Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות לגבי "ניקוי" מנוע באיוניק 2017


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Moshe c,

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי,

 

איוניק 2017, בטיפול האחרון (196,000 ק"מ) וויתרתי על תוסף הדלק שהמוסך בד"כ מציע (הערכתי שסתם לוקחים מחיר יקר וחשבתי שאקנה ואשים לבד).

עשיתי חיפוש קצר בגוגל כדי להבין איזה תוסף אני צריך - K44, Liqui Moly, או משהו אחר, ואז נחשפתי לעולם שלם של אפשרויות נוספות ואני לא בטוח מה אני צריך בכלל.

למדתי שבאיוניק 2017 מנוע הזרקה ישירה, מה שגורם להצטברות גדולה של פיח על השסתמים, ומשיחות קודמות עם אנשים הבנתי שגם ב-EGR.

מבחינת ההתלבטות שלי:

1. ראיתי בפורום הזה וגם במספר פורומים אחרים שמדברים על ניקוי שסתומים בשיטת walnut blasting, זה לא נפוץ בארץ והמקום היחיד שאשכרה נתן לי הצעת מחיר לגבי זה נמצא בבת ים (אני מבאר שבע, לא מצאתי משהו כזה באזור עד כה), משיחה עם מוסך יונדאי בבאר שבע, הם לא מכירים ולא ממליצים על השיטה. והעלות שלה גם לא זניחה.

2. מאותה שיחה עם מוסך יונדאי הם הציעו ניקוי EGR בעלות של כ-600 ש"ח (עם איזשהו חומר שהם מכניסים).

3. קרבון קלינינג - עלות יותר ידידותית (500-600 ש"ח להבנתי) וגם מגיעים עד אליך, אבל הדעות לגבי המועילות של זה חלוקות - אני גם לא לגמרי מבין מה בדיוק זה מנקה.

4. משהו שראיתי שנקרא EDT שקיים רק בכמה מוסכים בודדים בארץ.

5. תוסף דלק פשוט (~100 ש"ח).

6. לא לעשות כלום.

 

רוב הנסיעות שלי עירוניות וקצרות - 5-6 ק"מ לעבודה הלוך וחזור, סידורים גם בתוך העיר, אחת לשבוע שבועיים נסיעה של 120-250 ק"מ.

אני אמנם עם רגל כבדה על הגז, אבל גם במצב הזה אני מרגיש שצריכת הדלק קצת חריגה 7-7.5 ליטר ל-100 ק"מ.

אשמח לחוות דעת מקצועית לגבי מה מומלץ לאיוניק 2017 עם 196,000 ק"מ (זה גם יכול להיות שילוב של הדברים שציינתי או אולי משהו אחר שלא מתוך הרשימה).

 

תודה מראש לכל העוזרים!

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי fire121
פורסם
לפני 15 שעות, פריג'י כתב:

יש לך משהו מקולקל באוטו שאתה מנסה לתקן?

 

תוסף דלק פשוט למשל של וירט' עולה בערך חצי ממה שכתבת, וזה מה שהייתי שם אם הייתי נוסע בעיקר בתוואי עירוני. 

היי בוקר טוב,

כפי שציינתי, רק העניין של צריכת הדלק, אבל אולי עלי לחפש עוד תסמינים שאני פשוט לא מודע להם כרגע?

בכל אופן - אשמח לדעת ולשמוע מאנשים נוספים שמבינים בתחום אם חוץ מהתוסף יש עוד משהו שהייתם ממליצים.

 

תודה מראש

פורסם (נערך)

אני שם כל טיפול  BG K44 / GOLD LABEL, להגיד לך שאני מרגיש הבדל כלשהו? לא

סתם גורם לי להרגיש שאני מטפל באוטו טוב יותר. בשביל 70-80 שקל אני יכול לחיות עם זה.

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

פורסם (נערך)

 

לפני 23 שעות, fire121 כתב:

מה שגורם להצטברות גדולה של פיח על השסתמים

בבנזין שנמכר בתחנות הדלק יש כבר תוספים שעוזרים לפרק את הפיח הזה גם ככה. המנוע שלך לא צעיר, אבל יש מצב שהוא מנוע אמין ויכול להחזיק הרבה מעבר ל 200K ק"מ.

