי זה דבר לעיתים מתסכל,כי התמורה שאתה מקבל ביחס להשקעה לא שווה.

 

לצורך העניין,כדי להוציא מהרכב שלי עוד כ-20 כ"ס,אני צריך להשקיע כ-7000 שקלים.

אמנם ברכבי 20 כ"ס זו תוספת משמעותית מהסיבה שהרכב מאוד קל,אבל עדיין,זה מאוד יקר.

 

ברכבי היה מותקן צ'יפ ניהול מנוע,היה גם פילט פתוח-היום אני שמח להגיד שהחזרתי את המנוע למצבו המקורי,בלי תוספות מיותרות שעולות הרבה ונותנות קצת.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

אז בוא תלמד אתה משהו ידידי .

 

סעפת פליטה משופרת זה דבר טוב למנוע אטמוספרי , נכון ?

ואחרי שיפור פליטה ? מה נעשה עם היניקה ?

..פילטר אוויר זה הפתרון! (הכל בפרופורציות ,לא דיברנו על כמה כ"ס תוספת , אך ישנה תוספת כלשהי במיוחד ביניקת אוויר קר עם קיט ראם אייר) .

 

ואחרי שיפור היניקה והפליטה ייתכן וייוצר מצב שבו מפת דלק "עשירה" יותר תעזור פה ותתן סוסים נוספים.

 

כמובן שהרכב לא יהיה מפלצת תאוצה אך הסוסים יבואו בהתאם .

 

נ.ב

לדעתי ביחס לכסף שום דבר ממה שרשמתי לא שווה את ההשקעה ,במיוחד צ'יפ .

אבל אם תרצה לעשות את הקולט טיפה יותר קלה - זה הפתרון.

JDM :twisted:

פורסם

מסכים איתך שכאשר אתה משפר מערכת פליטה אתה צריך לשפר גם יניקה ולהתקין פילטר פתוח,אבל.....

 

 

לא בטוח שזה ייתן לך כל שיפור בביצועים,כי אם הפילטר יינק אויר חם,אז סליחה על הביטוי,זה שווה לתחת.

 

אם הוא מתכוון לשים קיט ראם אייר,זה משהו אחר,אבל אז הוא כבר נכנס להוצאה שאני לא בטוח שהוא רוצה להכנס אלייה.

 

אגב,ציינת שעליו יהיה להגדיל את צנרת הפליטה,בשביל מה ?.....

 

הגדלת הצנרת פליטה=פחות לחץ=ירידת מומנט=תאוצות חלשות יותר.

זה אמנם יקל על המנוע,אבל יעשה בדיוק את ההיפך ממה שהוא רוצה (להוציא מהמנוע עוד כוח).

 

הרבה עושים את הטעות הזאת של לרוץ ולהחליף צנרת לרחבה יותר,ואז מבינים שעשו טעות.

 

ושוב,לאחר כל השינויים שתיארנו כאן (צ'יפ,פילטר פתוח\ראם אייר,סעפת פליטה),התוספת הספק שלו ככל הנראה תיהיה נמוכה מ-10 כ"ס.

 

אם תשאל אותי,לא שווה להשקיע מעל 4500 שקלים כדי לקבל פחות מ-10 כ"ס.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

אם תרצה יש בחור טוב בהרצליה

 

זה מקום די פרטי כזה שעוסק אך ורק בדברים האלה

 

הייתי שם התוצאות מהממות הוא מתעסק עם שיפורים ברמה של מנועים של מטוסים לא של מכוניות.

פזו 205 שנת 94 ...חסכוני אמין פשוט סוס

פורסם

ח'ברה, אל תהיו פנאטים. הבן אדם לא דיבר על לעבור לחישוקי 19 אינץ'. עליה מ-13 ל-14 זה לא מה שיחרב את התנהגות של הרכב. אם מדובר בחישוקים איכותיים וקלים זה יכול להיות נחמד, בעיקר בגלל שיותר קל למצוא צמיגים איכותיים בקוטר הזה מאשר ב-13. כדאי לבדוק אם ניתן לאשר מעבר למידה כזו ולהשקיע בצמיגים טובים במידה סבירה (185 זה יותר ממספיק).

