Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד סיפור על DSG


amosbmw

פוסטים מומלצים

אקדים ואומר שמבחינתי אמינות של רכב נמדדת בכך, שהוא לא תוקע אותך בדרך.

הרבה כאן (במיוחד בפורום הייעוץ) מגדירים רכב כלא אמין אם הוא נזקק לטיפולים או תיקונים בעלות אלפי שקלים. אין לי שום בעיה עם זה, ברור לי שרכב צריך תחזוקה שעולה לא מעט ואין לי בעיה לשלם.

מה שממש מאכזב אותי,  אם רכב נתקע באמצע הדרך. לכן גם תמיד אשקיע בטיפול מניעתי של כל רכיב שעלול להיות בעייתי בעתיד בזמן לא מוצלח.

 

ובכן, הסיפור מאתמול הוא כזה:

מדובר בגולף (150 כ"ס)  עלייה לכביש 12/2017. גמעה עד היום 73000 ק"מ. ב59000 ק"מ החלפתי במוסך באופן יזום קלאצ'ים וגלגל תנופה, מאחר ומידי פעם הייתה שריקה בהורדת הילוך. רציתי להיות רגוע שלא יהיו הפתעות מכיוון הגיר.

אשתי נסעה בצהריים ממעלה אדומים לירושלים. המשטרה החליטה לבדוק תעודת זהות של כל נוסע במחסום, מאחר וחיפשו מחבל חמוש. כתוצאה מכך מאות מכוניות עמדו בפקק, בעלייה, במדבר, בצהריים. במשך שעה כמעט ולא הייתה התקדמות. מכוניות ומשאיות רבות התפגרו ונאלצו לעבור לשוליים, שכמעט ואינם (בקושי רוחב חצי נתיב).

נדלקה מנורה כתומה שמהר מאוד נהפכה לאדומה - טמפרטורת קלאצ'ים גבוהה מידי. עלה עשן רב מכיוון הקלאצ'ים וסירחון אימים.  אשתי נאלצה להצטרף לחונים בשוליים ולדומם את המנוע. לא הייתה לי כל דרך להגיע אליה מאחר והיה פקק מטורף בשני כיווני הנסיעה.

 

הצעתי לה להתקשר למשטרה שתבוא לדאוג לפחות להביא מים לכל הנהגים התקועים במדבר, והיא נענתה - אנחנו לא עוסקים בזה. מי שלא מרגיש טוב שיזמין אמבולנס!

בסופו של דבר,  אחרי 4 שעות נתפס המחבל ימ"ש, הפקק התפזר ויכולתי לנסוע אליה. בנתיים הרכב התקרר, וניסינו לנסוע איתו. פחד אלוהים להיכנס למכוניות ב(אין) שוליים של כביש מהיר.

הרכב נוסע לגמרי כרגיל. אין לו שום בעיה לצאת מהמקום, הקלאצ' לא מחליק. בלילה עשיתי עוד נסיעת מבחן,  התאוצה וכל ההילוכים עובדים כנדרש.

הסירחון נשאר, עדיין יש ריח של קלאצ'ים שרופים בתא מנוע.

 

הוצאתי את הנתונים הבאים מהמחשב:

 

Address 02: Auto Trans (J743)       Labels: 0CW-927-769.clb
   Part No SW: 0CW 300 041 Q    HW: 0AM 927 769 E
   Component: GSG DQ200G2_M H05 1601  
   Revision: 00005026    Serial number: CU501708086285 CVN: 31830427
   Coding: 0014
   Shop #: WSC 00028 028 00068
   ASAM Dataset: EV_TCMDQ200021 001001
   ROD: EV_TCMDQ200021_VW26.rod
   VCID: 43D34F116B1626C3B60-8016

1 Fault Found 
10787 - Clutch Temperature Too High 
          P2787 00 [040] - -
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 73933 km
                    Date: 2024.06.24
                    Time: 14:31:39

                    Engine RPM: 15112.50 /min
                    Engine torque: -92 Nm
                    Vehicle speed: 130 km/h
                    Control Module temperature: 73 °C
                    CURRENT pressure: -6.5 bar
                    Driving position: s
                    Accelerator pedal position: 0.0 %
                    DTC memory status: 39936

 

כמה דברים מעניינים פה: סל"ד מנוע מתאים למנוע פורמולה 1. מהירות 130 קמ"ש בעמידה בפקק...