אני לא מכיר את המנוע שלך, תחפש ברדיט או כאן אם יש אנשים שהגיעו ל 300K ק"מ למשל. אני חושב שביונדאי לא נדיר לראות 300K ק"מ. תלוי מנוע כמובן.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

רגל כבדה על הגז + נסיעות קצרות שהמנוע בקושי מספיק להתחמם = צריכת דלק גבוהה. 

לדעתי עדיף לא לנסות לתקן מה שעובד. תבדוק צריכת דלק בנסיעה ארוכה ותשווה לצריכה של הדגם. 

תוכל לבדוק פילטר אוויר, מצתים, לבצע ניקוי מצערת וניקוי חיישן מד כמות אוויר. אישית שמתי לב ששימוש בשמן מנוע איכותי יותר תורם להקטנת צריכת דלק.

לא הייתי נוגע מעבר לזה אלא אם אתה בטוח שמי שנוגע יודע מה הוא עושה. 

 

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 15.11.2025 בשעה 17:13, fire121 כתב:

. קרבון קלינינג - עלות יותר ידידותית (500-600 ש"ח להבנתי) וגם מגיעים עד אליך, אבל הדעות לגבי המועילות של זה חלוקות - אני גם לא לגמרי מבין מה בדיוק זה מנקה.

מנקה לך את חשבון הבנק...

אבל אם אתה באמת רוצה מישהו שיבוא אליך הביתה ותיתן לו 590 ש"ח אני מוכן להגיע עד אליך ואפילו לא אטריח אותך לפתוח מכסה מנוע. 

 

וברצינות: הייתי משקיע את הסכום בשמן מנוע מעולה בתקן היצרן.

ואולי אחד התוספים האלה של GB או קמיקל או ליקווי מולי עובדים לטווח קצר (מאוד), יתן לך הרגשה טובה בזול. 

 

  • אהבתי 1

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם

fire121 כל אחד פה כותב לך משהו אחר.
אני חמש שנים אוכל חרא עם הניקויים האלה עם איוניק מהחברה.
בנסיעות עירוניות הEGR נסתם חבל על הזמן. מוסך או מנקה אותו או מחליף אם יש אחריות.
אתה מזמן לא באחריות לכן מומלץ לך כל 30 אלף ק"מ לנקות אותו בנסיעה עירונית.
מידי פעם תסע נסיעה חזקה מהירה בכביש מהיר וזה מתנקה. כל עוד אתה בעיר זה יסתם. כרגע אתה חייב ניקוי.

פורסם
בתאריך 16.11.2025 בשעה 18:10, outnex כתב:

ש בחור ברחובות שמנקה EGR לוקח 400 שח.
הוא מומלץ וראיתי הרבה שהיו אצלו.

יכול לתת פרטים שלו בבקשה?

בתאריך 16.11.2025 בשעה 18:51, Moshe c כתב:

רגל כבדה על הגז + נסיעות קצרות שהמנוע בקושי מספיק להתחמם = צריכת דלק גבוהה. 

לדעתי עדיף לא לנסות לתקן מה שעובד. תבדוק צריכת דלק בנסיעה ארוכה ותשווה לצריכה של הדגם. 

תוכל לבדוק פילטר אוויר, מצתים, לבצע ניקוי מצערת וניקוי חיישן מד כמות אוויר. אישית שמתי לב ששימוש בשמן מנוע איכותי יותר תורם להקטנת צריכת דלק.

לא הייתי נוגע מעבר לזה אלא אם אתה בטוח שמי שנוגע יודע מה הוא עושה. 

 

היי,

תודה רבה על התשובה! מספר שאלות המשך - 

1. נסיעה ארוכה - כמה ארוכה היא צריכה להיות כדי לקבל מספר כמה שיותר מדויק או מייצג? בנסיעה הזאת אני כנראה אהיה כרגיל במהירות גבוהה, האם זה לא בעייתי מבחינת הנתון שאקבל בסוף? מה בעצם הוא יגיד לי בהשוואה לצריכה של הדגם? ואיך למצוא את הצריכה האמיתית של הדגם? כי מה שהיצרן מפרסם זה בד"כ נתוני מעבדה...

 

2. מה זה ניקוי מצערת? ומדוע דווקא ניקוי מצערת וניקוי חיישן אוויר אמור לעזור? וכמה הדברים האלה אמורים לעלות פחות או יותר?

בתאריך 16.11.2025 בשעה 19:01, Gauss כתב:

האיוניק שלך לא היברידית?

היא כן, למה?

