Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז מכוניות חשמליות אמינות יותר. נכון? הצחקת אותן


dani666

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

לפי בדיקות של Consumer Reports בארה'ב, לרכבים חשמליים משלוש השנים האחרונות יהיו 79% יותר תקלות מאשר לרכבים רגילים. 

 

ההסבר - רוב הרכבים החשמליים היום מיוצרים על ידי יצרנים חדשים ללא ניסיון בייצור רכב או על ידי יצרנים וותיקים ללא ניסיון ברכב חשמלי.

 

ההסבר הגיוני.  אבל לא ממש עוזר לצרכן.

יחד עם זאת, ולאור החדירה הנמוכה של הרכבים הסיניים לארה'ב, מעניין מה קורה בארץ שבה המצב הפוך.

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב אליהו. הם הוציאו את אותה כתבה כבר בשנה שעברה:

https://www.consumerreports.org/cars/car-reliability-owner-satisfaction/tesla-and-nissan-make-the-most-reliable-electric-vehicles-a1003912076/

 

טסלה וניסן שהם הותיקות בתחום כבר עברו את ממוצע האמינות של רכבי בנזין(השנה דגם ה y הצטרף למודל 3 באמינות, שנה שעברה ה y היה מתחת לממוצע), לפחות בדגמים העממיים שלהם. דגמי טסלה s ו x עדיין מתחת אבל זה נוגע בעיקר בגלל כל השכלוליישנס שלהם וזה דומה להרבה רכבים עם אבזור רב (מרצדס כבר שנים בתחתית סולם האמינות).

 

חברות חדשות לחשמליות בארה"ב בעיקר מייצרות רכבים מאוד משוכללים (אין כמעט רכבים סינים בארה"ב, כך שאין עליהם נתוני אמינות)  כמו ריביאן ולוסיד, שהאמינות שלהם נפגעת בגלל הצורך לדחוף המון טכנולוגיה.

 

בחברות ותיקות, חלק מהנתונים קשורים לבעיות שהיו בסוללות של lg שהיו בדגמי שברולט בולט ויודנאי קונה שהיו מאוד פופלריות.

 

ובכלל ההשוואה היא לא נכונה. רוב הפלטפורמות החשמליות בחברות הותיקות הם חדשות, ברכבי בנזין חברות משקיעות היום הרבה פחות ומושכות פלטפורמות ישנות לעוד כמה שנים עד מעבר לחשמל. אם רוצים באמת להשוות היה צריך להשוות לשינויי טכנולוגיה בבנזין כמו ה dsg של ואג והפאוור שיפט של פורד שהפגינו אמינות מזעזעת בתחילת הדרך. יוצאת דופן היא טויוטה , שהפריוס שלה הפגינה אמינות כמעט מהיום הראשון (ועדיין הייתה בעיית דוושה שהרגה אנשים,  אבל זה נגע לרוב דגמי טויוטה בזמנו ולא בעיה ספציפית של הדגם).

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ההגנה שלך לפעמים תא מבינה מה הבעייה.

 

לא רלוונטי להשווות ל dsg בהתחלה או לאוריאה או....

 

כשלקוח בא לקנות מוצר מעניינת אותו האמינות היום ביחס למוצרים מקבילים היום.  לא ביחס למוצר המקביל לפני שנים כשהמוצר המקביל היה חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוקב אחרי הסדנא הגדולה ביותר בעולם לתיקון טסלות Gruber Motors 
רמת המורכבות 100
יכולת התחזוקתיות 0
חלקי חילוף 0
פחד אלוהים
זה מרתק אותי לראות את היכולות שלהם, ועדיין תקלות אלקטרוניקה וסוללות, שאלוהים יעזור!
לדעתי רוב הרכבים החשמלים לא יהיו ברי תחזוקה או ברי תקיון אחרי 10 שנים על הכביש

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג מה המצב על  בעיית האוריאה והפאוור שיפט בימינו, אבל כמו שואג הצליחה לפתור את רוב בעיות האמינות של ה dsg ורכבים מהדורות הראשונים עדיין נוסעים, כך סביר שחברות יפתרו את בעיות הפלטפורמה החדשות שלהם היום בחשמליות.

