Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב חברים,

רכשתי לאחרונה פיג'ו 308 - 2017 והטמפרטורה במזגן בצד של הנהג נמצאת כמעט על אוורור ובצד של הנוסע יוצא אוויר מקפיא ממש ממש קר

כמובן ששני הצדדים נמצאים טמפרטורה הכי נמוכה, כשאני מעלה בצד של הנהג ל22 מעלות אז בהרגשה שלי יוצא אוויר קצת יותר קר מאשר אני אוריד את הטמפ' לLOW

ייתכן שהבעיה במחסור בגז?

כשאני מעלה את הטמפרטורה לHIGH אז יוצא אוויר חם מה שאומר שהתריס החשמלי שאחראי על וויסוט הטמפ' כן עובד , ישמצב שהוא עובד חלקית?

אשמח לעצות כיצד לאבחן אתה בעיה

 

תודה רבה!

פורסם

יכול להיות מחסור בגז, ויכול להיות תריס תפוס חלקית, או שנתקע בנקודה מסויימת בלי אפשרות לעבור למצב קור מלא.

ככל הנראה הדרך לבדיקה תתחיל בבדיקת / מילוי גז, ואם התוצאה תהיה תקינה אז תצטרך לחפש בעל מקצוע שמטפל בתריסים הפנימיים, נראה לי שאין הרבה כאלו.

פורסם
לפני שעתיים, KipodYam כתב:

אולי @מלטבשי יכול לעזור

לי נשמע שתחילה יש לפתור את נושא התריסים החשמליים.

 

לפני 3 שעות, chezik כתב:

יכול להיות מחסור בגז, ויכול להיות תריס תפוס חלקית, או שנתקע בנקודה מסויימת בלי אפשרות לעבור למצב קור מלא.

ככל הנראה הדרך לבדיקה תתחיל בבדיקת / מילוי גז, ואם התוצאה תהיה תקינה אז תצטרך לחפש בעל מקצוע שמטפל בתריסים הפנימיים, נראה לי שאין הרבה כאלו.

עד שהשעון יגיע מאליאקספרס אצטרך להתחיל לפרק את הדשבורד לבדוק מה מצבו של המנוע של התריס אולי לנסות לסובב ידנית

יודעים אם יש שם רדיאטור קירור אחד או 2 ? אם יש 2 ישמצב שיש שם סתימה בשני?

פורסם

אין שני מאיידים, יש אחד וישנוי טמפרטורה בין ימין לשמאל מושג באמצעות תריסי ניתוב אוויר.

 

 

במערכת ללא בקרת אקלים דו איזורית, כשחסר קרר אז כל הקרר מתאייד כבר בתחילת המאייד ולכן חלק מהמאייד קר וחלק לא קר. ואז זה בא לידי ביטוי בכך שרק חלק מהפתים מקבלים אוויר קר.

 

אבל איפה שיש מערכת דו איזורית זה יכול להיות גם תריסים.

 

תנסה לבדוק, האם כאשר המדחס כבוי  הטמפרטורה בכל הפתחים זהה פחות או יותר.

 

 

פורסם
בתאריך 7.3.2025 בשעה 23:30, Buki כתב:

אין שני מאיידים, יש אחד וישנוי טמפרטורה בין ימין לשמאל מושג באמצעות תריסי ניתוב אוויר.

 

 

במערכת ללא בקרת אקלים דו איזורית, כשחסר קרר אז כל הקרר מתאייד כבר בתחילת המאייד ולכן חלק מהמאייד קר וחלק לא קר. ואז זה בא לידי ביטוי בכך שרק חלק מהפתים מקבלים אוויר קר.

 

אבל איפה שיש מערכת דו איזורית זה יכול להיות גם תריסים.

 

תנסה לבדוק, האם כאשר המדחס כבוי  הטמפרטורה בכל הפתחים זהה פחות או יותר.

טוב אז אחרי קצת פירוקים הגעתי למנוע שמזיז את התריס ב2 הצדדים 

שניהם זזים באופן זהה ועדיין בצד נוסע יוצא יותר קור מצד נהג, אז נשארנו עם האופציה של חוסר גז או שיש עוד משהו?

עוד שאלה , היה לי פעמיים פיג'ו 508 ובשניהם הקירור היה חלש ולאחר החלפה של חיישן הוויסות שנמצא בתוך המדחס המזגן קירור הרבה יותר טוב , ייתכן שגם פה זו הסיבה? איך אפשר לבדוק את תקינותו של חיישן כזה?