לפני 12 שעות, outnex כתב:

מומלץ לך כל 30 אלף ק"מ לנקות אותו בנסיעה עירונית.
מידי פעם תסע נסיעה חזקה מהירה בכביש מהיר וזה מתנקה.

 

1. כל 30 אלף, בכמות שאני נוסע זה בערך כל שנתיים - שנתיים וחצי, לא מעט מדי?

2. אחת לשבוע\שבועיים אני נוסע בכביש 6 ומגיע למהירות 150-160 קמ"ש למשכים של 10-15 דק', ככל שהתנועה מאפשרת, לעיתים אף יותר מהר.

האם זה מספיק כדי שיתנקה?

  • פיתרון
פורסם
לפני 8 שעות, fire121 כתב:

יכול לתת פרטים שלו בבקשה?

היי,

תודה רבה על התשובה! מספר שאלות המשך - 

1. נסיעה ארוכה - כמה ארוכה היא צריכה להיות כדי לקבל מספר כמה שיותר מדויק או מייצג? בנסיעה הזאת אני כנראה אהיה כרגיל במהירות גבוהה, האם זה לא בעייתי מבחינת הנתון שאקבל בסוף? מה בעצם הוא יגיד לי בהשוואה לצריכה של הדגם? ואיך למצוא את הצריכה האמיתית של הדגם? כי מה שהיצרן מפרסם זה בד"כ נתוני מעבדה...

 

2. מה זה ניקוי מצערת? ומדוע דווקא ניקוי מצערת וניקוי חיישן אוויר אמור לעזור? וכמה הדברים האלה אמורים לעלות פחות או יותר?

היא כן, למה?

1. כתבת שמידי פעם יש לך נסיעות של 120-250 ק"מ. זה אמור להספיק, תאפס את המחשב ותבדוק

המחשב לא תמיד נותן תוצאה מדוייקת, אבל זה ייתן כיוון. 

הצריכה אמורה להיות 1:17/18, יש עדויות גם ליותר טובה מזו.

אם יש לך רגל כבדה, זה משפיע, תלוי כמה כבדה ולכן לא ניתן לדעת אם יש בעיה ברכב או שהכל נובע מאופי הנהיגה. 

תנסה לנהוג על 100-110 קמ"ש פעם אחת כדי לראות אם יש אכן בעיה ברכב. 

תעשה חיפוש בגוגל וכאן בפורום ותראה עדויות צריכה אמיתית של אחרים.

2.ניקוי מצערת ומד כמות אוויר, תראה ביוטיוב. 

מוסכים לא נוהגים לבצע ניקוי מלא של המצערת ולכן לא יודע עד כמה כדאי לשלם על זה אם אכן נדרש ניקוי ומד כמות אוויר קל לנקות. 

ניקוי ברמה נמוכה אמור לעלות עד מאה ש"ח, זה עניין של 5 דקות. 

 

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 18.11.2025 בשעה 07:16, Moshe c כתב:

1. כתבת שמידי פעם יש לך נסיעות של 120-250 ק"מ. זה אמור להספיק, תאפס את המחשב ותבדוק

המחשב לא תמיד נותן תוצאה מדוייקת, אבל זה ייתן כיוון. 

הצריכה אמורה להיות 1:17/18, יש עדויות גם ליותר טובה מזו.

אם יש לך רגל כבדה, זה משפיע, תלוי כמה כבדה ולכן לא ניתן לדעת אם יש בעיה ברכב או שהכל נובע מאופי הנהיגה. 

תנסה לנהוג על 100-110 קמ"ש פעם אחת כדי לראות אם יש אכן בעיה ברכב. 

תעשה חיפוש בגוגל וכאן בפורום ותראה עדויות צריכה אמיתית של אחרים.

2.ניקוי מצערת ומד כמות אוויר, תראה ביוטיוב. 

מוסכים לא נוהגים לבצע ניקוי מלא של המצערת ולכן לא יודע עד כמה כדאי לשלם על זה אם אכן נדרש ניקוי ומד כמות אוויר קל לנקות. 

ניקוי ברמה נמוכה אמור לעלות עד מאה ש"ח, זה עניין של 5 דקות. 

 

היי,
סוף סוף הצלחתי לעשות את הבדיקה שהצעת - תדלקתי ואיפסתי את המחשב ואז עקבתי אחרי נתוני צריכת הדלק במשך יומיים:

באר שבע -> אשקלון - סה"כ מרחק 69.5 ק"מ, צריכה ממוצעת 22 ק"מ לליטר.

