Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כמו עוד הרבה אפליקציות/אתרים שנותנים פלטפורמה חינמית עם שירות בסיסי

ועל האקסטרות גובים מחיר. אחרת כנראה שאין זכות קיום לאתר, במיוחד לכזה מושקע ומסודר כמו יד2.

אבל כשמתרגלים לקבל משהו בחינם, מתחילים להיות גרידיים ולרצות גם את כל האקסטרות בחינם...

בקיצור - נשמע לי הגיוני לגמרי הצורה שיד2 מתנהל. עובדה שהוא היחיד בשטח כמעט.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 6 שעות, Michazzz כתב:

הבעיה הכי גדולה זה מה שמופיע בסרטון - סוחר רכב שמזדהה כפרטי מעביר לך דמי רצינות בביט כדי שתשמור לו את הרכב, וההמשך (שלא מופיע בסרטון) הוא שהסוחר ירצה להמשיך את התהליך, כמובן שהוא יוריד את המחיר (כי ככה  עובד סוחר) והמוכר יגיד לעצמו - כבר העביר לי כסף, נסיים איתו את המכירה ונמשיך הלאה.

זה חוקי כמו לשמור חניה במרכז העיר בכחול לבן על ידי העמדת קטנוע עד שאתה מחזיר את הרכב לחניה ומזיז את הקטנוע למדרכה. חוקי אבל מסריח.

לדעתי זה אפילו לא חוקי על אמת. לא מספיק בקיא בקריטריונים אבל יש מצב שזה קבלת דבר במרמה.

לפני כשעה, BoazB11 כתב:

קיום לאתר, במיוחד לכזה מושקע ומסודר כמו יד

מסודר יחסית לארץ

יש להם עוד הרבה מה ללמוד מפלטפורמות למכירת רכב שמכבדות את עצמן. ראש לשועלים.

לפני 7 שעות, davemustaine87 כתב:

הוא עושה "קופה" על חשבון המשתמש הרנדומלי שמנסה לדוג מציאות ביד 2(שזה ממילא סוחרים כי הם היחידים שיש להם את הזמינות לשבת על יד 2 ללא הפסקה ולקנות את הרכב לאחר 5 דקות). 

למוכר זה לא משנה בכלל למי הוא מוכר, כול עוד הוא מוכר במחיר שהוא רוצה.

 

רוב מי שמוכר הוא בסוף גם קונה

חלק מסוים, קונה יד ראשונה מסוכנות, אז הוא לא רלוונטי. לכן כלקוח האתר שמזין אותו, זה פוגע בי כשאני בצד השני

לפני 3 שעות, Ron Poh כתב:

הסוחר קונה ממני במחיר שהצעתי שהוא כנראה מחיר השוק.

ואז, באיזה מחיר הוא יימכר

הוא קונה ממך במחיר שביקשת כי כנראה שהוא מכיר את השוק טוב יותר ויודע שהוא יכול להרוויח על הפליפ עוד כמה גרושים

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

 

עכשיו אתה סתם ממציא. אני הייתי עד ליותר ממוכר אחד שמכרו רכב לסוחר במחיר שהיו מוכרים לפרטי(פחות או יותר) אף אחד לא ניסה לתחמן אותם, או להפעיל עליהם לחץ מעבר לשיטות של כול בנאדם רגיל. פשוט לפעמים אנשים לא מודעים לכמה אפשר למכור רכב ומוכרים אותו בזול. ואז הסוחר מוכר ביוקר. לא טרחתם לעשות סקר שוק והתסמכתם על מחירון חרטא? בעיה שלכם. 

 יש גבול כמה אפשר להוריד את האחריות מההבנאדם הפשוט ולצפות שכולם יצפו את כול החדר בצמר גפן בשבילו. 

 

 

קשה לי לפעמים לדבר עם אנשים אמציונלים, כי הם אמיוציונלים ומדברים שטויות. 

מי יגבה תשלום זהה מכולם? היית משלם תשלום חודשי על מנת להתשמש ביד 2? ועוד 200 שקל בחודש? 

למה שיהיה למוכר אכפת למי למכור? אחוות פרטיים? נו באמת. 

