Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם זה מה שאני צריך בשביל להתחבר לOBDII ?


חנן-ג'יפולוג
שימו לב! השרשור הזה בן 6791 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ארז, לא דובר כאן על משאבת דלק.

 

 

לגבי שנה , כנראה שלא קראת טוב את כל השרשור. לאחר כמה תגובות, והערה של דניאל, הסתבר לי שיש טעות בהיינס, ובקורולה 97 שנמכרה בישראל אין OBDII , בניגוד למה שכתוב בטבלה, ובניגוד למה שכתוב בהסבר אחר שמופיע בעמוד שלפני הטבלה. זה לא אמור להפיל אותך מהכיסא, שכן זו לא הטעות הראשונה שאני רואה בהיינס.

 

 

שלב ראשון, תעביר את ניתוק האימובי' לנקודה אחרת (כזו שלא תמתג קוד תקלה- מש' דלק לדוגמא),ותעקוב.
זה בעייתי. כבר כשהתקינו לי את האימובילייזר, ע"פ דרישות חברת הביטוח, ביקשתי מהמתקין שאם הוא כבר מנתק לי הצתה, אז שינתק במקביל גם את ההתנעה, על מנת שאשתי לא תמשיך לטחון את הסטרטר למוות, אם היא פיספסה בניתוק האימובילייזר. המתקין אמר לי שאסור לו לעשות את זה. אין לי מושג למה, אבל מה שברור לי, זה, שאני לא יכול לשנות את צורת מיגון הרכב כרצוני. לא הגיוני, אבל מי שאמר שההגיון מסתדר עם פרוצדורות רשמיות?

 

כנראה שאנסה לטלטל בעדינות מחברים. אני לא רוצה לבנות לעצמי הרים חדשים לטפס עליהם, ע"י טלטול חזק מדי. בסה"כ התקלה הזו היא טירדה מאוד מינורית.

 

על פניו, אני מאמין שלא מדובר באיזה לכלוך או גורם מכני כלשהו, שכן אז הייתי נתקל בתופעה בצורה קבועה , או לעתים תכופות, ולא לעתים כל כך נדירות. אני יותר מאמין שמדובר בכשל חשמלי כלשהו. ימים יגידו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

במחשבה עשירית, יכול להיות שהקוד הזה מטעה מכיוון שהאימובילייזר מנתק את ההצתה בלבד, ויכול להיות שהקוד הזה נרשם עקב נסיון התנעה בלי נטרול של האימובילייזר. זה קורה לי פה ושם.
עכשיו וידאתי את ההשערה הזו. איפסתי את המחשב, הנעתי את הרכב, בדקתי הבהובים , ולא היו קודי תקלה. ניסיתי , בכוונה, להניע את האוטו בלי לנטרל את האימובילייזר, בדקתי שוב הבהובים, ושוב נרשם קוד 14 .

 

בקיצור, נשארתי בלי שום קוד תקלה רלוונטי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו וידאתי את ההשערה הזו. איפסתי את המחשב, הנעתי את הרכב, בדקתי הבהובים , ולא היו קודי תקלה. ניסיתי , בכוונה, להניע את האוטו בלי לנטרל את האימובילייזר, בדקתי שוב הבהובים, ושוב נרשם קוד 14 .

 

בקיצור, נשארתי בלי שום קוד תקלה רלוונטי .

דווקא יתכן מאוד שמערכת האימובי שלך עושה את הבעייה למרות הכל.

 

המלצתי נשארה בעיינה, תעביר את הניתוק למקום שלא ידליק קוד תקלה, ויותר מכך למקום שלא ישפיע על חיתוך בעבודת מנוע במקרה של תקלה.

 

לעינני הביטוח, בצע זאת באופן זמני וקבל אישור לכך מסוכן הביטוח שלך. זוהי פרוצדורה ידועה, כאשר חושדים במערכת מיגון לא תקינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

בעניין קוד 14 --אכן זהו קוד שאין "סיגנל הצתה"

 

לגבי הניתוק שבוצע, חמור מאוד שמתקין מבצע ניתוק שמשפיע ורושם קוד תקלה.

יש מספיק ניתוקים שניתן לבצע מבלי ש"יקפצו" קודי תקלה.

 

שנה את הניתוק הקיים לניתוק משאבת דלק,

 

לחילופין

ניתן להוסיף ע"י ממסר חיצוני ניתוק סטרטר (מתנע) מה שיחסוך את נסיון הנעת הרכב ורישום התקלה.

 

שתי פעולות אלה מותרות ומאושרות , ושלא יספרו לך סיפורים.

 

אני מאשר מיגונים לחברות הביטוח ועל כן אני רושם לך שזה מותר.

 

הערה: ניתוק סטרטר (מתנע) לכשעצמו הוא ורק הוא אסור בחלק מחברות הביטוח, במיוחד חברת ביטוח מנורה, בכל מקרה אם הרכב ידני , אין הגיון להתקין ניתוק מתנע גם אם "עובר" לדרישת חברת הביטוח שלא תמיד מקפידות על ההבדל בניתוקים בגיר ידני ואוטומטי.

 

בברכה

דני ממצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, דני.

 

 

לגבי ניתוק המשאבה, מטריד אותי העניין הבא:

 

הרי, כשפותחים סוויץ' , משאבת הדלק מופעלת לכמה שניות על מנת לבנות לחץ בצינורות, ואז היא מופסקת, ומופעלת מחדש כשמתניעים את המנוע.