 

טענה שניה, אם לא היו היום רכבים חשמליים סביר להניח שהיה צורך לשכלל את הבנזין , שהיה גורם הוא בתורו לחוסר אמינות ואתה רואה את זה כל הזמן כמו בעיות אוריאה ופיורטק ועוד.כך שכל עוד הטענה היא לקנות רק מה שישן, זה לא ממש יעבוד.

 

טענה שלישית, אם בילית בפורום בזמן הגעת ה  dsg, היית יכול לקרוא איך אנשים מעידים שלמרות בעיית האמינות הם יעדיפו לעד את ה dsg עם הטורבו בגלל הכח והגמישות הנפלאים וההתלהבות הייתה בשיאה. יצא לי לנהוג לא מזמן כמה אלפי קילומטרים בסיאט אטקה 1.5tsi חדשה, שנחשבת "פאר הטכנולגיה" היום לרכבי בנזין מבחינת ההנעה לרכבים עממיים והתחושה הייתה לא פחות ממזעזעת לעומת הנעה חשמלית. הרגשה של לנסוע בסוג של טרקטור, אין גמישות ,יש חורים של כח שצריכים להתרגל אליהם, הרגשה של שני מצבים תת כח או יתר כח ומעט מאוד באמצע, וזה בהשוואה לכל דגמי החשמל שנהגתי בהם, גם החלשים ביותר. בקיצור הפער כל כך גדול שהוא מצדיק את המעבר, מעבר לחסכון בכסף.

 

לפני 26 דקות, סולל הדרך כתב:

אני עוקב אחרי הסדנא הגדולה ביותר בעולם לתיקון טסלות Gruber Motors 
רמת המורכבות 100
יכולת התחזוקתיות 0
חלקי חילוף 0
פחד אלוהים
זה מרתק אותי לראות את היכולות שלהם, ועדיין תקלות אלקטרוניקה וסוללות, שאלוהים יעזור!
לדעתי רוב הרכבים החשמלים לא יהיו ברי תחזוקה או ברי תקיון אחרי 10 שנים על הכביש

במקרה של טסלה כבר הוכח אחרת. מאות טסלות s כבר עברו את ה 500 אלף קמ ועשרות את המליון(חצי מליון קמ יש גם מודל 3 ו x). חלקן עשו זאת בחברות השכרה, כך שהם גם עברו התעללות מהלקוחות וגם תחזוקת מינימום, ולמרות שהם נדרשו להחלפת סוללות יקרות כל 400 אלף קמ בממוצע, עדיין השתלם לחברות וללקוחות להחליף סוללה ולהמשיך עם הרכב. הסיבה העקרית, שהבעיות מעבר לסוללה, הם בעיקר פיט אנד פיניש שקלות לפתרון ולא בעיות מנוע וגירים שגורמים להשבתת הרכב כל שני וחמישי ברגע שהם מתישנים.

אין כמעט חברות השכרה שמחזיקות רכב בנזין מעל 500 אלף קמ.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק סוללות, זאת אלקטרוניקה יקרה ומסובכת של בקרה וממיר מתח
אולי בארה"ב שיש רשת גדולה של חלקים משומשים, ידע וציוד (ועדיין כמויות הזויות של רודסטרים דור ראשון מושבתים בגלל שאין חלקים)
בארץ... בוא ניפגש עוד עשר שנים.
ניחא טסלה, אבל כל היצרנים הסינים, מאיפה יביאו חלקים וידע? אם יהיה בפירוק אולי יצליחו להחליף, אם לא, לפח

  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלקטרוניקה יקרה ומסובכת יש היום ברוב הרכבים, כך ששוב אנחנו חוזרים למצב שנוותר על אבזור ושכלולים לטובת אמינות וגם זה לא נכון, כי המצב שרכבים רק הופכים ליותר אמינים עם הזמן לפי מחקרים למרות שהם משתכללים, רק לכל תוספת לוקח זמן לחברות להתאים לרמת אמינות טובה.

