Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים,
יש לי 308 2014 דגם t9 II  מנוע 1.2 טורבו.
רוצה לבדוק לגבי סטייג׳ 1
האם זה באמת בטוח כמו שכתוב באינטרנט?
הדבר משווק כ"קסם" למנועים, יעילות, חיסכון בצריכת הדלק ועוד..
בנוסף, לפני כשנה ביטלתי את הממיר הקטליטי, זה נכון  שצריך למפות מחדש את התוכנה לאחר ההסרה?
אני חושב שעשו את זה במוסך אבל לא בטוח לגבי אמינותה של התוכנה שהתקינו. 
זו הסיבה העיקרית שבגללה אני מעוניין בדבר
בגדול אני מחפש שהמנוע יעבוד טוב יותר, בריא יותר ויעיל יותר לווא דווקא הכ״ס הנוסף, כמובן שזה יכול להיות נחמד לקבל יותר כוח.
אז השאלות העיקריות הן:
א. האם זה באמת בטוח ובריא למנוע ללא סיכונים ובלאי מואץ?
ב. האם יש צורך לבצע מיפוי מחדש לאחר הסרת ממיר קטליטי?

 

ולבסוף המלצות למקצוענים בנושא. 

 

תודה לעוזרים. 

פורסם

הבטחות באויר תמיד יש, וגם לא מעט שרלטנים שיודעים להבטיח לך הרים וגבעות ולבסוף התוכנה שלהם עושה יותר נזק מתועלת.

ככלל אצבע תוכנה טובה שנעשית בצורה מקצועית לא אמורה לעשות לך נזקים כלשהם למנוע, אם יש בלאי מואץ הוא זניח שבגלל שתוכנה אלא יותר קורה בגלל הנהג שבדרך כלל לא עושה תוכנה ליופי אלא היא באופן אוטומטי משנה את צורת הנהיגה שלו, קצת יותר ללחוץ- קצת יותר למשוך את ההילוכים, לנהוג קצת יותר ספורטיבי.

בנסיעה רגועה יש שאומרים שהתוכנה לעזור לצריכת דלק טובה יותר, מניסיון אישי שלי לא הרגשתי הבדל בצריכת הדלק בנסיעה מנהלתית, היא כן תעלה את צריכת הדלק בנסיעה ספורטיבית, וזה כן הבדל מורגש, או היה מורגש לפחות אצלי עם מנוע 2000 טורבו ו260 כ"ס במקור שעלו ל310 צמאים.

אגב לי אישית יש ניסיון מר עם תוכנה שנעשתה בצורה רשלנית וגרועה אצל הבעלים הקודם של האוטו ועלתה לי ביישור או של 15000 שקל, על הדרך החזרתי את ניהול המנוע למקור ולא נגעתי בו יותר.

לגבי הרכב הספציפי שלך:

כמו שנאמר מעלי, יש מנועים שעדיף פחות להתעסק איתם ושלך בהחלט אחד כזה.

על הדרך המנוע שלך צנום נפח והספק, התוכנה כן תוסיף לו אבל ההבדל יהיה זניח, מי שיבטיח לך הרים וגבעות ממנוע 1200 הוא בדיוק מי שצריך להתרחק ממנו..

אם המנוע שלך תקין הוא עובד מספיק בריא ויעיל.

אם בכל זאת אתה מתעקש, וכן מעוניין בתוכנת סטייג למרות האזהרות שקיבלת פה, בגלל שלרכב שלך עד כמה שידוע לי אין תוכנת מדף שעברה מאות אלפי רכבים והיא הוכחה כבטוחה ויעילה אלא היא דורשת התעסקות מורכבת יותר עם שלל פרמטרים, אני הייתי ממליץ לך לגשת לדני ממקס טיונינג בחולון.

אם ישנו סיכון למנוע שלך או לא מומלץ לגעת בו דני ישר יגיד לך לא להתעסק, הוא לא יעשה ניסויים על הרכב שלך ויש לו שנים של ניסיון בתוכנות והתאמה אישית של ניהול המנוע לפי הצרכים שלך. 