 

  • אהבתי 1
פורסם
Just now, elisb כתב:

אז נשארנו עם האופציה של חוסר גז או שיש עוד משהו?

עוד שאלה , היה לי פעמיים פיג'ו 508 ובשניהם הקירור היה חלש ולאחר החלפה של חיישן הוויסות שנמצא בתוך המדחס המזגן קירור הרבה יותר טוב , ייתכן שגם פה זו הסיבה? איך אפשר לבדוק את תקינותו של חיישן כזה?

 

אתה צודק.

נשארת עם 2 אופציות שכיחות: חוסר גז או חוסר ספיקה (שסתום ספיקה שלא מתפקד).

תמיד קיימת האפשרות שהבעיה במקום אחר (לכן כדאי שתלך לבדוק את זה במוסך), אבל אלו השכיחות.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 4 שעות, elisb כתב:

טוב אז אחרי קצת פירוקים הגעתי למנוע שמזיז את התריס ב2 הצדדים 

כל הכבוד על התושייה,

בכדי להחליף שסתום ספיקה, צריך לרוקן את הגז,

בשביל זה צריך מכונה, או שתזדקק לה במילוי, כך שאם אין לך גישה למכונת מזגנים (אני בטוח שיש לזה שם), כך או כך תאלץ לגשת לאיש מקצוע

 

כבר חתמתי...

פורסם

מישהו יוכל אולי להרחיב קצת על תפקידו של שסתום ספיקה, והקשר בינו לבין קירור חלש?

אני עם סיטרואן פיקאסו 2016, הקירור לא משהו, לא חסר גז, והמזגניסט טוען שככה זה המזגן ברכבים האלו ואין טעם להחליף מדחס כי זה יהיה אותו דבר,

אין לי גישה זמינה לבעלי מקצוע נוספים, מעניין אותי לבדוק את הנושא של השסתום הזה.

 

פורסם

ראשית תבדוק את הקיום של אחד אצלך במדחס, לא לכל המדחסים יש,

חפש בפוסטים שלי, בעבר החלפתי שסתום לבד והמזגן מככב מאז

image.thumb.png.3a758ffeca3c16cff7ff21ae457d92b5.png

כבר חתמתי...

פורסם
לפני 3 שעות, chezik כתב:

מישהו יוכל אולי להרחיב קצת על תפקידו של שסתום ספיקה, והקשר בינו לבין קירור חלש?

במכוניות אלו יש מדחס ספיקה משתנה.

 

השסתום שולט בכמות הקרר שהמדחס מזרים, באמצעות שינוי נפח עבודה של המדחס. 

 

השליטה מתבצעת על ידי מחשב בקרת מזגן, בהתאם לדרישת קירור באותו רגע.

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

טוב חברים,עדכונים!

התחברתי עם DIAGBOX והrefrigerant pressure מציג 5.7 באר כשהמדחס סגור ו6.7 שהמדחס פעיל

אני מניח שזה לחץ של הצד הגבוה ולא הנמוך כי המספרים גבוהים מידי בשביל צד נמוך ונמוכים מידי בשביל צד גבוה ואם זה אכן הנתנוים של צד גבוה והנתונים נמוכים זה אומר שכמות הקרר נמוכה נכון?

 

אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי להשיג קישור לחיישן ספיקה מאליאקספרס שמתאים? אני מוצא מלא כאילה שטוענים להתאמה אבל כל אחד באורך שונה ואני לא רוצה לפרק ולהתקע.

 

פורסם

לא מכיר את המדחס בפיקאסו אבל 99.9% שהוא ספיקה משתנה כמו ברוב המכוניות בעשור פלוס האחרונים. 

 

מדחסי ON/OFF נשארו רק במכוניות פשוטות כמו סוזוקי אלטו, ניסאן מיקרה, ספייס סטאר וכו'. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

חזרתי לעדכן שהגיעו השעונים ואכן כמעט ואין גז בכלל במערכת, מתכוון לקנות מיכל גז של 900 גרם (במערכת ריקה נכנס 450 ככה שאמור להספיק ל-לפחות פעמיים מילוי) ולמלאת בעצמי.

השאלה היא האם ברכבים החדשים כבר מגיע החומר ששמים במערכת ואפשר לאתר דליפות עם נורת UV ?

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...