 

לצערי הרב אשתי לא רגילה להשתמש בauto hold. אולי זה היה מונע את התקלה, אני לא בטוח.

 

לא יודע לאן להמשיך הלאה מכאן. הרכב לא תקול. כנראה איבד איזה סנטימטר עובי בשר מהקלאצ'ים שלו.

אבל אין לי אימון בו, אם הוא לא יכול לשרוד מצב של פקק בעליה במדבר בצהריים. זה לא דמיוני שיקרה מצב כזה שוב.

 

בכל אופן, כמו שאני אומר כבר שנים וכתבתי גם כאן לא מעט: לעולם לא לצאת לנסיעה ללא כמות של מים ובגדים מתאימים לעונה. כובע בקיץ ובגדים חמים בחורף.

  • מבאס 8
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זאת תופעה שקיימת גם ב-DCT של יונדאי / קיה בגירים עם המצמדים היבשים וגם ברנו טרם המעבר לתיבות עם מצמדים רטובים.

צריך לסגל סגנון נהיגה נכון בפקק בעליה ועוד בשיא החום. כנראה באמת שהAUTO HOLD היה מצמצם את התופעה בחלקה.

לגבי הנתונים מהמחשב לא יודע כמה הם מדויקים כנראה עקב ההתחממות של התיבה החיישנים זייפו את המידע למחשב.

 

בכל מקרה אם הנסועה היומית של אשתך לא כוללת פקקים בעליה וזה משהו חריג יחסית לא רואה סיבה למכור את הרכב, הוא סה"כ רכב מוצלח ואמין.

צריך להסביר לה איך להתנהג עם הגיר פעם הבאה שזה קורה.

 

  • רעיון טוב! 5

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב עם גיר רובוטי צריך לנהוג כמו ברכב ידני כשאתה בפקק - משמע לא לזחול, אלא לעמוד עד שיש מקום להתקדם קצת ואז לתת לרכב לשחרר את הקלאץ עד הסוף.

זאת אכן תקלה מאוד מאוד נפוצה ביונדאי, בפקקים של חופשים בגולן אתה תראה עשרות כאלה עומדים בשוליים.

בסוף אין מתנות חינם, אם רוצים גיר יחסית זול וקל וחסכוני יהיה צורך להתאים נהיגה בהתאם.

 

ואם לא רוצים, מראש לא לקנות רכב עם גיר רובוטי, אלא אם כן הוא היברידי.

 

  • רעיון טוב! 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטוהולד בהחלט היה מונע את הבעיה. במקום לשבת על הקלאצים הבלם יד היה מחזיק את הרכב.

 

לא הבנתי משהו, למה לדומם מנוע אם הבעיה היא עם המצמדים? אפשר לשבת בשוליים בניוטרל / פארקינג עם מזגן דולק ולא לסבול מהחום. שהקלאצים בינתיים יתקררו להם והנהג לא יקבל מכת שמש...

 

 

  • אהבתי 4

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, amosbmw כתב:

במשך שעה כמעט ולא הייתה התקדמות

במצב כזה שמים בניוטרל או פארק ומחכים.

האם היא מכירה את האפשרות של לשים במצב ידני ולנהוג בהילוך 1-2? זה מה שאני עושה בפקק שהוא יותר עמוס מהרגיל.

 

באופן כללי אני חושב שהשחיקה קשורה לסגנון נהיגה. אצל אבא שלי הופיעו רעידות והוחלפו הקלאצ'ים תוך שנתיים מקבלת הרכב. הוא היה מעביר מדרייב לניורל וחוזר, מתקדם מטר ובולם ומעצבן אותי בדרך, אבל מאז שאותו הרכב אצלי (כבר תשע שנים) לא היתה תקלה אחת שקשורה לגיר.