 

ואיך רודסטר דור ראשון שנמכרו רק 147 יחידות ממנה ויוצר ידנית קשור איכשהו למה שאנחנו מדברים, זה כמו להביא פגאני זונדה כמייצג אמינות או זמינות חלפים לרכב בנזין, וכדרך אגב, מחדשים רודסטרים ביימינו מחלקים של טסלות חדשות בגלל שהאינטגרציה בין המרכב להנעה נמוך.

 

לא יודע מה יהיה עם סיניות, אבל במידה והחברה הסינית לא תרצה לפשוט את הרגל היא תצטרך למצוא פתרונות חלפים גם לדגמים ישנים שלה, אחרת גם החדשים יפסיקו להמכר וזה נכון לכל חברת רכב שתתבסס על מכירות של רכב חשמלי. 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדף סובל הכל,
כנס לסרטונים שלהם ותבין כמה מורכבים התיקונים ואיזה אילתורים הם עושים כי אין רכיבים או סכימות ואם אתה קצת מבין באלקטרוניקה יפול לך האסימון שמדובר בקרב קשה מאוד.
כל עוד הרכב מכר בקמויות גדולות, ניחא, יהיו חלקים מפירוק אבל מה שמכר כמויות קטנות או יצרנים שפשטו או הרגל, לפחות בארץ, אפס סיכוי להציל את הרכב.
זה נכון שברכבים מודרנים יש הרבה אלקטרוניקה, וזאת הסיבה שגם אותם יהיה קשה מאוד להביא לסטטוס אספנות

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון ראיתי סרטים שלו, ואפילו הבאתי בעבר כאן את הסרטון שלו כשהוא מציג את מערכת המיזוג של טסלה לעומת זו בפורד, אתה יכול לחפש.

 

זו של פורד סופר מסובכת יותר מפי 3 חלקים יותר מכפול צנרת ויותר מכפול משקל מטסלה. נכון שבטסלה כל חלק יעלה יותר אם יתקלקל, אבל זה פותר את בעיית המוסכניק האידיוט שיתחיל להחליף עשרות חלקים תוך ניסוי ותהייה שתייאש כל לקוח ממוצע אחרי מספר פעמים וגם תעלה יותר בשעות מוסך והשבתת הרכב וזה נכון לרוב מערכות רכב בנזין שמורכב מהרבה יותר חלקים עם אינטגרציה מאוד גבוהה שכל חלק משפיע על חלק אחר.

 

וכמו שאמרתי מבחן המציאות כבר הוכיח שהיכולת לשמור רכב חשמל בחיים הוא הרבה יותר גבוהה, אם רכב כמו ה s , המאוד משוכלל, שורד בכמויות כאלה קילומטראז'ים כאלה וזה רכב שלא יוצר במספרים גדולים וזה גם נכון לרכב כמו הפלואנס ze שמה שבד"כ הורג אותה זו הסוללה וזה לרכב שלא נתמך כבר יותר מ 5 שנים.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Uri-G כתב:

אין לי מושג מה המצב על  בעיית האוריאה והפאוור שיפט בימינו, אבל כמו שואג הצליחה לפתור את רוב בעיות האמינות של ה dsg ורכבים מהדורות הראשונים עדיין נוסעים, כך סביר שחברות יפתרו את בעיות הפלטפורמה החדשות שלהם היום בחשמליות.

 

טענה שניה, אם לא היו היום רכבים חשמליים סביר להניח שהיה צורך לשכלל את הבנזין , שהיה גורם הוא בתורו לחוסר אמינות ואתה רואה את זה כל הזמן כמו בעיות אוריאה ופיורטק ועוד.כך שכל עוד הטענה היא לקנות רק מה שישן, זה לא ממש יעבוד.

