Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ ברכישה טויוטה קורולה היברידית 2021


emikam241

פוסטים מומלצים

היי, 

אשמח להתייעץ לגבי רכישת טויוטה קורולה 2021 היברידית.
הרכב יד ראשונה מליסינג , 80,000 ק"מ, ללא תאונות מתועדות בבלקר.

בבדיקה המנוע, גיר ושילדה יצאו תקינים.
הדבר המשמעותי ביותר הוא תיקוני מרכב במשמעות נמוכה אבל כולל גם מעיכות בגג (תוקן ולא ממש שמים לב לזה, סוג של גליות מינימלית בחלק מהגג), ופגיעה במשקוף (לא שלדה) שתוקן.

 

בבדיקת בלקר לא היו תאונות שדווחו או ירידת ערך

 

האם מומלץ למרות התיקונים? מה יכולים להיות הסיבוכים מעבר לפגמים קוסמטיים שהיו ותוקנו?

 

 

PXL_20250207_091659102.JPG

עריכה אחרונה על ידי emikam241
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב שהיה בליסינג לא יהיה כתוב כלום בבלק"ר כי הרכב לא היה מבוטח בביטוח מקיף.

 

התאונה מאחור די משמעותית ויתכן שהכיפופים בגג הם גם כתוצאה מהתאונה. אני הייתי מוותר.

  • אהבתי 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתה יודע שהייתה משמעותית? מה המשמעות שלה אם אין פגיעה בשלדה?

קשה לי להאמין שכיפופים בגג נגרמו מאותה תאונה כי אז זה אומר שהרכב התהפך ואז כן תהיה פגיעה בשלדה,

לא הבנתי מה ההסבר לטיעון שלך שהייתה תאונה מספיק משמעותית כדי לוותר על הרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מאוד נפוץ שאין סיבה להתפשר על אקזמפלר שעבר תאונות.

בנוסף, חסר ערך להוציא דוח בלקר יקר עבור כל רכב במקום דו"ח סליקה בעלות של עשרה שקלים, כל שכן ברכב עם עבר ליסינג שבכלל לא עובר תיקונים דרך רישום בביטוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה מטעמך? אם לא אז היא חשודה אוטומטית.

 

אם היא מטעמך זכור שביחס לשלדה יש ליקויים עם משמעות מזערית/נמוכה/גובהה (אם אני זוכר נכון) ואתה לא במזערית.

 

יש שפע של רכבים כאלו. הוא מוצע במחיר זול? אם לא תתקדם לרכב אחר.

אם יש סיבה טובה להתמקד ברכב הזה אז תתקדם בלנסות לברר עוד פרטים ולבקש תיעוד של התיקון.

 

זה נראה כמו ליקויים שצריכים להתבטא במחיר והם יקשו עליך גם בעתיד. 

 

לא בהכרח הייתי פוסל אבל הייתי חוקר יותר ומתמחר בהתאם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, emikam241 כתב:

איך אתה יודע שהייתה משמעותית? מה המשמעות שלה אם אין פגיעה בשלדה?

קשה לי להאמין שכיפופים בגג נגרמו מאותה תאונה כי אז זה אומר שהרכב התהפך ואז כן תהיה פגיעה בשלדה,

לא הבנתי מה ההסבר לטיעון שלך שהייתה תאונה מספיק משמעותית כדי לוותר על הרכב

פיזיקה פשוטה-

הרכב נחבט קשות מאחור לכן נפגעה ריצפת תא המטען . שתי הכנפיים האחוריות התעקמו ויושרו ולכן יש מילוי חומר בשתיהן .

עוצמת המכה הייתה ככל הנראה חזקה עד כדי נזק למשקוף (לא מצויין של איזה צד) אבל אם הכוונה למשקוף החלון האחורי  בהחלט הזעזוע עבר לגג הרכב ולכן הגליות שאתה מציין.

זו לא הייתה תאונה קלה אבל לא עד כדי השבתת הרכב. עיקר הנזק תוקן בעבודות  פחחות והחלפים שהורכבו היו רק פגושים .