על הדרך הוא גם מעלה את המכונית על הדיינו ועושה את השינויים לייב ולא מחבר מחשב משנה כמה פרמטרים ושולח אותך לדרכך, נכון הוא יקר יותר אבל אם כבר אז הוא שווה את ההשקעה, בטח כשמדובר ברכב כמו שלך.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, Roycohen1979 כתב:

הבטחות באויר תמיד יש, וגם לא מעט שרלטנים שיודעים להבטיח לך הרים וגבעות ולבסוף התוכנה שלהם עושה יותר נזק מתועלת.

ככלל אצבע תוכנה טובה שנעשית בצורה מקצועית לא אמורה לעשות לך נזקים כלשהם למנוע, אם יש בלאי מואץ הוא זניח שבגלל שתוכנה אלא יותר קורה בגלל הנהג שבדרך כלל לא עושה תוכנה ליופי אלא היא באופן אוטומטי משנה את צורת הנהיגה שלו, קצת יותר ללחוץ- קצת יותר למשוך את ההילוכים, לנהוג קצת יותר ספורטיבי.

בנסיעה רגועה יש שאומרים שהתוכנה לעזור לצריכת דלק טובה יותר, מניסיון אישי שלי לא הרגשתי הבדל בצריכת הדלק בנסיעה מנהלתית, היא כן תעלה את צריכת הדלק בנסיעה ספורטיבית, וזה כן הבדל מורגש, או היה מורגש לפחות אצלי עם מנוע 2000 טורבו ו260 כ"ס במקור שעלו ל310 צמאים.

אגב לי אישית יש ניסיון מר עם תוכנה שנעשתה בצורה רשלנית וגרועה אצל הבעלים הקודם של האוטו ועלתה לי ביישור או של 15000 שקל, על הדרך החזרתי את ניהול המנוע למקור ולא נגעתי בו יותר.

לגבי הרכב הספציפי שלך:

כמו שנאמר מעלי, יש מנועים שעדיף פחות להתעסק איתם ושלך בהחלט אחד כזה.

על הדרך המנוע שלך צנום נפח והספק, התוכנה כן תוסיף לו אבל ההבדל יהיה זניח, מי שיבטיח לך הרים וגבעות ממנוע 1200 הוא בדיוק מי שצריך להתרחק ממנו..

אם המנוע שלך תקין הוא עובד מספיק בריא ויעיל.

אם בכל זאת אתה מתעקש, וכן מעוניין בתוכנת סטייג למרות האזהרות שקיבלת פה, בגלל שלרכב שלך עד כמה שידוע לי אין תוכנת מדף שעברה מאות אלפי רכבים והיא הוכחה כבטוחה ויעילה אלא היא דורשת התעסקות מורכבת יותר עם שלל פרמטרים, אני הייתי ממליץ לך לגשת לדני ממקס טיונינג בחולון.

אם ישנו סיכון למנוע שלך או לא מומלץ לגעת בו דני ישר יגיד לך לא להתעסק, הוא לא יעשה ניסויים על הרכב שלך ויש לו שנים של ניסיון בתוכנות והתאמה אישית של ניהול המנוע לפי הצרכים שלך. 

על הדרך הוא גם מעלה את המכונית על הדיינו ועושה את השינויים לייב ולא מחבר מחשב משנה כמה פרמטרים ושולח אותך לדרכך, נכון הוא יקר יותר אבל אם כבר אז הוא שווה את ההשקעה, בטח כשמדובר ברכב כמו שלך.

 

תשובה מדהימה ועניינית. תודה רבה על ההסבר 

כמו שציינתי עיקר הדבר הוא לוודא אם לאחר ההסרה של הממיר הותקנה תוכנה אחרת ולא קיימת המקורית

(לצערי לאחר סיפור לא קטן איתם לא סומך על המקום לתשובה כנה ואמיתית)

ולהתאים את התוכנה למנוע בלי ממיר, לווא דווקא השיפור והכוח הנוסף. 

אתייעץ עם האיש  

שוב הפעם, תודה רבה

 

לפני 4 שעות, חולגי כתב:

מנוע בעייתי. למה להתעקש לשפר אותו ?