הוא התכוון לדעתי שאם יהיה מחיר אחיד ונמוך משמעותית, ההכנסה תהיה עקבית וזהה, וגם תאפשר לכל הצדדים להיות מרוצים(נניח כמה שקלים לחודש של שימוש באתר כקונה, וכמה שקלים עבור פרסום מודעה)

פורסם (נערך)
לפני 15 שעות, EliC25 כתב:

לכן כלקוח האתר שמזין אותו, זה פוגע בי כשאני בצד השני

 

לדעתי אתה חושב שזה פוגע בך הרבה יותר ממה שזה באמת. 

רוב המוחלט הרכבים שנקנים בצורה הזאת, אלו רכבים עם נתונים מעולים(על הנייר) שנסחרים במחיר נמוך בצורה משמעותית מהמחיר שוק שלהם. 

אין הרבה רכבים כאלה. וכשהם עולים, הם נקנים באותו יום בעיקר ע"י סוחרים ואנשים פרטיים שרוצים לעשות FLIP. 

המיעוט שרוצה רכב לשימוש אישי, שאיכשהו הצליח להקדים את הטיפוסים לעיל, יהיה חייב לקנות את הרכב מידי, בלי בדיקות, ובלי יותר מחשבה. שלפעמים זה אחלה, ולפעמים אתה יכול ליפול על זבל בעטיפה יפה אחרי תאונות ושלא עבר טיפולים מעולם כי הרכב כמעט לא נוסע. 

 

אני יודע שאני לא הטיפוס שקונה דברים בלחץ, גם אם הם במחיר טוב, וכניראה אין הרבה בפורום שהם כן כאלה, לכן רכבים מהסוג הזה כמעט לא רלוונטים אלינו

 

אגב לפני כמה שנים הייתי מעוניין באיביזה כשכולם עם נתונים טובים נמכרו ב-7-8 מעל המחירון, קפצה מודעה בערב של מישהו שרצה "רק" מחירון, קבעתי להפגש איתו בבוקר למחרת בסביב 10-11 כי אני גר שעה וחצי נסיעה ממנו. ותנחש מה? 8 בבוקר הוא כבר שולח לי שהרכב לא רלוונטי. וכול זה קרה הרבה לפני השירות המדובר ביד 2. 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
פורסם (נערך)
לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

קפצה מודעה בערב של מישהו

היה לי מקרה דומה (רק מהצד השני...) כשחיפשתי רכב לחבר כבר תקופה די ארוכה.

עלתה מודעה בסביבות 6 בערב. ברבע לשמונה כבר היינו ליד הרכב אחרי 40 דקות נסיעה לשם.

המוכרת אמרה שקבעה כבר עם מישהו ללכת לבדיקה למחרת בבוקר...

בשמונה וחצי הבנתי שאין לי משהו רע להגיד על האוטו. הכל V בצ'ק-ליסט.

בתשע היינו כבר בדרך חזרה הבייתה אחרי שחתמנו זכרון דברים ושמנו מקדמה של כמה אלפים.

למחרת ב-8 בבוקר היינו בדואר להעברת בעלות.

זה שקבע לבדיקה קיבל מן הסתם הודעה 'לא רלוונטי' כמו שאתה קיבלת...

כ-3 שנים אחרי אני יכול להגיד שהייתה קנייה מאוד מוצלחת (מיצובישי אאוטלנדר).

 

*לא הייתי מנוי על שום שירות של יד2. פשוט ריפרשתי וראיתי שעלתה מודעה חדשה והגבתי מהר.

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
פורסם
לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

 

לדעתי אתה חושב שזה פוגע בך הרבה יותר ממה שזה באמת. 

רוב המוחלט הרכבים שנקנים בצורה הזאת, אלו רכבים עם נתונים מעולים(על הנייר) שנסחרים במחיר נמוך בצורה משמעותית מהמחיר שוק שלהם. 

אין הרבה רכבים כאלה. וכשהם עולים, הם נקנים באותו יום בעיקר ע"י סוחרים ואנשים פרטיים שרוצים לעשות FLIP. 