 

קורולה זה רכב נפוץ, עדיף לחפש משהו מיד פרטית, אני די בטוח שהאקזמפלר שבדקת הוא ברמת הגימור הבסיסית שנמכרה לחברות הליסינג.  בשוק הפרטי ניתן למצוא רכבים ברמת גימור גבוהה יותר.

 

אני הייתי מוותר וממשיך לחפש. 

 

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפגיעות, קיבלתי כבר הנחה ביחס למחירון, השאלה העיקרית היא האם יש לזה השפעה בטיחותית כלשהיא? ואם כן מה היא? בהנחה באמת שזו משמעות נמוכה ולא היו החלפות חלקים או ריתוכים וכו' רק עבודת מרכב ומילוי חומר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב שעבר פגיעה משמעותית מאחורה (עד כדי פגיעה ב"שסי"):

 

1. צריך לבדוק שמה שהורכב מאחורה תקין - בלמים, משאבות ABS וכו'.

לראות שהבלימה תקינה בגלגלים האחוריים.

 

2. רכב כזה עלול לאבד את הגאומטריה שלו, כלומר לנסוע עקום.

אפשר לפצות בעזרת שינויים בכוון הצמיגים, אבל הוא עלול לא לנסוע ישר במצבים מסויימים (כולל מצבי חירום).

מעבר לסיכון הזה, הוא עלול "לאכול צמיגים", כלומר השחיקה של הצמיגים האחוריים עלולה להיות מוגברת (החלפה כל כמה חודשים).

 

3. ייתכן שהתיקון של הבטיחות הפסיבית לא היה מספיק טוב. צריך להבין שיש מאחורה קורות-רוחב ששומרות על הרכב גם כנגד תאונות מאחור, ובתאונה, הן יקרסו במקום פגיעה משמעותי במרכב. אם לא תוקנו כמו שצריך, במצב של תאונה, הן עלולות לא לקרוס כמו שצריך ולהעביר את הנזק לחלק האחורי של המרכב, וחו"ח פגיעה ביושבים מאחור. 

 

4. חוץ מזה, בגלל הנזק הזה, ייתכן שתתקשה למכור את הרכב.

ואם כן, עלול להיות במחיר נמוך משמעותית מהמחירון.

 

לשיקולך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, emikam241 כתב:

לגבי הפגיעות, קיבלתי כבר הנחה ביחס למחירון, השאלה העיקרית היא האם יש לזה השפעה בטיחותית כלשהיא? ואם כן מה היא? בהנחה באמת שזו משמעות נמוכה ולא היו החלפות חלקים או ריתוכים וכו' רק עבודת מרכב ומילוי חומר

 

אי אפשר לדעת אם יש השלכות בטיחותיות בלי לבדוק את הרכב.

 

בהנתן העובדה שמדובר בדגם נפוץ שאין בעיה למצוא אחר כמותו בלי "עבר פלילי" אני חוזר על המלצתי לוותר על הרכב.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך תסביר את זה כשתרצה למכור? תפסיד הרבה כסף. עדיף לך לחפש רכב נקי ללא עבר ליסינג. שווה לבדוק במוסך המרכזי אם ידוע להם על לקוח שמוכר

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Michazzz כתב:

איך תסביר את זה כשתרצה למכור? תפסיד הרבה כסף. 

כשתרצה למכור, לקוח סביר לא יקנה את סיפורי איש הליסינג שמוכר לך את הסיפור היום.

הפגיעה בגג לבד תוריד לך 50% ממחירון בסיס של לוי יצחק. ואני כותב מניסיון של בן משפחה שתיקן פגיעות ברד בגג. לא משהו חריג אבל קונים ברחו ממנו ברגע שזה נאמר. 

בסוף נמכר בין חברים וגם אז ב 20% פחות מהמחירון. 

  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיי שאני מתחרט שכתבתי פה,

איך הגעתם לפגיעה בשאסי? כתוב שם משמעות נמוכה, וכתוב שזה תיקון מעיכה בכנפיים האחריות, שום קורת רוחב. אי

והסיפור של ה-50% על פגיעות ברד בגג הכי הצחיק אותי.