 

הבנת הנקרא למדנו? העיקר לנפח את מד ההודעות 

עריכה אחרונה על ידי Peegi
פורסם

יש חברה בלגית מוכרת לדעתי, BR-Performance (כמדומני ללא נציגות רשמית בארץ, בין השאר כי כמדומני הם עושים זאת בליווי דיינו), שמוסיפה למנוע הזה 15 כ"ס ו-4 קג"מ על פני ה-130 הקיימים (או משווה לכך מגרסאת ה-110). אבל כבר לפני 3 שנים שאלת ומצאת בעצמך כנראה כמה הצעות לענין.

 

אותי יותר מטריד הורדת הממיר ברכב כביש. בהנחה שלא הותקן במקומו ממיר זרימה חופשית.

אבל כן, כדי לנצל שינויים גם במערכת הפליטה במלואם, יש לשנות את התוכנה. יש גבול לכמה תיקונים תוכנת המקור יכולה לבצע, אם בכלל.

 

האם הבעיות שתוארו כאן לפני שנה טופלו?

ונניח שכן, אתה מבין שהגדלת הכוח של המנוע תזרז שידור חוזר אולי או תציף בעיות אחרות?

 

אולי זה פשוט הזמן להתקדם לרכב חזק יותר במקור.

פורסם (נערך)
לפני 15 שעות, Peegi כתב:

הבנת הנקרא למדנו? העיקר לנפח את מד ההודעות 

 אם אתה ממשיך לשאול ולשאול את אותן השאלות, ולהתעלם מאזהרות שרשמו לך כמה חברי פורום, הרי מי שדואג למונה ההודעות שלו זה אתה וגם הבנת הנקרא חלשה אצלך.

שיהייה לך בהצלחה, רק אל תשכח לעדכן !

עריכה אחרונה על ידי חולגי

alfa 156 2.5.

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, מיץ פטל כתב:

רכב בן 10 - קודם כל יישור קו מכני בוודאי למטרות שהצבת.

 

כמובן, הרכב מיושר מבחינה מכאנית ממזמן. 

 

לפני 8 שעות, Tom_22 כתב:

יש חברה בלגית מוכרת לדעתי, BR-Performance (כמדומני ללא נציגות רשמית בארץ, בין השאר כי כמדומני הם עושים זאת בליווי דיינו), שמוסיפה למנוע הזה 15 כ"ס ו-4 קג"מ על פני ה-130 הקיימים (או משווה לכך מגרסאת ה-110). אבל כבר לפני 3 שנים שאלת ומצאת בעצמך כנראה כמה הצעות לענין.

 

אותי יותר מטריד הורדת הממיר ברכב כביש. בהנחה שלא הותקן במקומו ממיר זרימה חופשית.

אבל כן, כדי לנצל שינויים גם במערכת הפליטה במלואם, יש לשנות את התוכנה. יש גבול לכמה תיקונים תוכנת המקור יכולה לבצע, אם בכלל.

 

האם הבעיות שתוארו כאן לפני שנה טופלו?

ונניח שכן, אתה מבין שהגדלת הכוח של המנוע תזרז שידור חוזר אולי או תציף בעיות אחרות?

 

אולי זה פשוט הזמן להתקדם לרכב חזק יותר במקור.

 

לא זכרתי את הפוסט מלפני 3 שנים😅 לא פעיל בדרך כלל בפורום באותה תקופה ההבנה שלי הייתה אפסית והתלהבתי מהרעיון של לקבל עוד כמה כוחות סוס לרכב שרק נקנה וירדתי מהר מהנושא מבלי להתעמק בו בכלל.  היום התמונה שונה. 

 

לגבי הבעיות לפני שנה, כמובן שטופלו הרכב פיקס הסתכם בשיפוץ ראש מנוע בלבד (נדרש היה להחליף רינגים)👌

שוב אציין בפעם השלישית את אותו הדבר כי אנשים כאן לא מצליחים להבין את המטרה העיקרית של השאלה שלי. 

העניין כאן הוא לא הכוח הנוסף אלא השינוי לאחר הסרת הממיר. 

 

מי שמכיר אותי יודע כמה אני מחובר ואוהב את הרכב שלי ולהחליף אותו אני לא ממש מעוניין, מסתפק בו כרגע לא מחפש מעבר. נטו שיעבוד בצורה הכי בריאה וחלקה שיש, כנראה שהבנתי לא נכון את נושא התוכנה (מבלי קשר לממיר)מעולם לא ממש התעמקתי בו מול אנשי מקצוע כמו שצריך, היום דני הסביר לי קצת יותר על הנושא.   

