Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז מכוניות חשמליות אמינות יותר. נכון? הצחקת אותן


dani666

פוסטים מומלצים

בתאריך 3.12.2023 בשעה 09:49, Uri-G כתב:

טענה שלישית, אם בילית בפורום בזמן הגעת ה  dsg, היית יכול לקרוא איך אנשים מעידים שלמרות בעיית האמינות הם יעדיפו לעד את ה dsg עם הטורבו בגלל הכח והגמישות הנפלאים וההתלהבות הייתה בשיאה. יצא לי לנהוג לא מזמן כמה אלפי קילומטרים בסיאט אטקה 1.5tsi חדשה, שנחשבת "פאר הטכנולגיה" היום לרכבי בנזין מבחינת ההנעה לרכבים עממיים והתחושה הייתה לא פחות ממזעזעת לעומת הנעה חשמלית. הרגשה של לנסוע בסוג של טרקטור, אין גמישות ,יש חורים של כח שצריכים להתרגל אליהם, הרגשה של שני מצבים תת כח או יתר כח ומעט מאוד באמצע, וזה בהשוואה לכל דגמי החשמל שנהגתי בהם, גם החלשים ביותר. בקיצור הפער כל כך גדול שהוא מצדיק את המעבר, מעבר לחסכון בכסף.

מה שנקרא לא פייר.
ההשוואה בין מכלולי ה ice למנועי חשמל היא לא בין שווים. הכוונה שלי היא שמנועי החשמל מספקים את המומנט המירבי שלהם (כל מומנט, לא משנה גודל) מידית מ 0 סל״ד מול מנועי ice  שמגיעים למומנט מירבי בסל״ד גבוה ( 1200/1500 עם טורבו ויותר מזה באטמוספרי) ולכן ״זה לא חוכמה״ .

 

הבסיס להשוואה בין מונעות חשמל למונעות ice הוא כל השאר, נוחות, התנהגות, ניהוג,  שימושיות אבל פחות בקטע של מאוץ בקו ישר.

 

 

 

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בענין הזה אין לי צל של טענה לכותב הנכבד אותו ציטטת. בדיוק כמו שהשוואת נורת לד מודרנית חסכונית, מאריכת ימים ומעניקה תאורה אפקטיבית משמעותית, לנורת תיל או הלוגן, היא לגמרי פייר, כי מה שחשוב כידוע הוא הצרכן ומה הוא מקבל לכל שקל ולא הטכנולוגיה, כך מנוע חשמלי מול בעירה פנימית. לחשמלי יתרונות בוהקים, כח וזמינותו במיוחד, אבל גם מגבלות משל עצמו, בעיקר משך זמן הטעינה האבסורדי, יחסית למילוי טנק דלק, גם הנטיה האוילית ( לטעמי כמובן ) לריבוי המסכים והשימוש הבלעדי בהם, שלמען הצדק צריך לומר משתלט בהדרגה גם על "סתם" מכוניות, מאוד מטרידה, אבל זה כאמור לא חלק מהטכנולוגיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיני זה פיק יור פוייזן. 

 

במנוע חשמלי יש לפחות 80 אחוז פחות של מכלולים נעים מאשר במנוע בעירה. 

אין גל זיזים, גל ארכובה, בוכנות, תלתלים, נדנדים, מוטות הרמה, שסתומים, תזמונים, רצועות אביזרים, פוליז וכך הלאה. 

אין טורבו, אין סופר צ'ארג'ר אין שום דבר מהדברים האלה. אין גיר בעצם. 

 

יש רוטור, סטטור, דיפרנציאל דיירקט דרייב, מערכת קירור, מערכת איוורור, מערכת בלימה וכל השאר חשמלי על בסיס מכלולים של רכב שהם משותפים לכל דבר ודבר. 

 

אז בסדר - עיקר החלות הרעות של מנוע בעירה שזה כל מה שקשור למנוע ולמכלולים שהוא מניע ישירות וגיר - אין אותן. זו ברכה אמיתית. 