אשקלון -> ירושלים - סה"כ 76 ק"מ (145.5 ק"מ מצטבר), צריכה מוצעת 18.3 ק"מ לליטר (התחיל ממש "לאכול" דלק בעליות לירושלים).

ירושלים -> באר שבע - סה"כ 91.2 ק"מ (236.7 ק"מ מצטבר), צריכה מוצעת 18.4 ק"מ לליטר.

נסיעות עירוניות בב"ש -> סה"כ 14.1 ק"מ (250.8 ק"מ מצטבר), צריכה מוצעת 18.1 ק"מ לליטר.

המשך נסיעות עירוניות בב"ש -> סה"כ 31.7 ק"מ (282.5 ק"מ מצטבר), צריכה מוצעת 17.6 ק"מ לליטר.


אשמח לשמוע מה דעתך על הנתונים,

האם נראה שיש\אין בעיה בצריכה? היית ממליץ על ניקוי EGR? משהו אחר?

פורסם

לא מכיר את הרכב, אז לא אחווה דעתי על צריכת הדלק. אם זה היה אחד הרכבים שלי - שאינם היברידיים - הייתי מוחא כפיים למהנדסים שתכננו אותם ולפועלים שייצרו אותם. גם לא לגמרי ברור לי איך מדדת צריכת דלק.

 

אם המדידה היא במחשב הרכב - תתעלם.

 

גם אם המדידה היא ״במשאבה״ היא לא מדוייקת, שכן הפרשים של ליטר ויותר בין מילוי למילוי הם עניין שגרתי. אז על ליטרים בודדים זה אחוז ניכר. בימים ההם, כשעקבתי אחר צריכת הדלק, הכנסתי לגיליון האלקטרוני נוסחה לחישוב הצריכה במילוי האחרון, וגם לצריכה ב-10 המילויים האחרונים (יכול להגיע ל-4,000 ק״מ) ש״מגהצת״ את ההבדלים בנסיעות בתנאים שונים. אבל הפסקתי עם זה. בשנים האחרונות אני מחשב צריכה ממילוי למילוי אבל לא רושם, כי ממילא זה לא מכוון אותי לשום מקום. כבר התרגלתי להבדלים של 15-20% בתנאים דומים לכאורה - מספיקה החלפת תחנת דלק, שינויי שימוש במזגן או איזה פקק חריג כדי לגרום להבדלים כאלה בחישוב, הם מתקזזים בחישוב הבא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 5 שעות, fire121 כתב:

היי,
סוף סוף הצלחתי לעשות את הבדיקה שהצעת - תדלקתי ואיפסתי את המחשב ואז עקבתי אחרי נתוני צריכת הדלק במשך יומיים:

באר שבע -> אשקלון - סה"כ מרחק 69.5 ק"מ, צריכה ממוצעת 22 ק"מ לליטר.

אשקלון -> ירושלים - סה"כ 76 ק"מ (145.5 ק"מ מצטבר), צריכה מוצעת 18.3 ק"מ לליטר (התחיל ממש "לאכול" דלק בעליות לירושלים).

ירושלים -> באר שבע - סה"כ 91.2 ק"מ (236.7 ק"מ מצטבר), צריכה מוצעת 18.4 ק"מ לליטר.

נסיעות עירוניות בב"ש -> סה"כ 14.1 ק"מ (250.8 ק"מ מצטבר), צריכה מוצעת 18.1 ק"מ לליטר.

המשך נסיעות עירוניות בב"ש -> סה"כ 31.7 ק"מ (282.5 ק"מ מצטבר), צריכה מוצעת 17.6 ק"מ לליטר.


אשמח לשמוע מה דעתך על הנתונים,

האם נראה שיש\אין בעיה בצריכה? היית ממליץ על ניקוי EGR? משהו אחר?

לפי החישובים שעשית, צריכת הדלק היא בסדר גמור לדגם ולכן אין מה לתקן.

המקור ל"בעיה" היא כנראה אכן נסיעות קצרות ורגל כבדה על הגז שזה קורה בכל רכב, אז הכל בסדר. 

אם אתה רוצה להיות בטוח בנתונים, תגדיל את טווח הבדיקה לנסיעות נוספות אבל ע"פ מה שציינת כנראה שאין צורך. 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...