 

 

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול - גג זה החלק שחוטף הכי הרבה שמש, גשם וכו. אם הוא במצב לא טוב, זה פתח להרבה צרות, חלודה אפשרית בעתיד וכו, קשה לתקן אותו וכל רוכש עתידי ישחוט אותך על זה.

הדוחות האלה פשוט גרועים.

אין צילומים. אין מדידות. עוד משהו - איזה שמשות הוחלפו? אחורית הוחלפה או שעדיין מקורית?

לחברת ליסינג יש את כל הצילומי תאונה אצלם. יש להם תיקים מסודרים עם כל האינפורמציה בד"כ. עבודה, חלקים, שמאי אם היה. השאלה אם לחברה שמוכרת את הרכב נתנו גישה לזה.

סתם שנקל - איפה הפגיעות בגג? אם זה מגגון ואופניים שהורידו אותם על הגג? אתם יודעים כמה שוקלות אופני שטח עם מנוע חשמלוק?

אני מעריך בזהירות שכמה שהורדת להם, אפשר להוריד עוד על יחידה במצב כזה.

למיטב ידיעתי, רכבים כאלה לא נחטפים ! הם יקרים. מי שלוקח אותם, בהנחה שהוא לא על השקל האחרון ישקול עוד הרבה רכבים שונים.

 

ועוד משהו - מי המוכר? מגרש של סוחר? החברת ליסינג שהיתה יד0?

אתה בטוח שהקילומטרז אמיתי?? יש לך פירוט טיפולים?

בוא נתערב - אם הרכב הזה שלך ואתה מביא אותו עוד שבוע למכון בדיקה,  הזה, ולאותו הבוחן, הם ימצאו לך איזה ריגקט הכי מסכן על המנוע וריגקט על ההילוכים, במקרה הטוב יגידו שזה לא רציני וגם כנראה יכתבו משהו יותר חמור על הפחחות.

למה? כי הבאת רכב לבדיקה של חברת ליסינג שכנה, נכון? יש שם 20 חברות ליסינג באיזור.

הטכנו טסט הזה נמצא בתוך UMI , לא? או שאני מתבלבל.

בנוסף, הם יודעים שהרכב לא באחריות יצרן של 3 שנים, והם צריכים לתת 3 חודשים אחריות אם לקוח פרטי שמוכר את הרכב ללקוח פרטי אחר.

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, emikam241 כתב:

בחיי שאני מתחרט שכתבתי פה,

איך הגעתם לפגיעה בשאסי? כתוב שם משמעות נמוכה, וכתוב שזה תיקון מעיכה בכנפיים האחריות, שום קורת רוחב. אי

והסיפור של ה-50% על פגיעות ברד בגג הכי הצחיק אותי.

 

 

אתה מתחרט כי התשובות הם לא מה שציפית לקבל ?

רכב ליסינג עם פגיעה לא פשוטה מאחור גם אם קוראים לו טויוטה קורולה לא נמכר במחירון ולא קרוב לזה אלא אם נמצא פתי שלא מבין.

במידה והרכב נרכש ישירות מחברת הליסינג בקש לקבל דו"ח תאונה + שמאות כיוון שאם נפגע מאחור ככל הנראה הליסינג תבע צד ג על הנזק.

ברגע שתא המטען תוקן משמע שאימפקט הפגיעה היה גדול והנזק לא היה מבוטל, זה כשלעצמו פוסל את הרכב.

מעבר לזה הרכב עבר גם פגיעת חזית , אבל אם אתה מתעלם מכל התמרורים הללו שיהיה לך בהצלחה עם הרכישה.

  • אהבתי 2

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, emikam241 כתב:

בחיי שאני מתחרט שכתבתי פה,

איך הגעתם לפגיעה בשאסי? כתוב שם משמעות נמוכה, וכתוב שזה תיקון מעיכה בכנפיים האחריות, שום קורת רוחב. אי

והסיפור של ה-50% על פגיעות ברד בגג הכי הצחיק אותי.

 

 

 

אין לי דעה בסוגיה הספציפית.

 

אבל אם אתה לא מודאג מהעניין אז תוריד קצת במחיר ותקנה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...