אין זיהום אוויר (אבל תהליך ייצור הסוללה אהההמ) 

 

אבל זה אומר שאין צרות? רחוק מכך

 

יש מתח גבוה וממיר שעובד קשה מאוד - כל תקלה בממיר כזה יכולה להתבטא בנזק לעשרות על גבי עשרות רכיבים חשמליים - מעבר לממיר עצמו שהוא יקר, יש מחשבים, אלמנטים שפעם היו מכאניים כרגע חשמליים כמו מזגן למשל.

ואז האלמנט הכי יקר ברכב שהעלות שלו היא יותר בהמון מקרים, ממנוע בעירה וגיר ביחד - הסוללה. (כאן לפחות השוק מתחיל לעבור לסודיום וזו בשורה של ממש) 

 

ואז מגיעה הצרה הגדולה מכולן - חלפים! להרבה רכבים חשמליים פשוט אין, אין חלפים זמינים.

 

אם תביטו בערוץ של the car care nut - מכונאי ברמה מטורפת של טויוטה שיש לו את אחד ערוצי היוטיוב הכי מהנים לצפיה - תשימו לב כמה פעמים הוא עובר ליד מוסך גדול של טסלה לידו ומציין את זה כבית קברות של טסלות - וזה לא רק הוא זו תופעה מוכרת בארה"ב - זו סתם דוגמא. 

 

אני גם מתקשה להבין את ה"חסכון" הזה שאנשים מדברים עליו בלעבור לחשמלי - השקעת מאות אלפים בשדרוג רכב בכדי לצרוך חשמל במקום דלק - כשאתה יודע בוודאות שתוך מספר שנים בודדות החשמל הזה יהיה רחוק מלהיות "זול" ועל הדרך גם העלויות של עמדת טעינה (בייחוד בבתים משותפים). 

 

בשורה התחתונה - כן, הרכבים החשמליים מכאנית אמינים יותר - דהההה כי אין בהם כמעט מכניקה?!? 

 

אבל אמינות היא מושג כולל ונגזרת של שימוש, אופן שימוש, רמת תכנון מוצר - כל אותם דברים - תמיד יהוו נקודות כשל.

 

מזמן הפסקתי להאמין ב-אמינות.

  • אהבתי 4
  • רעיון גרוע 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, lanosforce כתב:

אם תביטו בערוץ של the car care nut - מכונאי ברמה מטורפת של טויוטה שיש לו את אחד ערוצי היוטיוב הכי מהנים לצפיה - תשימו לב כמה פעמים הוא עובר ליד מוסך גדול של טסלה לידו ומציין את זה כבית קברות של טסלות - וזה לא רק הוא זו תופעה מוכרת בארה"ב - זו סתם דוגמא

אההה, מישהו שמתפרנס מטויוטה אומר שטסלה גרוע... אז זה בטח נכון.

 

זה גם מסביר למה טסלה מקום ראשון בשביעות רצון יחד עם לקסוס בקטגורית רכבי יוקרה, בעלי טסלות מאושרים כשהם במוסך.

https://mobile.guideautoweb.com/en/articles/71605/new-study-puts-toyota-atop-customer-satisfaction-rankings/

 

אתה רציני?! אתה מפעיל איזה חשיבה ביקורתית כשאתה רואה כוכבי טיקטוק או שמבחינתך הכל עובר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Uri-G כתב:

אההה, מישהו שמתפרנס מטויוטה אומר שטסלה גרוע... אז זה בטח נכון.

לא לא, הוא לא אומר בשום צורה אם זה טוב או רע - הוא פשוט מצביע בצורה ברורה על מגרש מפוצץ בטסלות שיושבות שם וממתינות לחלפים תקופה לא מבוקרת. יש בעיה זמינה של חלפים וגם יש בעיה של איכות חלפים - ולא רק בחשמליות. יכול להראות לך כמה ערוצי יוטיוב של בעלי מוסכים שמציינים את זה. 