אם אני מנתק את המשאבה עם האימובילייזר, יהיה מצב שכיח שבו אני פותח סוויץ', המשאבה אינה מופעלת כי האימובילייזר מפסיק אותה, לא נבנה לחץ ראשוני בקו הדלק. רק אז אני מבטל את האימובילייזר, ונסיון ההתנעה יבוצע ללא לחץ ראשוני בצינור.

 

דבר נוסף: אני לא יודע איך זה בקורולה, אבל מהפלוס של משאבת הדלק בGMC ספארי הולך חוט אל הECM שמדווח לו על אספקה תקינה של חשמל למשאבה. אם אני מנתק את אספקת המתח אל המשאבה, אז הECM יקבל דיווח לא נכון של חוסר מתח למשאבה. אפשרי, כמובן, לוודא שניתוק המתח למשאבה נעשה לאחר הפיצול של החוט שהולך לECM , רק צריך לשים לב לזה.

 

אני כנראה אלך על הפסקת המתח למתנע במקביל לניתוק ההצתה. זה יפתור את כל הדילמות. תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לנתק בשקט את המשאבת דלק. נקודה.

 

אם אתה/זוגתך שוכח/ת לנטרל את האימובילייזר בכניסה לרכב, ניתן להתקין זמזם התראה.

בזמן שהסוויץ' נפתח ולא הוקש הקוד לשחרור הוא יזמזם.

 

סתם.

עזוב אותך שטויות

אתה יכול לנתק משאבת דלק ולא תהיינה בעיות, או כפי שרשמת את האפשרות האחרת.

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון, (אומנם ברכב אחר) - אם הרכב נוסע מדי יום ומשאבת הדלק כולל שסתום הפריקה בקו החזרה תקינים, הלחץ הנותר בצנרת הדלק לאחר לילה ארוך מספיק להתנעה.

חוץ מזה, תמיד ניתן לנטרל את האימובילייזר, לפתוח סוויץ', להמתין שתיים שלוש שניות ורק אז להתניע.

בקשר לפיקוד משאבת הדלק, אולי ניתן לנתק את קו המינוס?

אם אתה כבר מתעמק בניטרולי האימובילייזר, מה דעתך לחפש חישן שניטרולו מונע התנעה, כך שההגנה נגד גנבים לא תהיה כל כך טריויאלית?

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, אבל האמת, הנושא הזה, של האימובלייזר וקוד התקלה שהוא אוגר, לא ממש מעניין אותי.

בנוסף, מאיכות החיווט של החברים בטויוטה אני יכול רק לרדת, כך שכל התעסקות גורעת.

 

בג'יפ אני מאוד נהנה להתעסק, עד כדי בנייה מאפס של מערכת הזרקה במקום המאייד, כי זה רכב התחביב שלי, הצעצוע שלי, ובניגוד לטויוטה, על איכות החיווט האמריקאית אפשר רק להתעלות, שלא לדבר על הרכבת החיווט בישראל, בתעשיות רכב נצרת, כך שכל התעסקות מוסיפה... הטויוטה לא מעניינת אותי מעבר לתפקוד היומיומי שלה. סוג של מקרר ממונע.

 

התעניינתי בקודי התקלה מתוך מחשבה שאולי זה יתן לי רמז על מקור התקלה. זה לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן, הרי אתה בעצמך כבר חשדת על ההתחלה שזה לא OBDII , ואני וידאתי שזה נכון, אז למה שאני אבנה כבל כזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן' date=' הרי אתה בעצמך כבר חשדת על ההתחלה שזה לא OBDII , ואני וידאתי שזה נכון, אז למה שאני אבנה כבל כזה?[/quote']

פשוט עניין אותי אם איי פעם מישהו בנה מתאם DIY, חשבתי שנדבקת בחיידק OBDII, ושהיית חייב להשלים את המשימה,:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטויוטה לא מעניינת אותי מעבר לתפקוד היומיומי שלה. סוג של מקרר ממונע.

קודם כל קבל ח"ח על הגישה, כמו שאני אוהב.

 

דבר שני, לפי כל מה שקראתי בכל הלינקים בשרשור הזה, קיימים שלושה סוגים של ODBII,

שלושה פרוטוקולי תקשורת עם התוכנה, ואתם חייבים לבדוק מה פרוטוקול התקשורת שלכם, כי זה לא חוכמה לבנות ליפני ובסוף לקחת שרטוט של פרוטוקל לרכב אירופאי...

שימו לב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט עניין אותי אם איי פעם מישהו בנה מתאם DIY, חשבתי שנדבקת בחיידק OBDII, ושהיית חייב להשלים את המשימה,:wink:

למיטב ידיעתי, 20VT מהפורום בנה בעצמו את המתאם הנ"ל.

 

אני והוא הזמנו בזמנו את הקונקטור המיוחד מחו"ל , יחד ,אבל אני מתעצל לבנות את המעגל,

ואצלו זה כבר רץ הרבה זמן.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי זה רץ

 

בעקרון בפחות מ200 שקל כלל משלוח ניתן להזמין כבל שבצד אחד הוא OBD2 ובצד שני הוא DB9 (או בתוספת כמה עשרות שקלים USB) ולהתממשק בקלות.....

 

א-ב-ל, וזה אבל גדול, אני לא יודע אם השיטה האירופאית זהה ליפאנית כי אני יודע שיש הבדל בצורות המעגל ופשטותם בין אירופאיות לאמריקאיות

 

דבר נוסף : במכוניות אחרות יש כמה תוכנות לכל מחשב\סידרה תוכנה אחרת עם\בלי תמיכה בOBDII

לקונצרן VAG

יש את VAG COM

שיודע להתממשק לכל רכבי הקונצרן כלל אלו שכן OBDII ובאותה קלות לאלו שלא OBDII ככה ש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6791 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...