 

 לאחר ייעוץ עם אותו דני שהומלץ לי כאן (בפעם שנייה מסתבר) הבנתי ממנו שלא באמת מחייב לבצע שינוי בתוכנה אחרי ההסרה. אתה אומר אחרת, אשמח להבין יותר. ומי מתעסק בדברים האלה? לווא דווקא בתוכנות שיפור אלא באותם השינויים הנדרשים? 

 לגבי ממיר זרימה חופשית(?) אשמח להבין את הרעיון? 

מה שעשו בעצם זה שברו את הרשת עצמה בתוך הממיר והפלטה עוברת גם בצורה חופשית(?). וכל זה כי הממיר היה סתום, הומלץ לי בכמה מקומות ע״י אגזוזנים להסיר כי זה בריא יותר למנוע ולטורבו, לא כשיפור או כו״ס נוסף, לאחר התעמקות בנושא החלטתי פשוט להסיר יחד עם אותו שיפוץ שבוצע למנוע.

הממיר עצמו לא הוחלף אלא נשאר פשוט ריק. 

 

לפני 7 שעות, חולגי כתב:

 אם אתה ממשיך לשאול ולשאול את אותן השאלות, ולהתעלם מאזהרות שרשמו לך כמה חברי פורום, הרי מי שדואג למונה ההודעות שלו זה אתה וגם הבנת הנקרא חלשה אצלך.

שיהייה לך בהצלחה, רק אל תשכח לעדכן !

 

אם תהיה בחור ענייני ותנסה להבין את הרעיון מאחורי המילים שלי אולי תצליח במעט אבל במעט להשתפר בהבנה הכללית שלך, נראה שאתה קצת מתקשה בדבר וממהר להסיק מסקנות כי אתה הרי מומחה לכוונות אנשי הפורום. 

תודה רבה חבר אתה איש חכם. 

עריכה אחרונה על ידי Peegi
פורסם
לפני כשעה, Peegi כתב:

מי שמכיר אותי יודע

יש לך 13 הודעות בפורום. אנחנו לא מכירים אותך (אלא אם יש כאן חברים נוספים שאכן מכירים אותך במציאות).

הנטייה של התשובות היא בהתאם. ובכל מקרה, זה לא מחייב שתאהב אותן.

 

לא כתבתי שחובה לבצע שינוי אחרי הסרת ממיר. כתבתי שכדי לנצל במלואם (מבחינת כוח פוטנציאלי, ע"ע Backpressure) שינויים במערכת הפליטה (או היניקה גם לצורך הענין) יהיה צורך להתעסק בתוכנת המנוע. האם יש צורך במקרה שלך? האם זה יכול להניב תוספת משמעותית בכלל אצלך? כנראה שלא (כ"ס בודדים אם כן). ולכן אני מניח גם שדני (שאין לי ספק בכלל שמבין הרבה מאוד יותר ממני ורבים פה בנושא) אמר לך שאין מה להתעסק עם זה.

 

לגבי ענין הממיר, היה לי די ברור מה עשו אצלך. קומבינה מזהמת (והמלצה עצובה של אותם אגזוזנים).

אולי מה שנגעו בתוכנה ברכב קשור לביטול נורת מנוע שבוודאי נדלקה כתוצאה מההליך (בדומה למה שעושים בביטולי EGR/DPF למיניהם), כדי שלפחות בפן הזה זה לא יפריע לבוחן רכב. מצד שני בדיקת הזיהום לא אמורה לצלוח (למעט שוב בקומבינה).

 

ממיר פרי-פלו זה שם אחד  לממירים ששטח החתך של הכוורת ו/או המעברים בה גדולים יותר ולכן מאפשרים זרימה חופשית יותר של גזי הפליטה, אבל עדין לסנן אותם. גם זה לא תמיד מספיק בהכרח כדי לעבור בדיקת זיהום אוויר/למנוע קודי תקלה עם חיישני חמצן.

פורסם
לפני 10 שעות, Tom_22 כתב:

יש לך 13 הודעות בפורום. אנחנו לא מכירים אותך (אלא אם יש כאן חברים נוספים שאכן מכירים אותך במציאות).