 

בחשמליות התופעה הזו יותר נוכחת. 

 

עוד דוגמא היא מחבר שמחזיק בטסלה 3 שהיתה לו תקלה במחשב ניווט - החליפו לו באחריות והכל טוב וגם החליפו מהר אבל אחד מהדברים בהחלפה של המחשב הזה הוא תהליך קידוד שמבוצע - ממרכז שליטה בהולנד!!! תוך כדי שטכנאי בארץ מחליף את החלק ברכב כאן בארץ. 

 

במילים אחרות - זה כבר לא רכב זה הייטק. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעתיים, lanosforce כתב:

אבל אחד מהדברים בהחלפה של המחשב הזה הוא תהליך קידוד שמבוצע - ממרכז שליטה בהולנד!!!

לא יחודי לרכבי חשמל.

 

לאיתור תקלה ב c4 פיקאסו שלי, הרכב חובר למרכז בצרפת.  אבל זה היה ביום א'.  אז הוא נשאר מבוסך עד יום ב'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רק הולך ומשתפר...

 

שמעתי בין חברים שיש מלא בעיות של חדירת נוזל קירור למנועים חשמליים והבנתי שזו לא רק תופעה של יצרן ספציפי.

 

נשמע שבהחלט גם לחשמליות יש צרות

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקידמה החשמלית שכנעה אותי שאהבת הנהיגה בקמילה, אבל לפחות אפשר להתנחם בכך שלפורום יש עתיד, כי שלמות כנראה אינה ברת השגה.

יש על מה להתלונן ולהתווכח וכך ימשיך.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב לכולם, 

 

הדיון שלכם לוקה בחסר בהבנת תהליך קבלת ההחלטות ורמת הפינקסנות (הנהלת חשבונות) בעסקים בגודל כזה...

 

 

אם אתם חושבים  שיצרן כל שהוא, יוציא רכב חדש מכל סוג שהוא, שתחזית התיקונים השנתית שלו תבטא ירידה בהכנסות היצרן... הרכב הזה הולך לגריטה באותו רגע או חזרה לשולחן

השירטוטים להכניס בו שפע planned obselesence.

 

איזה יצרן שמכניס X מחלקי חילוף יסב את הצי שלו לרכבים שמכירות חלקי החילוף עבורו יהיו 1/2X?

 

מי שחושב את זה בטח גם מאמין שמפלצת חובקת עולם כמו קרפור באה לפה בכדי להוזיל יוקר מחיה.

אתה לא נהפך לקונגלומרט של 80 מיליארד אירו מלהיות זול או חברתי.

 

ועכשיו אפשר להתנפל "בגירה, לאן נעלמת?"😉

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, bagira כתב:

עכשיו אפשר להתנפל

אפשר פשוט להתנפל - מרד אלורז! 

 

לפני 8 דקות, מיץ פטל כתב:

הקידמה החשמלית שכנעה אותי שאהבת הנהיגה בקמילה

אם מה שמגדיר בעיניך אהבה מוטורית זה רעידות של מנועי V, רעש של אגזוזי לחץ ופיצוצי דלק לא שרוף - כן, אתה מוכנס לתהליך גמילה. 

 

אם אתה אוהב הררים של מומנט ותאוצה מפלצתית - אתה אמור לחייך. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, lanosforce כתב:

אפשר פשוט להתנפל - מרד אלורז! 

 

 

אבק פלזיר מון פטיט שושו 

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, lanosforce כתב:

אם מה שמגדיר בעיניך אהבה מוטורית זה רעידות של מנועי V, רעש של אגזוזי לחץ ופיצוצי דלק לא שרוף - כן, אתה מוכנס לתהליך גמילה. 

 

אם אתה אוהב הררים של מומנט ותאוצה מפלצתית - אתה אמור לחייך. 

הגמילה לא מצליחה. מה עושים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, מיץ פטל כתב:

הגמילה לא מצליחה. מה עושים?

קונים סוזוקי קרוסאובר.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • מצחיק 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...