באשר לשאר השיפורים -

אם אתה נוסע על בולמי זעזועים שאתה לא יודע ממתי הם - חדשים ישפרו את ההתנהגות ללא הכר.

כמו שנאמר פה - שיפורי מנוע באטמוספירי יוצאים סיפור יקר במשוואה של כ"ס\שקל. אני הייתי אומר לך ללכת על פילטר אויר פתוח עם מיקום טוב בתא המנוע, וזה יותר בשביל הסיפוק האישי, הרעש הנחמד בהאצה וטיפה תגובת דוושה מאשר בשביל שיפור משמעותי בכח. פילטר שממוקם טוב אפשר לסגור בכמה מאות שקלים.

עד כמה שידוע לי מיפוי מחדש של הצ'יפ הוא סיפור קצת יותר יקר מ1000 ש"ח (יקר פי שתיים בערך), ולא נראה לי שזה משתלם אם אתה לא הולך על שינויים משמעותיים ביניקה\פליטה\תזמון.

עדיף לשים את הכסף הזה על חישוקים יותר איכותיים וקלים מהזולים והכבדים שרצים בשוק, על בולמ"ז טובים ועל כיוון זוויות מתלים כמו שצריך (וכמו שצריך זה כמו שהרב מוטי פסק).

פורסם

תודה רבה עד עכשיו.

 

נראה לי שאני ארד משיפור המנוע בשלב זה, ידעתי שזה יתן מעט אבל לא חשבתי שזה יעלה כל כך הרבה.

מה שנשאר עכשיו הוא החלפת הג'אנטים + צמיגים וכיווני קמבר קאסטר. ואולי החלפת הבולמי זעזועים.

 

יש לכם הצעה לגבי צמיגים איכותיים?

והכי חשוב האם ניתן לאשר\בעיות בטסט? כי אני לא רוצה לבסוף להשאר עם רכב שלא יכול לעלות לכביש.

ובנוסף איפה אפשר לבצע את השינויים באזור הצפון (קריות), אני מניח שצריך סדנה או שאפשר בכל מוסך?

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

לגבי מידת צמיגים,תפנה למחלקה הטכנית של מיצובישי ותברר איתם לאיזו מידה אתה יכול לעלות.

 

 

מבחינת צמיגים איכותיים,יש לא מעט חברות שמוכרות צמיגים טובים,אם אתה רוצה צמיגים באיכות ממש טובה תבקש את הדגמים הספורטיביים,הם לרוב יהיו בעלי אחיזה טובה יותר.

 

חברות מומלצות-GOOD YEAR,TOYO,DUNLOP,PIRRELI,FALKEN,YONIROYAL

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

תודה רבה על כל התשובות, אבל עדיין לא עניתם לי על שאלה חשובה אחת והיא איך אני מאשר את זה ברשיון? אם אפשר בכלל...

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

בדוק בספר הרכב אילו מידות מותרות לרכב שלך.

אם אתה לא מרוצה, התקשר למחלקה הטכנית ותראה מה אפשר לעשות שם. (אולי בדגמים החדשים יותר יש מידות אחרות וניתן יהיה לאשר אותן).

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

עד כמה שידוע לי תוכל לקבל אישור רשמי ממיצובישי לגאנטים 14" .

לגבי ציפ :אין ציפ למיצובישי קולט ! וזאת כיוון שתוכנת ניהול המנוע, נמצאת על גבי מספר" פרוססורים", ולא על גבי ציפ ,כמו ברוב המכוניות.

פילטר אוויר, ישפר בעיקר את רעש היניקה ואולי יוסיף 2-3 כ"ס, במידה וימוקם בצורה נכונה.

לצורך התקנת פילטר בקולט, תאלץ להשתמש במתאם ייחודי למיצובישי או לקיט פילטר המותאם למיצובישי.

מוט מייצב עליון יוסיף לאחיזת הכביש (ישנן מכוניות המגיעות עם מוט מייצב עליון כסטנדרט כמו סיטרואן ZX, אודי TT וכו"ב)


×
×
  • תוכן חדש...