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, amosbmw כתב:

אם הוא לא יכול לשרוד מצב של פקק בעליה במדבר בצהריים

וזה לא נכון לכל רכב ידני שתחזיק אותו במשך שעה בחצי קלאצ' בעלייה במדבר בצהריים ?

  • רעיון טוב! 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אמנם עם רובוטי רטוב, אבל גם עם רובוטי יבש לא נתקלתי בכל התופעות שאנשים מציינים בעליות (נניח לרגע בצד את נושא האמינות).

אם יש לרכב auto-hold, אין סיבה לכבות אותו אי פעם.

אם אין לרכב auto hold, מזנקים ועוצרים, מזנקים ועוצרים, מזנקים ועוצרים וחוזר חלילה... מטופש אבל שומר על הרכב.

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעם הראשונה שנקלעתי עם הסטוניק לפקק גדול באיילון הייתי באימה
נכון, זה לא זינוק בעליה כמו במקרה שלך
אבל עם מודעות נכונה לגיר, הגיר בכלל לא התחמם. אימוג'י שוק!
אז או שתלמד את האישה לנהוג על רובוטי (וכן... זה יכול להיות מאתגר ללמד אנשים ללמוד על רובוטי, כי מבחינתם זה אוטומט)
או שתעבור לרכב עם ממיר מומנט 
או רכב היברידי שמשפר את העומס בזינוקים

עריכה אחרונה על ידי סולל הדרך
  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, ArikB כתב:

האם היא מכירה את האפשרות של לשים במצב ידני ולנהוג בהילוך 1-2? זה מה שאני עושה בפקק שהוא יותר עמוס מהרגיל.

 

 

למה שזה יעזור? הבעיה בעומס על הקלאץ, לא בגובה ההילוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, TZR84 כתב:

זאת תופעה שקיימת גם ב-DCT של יונדאי / קיה בגירים עם המצמדים היבשים וגם ברנו טרם המעבר לתיבות עם מצמדים רטובים.

צריך לסגל סגנון נהיגה נכון בפקק בעליה ועוד בשיא החום. כנראה באמת שהAUTO HOLD היה מצמצם את התופעה בחלקה.

לגבי הנתונים מהמחשב לא יודע כמה הם מדויקים כנראה עקב ההתחממות של התיבה החיישנים זייפו את המידע למחשב.

 

בכל מקרה אם הנסועה היומית של אשתך לא כוללת פקקים בעליה וזה משהו חריג יחסית לא רואה סיבה למכור את הרכב, הוא סה"כ רכב מוצלח ואמין.

צריך להסביר לה איך להתנהג עם הגיר פעם הבאה שזה קורה.

 

אני לא רוצה לסגל שום סגנון נהיגה נכון או לא נכוןו! אני רוצה שהמכונית תשרת אותי בנאמנות בלי שום תנאי, ובלי להתאים את עצמי אליה או למצב הסביבתי/לתנאי הדרך...אחרת, אני באופן אישי, לא מעונין, תודה. 

  • אהבתי 4
  • רעיון גרוע 5
  • משעמם 1

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, taranta כתב:

אתה צריך לתדלק.

אתה צריך למלא אוויר בצמיגים.

אתה צריך לדעת לא לעבור את הקו האדום.

אתה צריך לדעת מתי להעביר הילוך בידני.

וכו' וכו' וכו'

אני לא יודע אם אתה ציני או לא, אבל אתה צודק! ותפקידי כנהג כמובן לבדוק תקינות הרכב, לבדוק שמן/מים/בלמים/אחזקה רגילה ומונעת וכו'. מעבר לכך, אני רוצה שהרכב ייקח אותי ללא תלונות או בעיות, לאן שאני רוצה...

  • אהבתי 1

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...