המיעוט שרוצה רכב לשימוש אישי, שאיכשהו הצליח להקדים את הטיפוסים לעיל, יהיה חייב לקנות את הרכב מידי, בלי בדיקות, ובלי יותר מחשבה. שלפעמים זה אחלה, ולפעמים אתה יכול ליפול על זבל בעטיפה יפה אחרי תאונות ושלא עבר טיפולים מעולם כי הרכב כמעט לא נוסע. 

 

אני יודע שאני לא הטיפוס שקונה דברים בלחץ, גם אם הם במחיר טוב, וכניראה אין הרבה בפורום שהם כן כאלה, לכן רכבים מהסוג הזה כמעט לא רלוונטים אלינו

 

אגב לפני כמה שנים הייתי מעוניין באיביזה כשכולם עם נתונים טובים נמכרו ב-7-8 מעל המחירון, קפצה מודעה בערב של מישהו שרצה "רק" מחירון, קבעתי להפגש איתו בבוקר למחרת בסביב 10-11 כי אני גר שעה וחצי נסיעה ממנו. ותנחש מה? 8 בבוקר הוא כבר שולח לי שהרכב לא רלוונטי. וכול זה קרה הרבה לפני השירות המדובר ביד 2. 

ברור. גם לי זה קרה לפני עשור, רק שבע בבוקר כבר לא היה רלוונטי )וכבר הייתי אחרי 20 קמ נסיעה למוכרת, שזה כשלעצמו מגעיל)

אני לא כתבתי על עצמי באופן אישי, אלא על קונה כקונה.

לפני שעתיים, BoazB11 כתב:

היה לי מקרה דומה (רק מהצד השני...) כשחיפשתי רכב לחבר כבר תקופה די ארוכה.

עלתה מודעה בסביבות 6 בערב. ברבע לשמונה כבר היינו ליד הרכב אחרי 40 דקות נסיעה לשם.

המוכרת אמרה שקבעה כבר עם מישהו ללכת לבדיקה למחרת בבוקר...

בשמונה וחצי הבנתי שאין לי משהו רע להגיד על האוטו. הכל V בצ'ק-ליסט.

בתשע היינו כבר בדרך חזרה הבייתה אחרי שחתמנו זכרון דברים ושמנו מקדמה של כמה אלפים.

למחרת ב-8 בבוקר היינו בדואר להעברת בעלות.

זה שקבע לבדיקה קיבל מן הסתם הודעה 'לא רלוונטי' כמו שאתה קיבלת...

כ-3 שנים אחרי אני יכול להגיד שהייתה קנייה מאוד מוצלחת (מיצובישי אאוטלנדר).

 

*לא הייתי מנוי על שום שירות של יד2. פשוט ריפרשתי וראיתי שעלתה מודעה חדשה והגבתי מהר.

קרה לי ממש מקרה דומה עם אאוטלנדר לאחי.

 הגיע עוד מישהו במקביל אלינו והתלבט ורצה לקחת לבדיקה

לחצנו יד ברגע שהוא הלך ולקחנו את הרכב בלי בדיקה.

לצערי הוא נגנב שנה לאחר מכן

פורסם

הבעייתיות החוקית הפוטנציאלית העיקרית שאני רואה פה זה בשאלה האם כל העניין הזה שקוף למוכרים, שמעלים מודעה והאם מודעים לכך שהיא חשופה בשעה הראשונה אך ורק למתי מעט מנויי פרימיום, שהם כמעט תמיד סוחרים (שטכניקת המסחר שלהם בדר"כ אגרסיבית וכוללת מתן הצעה "מעליבה" תחילה ומסע שכנועים כלפי המוכר שהרכב לא באמת שווה את מה שהוא חושב כי סיבות מצוצות מהאצבע), מה שעלול לייצר תודעה כוזבת אצל המוכר, שמקבל פנייה אחר פנייה בשעה מ-5 אנשים שאומרים לו שהרכב שלו שווה הרבה פחות ממה שנראה לו וכך עלול להתפתות למכור בהרבה פחות ממחיר השוק ולהפסיד מכספו שלא בצדק.

פורסם

שקוף !

תראה בסירטון, עם השליחה של המודעה אתה נפתח חלון שמודיע לך שהמודעה תעלה רק בעוד שעה, ובינתיים תופץ למנויים.