 

טענה שלישית, אם בילית בפורום בזמן הגעת ה  dsg, היית יכול לקרוא איך אנשים מעידים שלמרות בעיית האמינות הם יעדיפו לעד את ה dsg עם הטורבו בגלל הכח והגמישות הנפלאים וההתלהבות הייתה בשיאה. יצא לי לנהוג לא מזמן כמה אלפי קילומטרים בסיאט אטקה 1.5tsi חדשה, שנחשבת "פאר הטכנולגיה" היום לרכבי בנזין מבחינת ההנעה לרכבים עממיים והתחושה הייתה לא פחות ממזעזעת לעומת הנעה חשמלית. הרגשה של לנסוע בסוג של טרקטור, אין גמישות ,יש חורים של כח שצריכים להתרגל אליהם, הרגשה של שני מצבים תת כח או יתר כח ומעט מאוד באמצע, וזה בהשוואה לכל דגמי החשמל שנהגתי בהם, גם החלשים ביותר. בקיצור הפער כל כך גדול שהוא מצדיק את המעבר, מעבר לחסכון בכסף.

 

במקרה של טסלה כבר הוכח אחרת. מאות טסלות s כבר עברו את ה 500 אלף קמ ועשרות את המליון(חצי מליון קמ יש גם מודל 3 ו x). חלקן עשו זאת בחברות השכרה, כך שהם גם עברו התעללות מהלקוחות וגם תחזוקת מינימום, ולמרות שהם נדרשו להחלפת סוללות יקרות כל 400 אלף קמ בממוצע, עדיין השתלם לחברות וללקוחות להחליף סוללה ולהמשיך עם הרכב. הסיבה העקרית, שהבעיות מעבר לסוללה, הם בעיקר פיט אנד פיניש שקלות לפתרון ולא בעיות מנוע וגירים שגורמים להשבתת הרכב כל שני וחמישי ברגע שהם מתישנים.

אין כמעט חברות השכרה שמחזיקות רכב בנזין מעל 500 אלף קמ.

היות ויש לי אטקה כזו כמו שתיארת ויצא לי לנהוג היום בטסלה 3 בסיסית של חבר, לא כל כך מתחבר ל"זעזוע". מה שאני מאוד אהבתי בטסלה זו הקירבה לקרקע, סוג של קרטינג מהודר ומרווח, מכל שאר הבחינות לא באמת הרגשתי שהגעתי לוולהלה, לא יודע למה. מאוד חזקה, חלקה ומהירה זה נכון, אבל יש ציקצוקים שאין באטקה, הנסיעה קשיחה מדי לישבן העדין שלי ( לא שהאטקה מערסלת, אבל עדיפה ) ועיקר העיקרים וזה אולי רק אני, מה זה הקישקוש הזה של מסך מחשב בתור מערכת בקרה יחידה לכל מה שהאוטו הזה עושה. תן לי בחינם, לא מחליף בגלגלים הנחמדים שיש בתוך האטקה בשביל לשחק במזגן. נו, ט'נק יו. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד יש יצרן כזה שנקרא פורד והוא מייצר מכוניות שנושאות את הסמל פורד ומפגינות אמינות איומה כמו שרק פורד מסוגלים להציע - אין לחשמליות ממה לפחד.

אנשים עדיין קונים פורד. עדיין. לא עוצרים. 