הנטייה של התשובות היא בהתאם. ובכל מקרה, זה לא מחייב שתאהב אותן.

 

לא כתבתי שחובה לבצע שינוי אחרי הסרת ממיר. כתבתי שכדי לנצל במלואם (מבחינת כוח פוטנציאלי, ע"ע Backpressure) שינויים במערכת הפליטה (או היניקה גם לצורך הענין) יהיה צורך להתעסק בתוכנת המנוע. האם יש צורך במקרה שלך? האם זה יכול להניב תוספת משמעותית בכלל אצלך? כנראה שלא (כ"ס בודדים אם כן). ולכן אני מניח גם שדני (שאין לי ספק בכלל שמבין הרבה מאוד יותר ממני ורבים פה בנושא) אמר לך שאין מה להתעסק עם זה.

 

לגבי ענין הממיר, היה לי די ברור מה עשו אצלך. קומבינה מזהמת (והמלצה עצובה של אותם אגזוזנים).

אולי מה שנגעו בתוכנה ברכב קשור לביטול נורת מנוע שבוודאי נדלקה כתוצאה מההליך (בדומה למה שעושים בביטולי EGR/DPF למיניהם), כדי שלפחות בפן הזה זה לא יפריע לבוחן רכב. מצד שני בדיקת הזיהום לא אמורה לצלוח (למעט שוב בקומבינה).

 

ממיר פרי-פלו זה שם אחד  לממירים ששטח החתך של הכוורת ו/או המעברים בה גדולים יותר ולכן מאפשרים זרימה חופשית יותר של גזי הפליטה, אבל עדין לסנן אותם. גם זה לא תמיד מספיק בהכרח כדי לעבור בדיקת זיהום אוויר/למנוע קודי תקלה עם חיישני חמצן.

 

לא ציפיתי שתכיר אותי או שתדע

 מי שמכיר יודע מי שלא מכיר לא יודע, לכן ציינתי את זה שאת הרכב אני לא מעוניין להחליף כתשובה לזה: 

לפני 20 שעות, Tom_22 כתב:

 

אולי זה פשוט הזמן להתקדם לרכב חזק יותר במקור.

ולחזק את הרעיון שאני לא מחפש את הכוח הנוסף. 

 

תודה רבה על ההסבר, התמונה ברורה הרבה יותר. 

פורסם (נערך)

היי אני "נאלץ" להידחף לדיון כדי להגן על המנועים הקטנים שעושים להם STAGE 1 :D

 

אני חייב לציין שתוכנת ניהול המנוע שצרבתי העירה לחיים את המנוע 1000 טורבו המנומנם והמכוייל לחיסכון בלבד של האיביזה  שלי, אני מאוד מאוד מאוד מרוצה מהשינוי שהתוכנה הביאה בעיקר לזריזות של המנוע. מבחינת כוח, זה מנוע 1000 זה מנוע קטן, אני הבנתי שההספק עולה מ-110 לאיזור ה-130-135, זה עדיין נשאר מנוע קטן עם מעט כ"ס, אבל השיפור בהחלט מורגש!

 

כמו שרשמו כאן, זה משפיע על צריכת הדלק. זה כן יגרום לזלילה של יותר דלק בלחיצות, אבל בנסיעה רגועה במישור - תוציא נתונים יותר טובים בצריכת דלק מאשר התוכנה המקורית.

 

לגבי בלאי מואץ, הכל תלוי באופי הנהיגה שלך. אני מחליף צמיגים כל 35-40 אלף ק"מ, מחליף רפידות קדימה כל 15-20 אלף  ק"מ, וצלחות קדימה כל 30-35 אלף. הלכו לי ברכב הזה קלאצ'ים, גלגל תנופה, מסרק הגה, ובוקסות של המשלושים, אבל זה בגלל שהרכב מוקשח משופר ואני נוסע בו די חזק וקיצוני.

 

יש שיגידו שזה בזבוז כסף להחזיק רכב כזה עם דרישות כמו שלי, אז אפשר להגיד שכל התחום הזה הוא בזבוז כסף בתכלס :)

 

בכל מקרה, קצת גלשתי מהנושא, אבל הייתי חייב להסביר מנקודת המבט והניסיון שלי.

עריכה אחרונה על ידי hondacivic02es
  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...