אם אתה סוחר טוב, תתעלם מהמחירים המעליבים ותמתין לקונה שיסכים למחיר שלך. אם אין לך כישורי משא ומתן ואתה נוטה לקבל את ההצעות/נכנע ללחץ בקלות, אז אולי לא היית צריך בכלל לנסות למכור במדיה הזו.

 

 

  • אהבתי 2

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

יד2 הוא אתר גרוע, מלא באגים, אבל הוא מספר 1 ולמעשה אין מספר 2.

 

קניתי וגם מכרתי דרך יד2 עשרות פעמים.  יד2 מעולם לא הרויחו ממני שקל, ולעולם לא ירויחו. מעולם לא קניתי מסוחר או מכרתי לסוחר. מי שרוצה, שיקנה קדימות למודעות חדשות, הקפצה אוטומטית או רקע צהוב למודעות. מדינה חופשית.

  • מעניין 1
:turn-l:
פורסם
לפני שעתיים, ... כתב:

הבעייתיות החוקית הפוטנציאלית העיקרית שאני רואה פה זה בשאלה האם כל העניין הזה שקוף למוכרים, שמעלים מודעה והאם מודעים לכך שהיא חשופה בשעה הראשונה אך ורק למתי מעט מנויי פרימיום, שהם כמעט תמיד סוחרים (שטכניקת המסחר שלהם בדר"כ אגרסיבית וכוללת מתן הצעה "מעליבה" תחילה ומסע שכנועים כלפי המוכר שהרכב לא באמת שווה את מה שהוא חושב כי סיבות מצוצות מהאצבע), מה שעלול לייצר תודעה כוזבת אצל המוכר, שמקבל פנייה אחר פנייה בשעה מ-5 אנשים שאומרים לו שהרכב שלו שווה הרבה פחות ממה שנראה לו וכך עלול להתפתות למכור בהרבה פחות ממחיר השוק ולהפסיד מכספו שלא בצדק.

ממתי מי שמוכר רכב (או כל דבר) מקבל הצעות בטלפון ומקבל אותן כתורה מסיני?

  • אהבתי 1
פורסם

הכל שקוף, הכל כתוב, ואף אחד לא מצמיד לאף אחד אקדח לרקה. לדעתי אחלה שיטה. והיא לא רק לסוחרים, מי שבאמת מחפש מציאה, יכול לשלם על המנוי הזה, לא יהרוג אף אחד לשלם לא יודע... 200 שקל מנוי חודשי? בשביל רכב של כמה עשרות אלפים שקלים. 

  • אהבתי 1
פורסם

האמת? זה מעצבן.

הרבה פעמים, כשהייתי נכנס ליד2 דרך גוגל כשאני כותב בשורת חיפוש מראש את הדגם שאני רוצה ואת השנים, הייתי איכשהו תמיד מגיע לתוצאות באתר יד2 עצמו כשאופציית "הצג מודעות מסוכנויות בלבד" מסומנת! פה התחלתי לחשוד. גם אין אפשרות לבחור "הצג מפרטיים בלבד" אלא רק "הצג מסוכנויות". אפשר לבחור "בעלות פרטית" אבל זה לא מסנן את הסוחרים. זה גורם להרים גבה ולתהות לעצמך שכנראה יש פה שיתוף פעולה.

זה שהמודעה פתוחה בהתחלה רק לסוחרים, זה חדש לי לגמרי. מסביר המון דברים מהתקופה שחיפשתי רכבים ממש מבוקשים וכמעט לא היו מודעות של רכבים עם נתונים טובים (שלא לדבר על מצוינים), רק מודעות מסוכנויות וסוחרים, בזמן שהדגמים שבדקתי סופר נפוצים ומסתובבים בכמויות של אלפים רבים על הכבישים. תמיד שאלתי את עצמי, איך זה הגיוני? מה אף אחד לא רוצה למכור? לאן הרכבים האלו נעלמים? הכתבה עושה לי סדר.

  • אהבתי 1

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם

היום דיברתי עם נציג של יד 2 החבילה הבסיסית עולה 1,500 והמשודרגת עולה 3,000 

 

כלקוח פרטי זה מחיר יקר בשביל רק לקבל מידע על רכב שעולה לאתר,

במיוחד שאני מחפש רכב בטווח של 30K ש"ח ולא ב- 100K פלוס

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...