 

כל מה שנדרש מהחשמליות כדי להיות רלוונטיות בשוק זה להיות אמינית כמו פורד ומעלה. אין בעיה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, רועי5 כתב:

היות ויש לי אטקה כזו כמו שתיארת ויצא לי לנהוג היום בטסלה 3 בסיסית של חבר, לא כל כך מתחבר ל"זעזוע". מה שאני מאוד אהבתי בטסלה זו הקירבה לקרקע, סוג של קרטינג מהודר ומרווח, מכל שאר הבחינות לא באמת הרגשתי שהגעתי לוולהלה, לא יודע למה. מאוד חזקה, חלקה ומהירה זה נכון, אבל יש ציקצוקים שאין באטקה, הנסיעה קשיחה מדי לישבן העדין שלי ( לא שהאטקה מערסלת, אבל עדיפה ) ועיקר העיקרים וזה אולי רק אני, מה זה הקישקוש הזה של מסך מחשב בתור מערכת בקרה יחידה לכל מה שהאוטו הזה עושה. תן לי בחינם, לא מחליף בגלגלים הנחמדים שיש בתוך האטקה בשביל לשחק במזגן. נו, ט'נק יו. 

זה אמנם לא נושא השרשור, אבל אם אתה מתעקש. אני אוהב לנהוג ובמסגרת העבודה וטיולים יוצא לי לנהוג במגוון רב של רכבים כמו אודי,במוו,וולוו וכמובן טסלה ובעבר הייתי חובב מאזדות ונהגתי ברוב הדגמים שלהם וכמובן במגוון רכבים חשמליים. בפעם הראשונה מזה 15 שנה שאמרתי לאשתי שאנחנו מבטלים טיול ליעד מסויים כי נמאס לי לנהוג, היה בסיאט אטקה. הוא מתנדנד רוכן ובגלל שהכח לא לינארי פשוט בלתי אפשרי לנהוג אותו בעזרת דוושת הגז בסיבובים, דבר שמאזדה cx5 היותר מגודל ממנו עושה בקלות (ובודאי שגם טסלה). אז נכון הוא פרקטי ונותן הרבה מרווח לשקל וסביר להניח שכרכב מלהגיע מנקודה a ל b , הוא עושה את העבודה, אבל כרכב הוא ,לפחות בעיניי , פשוט משעמם. אבל זה אני, בשבילי רכב נועד בעיקר לנהיגה, א"כ הוא נמדד בשאר הדברים.

 

אבל האמת ההתייחסות שלי ספציפית ליחידת ההנעה. היא לא מתקרבת לזו של טסלה, אבל זה ברור, גם ה 2.0tdi ו 3.0tdi של אאודי לא מגיעים לרמה של טסלה (למרות שהם טובים כשלעצמם) , אני דווקא מתייחס לנחיתות יחידת כח כזאת גם מול יחידת כח חשמליות הרבה יותר חלשות משל טסלה. כל היחידות החשמליות כולל זו ביונדאי קונה עם 136 כס מיצרות יחידות כח הרבה יותר טובות ממנה. הם חלקות נעימות בלי חורים, ללא צורך לחכות לתיבה שתוריד ותעלה את ההילוכים והם עושות הכל בלי צרחות וטרוניות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שלא אמרת קודם שמה שחשוב לך זו הנהיגה. הויכוח היה מתייתר באחת. אצלי זה כדבריך A ל B. לא מבין בנהיגה כלום. וגם פעם ראשונה שאני שומע שהכח ביחידת ההינע הנפוצה בוואג, ובאטקה אגב ולניסיוני הלא רציני מכוילת באופן עדיף מזה  שבאחיות טיגואן וקארוק, הוא לא לינארי, אבל לא מפסיקים ללמוד כידוע. מצטער כמובן על הטיולים המוחמצים, תוכל תמיד להשלים עם הטסלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם אמינות תעניין אותי יותר ממה שהיא מעניינת אירופאיים בקרוב, כשתחבורה ציבורית תהיה זמינה בכל מקום לכל מקום וגם בשבת. 

כשכבר אפשר להזמין קניות הביתה גם מהארץ וגם מחו"ל ו... רגע, אני כותב בזמן שאני חולם. 

 

סליחה. לא אעשה זאת שוב. 

  • מצחיק 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...